F20 viat ja ongelmat
Onko muut huomannut voimalinjan pitävän minkäännäköstä ääntä siinä vähän yli 70 km/h vauhdissa. Itsellä ujeltaa kun vauhtia 70-72 ja kaasun asento "neutraali" eli ei vetoa päällä mutta ei moottorijarrutakkaan. Ekana tulisi mieleen, että perästä menossa jotkut laakerit tms. Ääni ei liity moottorin kierroslukuihin vaan pelkkään nopeuteen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Malta sen verran mielesi, että ehdit vaihtaa talvirenkaat alle ennen suurempia tutkimuksia. Renkaat on kuitenkin potentiaalinen lähde tuollaisille äänille ja tähän aikaan vuodesta testi on aika helppo.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 85
- Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
- Auto: F20 LCI 118dA M-sport
Olisko tuo särinä semmosta kuin liian kova ääni leikkautuisi pois. Itsellä moista havaittavissa välillä handsfreetä käyttäessä tiettyjen ihmisten kanssa. Ei vaikuta onko äänenvoimakkuus missä vaan tasossa ja kun samojen ihmisten kanssa puhuu puhelin korvalla niin ei kuulu särinöitä. En ole mitään varsinaista selitystä tuolle löytänyt, mutta jossain kohdin ilmeisesti yritetään vahvistaa puhelimesta kuuluvaa signaalia liikaa. Musiikkia UBS tikulta kuunnellessa taas ei mitään häiriöitä, joten kaiuttimissa ei ole vika.*Ari* kirjoitti: ↑06 Syys 2018, 09:07 Ei ole jarrut vinkuneet, niitä tulee kyllä välillä käyttyä reilummin joka saattaa edesauttaa hiljaisena pysymistä.
Joku kaiutin on alkanut välillä särisemään tietyllä taajuudella, kuuluu vasemman korvan kohdalta mutta eihän siiinä ole kaiutinta. Aika hankala on ollut jäljittää sitä kun tulee satunnaisesti eikä koskaan kun on parkissa ollessa yrittänyt kuulostella sitä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Vika löytyi, kaiuttimet kunnossa, vasen korva ei, alkaa säröilemään tietyllä taajuudella ja äänenvoimakkuudella...
Onneksi en kerennyt viemään autoa huoltoon ihmeteltäväksi, siinä olisi käyty eräskin keskustelu tiskillä kun vikaa ei olisi löytynyt
Onneksi en kerennyt viemään autoa huoltoon ihmeteltäväksi, siinä olisi käyty eräskin keskustelu tiskillä kun vikaa ei olisi löytynyt
Itellä EGR tutkittiin ja ohjelmoitiin takaisinkutsuaktiona pari vuotta sitten auton ollessa suht uusi. Siitä huolimaimatta, nyt hajos kuitenki (jumissa) ja mittarissa 25500 km. Valmistettu 6/2016 ja rekisteröity 7/2016.Hmer kirjoitti: ↑31 Tammi 2018, 08:56 120dA X-drive -15 M-sport LCI kävi korjauksessa, kun päästöjen merkkivalo syttyi. Syylliseksi selvisi viallinen EGR -venttiili. Huoltosopimus (premium turva) voimassa niin korjaukset sen piikkiin ja auto takaisin alle.
Auto välillä nykinyt pintakaasulla ajaessa maantiellä ja nyt ne oireet hävinnyt niin ilmeisesti tämä korjaus hoiti sen kuntoon.
Autolla ajettu 27000 km ja rekisteröity 12/2015
Ei huomannu mitään, ei häiriövaloo tms., pelkästään keskikulutus nousi joku 0,5-1 litraa... Muutaman kerran esiintyi yksittäinen nykäys (pintakaasulla 80 km/h, luulin et loota temppuilee) ja sen takia vein Laakkoselle. Noh, nyt kestää taas 2 vuotta / 26 000 km :D (onneks on takuulaajennus voimassa sillonkin vielä).
Ja 25 000 km kohdalla vaihdettiin ohjausvaihde (olis ollut 3500€).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Onko muilla N13 motin omistajilla ollut tälläistä ongelmaa: Kun käynnistän auton kylmänä, mutta en lähde mihinkään vaan jätän auton käymään niin vaikuttaa ihan siltä kuin jossain sylinterissä olisi sytytysongelmaa ja kierroslukemat vähän sahaavat. Tämä alkaa ehkä 30s jälkeen käynnistyksestä ja tuntuu jatkuvan pitkäänkin. En ole kokeillut näkyykö jotain vikakoodeja.
