Keskikulutus aivan liikaa...

F20, F21, F22, F23
Bmwpower
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Elo 2022, 23:58

Ihan vain rupesin kyselemään liiallisesti keskikulutuksesta, tämän hetkinen keskikulutus pyörii siinä 7 litran tuntumassa. Omasta mielestä se on liikaa, kun autoni on 116d vm.2012 ja automaatti, ajettu 180tkm. Olen lukenut et kulutus pitäisi olla jossain 5-6 litran tuntumassa.
Itse olen Carlyn ohjelmalla tarkastanut vikakoodit ja niitä ei ole. Toiseksi Dpf polttaa normaalisti loppuun asti ja vastapaineet hyvät ja pöntön täyttömää ei ole edes puolessa välissä. Koneen moottorilämmöt ovat 85-90 asteen välissä, joten termostaattit pelaa...
Ei ole raskaskaasujalka jne...
Ja jarrutkaan eivät laahaa.... Outo homma, jos nyt jollain ois järkeviä selityksiä suurelle keskikultukselle, niin ottaisin niitä mielelläni vastaan. Iso kiitos etukäteen :)

Ps. Kun Dpf poltto lähteee päälle, niin vaihtuuko mittariston valkoiset led valot punaiseksi vähäksi aikaa ja polttoajan hetkellinen kulutus seilalee aika korkeita lukemia n.8-9 litraakin 110km/h vauhdissa vakkari päällä.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Kulutus on todellakin iso jos tuo ei ole kaupunkiajoa kirkon ja torin välillä. Foorumilla oli hiljattain keskustelua toisesta autossa jossa kulutusogemat johtuivat tukossa olevasta moottorin ilmansuodattimesta, joten se kannaattaa tarkistaa. Huolto ohjelmassa vaihtoväli voi olla liian iso ja itse ainakin vaihdatin niitä useammin kun huolto-ohjelmaan oli suunniteltu.

DPF pöntön polton havaitsee mielestäni lähinnä mahdollisesta tuoksahduksesta ja voi tuo havainto kultuksesta olla oikea. Tietääkseni mitttarin valaistukseen tällä ei ole vaikutusta. Omat diisselit olleet E87LCI -18d ja E90LCI -11, joihin vertaan tilannetta.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Vastaa Viestiin