F20 1.6 i ajettu 89tkm. Alkoi yhtäkkiä käymään ikäänkuin kolmella pytyllä. Välillä menee ihan ok, mutta selvästi nykii ajoittain.
Testaus kertoi ongelmaksi 4. pytyn suuttimen, jonka vaihto ei auttanut. Tulpat myös vaihdettu. Mikähän mahtaa olla vikana?
F20 viat ja ongelmat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 07 Tammi 2020, 12:21
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 07 Tammi 2020, 12:21
Puola oli syynä nykimiseen. Merkkihuolto hyvittää väärän diagnoosin takia turhaan vaihdetun suuttimen, harvinaista.
Kokeilin vielä katsoa turbon kunon silmämääräisesti niin ei mielestäni siivissä näy mitään vääntymiä eikä ollut akselissakaan pitkittäis välystä, mutta siipien päistä näyttäisi puuttuvan palanen tai kulumista, onkohan nuista haittaa? Aika paljon on tuota töhnää huohotin putkessa, onkohan tuolle jotain tehtävissä? Tässä vielä muutamia kuvia turbosta ja huohotin putkesta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
No ei kyllä ole normaalia ääntä olipa sitten kylmä tai lämmin kone. Hieman epätarkat oli nuo kuvat, mutta siivekkeistä näyttää kyllä puuttuvan pienet palat. Arvelen, että ääni johtuu siitä. Ei muuta kuin turbo vaihtoon.
Juu oli aikas ahdas ottaa kuvia. Huoltoaika varattuna. Saas nähdä miten menee kustannukset, takuu loppui Helmikuussa
Laitetaas päivitystä tilanteeseen eli turbo menee vaihtoon ja BMW maksaa viulut .PEK kirjoitti: ↑18 Huhti 2020, 14:59Juu oli aikas ahdas ottaa kuvia. Huoltoaika varattuna. Saas nähdä miten menee kustannukset, takuu loppui Helmikuussa
Nyt on uusi turbo asennettu. Tuo turbon vihellys lämpimällä ja kylmällä koneella on täsmälleen saman kuuloinen eli ihan normaalia toimintaääntä tuo vihellys on.
Olen ollut siinä käsityksessä, että toimiva turbo ei viheltele.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Terävä reunaa viistävä ilmavirta tyypilliseti tuppaa pitämään viheltävää ääntä, eikä ne kompurasiipien reunat nyt mitään kauheen massiivisia ole, eli ehjäkin turbo sinällään viheltää. Miten hyvin se vihellys kuuluu on sitten eri asia ja riippuu paitsi ahtimesta, autosta, ilmavirran tilanteesta niin myös vahvasti kuulijasta.
Omakorvainen vertailu on parasta kun kokemuksia juuri tuon kuulumisen tarkkuudesta on vähän hankala verkon yli verrata. Tyypillisesti ehjän turbon ääneen ei kiinnitä huomiota jos sitä edes kuulee, mutta kun sen kerran kuulee (ja etenkin jos hahmottaa että sitä ei pitäisi kuulua) on todella vaikea olla kuulematta sitä enää jatkossa.
Omakorvainen vertailu on parasta kun kokemuksia juuri tuon kuulumisen tarkkuudesta on vähän hankala verkon yli verrata. Tyypillisesti ehjän turbon ääneen ei kiinnitä huomiota jos sitä edes kuulee, mutta kun sen kerran kuulee (ja etenkin jos hahmottaa että sitä ei pitäisi kuulua) on todella vaikea olla kuulematta sitä enää jatkossa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Tsekkauta pakoputken vieriltä, että kaikki lämpösuojapellit on kiinni ja sen jälkeen, että onko saaneet osumaa vaikka jääköntistä ja oikoo sitten... Voi olla myös pohjamuoveista ruuveja tippunut ja kopsuttaa tietyllä tuulella.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 22 Marras 2020, 11:13
- Auto: BMW 530e M-sport -19
Itselläkin kuuluu vaimeaa kolinaa. Parhaiten kuulee hitaassa vauhdissa esim. sohjoisella parkkipaikalla jossa epätasaisuuksia ja koloja. Huolto ei osaa paikantaa vikaa. Iskarien yläpäät ok, ajettu alle 20tkm koko autolla.