Jos lähden suoraan ajamaan kaikki toimii normaalisti. Huomasin tämän jossain kohtaa sen jälkeen kun autoon vaihdettiin jakopään osat. Vaikea sanoa oliko se juuri tuon jälkeen kun harvemmin tulee autoa paikallaan käytettyä pitkään.
Jos lähden suoraan ajamaan kaikki toimii normaalisti. Huomasin tämän jossain kohtaa sen jälkeen kun autoon vaihdettiin jakopään osat. Vaikea sanoa oliko se juuri tuon jälkeen kun harvemmin tulee autoa paikallaan käytettyä pitkään.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 47
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 03:03
- Auto: BMW 116iA 09/12
- Paikkakunta: Joensuu
En ole moista huomannut vaikka auto lähes aina käy hetken ennenkuin lähden (putsaan lasit ym.). Tietty mitä tarkoittaa sun kylmänä? Koska aina on tuo oma ollut piuhan päässä ensin.Galaxy1223 kirjoitti: ↑11 Tammi 2019, 10:41 Onko muilla N13 motin omistajilla ollut tälläistä ongelmaa: Kun käynnistän auton kylmänä, mutta en lähde mihinkään vaan jätän auton käymään niin vaikuttaa ihan siltä kuin jossain sylinterissä olisi sytytysongelmaa ja kierroslukemat vähän sahaavat. Tämä alkaa ehkä 30s jälkeen käynnistyksestä ja tuntuu jatkuvan pitkäänkin. En ole kokeillut näkyykö jotain vikakoodeja.
Jos lähden suoraan ajamaan kaikki toimii normaalisti. Huomasin tämän jossain kohtaa sen jälkeen kun autoon vaihdettiin jakopään osat. Vaikea sanoa oliko se juuri tuon jälkeen kun harvemmin tulee autoa paikallaan käytettyä pitkään.
Uteliaisuuttani kysyn ett paljon ajettu ja mikäs jakopäässä ja miten oireili?
Keep It Simple
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 20 Helmi 2014, 12:57
- Auto: BMW F20 LCI 120xD M-sport
Turbon ujellus alkoi kuulumaan kabiiniin - tuomio tuli, että osa turbon siivekkeistä ottanut osumaa ja vääntyneet. Ilmeisesti eteläsuomen talvikelit osallisena ja jäätä kertynyt imupuolelle.
Turbo ja imupuolen letkut vaihdettu takuun piikkiin.
Turbo ja imupuolen letkut vaihdettu takuun piikkiin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 11
- Liittynyt: 29 Marras 2017, 10:16
- Auto: F22 220i
- Paikkakunta: Pälkäne
Omassa autossa on pieniä ongelmia automaattisen ilmastoinnin kanssa.
Eli ilmastointi toimii suurimman osan ajasta ihan hyvin, mutta aina silloin tällöin se alkaa puhaltamaan kuskin ovipuolen keskisuuttimesta kylmää ilmaa suurella voimakkuudella. Tuntuu, että lähes kaikki ilman puhallus suunnataan silloin tulemaan keskisuuttimesta.
Ongelma on ainoastaan talvella, kun tarvitaan lämmitystä, ei viilennystä. Ongelma korjaantuu yleensä joksikin aikaa, kun kuskin puolen lämpötilan pyyntiä nostaa korkeammalle, mutta kylmän ilman puhallus palaa taas kun lämpötilan pyynnin palauttaa pienemmälle (yleensä pidän 20,5 astetta pyyntinä). Apukuskin puolella vastaavaa ilmiötä ei tapahdu, vaan siellä puhalluksen lämpötila pysyy vakaana ja ilman virtaus keskisuuttimista suhteellisen pienenä.
Vikakoodeja ei ole tallentunut. Jollain tapaa tuntuu, että aurinkoisella kelillä on yhteys ongelmaan, eli onko näissä jokin anturi tunnistamassa auringon uv-säteilyä?
Eli ilmastointi toimii suurimman osan ajasta ihan hyvin, mutta aina silloin tällöin se alkaa puhaltamaan kuskin ovipuolen keskisuuttimesta kylmää ilmaa suurella voimakkuudella. Tuntuu, että lähes kaikki ilman puhallus suunnataan silloin tulemaan keskisuuttimesta.
Ongelma on ainoastaan talvella, kun tarvitaan lämmitystä, ei viilennystä. Ongelma korjaantuu yleensä joksikin aikaa, kun kuskin puolen lämpötilan pyyntiä nostaa korkeammalle, mutta kylmän ilman puhallus palaa taas kun lämpötilan pyynnin palauttaa pienemmälle (yleensä pidän 20,5 astetta pyyntinä). Apukuskin puolella vastaavaa ilmiötä ei tapahdu, vaan siellä puhalluksen lämpötila pysyy vakaana ja ilman virtaus keskisuuttimista suhteellisen pienenä.
