Nyt löytyi ensimmäinen vika omasta autostani, vaikka pienehkö onkin: Aux-in liitin on nimittäin melkoisen herkkä sille, missä asennossa piuha on kiinnitetty reikään. Jos se on väärässä asennossa, musiikki soi ainoastaan auton pelkääjän puoleisista kaiuttimista.
Erityisen ärsyttävän asiasta tekee se, että jos esim. iPhonea pitää y-kaapelilla kiinni keskikäsinojan alla, pitää toisinaan kaapelin asentoa venkslata edestakakaisin, ennen kuin ongelma poistuu. Ongelma toistuu useammalla eri piuhalla, eli tuskin on niistäkään kiinni. Onkohan muilla ollut vastaavaa? Takuun piikkiinhän tämä varmaan menee.
F20 viat ja ongelmat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 29 Tammi 2012, 22:34
- Auto: F20 120dA
- Paikkakunta: Espoo
Kesärenkaiden vaihto alle muutti tilanteen normaaliksi eli nyt saa painaa kaasua ihan rauhassa asvaltilla eikä valot vilku tai tehot rajoitu. Vika on siis selkeästi nokian kitkakumeissa jotka ilmeisesti ovat liian pehmeät yliherkälle luistonestolle eikä ajosta tule mitään kuivallakaan kelillä. Nokialaiset ei sovi ainakaan mun autolle, muista talvikumeista on varmaan muilla kokemusta. Mulla koko 205/55-16 ja nokian r kitkat (run flat).pumafi kirjoitti:Ei E60 eikä F10 tee moisia temppuja. Nämä huomiot F20/F30 osalta yliholhoavasta luistonestosta ovat huolestuttavaa luettavaa.
Nää kumithan oli talvirengaspakettitarjouksena bmw-aluvanteilla. Ehkä kumit myydään ulosheittohintaan pois, kun ongelma on tiedossa ja ne jotka sen tietävät eivät noita kumeja osta...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 29 Tammi 2012, 22:34
- Auto: F20 120dA
- Paikkakunta: Espoo
JiiJii71 kirjoitti:Sama ilmiö myös mulla. Kattoboxin kanssa päivävaloja vaikea saada edes syttymään. Myös pyyhkimien automaatin aktivointi vaikuttaa ajovalojen herkkyyteen. Eli automaatin ollessa käytössä ei niin herkästi "päästä päivävaloille".peedu kirjoitti:Huomasin, että kun katolla on sopivan kokoinen suksiboxi, niin se varjostaa sen verran päivävaloautomatiikan valoisuusanturia että xenonit palavat myös kirkkaalla päiväkelillä. Kirosin jo, että anturi on rikki, kunnes sitten otin boxin pois katolta reissun jälkeen.
Sitten yksi ongelma lisää; range mittarin toiminta... Ajoin eco pro moodilla, tuli varoitus range 100 km. 10 - 15 km myöhemmin tuli ilmoitus range 50 km, kilsoja tipahteli tämän jälkeen parin sadan metrin välein, kunnes mittari rauhoittui 18 km kohdille. Kurvasin äkkiä Shellille ja täytin tankin - 48,73 litraa piripintaan, auto kallelaan eteen- ja kuljettajan puolelle päin. Oliko tankki 50 litraa tilavuudeltaan? Tuolloin oli ajettu n. 950 km tankkauksen jälkeen.
Toivottavasti range 100 km ilmoitus ei tulevaisuudessa tule vastaan kun huoltoasemalle on vielä tuo sadan kilsan matka.
Toihan on aika fiksua, että ajovaloautomatiikka ei kytke yhtä herkästi päivävaloille, kun pyyhkimet on päällä. Silloinhan on huono keli !!
- aavee
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 291
- Liittynyt: 16 Tammi 2012, 11:46
- Auto: F31 320iA xDrive '14
- Paikkakunta: Espoo
Koeajoin talvella sekä kuivalla että lumella F20:stä sekä kitkoilla että nastoilla. Ei tullut katsottua minkä merkkiset kumit niissä oli alla, mutta todennäköisesti oletuspaketin renkaat. Riippumatta siitä oliko alla kitka- vai nastarenkaat, oli luistonesto käytännössä koko ajan päällä.peedu kirjoitti: Kesärenkaiden vaihto alle muutti tilanteen normaaliksi eli nyt saa painaa kaasua ihan rauhassa asvaltilla eikä valot vilku tai tehot rajoitu. Vika on siis selkeästi nokian kitkakumeissa jotka ilmeisesti ovat liian pehmeät yliherkälle luistonestolle eikä ajosta tule mitään kuivallakaan kelillä. Nokialaiset ei sovi ainakaan mun autolle, muista talvikumeista on varmaan muilla kokemusta. Mulla koko 205/55-16 ja nokian r kitkat (run flat).
