F20 koeajokokemuksia

F20, F21, F22, F23
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Aivan ehdottomasti HiFi on hintansa veroinen, jos yhtään arvostaa äänenlaatua. Tiedän kyllä henkilöitä, joille riittäisi vaikka yksi monokaiutin kojetaulussa uutisten kuunteluun. Onneksi on näitä räätälöintimahdollisuuksia kunkin maun ja budjetin mukaan. Vakiossakin on 6 kaiutinta, joten luulisi siinä diskantit olevan. Ero tuollaiseen "automalliin viritettyyn" kaiutinpakettiin, kuten HiFi -setti, on kuitenkin varman päälle suuri.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

GiraFFi kirjoitti:Olin jo melko varma että seuraava auto on 118dA, mutta nyt tuli käytyä ajelemassa 116i manuaalina ja kyllähän sekin tuntui aika hyvälle. Automaattina kun vielä pääsisi jossain kokeilemaan... Nykyisin mennään VAG bensa turbolla DSG:llä varustettuna ja tyytyväinen olen ollut, joten pitäisiköhän sitä täälläkin rueta miettimään tuota bensaa ihan tosissaan. Kovasti ainakin liikkeissä hehkuttavat bensaa.

Toinen avoin asia on tehdas popit. Orkkis kajarit on ainakin aika järkkyä kamaa. Onko siellä edes erillisiä diskantteja olemassakaan. Paraneeko äänenlaatu riittävästi (tiedetään, suhteellista...) 400e lisävarusteella, jossa yhden myyjän mukaan tulee vahvistin ja erilaiset kajarit (erillissarja). Kalliimmassa setissä on sitten myös subbaria matkassa ja muutenkin parempaa osaa, mutta hintakin on melkoinen.
Ota ehdottomasti toi 8-vaihteinen tomaatti. Se on upea ja hyvin toimiva laatikko. Äänenlaatu paranee huikeasti jo tolla perus-hifillä, vakio on kohtalainen muttei musamiehille mikään elämys. Hifiin kuuluu vahvistin (on takakontissa joko lattian alla tai sitten kontin sivussa), muutama extrakajari ja ehkä perussettiä tehokkaammat kajarit.

116iA on varmasti ihan riittävä tuohon autoon. 118iA on toki sporttisempi.
GiraFFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
Auto: F20 LCI 118dA M-sport

J1978 kirjoitti:
GiraFFi kirjoitti:Olin jo melko varma että seuraava auto on 118dA, mutta nyt tuli käytyä ajelemassa 116i manuaalina ja kyllähän sekin tuntui aika hyvälle. Automaattina kun vielä pääsisi jossain kokeilemaan... Nykyisin mennään VAG bensa turbolla DSG:llä varustettuna ja tyytyväinen olen ollut, joten pitäisiköhän sitä täälläkin rueta miettimään tuota bensaa ihan tosissaan. Kovasti ainakin liikkeissä hehkuttavat bensaa.

Toinen avoin asia on tehdas popit. Orkkis kajarit on ainakin aika järkkyä kamaa. Onko siellä edes erillisiä diskantteja olemassakaan. Paraneeko äänenlaatu riittävästi (tiedetään, suhteellista...) 400e lisävarusteella, jossa yhden myyjän mukaan tulee vahvistin ja erilaiset kajarit (erillissarja). Kalliimmassa setissä on sitten myös subbaria matkassa ja muutenkin parempaa osaa, mutta hintakin on melkoinen.
Ota ehdottomasti toi 8-vaihteinen tomaatti. Se on upea ja hyvin toimiva laatikko. Äänenlaatu paranee huikeasti jo tolla perus-hifillä, vakio on kohtalainen muttei musamiehille mikään elämys. Hifiin kuuluu vahvistin (on takakontissa joko lattian alla tai sitten kontin sivussa), muutama extrakajari ja ehkä perussettiä tehokkaammat kajarit.

116iA on varmasti ihan riittävä tuohon autoon. 118iA on toki sporttisempi.
Automaatti on tulossa ehdottomasti. En vaan ole päässyt kokeilemaan sitä kuin 116d mallissa. Nyt lähinnä veikkauksen alla onko moottori 16i vai 18d. Diesel olisi vähän ripeämpi, mutta toisaalta maksaa enemmän. Enempi kysymysmerkkinä on käytännön kulutukset. Bensasta ei ole kovin paljoa kokemuksia lölytynyt kun uusi kone. Dieselit vie 3:sen nokalla vanhalla automaatilla käytännössä alle 5,5l/100km, joten lähellä tai alle 5l lukemissa ollaan varmaan uudessa ykkösessä. Jos bensan kulutus jäisi käytännössä samaan kuin nykyisen kulkineen eli 6,5l niin voisi olla ihan hyvä vaihtoehto, mutta vähän epäilyttää. Nämä siis normi lukuja kun ajellaan muiden mukana sen enempää kulutuksia miettimättä (ei kuitenkaan pääkaupunkiseudulla).
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Mielestäni koeajamani uudet i-autot (118iA ja X1 28iA) on tuntuneet tuolla ZFn 8-vaihteisella automaatilla jotenkin kumilankamaisilta, kun taas d tuntuu paljon vahvemmalta arkiajossa (520dA).