Vikakoodeja ei ole tallentunut. Jollain tapaa tuntuu, että aurinkoisella kelillä on yhteys ongelmaan, eli onko näissä jokin anturi tunnistamassa auringon uv-säteilyä?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 169
- Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
- Auto: 316iA F31 -15
- Paikkakunta: Espoo
Siltä varalta, että ilmaantuisi niin millanen on tämä ulina? Selvä vikaääni minkä huomaa heti jos sellanen tulee? Itse kummastellut, että kylmänä tästä multa kuulunut uudesta asti aina kaasua vähän enempi polkieassa sellanen ahtosihinä, jonka just kuulee mutta ei sen enempiä. Mites sulla normaalisti ahtoäänet kuuluu vai kuuluuko?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Täytyy vaan toivoa ettei osu omalle kohdalle, BPS vetelee viimeisiä tonneja ja kohta ollaan omillaan takuun suhteen. Sitä ennen pitää käydä korjaamolla kun pyyhkijän vivustosta kuuluu välillä kuminen narina ja takalasinpyyhkimessä jousi ilmeisesti kuoleentunut kun ei pyyhi kunnolla edes uudella sulalla.
Pissapojan toimintaa ihmetyttää. Välillä pyyhkijöillä on selkeästi suurempi viive pissapojan kanssa ja toisinaan lähtee pyyhkimään nopeammin. Mitään logiikkaa en ole tähän viiveen syntymiseen keksinyt, voishan siitäkin kysyä onko normaalia vai ei.
Pissapojan toimintaa ihmetyttää. Välillä pyyhkijöillä on selkeästi suurempi viive pissapojan kanssa ja toisinaan lähtee pyyhkimään nopeammin. Mitään logiikkaa en ole tähän viiveen syntymiseen keksinyt, voishan siitäkin kysyä onko normaalia vai ei.
Taitaapa itelläki mennä turbo tarkistukseen... Ilmoitan kuinka kävi, mut tältä juuri se kuulostaa lämpimänäkin https://www.youtube.com/watch?v=6ysOBHCtnyY kuten tässä juutuuppivideossa.
Tässä pidempi stoori toisesta topicista viewtopic.php?f=13&t=13381&p=114223#p114223
Eli 26 900 km kohdilla vaihdettu turbo + imuputki + jotain pientä ympäriltä ja ainaskin imusarja jynssätty kiiltäväksi. Samalla oli taas EGR-aktio (3. kerran, mutta nyt oli jo uus aktio tullut vaikka joulukuussa 2018 vaihdettiin jo EGR kun se paskoi). Oli sentäs sen 2 kk pysynyt EGR kunnossa
Eli 26 900 km kohdilla vaihdettu turbo + imuputki + jotain pientä ympäriltä ja ainaskin imusarja jynssätty kiiltäväksi. Samalla oli taas EGR-aktio (3. kerran, mutta nyt oli jo uus aktio tullut vaikka joulukuussa 2018 vaihdettiin jo EGR kun se paskoi). Oli sentäs sen 2 kk pysynyt EGR kunnossa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 47
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 03:03
- Auto: BMW 116iA 09/12
- Paikkakunta: Joensuu
Tuossa nyt pari kertaa tullut vikakoodi
102001 Air mass plausibility: air mass too high
Ei sytytä mitään valoa mittaristoon, mutta koodin tulemisen voinut päätellä siitä että varsinkin moottorijarrulta kun vaihtaa kaasulle niin miettii hetken ennenkuin alkaa vetää. Muuta ihmeellistä en ole huomannut. Koodi siis tullut 2 kertaa n. 2tkm ajon aikana.
Mistä lähteä syyllistä etsimään?
Massamittari?
Joku vuotava letku?
Joku venttiili jumittaa?
Auto täysin vakio ohjelmaltaan, pakoputkistoltaan, ilmanotoltaan ym.
102001 Air mass plausibility: air mass too high
Ei sytytä mitään valoa mittaristoon, mutta koodin tulemisen voinut päätellä siitä että varsinkin moottorijarrulta kun vaihtaa kaasulle niin miettii hetken ennenkuin alkaa vetää. Muuta ihmeellistä en ole huomannut. Koodi siis tullut 2 kertaa n. 2tkm ajon aikana.
Mistä lähteä syyllistä etsimään?
Massamittari?
Joku vuotava letku?
Joku venttiili jumittaa?
Auto täysin vakio ohjelmaltaan, pakoputkistoltaan, ilmanotoltaan ym.
Keep It Simple