Hyvä että tuo ongelma korjaantuu kesäkumeilla. Pitänee vain miettiä sitten jonkinlainen suunitelma noiden talvikumien suhteen.
Ex: F20 118dA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 29 Tammi 2012, 22:34
- Auto: F20 120dA
- Paikkakunta: Espoo
Mietin tota mun aikaisemmin kirjoittamaa ja että onko tuo ongelma oikeastaan renkaiden syytä?aavee kirjoitti:Koeajoin talvella sekä kuivalla että lumella F20:stä sekä kitkoilla että nastoilla. Ei tullut katsottua minkä merkkiset kumit niissä oli alla, mutta todennäköisesti oletuspaketin renkaat. Riippumatta siitä oliko alla kitka- vai nastarenkaat, oli luistonesto käytännössä koko ajan päällä.peedu kirjoitti: Kesärenkaiden vaihto alle muutti tilanteen normaaliksi eli nyt saa painaa kaasua ihan rauhassa asvaltilla eikä valot vilku tai tehot rajoitu. Vika on siis selkeästi nokian kitkakumeissa jotka ilmeisesti ovat liian pehmeät yliherkälle luistonestolle eikä ajosta tule mitään kuivallakaan kelillä. Nokialaiset ei sovi ainakaan mun autolle, muista talvikumeista on varmaan muilla kokemusta. Mulla koko 205/55-16 ja nokian r kitkat (run flat).
Hyvä että tuo ongelma korjaantuu kesäkumeilla. Pitänee vain miettiä sitten jonkinlainen suunitelma noiden talvikumien suhteen.
Ei kait muissa autoissa esiinny vastaavaa ongelmaa talvirenkailla?
Onko F20 suunniteltu ajettavaksi vain kesärenkailla ja kesäkelillä?
Kesärenkailla taas uraiset tiet tuntuvat kampeavan autoa välillä aika voimakkaasti eri suuntaan kuin kuin kuski...
- HC91
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 23 Marras 2010, 13:48
- Auto: 12' 120d
01' 330CiA
93' 525ixT
92' M5
kesärenkaat vaihtuvat alle lähipäivinä niin sitten näkee mihin auto todella pystyy, tuo vakkarin poistippuminen vaivasi erityisesti lumella/jäällä siinä vaiheessa kun ylämäki alkoi ja tehoja lisättiin. Ja muutaman kerran on tehnyt saman tempun ihan kuivalla asfaltillakin Autossa on kuitenkin alla BMW Suomen suosittelemat Nokian 7 RFT:et alkup. aluilla vakiokoossa -> jotensakin olen sitä mieltä että tuotteessa on virhe, jonka BMW on velvollinen korjaamaan. Onko se sitten rengastusta vaihtamalla tai softapäivityksellä, yksi lysti. Mutta kyllä lisävarusteiden tulee toimia ilman älyttömiä rajoitteita.peedu kirjoitti:Onko F20 suunniteltu ajettavaksi vain kesärenkailla ja kesäkelillä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 29 Tammi 2012, 22:34
- Auto: F20 120dA
- Paikkakunta: Espoo
Samaa mieltä.HC91 kirjoitti:
kesärenkaat vaihtuvat alle lähipäivinä niin sitten näkee mihin auto todella pystyy, tuo vakkarin poistippuminen vaivasi erityisesti lumella/jäällä siinä vaiheessa kun ylämäki alkoi ja tehoja lisättiin. Ja muutaman kerran on tehnyt saman tempun ihan kuivalla asfaltillakin Autossa on kuitenkin alla BMW Suomen suosittelemat Nokian 7 RFT:et alkup. aluilla vakiokoossa -> jotensakin olen sitä mieltä että tuotteessa on virhe, jonka BMW on velvollinen korjaamaan. Onko se sitten rengastusta vaihtamalla tai softapäivityksellä, yksi lysti. Mutta kyllä lisävarusteiden tulee toimia ilman älyttömiä rajoitteita.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 55
- Liittynyt: 07 Joulu 2011, 14:48
- Auto: BMW F20 116i automaatti
