Moro. Bemmi meni katsastuksesta läpi heittämällä, mutta jarrulevyt ja -palat pitäis vaihtaa tässä kesän aikana. (F20 116da 2.0 vm2011 urban)
Ei ihan hirveesti kiinnosta maksaa 600-900€ moisesta, joten kysyisinkin:
1. Mitkä levyt ja palat?
Motonetissä levyt maksais näemmä noin 55€/kpl ja palat 25-45€/nurkka.
Netin ihmeelliestä maailmasta löytyy myös paljon huokeammalla levyjä, joten minkä kokoiset ja mistä nämä levyt ja palat kannattaisi hankkia?
2. Onko näissä vekottimissa jo niin paljon älyä, että jarruremppa tulisi jotenkin syöttää auton ajotietokoneeseen?
Kiitos jo etukäteen.
Jarruremppaa F20
Syötä tuonne autosi sarjanumeron 7-viimeistä merkkiä niin löydän kataloogista jarrujen OEM-osien numerot.
http://www.realoem.com/bmw/enUS/select
Niillä sitten nettikauppojen sivuilta katselemaan sopivia. Nyrkkisääntönä ei kannata ottaa halvimpia eikä kalliimpia vaan keskihintaiset tunnettujen merkkien osat niin hyvä tulee.
Muista myös ostaa uudet kulumisanturit (yksi eteen ja yksi taakse)
Tuolla ohjeella saat resetoitua jarrupalojen kulumisanturien uusimisen:
https://www.youtube.com/watch?v=h5f2ataXj3c
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Ainakin Brembo, Fedoro, EBC, Girling ja ATE ovat puskeneet ihan laadukasta jarrutavaraa linjalta ulos (toki ainakin osassa näistäkin kannattaa katsoa myös tuotelinja - ei välttämättä laadun, mutta omaan ajoon sopivuudenkin osalta). Ja toki orggikset ovat ihan päteviä, vaikka ne ostaisi jostain, mistä saa lähintä merkkiliikettä halvemmallakin.
Mutta pääosin tosiaan perustarvikkeetkin toimivat ihan ok, etenkin ns. normaalissa ajossa. Jos jarruhuollon teetät etkä tee itse, niin ihan varteenotettava vaihtoehto on ne palikat, mitä huoltoliike ehdottaa, etenkin jos kyseessä on automerkin tunteva huoltamo. Tällöin myös mahdolliset takuuasiat hoituu helpoiten "yhdessä paketissa".
Mutta pääosin tosiaan perustarvikkeetkin toimivat ihan ok, etenkin ns. normaalissa ajossa. Jos jarruhuollon teetät etkä tee itse, niin ihan varteenotettava vaihtoehto on ne palikat, mitä huoltoliike ehdottaa, etenkin jos kyseessä on automerkin tunteva huoltamo. Tällöin myös mahdolliset takuuasiat hoituu helpoiten "yhdessä paketissa".
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Kannattaa tosiaan silmäillä laadukkaita OEM merkkejä. Jarruosissa esimerkiksi ATE on sellainen, joka taitaa toimittaa myös vastaavia osia suoraan BMW:lle. Eli lyhyesti alkuperäistä varaosaa vastaavaa laatua. Motonetistä saa varsin usein halvempien tarvikevalmistajien osia, jotka ovat toki jonkin verran halvempia, mutta se yleensä näkyy myös osien kestoiässä ja yleisessä laadussa. Suosittelen siis tilaamaan esimerkiksi ATE:n setin käypään hintaan Saksan Ebaysta. Näyttäisi olevan noin 300e posteineen levyt, palat ja kulutusanturit koko autoon.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 01 Huhti 2018, 16:08
- Auto: BMW F20 116d A 2.0l vm-2011
Kerrottakon että Bilsteinin Levyt+ ridexin palat+ starkin anturit joka nurkkaan autodocilta 210e. Jarrulevyn kiinityspultin pää meni pyöreäksi joten jäi ite vaihtamatta. Motonetin korjaamolla vaihtoivat sit palikat määräaikaishuollon yhteydessä ja töihin meni noin 190e jarrunesteineen eli noin 400e koko homma. Mielestäni aikas halvalla pääsin kun kaverilla on maksanu jarru remppa tonnin luokkaa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 20 Helmi 2014, 12:57
- Auto: BMW F20 LCI 120xD M-sport
F20 takajarrut kitisee pienessä vauhdissa lämpimänä. Ajattelin vaihtaa palat + anturin taakse, mutta heräsi kysymys liittyen takuu asioihin. Minulla voimassa jatkotakuu, niin mitä mieltä olette takuun kattavuudesta, jos itse vaihtaa/resetoi tunnistimet? Itse takuuhan ei kuitenkaan kata kuluvia osia.
Miksi et vie jarrujen kunnostusta takuutyön piikkiin? Ei jarrujen kuulu vinkua, joten huolto asialle vaan.Hmer kirjoitti: ↑07 Maalis 2019, 15:41 F20 takajarrut kitisee pienessä vauhdissa lämpimänä. Ajattelin vaihtaa palat + anturin taakse, mutta heräsi kysymys liittyen takuu asioihin. Minulla voimassa jatkotakuu, niin mitä mieltä olette takuun kattavuudesta, jos itse vaihtaa/resetoi tunnistimet? Itse takuuhan ei kuitenkaan kata kuluvia osia.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6