Saanemme huomenna rekisteriin äskettäin ostamamme 116iA:n, joten parin päivän kuluttua enemmän kokemukseen pohjautuvia kommentteja :)

Kulutuksesta en uskalla sanoa koeajolenkkien perusteella mitään.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
ainomieli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 07 Joulu 2011, 14:48
Auto: BMW F20 116i automaatti

Tere,

Mulla on mitattu kulutus 116iA mallilla ollut ensimmäisen 2000 km matkalla 7,50 litraa sadalla. Paras tankillinen 7,07l ja heikoin 8,33l. Ajoa tulee suurinpiirtein 50/50 kaupunkia ja maantietä. Ajotietokone näyttäisi pitävän melko hyvin kutinsa, ainoastaan 0,1 - 0,2 l on lukema ollut liian vähän verrattuna todelliseen kulutukseen.
japi2010
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1119
Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
Paikkakunta: Tuusula

Laitoin tuossa pari vkoa sitten autooni raceship.de:ltä tilaamani boxin kiinni. Olen tässä totutellut boxin asennuksen jälkeen ajooon ja autoon ja pakko sanoa että laite toimii. He lupaavat vääntöä 320 stä 408:aan ja tehoa 143:sta 188:aan. Ihan voi verrata 120d:iin mutta hintaa ei tule 2500 euroa lisää' vaan 229 euroa :)

No, autot kun tuppaavat innostamaan ja jatkuvasti tulee haaveiltua uusista vehkeistä niin kävin kauppaa netissä olevasta 125d:stä ja sitten tänään ajattelin lähteä koeajamaan sen. Ajattelin että jos ero on riittävä niin laitan avaimet vaihtoon. Kävin heittää 15min lenkin ja totesin myyjälle että 14 tonnin väliraha ei tuo niin paljon luvattua iloa että unohdan koko jutun. tokihan jos 125 d:en laittaa boxin kiinni niin eroa tulee enemmän mutta jos 118d boxilla varustettuna vs 125d vakiona on eroltaan niin pieni kun havaitsin, niin saa olla. Ei kyllä muutenkaan ollut mikään tykki vaikka lukuarvoista 218 hv/450nm voisi kuvitella.

Lopuksi pitää vain todeta että ei ole 6 sylinterisen voittanutta, olkoon bensa tai kiisseli...
jukka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 132
Liittynyt: 04 Syys 2010, 22:05
Auto: 2008 E91 330d M-sport

Nyt parin viikon aikana on tullut ajettua F20 116i:tä sekä manuaalina että tomaattina (sijaisautoja kummatkin). Pakko sanoa, että tuon tomaatin käytännön suorituskyky tuntuu paljon paremmalta ja muutenkin tehot tuntuu varsin hyvältä kaupunki/taajamakäytössä. Tässä on alkanut miettiä, että jos 116i on noin hyvä, niin 120dA ois varmaan käytännössä nopeempi kuin oma 330d paitsi ehkä maantiellä ohituksissa hyvin marginaalisesti hitaampi. Harmi ettei F20:sta ole 120i-mallia (N20), se vois olla aika mielenkiintoinen vaihtoehto. Tosin jos tuohon F20:een päädyn joskus, niin M-Sport paketti on kyllä ehdoton.

Toisaalta tunnistan itsessäni pientä ristiriitaisuutta, koska F30 320i xDrive -koeajo ei oikein vakuuttanut. Mutta toisaalta kai se on painavampi ja ehkä odotuksetkin oli liian korkealla sen osalta.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Markku J kirjoitti:Aivan ehdottomasti HiFi on hintansa veroinen, jos yhtään arvostaa äänenlaatua. Tiedän kyllä henkilöitä, joille riittäisi vaikka yksi monokaiutin kojetaulussa uutisten kuunteluun. Onneksi on näitä räätälöintimahdollisuuksia kunkin maun ja budjetin mukaan. Vakiossakin on 6 kaiutinta, joten luulisi siinä diskantit olevan. Ero tuollaiseen "automalliin viritettyyn" kaiutinpakettiin, kuten HiFi -setti, on kuitenkin varman päälle suuri.
Mulla oli mahdollisuus 4/13 kuulla sekä HiFi että Harman Kardon HiFi. Valinta oli täysin yksiselitteinen: HK tuli ruksattua.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vastaa Viestiin