Juu ei auta renkaiden vaihto, testattu on. Vähän paremmaksi muuttui kun vaihtoi Nokian nastat Michelinin kitkoihin (molemmat non RFT 16") mutta samat ongelmat jatkuu, ei tuolla viitsi ilman "DTC" moodia ajaa. Softapäivitystä odetellessa...HC91 kirjoitti:kesärenkaat vaihtuvat alle lähipäivinä niin sitten näkee mihin auto todella pystyy, tuo vakkarin poistippuminen vaivasi erityisesti lumella/jäällä siinä vaiheessa kun ylämäki alkoi ja tehoja lisättiin. Ja muutaman kerran on tehnyt saman tempun ihan kuivalla asfaltillakin Autossa on kuitenkin alla BMW Suomen suosittelemat Nokian 7 RFT:et alkup. aluilla vakiokoossa -> jotensakin olen sitä mieltä että tuotteessa on virhe, jonka BMW on velvollinen korjaamaan. Onko se sitten rengastusta vaihtamalla tai softapäivityksellä, yksi lysti. Mutta kyllä lisävarusteiden tulee toimia ilman älyttömiä rajoitteita.peedu kirjoitti:Onko F20 suunniteltu ajettavaksi vain kesärenkailla ja kesäkelillä?
edit: En tosin ole ajanut autoa RFT kumeilla, voihan ne olla vielä herkemmät luistoneston kannalta kuin kumit ilman run flättiä...
Viimeksi muokannut ainomieli, 05 Huhti 2012, 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 55
- Liittynyt: 07 Joulu 2011, 14:48
- Auto: BMW F20 116i automaatti
Mitkä kesärenkaat sulla on ja minkä kokoiset?peedu kirjoitti: Kesärenkailla taas uraiset tiet tuntuvat kampeavan autoa välillä aika voimakkaasti eri suuntaan kuin kuin kuski...
Kävin juuri tilaamassa 16" kesävanteet ja olen yrittänyt päättää mitkä kumit niihin laittaisi. Tällä hetkellä on suunnitelmissa laittaa niihin auton mukana tulleet Pirellin RTF kumit, mutta mulla on niin huonoja kokemuksia edellisen bemarin uraherkkyydestä väärällä rengasvalinnalla etten ole varma kannattaako se. Pitäiskö vaan suoraan valita joku ei keskieurooppaan suunniteltu non RFT kumi, esim Viking tai Hankook?
- JiiJii71
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 252
- Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
- Auto: keltainen tsekkiverrari
- Paikkakunta: Imatra
Kesärinkulat vaihdettu alle ja tuntuu kuin alla olisi täysin eri auto. Rengaskoko on sama 205/50/17, vanne on samanlainen Y-spoke 380, renkaat vaihtuivat Nokian R:stä Siltakiven ensiasennus rillukoihin. Nyt auto kiihtyy ilman katkaisimen kääntämistä Sport+:llekin ja ohjautuu "kuin ajatus". Uravetelyä en koe sen pahemmaksi tai paremmaksi kuin talvirenkaillakaan. Renkaspaineiksi jätin 2,6 eteen ja 3,1 taakse. Rengaspaine lapussa ovenpielessä kerrottiin tuolle koolle ja täydelle kuormalle jopa 3,4 taakse - en ihan raaskinut tuollaisia lukuja laittaa.
edit: Renkaat ovat malliltaan Bridgestone Potenza RE010 AE 205/50/17.
edit: Renkaat ovat malliltaan Bridgestone Potenza RE010 AE 205/50/17.
Viimeksi muokannut JiiJii71, 09 Huhti 2012, 08:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 29 Tammi 2012, 22:34
- Auto: F20 120dA
- Paikkakunta: Espoo
Mulla on vakiot 205/55-16 Bridgestone Turanza run flatit (en ole sen tarkemmin niitä katellut) jotka tuli lisävaruste aluvanteiden (V-spoke 378) mukana tehtaalta.ainomieli kirjoitti:Mitkä kesärenkaat sulla on ja minkä kokoiset?peedu kirjoitti: Kesärenkailla taas uraiset tiet tuntuvat kampeavan autoa välillä aika voimakkaasti eri suuntaan kuin kuin kuski...
Kävin juuri tilaamassa 16" kesävanteet ja olen yrittänyt päättää mitkä kumit niihin laittaisi. Tällä hetkellä on suunnitelmissa laittaa niihin auton mukana tulleet Pirellin RTF kumit, mutta mulla on niin huonoja kokemuksia edellisen bemarin uraherkkyydestä väärällä rengasvalinnalla etten ole varma kannattaako se. Pitäiskö vaan suoraan valita joku ei keskieurooppaan suunniteltu non RFT kumi, esim Viking tai Hankook?
En suosittele. Vetelee aika nätisti urasilla teillä kaupunkinopeuksissakin. Oppiipahan ajelemaan "omia uria" eikä kuluta uria entistä syvemmiksi muiden tapaan... Samalla muistuu taas mieleen, että ratista pidetään kiinni kahdella kädellä. Rengasmelu on kova, johtunee osittain kevään karkeasta asvaltista. On muuten kertaluokkaa-paria kovempi melu kuin kitkoilla (kitkojen ainoa hyvä puoli).
Minulla myös Bridgestone Turanzat 205/55 -16. 600km ajoa takana, en sanoisi lainkaan uraherkiksi. Toki joutuu vääntämään rattia, jos ajaa syvään uraan, mutta todella hyviltä tuntuvat mielestäni. Rengasmelu 120km/h nopeudessa aika suuri rft-renkaalla, mutta aika suuri syy lienee nastojen karheuttama tienpinta. Toisaalta olen ikionnellinen, että uusimmat 4-sylinteriset dieselkoneet ovat niin hiljaisia. Tyhjäkäyntitärinä on lähes olematonta verrattuna 5v takaisiin.
Hassua, miten eri kuskit kokevat niin eri tavoin uraherkkyyden. Ei voi oikein vastakkaista mielipidettä moittia kun kyse on tottumuksesta.
Hassua, miten eri kuskit kokevat niin eri tavoin uraherkkyyden. Ei voi oikein vastakkaista mielipidettä moittia kun kyse on tottumuksesta.
Nyt on kesäkumit alla ja vakkari- ja tasapaino-ongelmat loppuivat siihen. Nämä ovat Pirellin P7 -mallia ja normikokoa 205/55/16. Tsekkasin huvikseen noista talvikumeista tasapainon. Jokainen epätasapainossa, osa jopa 30g:aa!! Kuten jo aiemminkin mainitsin, kyllä olisi ihan oikeasti tehtaalla ihmettelemistä millaista kuraa maahantuoja autoihin suoltaajasep kirjoitti:
Toi vakkarin pois päältä tippuminen on jo alkanut minuakin nyppimään, kun on tullut pidempiä pätkiä vedettyä. Onhan se ihan peestä Ajattelin heittää noi vanhan autoni Goodyearit (ei RunFlatit) F20:sen vanteille, kun vaihdan keväällä kesärenkaisiin. E87:lla toivottavasti voi noi surkeat Nokiat kuluttaa loppuun.
Todella paljon ihmetyttää BMW Suomen toiminta noiden renkaiden kanssa. Pitäisiköhän jonkun testata eri renkaita ennen kuin niitä aletaan myymään autoon paketteina? Varsinkin, kun tiedossa on, että BMW on tarkka renkaista. Ei paljon vaatisi vaivaa mutta asiakaspalvelua ja tyytyväisyyttä autoon lisäisi huomattavasti. Molemmat sarjat Nokioita, joita olen ajanut, on lisäksi ollut epätasapainossa. Tehtaalla olisivat varmaan tosi tyytyväisiä pohjoisen poikien harrastamiseen, kunhan vain tietäisivät. On se hienoa, että tehdään loistava auto ja tura-uunot ryssivät kokonaisuuden sekä kaikki täällä tehdyt autotestit surkealla rengasvalinnalla ja työn laadulla.
Ensi talven ajattelin ajaa GoodYearin UltraGrip Ice + -kumeilla, joista pelkästään hyviä kokemuksia ainakin E87:lla.
No ihan riittävällä tarkkuudella siihen nähden, että tarkoitus oli vain tsekata epätasapaino ei siis tasapainotaa. Tämä oli siis jo toinen talvirengassarja, joka on ravistanut käyttämättömästä saakka huomattavasti ajossa, kun vauhtia n. 100 km/h.traveller kirjoitti:Nypitkö kaikki (ne pienimmätkin) kivet pois renkaista ennen mittausta?jasep kirjoitti:
Tsekkasin huvikseen noista talvikumeista tasapainon. Jokainen epätasapainossa, osa jopa 30g:aa!!
Tuollainen 30 gramman epätasapaino on aivan järkyttävä eikä todella ole selitettävissä pikkukivillä. Usein ei edes tasapainottamattomissa pyörissä ole tuollaisia epätasapainoja. Niin ja varmistin myös sen, että pyöristä ei ollut lähtenyt painoja irti.
Kuvittelenko vain vai onko kolina vähentynyt huomattavasti lämpötilan noustua?? En ole jopa kiinnittänyt siihen enää edes huomiota, vaikka viimeksi yritin asiaan oikein kiinnittää huomiota ja kierrellä kaivonkansien päältäainomieli kirjoitti:Mun autoon vaihdettiin kolinan takia takaiskarien yläpäät, en tosin tarkaan tiedä mitä osia. Kun hain auton, huollossa sanottiin että rakenne on sellainen ettei se tule kestämään, ja todennäköisesti tuohon on jossain vaiheessa tulossa tuotantomuutos. No joka tapauksessa kolina lakkasi ja pari viikkoa sai ajaa ilman ylimääräisiä ääniä. Nyt taas takaa oikealta kuuluu kopsahtelua joten ei tosiaankaan ollut pitkäikäinen apumh77 kirjoitti:Nyt takana uudella 118 i A 2500 km ja auto siis pari kk vanha ja takaa kuulunut alustasta vaimeaa kolinaa molemmilta puolilta hitaasti ajettaessa mm.mukulakivillä heti alusta alkaen. Onko muilla vastaavaa ilmennyt? Auto ollut jo kerran huollossa eri syistä ja nyt menossa uudestaan takaiskarien vaihtoon.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tämähän voisi viitata siihen, että ongelma olisi itse iskunvaimentimen rakenteessa. MB:llä on ollut samoja ongelmia ja nämä on kuitattu puhtaasti "ominaisuuksiksi". MB:n mukaan iskarit ovat ns. "mukavuusoskunvaimentimet", joissa on ko. ominaisuus. Jos asiakas käy reklamoimassa, vaihdetaan ensin kertaalleen samanlaiset iskarit tilalle. Jos ongelma jatkuu, korvataan iskarit perinteisillä iskunvaimentimilla.
Kuulostaa kyllä melko erikoiselta mutta tällaisen selvityksen oli kaveri saanut MB:llä samantyyppisen kolinan vuoksi.
Toivon kyllä, että kyseessä olisi oikea "vika", jolloin se ehkä saataisiin myös korjattua.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 85
- Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
- Auto: F20 LCI 118dA M-sport
Kesäkumit kun pisti alle niin selkeästi nousi kaarrenopeudet kun nyt minäkin kuulin näitä kolahteluja. Parkkihallin luiskia ajaessa ainakin kuului selvästi kolahtelua aina kun tuli vähän hommia takaiskareille. Myös kovempaa mutkaan ajaessa tuntui kuuluvan rutinaa takaa, mutta vauhtia oli jo melkoisesti, enkä ole ihan varma oliko kyse ajonvakautuksen jarrujen rutinasta vai alustasta. Pitää joskus kuulostella lisääjasep kirjoitti:Kuvittelenko vain vai onko kolina vähentynyt huomattavasti lämpötilan noustua?? En ole jopa kiinnittänyt siihen enää edes huomiota, vaikka viimeksi yritin asiaan oikein kiinnittää huomiota ja kierrellä kaivonkansien päältäainomieli kirjoitti:Mun autoon vaihdettiin kolinan takia takaiskarien yläpäät, en tosin tarkaan tiedä mitä osia. Kun hain auton, huollossa sanottiin että rakenne on sellainen ettei se tule kestämään, ja todennäköisesti tuohon on jossain vaiheessa tulossa tuotantomuutos. No joka tapauksessa kolina lakkasi ja pari viikkoa sai ajaa ilman ylimääräisiä ääniä. Nyt taas takaa oikealta kuuluu kopsahtelua joten ei tosiaankaan ollut pitkäikäinen apumh77 kirjoitti:Nyt takana uudella 118 i A 2500 km ja auto siis pari kk vanha ja takaa kuulunut alustasta vaimeaa kolinaa molemmilta puolilta hitaasti ajettaessa mm.mukulakivillä heti alusta alkaen. Onko muilla vastaavaa ilmennyt? Auto ollut jo kerran huollossa eri syistä ja nyt menossa uudestaan takaiskarien vaihtoon.
Onko muilla samoja kokemuksia? Tämähän voisi viitata siihen, että ongelma olisi itse iskunvaimentimen rakenteessa. MB:llä on ollut samoja ongelmia ja nämä on kuitattu puhtaasti "ominaisuuksiksi". MB:n mukaan iskarit ovat ns. "mukavuusoskunvaimentimet", joissa on ko. ominaisuus. Jos asiakas käy reklamoimassa, vaihdetaan ensin kertaalleen samanlaiset iskarit tilalle. Jos ongelma jatkuu, korvataan iskarit perinteisillä iskunvaimentimilla.
Kuulostaa kyllä melko erikoiselta mutta tällaisen selvityksen oli kaveri saanut MB:llä samantyyppisen kolinan vuoksi.
Toivon kyllä, että kyseessä olisi oikea "vika", jolloin se ehkä saataisiin myös korjattua.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 85
- Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
- Auto: F20 LCI 118dA M-sport
Ajonvakautuksen yli-innokkuudesta tuli saatua osansa talvirenkailla ajellessa. Alla oli hakkapeliitta 7 (ei RFT) ja ajonvakautus villiintyy kyllä ihan jatkuvasti ja ihan ihme paikoissa. Kaasua ei tarvitse kuin hipaista niin jo alkaa vilkkua. Kesärenkaat kun vaihtoi niin ei mitään ongelmaa, joten kyllä se vika noissa renkaissa on pakko olla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 21 Maalis 2012, 18:11
- Auto: F20 118 iA business Sport -12
Mun autoon vaihdettiin kolinan takia takaiskarien yläpäät, en tosin tarkaan tiedä mitä osia. Kun hain auton, huollossa sanottiin että rakenne on sellainen ettei se tule kestämään, ja todennäköisesti tuohon on jossain vaiheessa tulossa tuotantomuutos. No joka tapauksessa kolina lakkasi ja pari viikkoa sai ajaa ilman ylimääräisiä ääniä. Nyt taas takaa oikealta kuuluu kopsahtelua joten ei tosiaankaan ollut pitkäikäinen apu [/quote]
Kuvittelenko vain vai onko kolina vähentynyt huomattavasti lämpötilan noustua?? En ole jopa kiinnittänyt siihen enää edes huomiota, vaikka viimeksi yritin asiaan oikein kiinnittää huomiota ja kierrellä kaivonkansien päältä
Onko muilla samoja kokemuksia? Tämähän voisi viitata siihen, että ongelma olisi itse iskunvaimentimen rakenteessa. MB:llä on ollut samoja ongelmia ja nämä on kuitattu puhtaasti "ominaisuuksiksi". MB:n mukaan iskarit ovat ns. "mukavuusoskunvaimentimet", joissa on ko. ominaisuus. Jos asiakas käy reklamoimassa, vaihdetaan ensin kertaalleen samanlaiset iskarit tilalle. Jos ongelma jatkuu, korvataan iskarit perinteisillä iskunvaimentimilla.
Kuulostaa kyllä melko erikoiselta mutta tällaisen selvityksen oli kaveri saanut MB:llä samantyyppisen kolinan vuoksi.
Toivon kyllä, että kyseessä olisi oikea "vika", jolloin se ehkä saataisiin myös korjattua.[/quote]
Kesäkumit kun pisti alle niin selkeästi nousi kaarrenopeudet kun nyt minäkin kuulin näitä kolahteluja. Parkkihallin luiskia ajaessa ainakin kuului selvästi kolahtelua aina kun tuli vähän hommia takaiskareille. Myös kovempaa mutkaan ajaessa tuntui kuuluvan rutinaa takaa, mutta vauhtia oli jo melkoisesti, enkä ole ihan varma oliko kyse ajonvakautuksen jarrujen rutinasta vai alustasta. Pitää joskus kuulostella lisää [/quote]
Tässä hieman päivitystä edelliseen viestiini:
Autoni oli tosiaan huollossa pari viikkoa sitten takaa tulevan kolinan vuoksi ja iskarien vaihto taakse ei auttanut asiaa. Olivat myös kokeilleet "taka kelkan" irroittamista ja se auttoi hetkellisesti mutta sama kolina kuuluu taas sekä 120 km/ h kun ajaa alkaa kuulua autosta sellaista ääntä että jotain on irti. Olivat myös huomanneet viime huollossa että vetarien kumit olivat rikki ja auton mittarissa oli silloin 3000 km. Noh nyt sitten auto on taas huollossa ja näitä edellä mainuttuja asioita selvitetään. Takaa kuuluvaa kolinaa selvitetään myös Ruotsissa ja ongelmia on ollut kuulemma uuden 1 sarjan takapäässä muuallakin. Että näin täytyy varmaan alkaa neuvottelemaan myyjän kanssa että mitä tehdään!
Kuvittelenko vain vai onko kolina vähentynyt huomattavasti lämpötilan noustua?? En ole jopa kiinnittänyt siihen enää edes huomiota, vaikka viimeksi yritin asiaan oikein kiinnittää huomiota ja kierrellä kaivonkansien päältä
Onko muilla samoja kokemuksia? Tämähän voisi viitata siihen, että ongelma olisi itse iskunvaimentimen rakenteessa. MB:llä on ollut samoja ongelmia ja nämä on kuitattu puhtaasti "ominaisuuksiksi". MB:n mukaan iskarit ovat ns. "mukavuusoskunvaimentimet", joissa on ko. ominaisuus. Jos asiakas käy reklamoimassa, vaihdetaan ensin kertaalleen samanlaiset iskarit tilalle. Jos ongelma jatkuu, korvataan iskarit perinteisillä iskunvaimentimilla.
Kuulostaa kyllä melko erikoiselta mutta tällaisen selvityksen oli kaveri saanut MB:llä samantyyppisen kolinan vuoksi.
Toivon kyllä, että kyseessä olisi oikea "vika", jolloin se ehkä saataisiin myös korjattua.[/quote]
Kesäkumit kun pisti alle niin selkeästi nousi kaarrenopeudet kun nyt minäkin kuulin näitä kolahteluja. Parkkihallin luiskia ajaessa ainakin kuului selvästi kolahtelua aina kun tuli vähän hommia takaiskareille. Myös kovempaa mutkaan ajaessa tuntui kuuluvan rutinaa takaa, mutta vauhtia oli jo melkoisesti, enkä ole ihan varma oliko kyse ajonvakautuksen jarrujen rutinasta vai alustasta. Pitää joskus kuulostella lisää [/quote]
Tässä hieman päivitystä edelliseen viestiini:
Autoni oli tosiaan huollossa pari viikkoa sitten takaa tulevan kolinan vuoksi ja iskarien vaihto taakse ei auttanut asiaa. Olivat myös kokeilleet "taka kelkan" irroittamista ja se auttoi hetkellisesti mutta sama kolina kuuluu taas sekä 120 km/ h kun ajaa alkaa kuulua autosta sellaista ääntä että jotain on irti. Olivat myös huomanneet viime huollossa että vetarien kumit olivat rikki ja auton mittarissa oli silloin 3000 km. Noh nyt sitten auto on taas huollossa ja näitä edellä mainuttuja asioita selvitetään. Takaa kuuluvaa kolinaa selvitetään myös Ruotsissa ja ongelmia on ollut kuulemma uuden 1 sarjan takapäässä muuallakin. Että näin täytyy varmaan alkaa neuvottelemaan myyjän kanssa että mitä tehdään!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 26
- Liittynyt: 29 Tammi 2012, 22:34
- Auto: F20 120dA
- Paikkakunta: Espoo
Mä huomasin ylimääräisen äänen. Ajoin noi 100 km/h nopeudella ja testasin jarrujen tehokkuutta jarruttamalla voimakkaasti noin 100 -> 20 km/h. Jostain, joko jarruista, automaattilaatikosta tai perästä, kuului jarrutuksen ajan outo jurina. Koitin uudestaan pari kertaa ja sama jurina oli toistettavissa ja kuului joka kerta. "Normaaleissa", kevyemmissä jarrutuksissa vastaavaa ääntä ei kuulu. Mistä lienee tommonen jurina lähtösin?? Testatkaa huviksenne pystyttekö samaan...