Uusi 118 varusteet

F20, F21, F22, F23
drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

Varaosanumero ei välttämättä kerro että tuotannossa käytetään samoja osia. Luin aikoinaan että 3 litran dieselissä on tuotannossa kolmenlaisia mäntiä, varaosanumero viittaa parhaimpaan takomäntään jota voidaan käyttää varaosana kaikissa tehoversioissa. Eri tehoversioiden koneissa voi olla enemmän eroja kun varaosakirjoja lukemalla löytyy.
Avatar
Soloing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Elo 2018, 18:11
Auto: F20 116iA -14
Paikkakunta: Tampere

Petsku333 kirjoitti: 01 Marras 2018, 20:30
masaf1 kirjoitti: 01 Marras 2018, 18:59 Pre-lci:n 114i/116i/118i on kaikki hyviä softattavia. Jälkimmäiset kaksi on varaosanumeroiltaan jokaista komponenttia myöden samat moottorin osalta. 114i:täkin softattu dynossa mitattuna yli 200 hv. Yleensä ja lci:ssä ei kyl mee näin ts. "samoissa koneissa" eroja. Toki Cooper JCW on paranneltu komponenteiltaan (ja parempi softa muutenki ku puimurissa) ku vakiona se 210 hv ja softaamalla saa jo enempi.
Yksi tärkeä ero kuitenkin 116i ja 118i on moottoriöljyjen lämmönvaihdin 118i mallissa öljysuodattimen yhteydessä. Lastutettuna 116i:ssä saattaa öljyt käydä kuumana, jos revittää pitkän aikaa.
Tuskin ne öljyt normaalissa ajossa juurikaan enempää lämpiää. Mihinkään radalle tuolla nyt on ihan turha lähteä. Ja tokihan on selvää ettei se Premium Selection takuu (tai mikään muukaan) korvaa jos moottori sattuisi hajoamaan lisätehojen takia mutta aika turvallisissa rajoissa omani kaikkien esiselvityksieni perusteella vielä on.
F20 116iA -14 (~190Hv/320Nm)
Ex: Ford Focus 1.0 EcoBoost -14
Ex: Saab 9-3 SS TiDS -08
Ex: Volvo S40 T4 A -02
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Oli muuten paljo parantunu lci2:ssa 118i koneen luonne vrt. lci1. Just sijaisautona moinen takatuuppari Automatic Edition -karvalakki. Eipä toi paljo muuta tarttis ku M-sport-paketin (ja lisää vetäviä pyöriä mut sitä ei saa).
drago
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 117
Liittynyt: 08 Maalis 2016, 16:58
Auto: BMW 118iA Sport Line LCI2 2018
ex. 118iA LCI 2015
Paikkakunta: Loviisa

masaf1 kirjoitti: 28 Marras 2018, 20:20 Oli muuten paljo parantunu lci2:ssa 118i koneen luonne vrt. lci1. Just sijaisautona moinen takatuuppari Automatic Edition -karvalakki. Eipä toi paljo muuta tarttis ku M-sport-paketin (ja lisää vetäviä pyöriä mut sitä ei saa).
En kyllä allekirjoita tätä, keväällä kun LCI1 vaihtui LCI2 en huomannut mitään eroa koneessa tai ajossa muutenkaan, penkit ovat vaan pirun paljon paremmat kun nykyisessä on sporttipenkit.
Olen edelleen tyytyväinen omaani, ei ole kaduttanut edellisen osto eikä tämän nykyisen. Tällä hetkellä ajan joka päivä työmatkaa 70km suuntaansa motaria talvirajoituksilla 6,2 keskikulutuksella ilman mitään esilämmityksiä.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Jospa oli softattu sijaiskärsijään enempi tehoo et tulis ihmisillä kuume :D Onks sulla tehonäyttö 160 hv asti vaikka on vaan 136 konia?
Niksu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16)
Paikkakunta: Helsinki

Palaan tähän alkuperäseen aiheeseen.
Se on ny vajaa puoli vuotta ja 8000km pyöritetty uutta ja voin sanoa että turha ei ole yksikään lisävaruste. Comfort accessista voi tinkiä mutta naiselle sekin on kiva kun avaimet käsilaukussa. Connected palvelu on tosin ihan paska. Sen luulisi premium merkkisellä autolla olevan jotenkin kilpailykykyinen mutta ei siitä oikeasti ole mitään hyötyä. Satunnaisia jotain kulutusmääriä ja tietoja ilmottelee kännykkään mutta yksi kerta kun laukesi hälyt kaupassa ollessa niin tajusin että miksi hemmetissä se auto ei ilmota sitä mun luuriin? No isompi näyttö ja navi on kiva. Puheohjaus englanniksi on kiva yllätys, että on oikeasti todella toimiva ja ymmärtää hyvin vaikka lausuisi vähän sinne päin. Hakee puheen perustella lähinnä olevan vaihtoehdon joka tapauksessa ja arvaakin usein ihan oikein. Esim ihmisten nimien suhteen. Saan siis soitettuakin puheohjauksella vaikka suomalaiset nimet listalla, kunhan vaan säätää vähän englantilaistyyppisesti lausuen.

Nyt on myös ekat nastat normaalikumeilla. Kunnon talvi ei ole iskenyt mutta sama näillä on että tuuliherkkyys on MERKITTÄVÄSTI vähentynyt ja kovallakin menolla voi posotella aika rauhassa auton pysyessä kivasti kaistalla.

Myös sellanen ero vanhaan että toi automaatti reagoi comfort asennollakin erittäin nopeasti kaasun muutoksiin ja kiihdytyksiin. Mun mielestä selkeä ero edelliseen tämän suhteen.

Olen erittäin tyytyväinen hankintaani. Todella kiva auto eikä ikinä uskoisi että oli edellinenkin periaattessa sama auto.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Kyllä comfort accessin jälkeen kaikki muu mahdollinen säätö on hanurista. Ykköses ei aukee edes takapaksi ilman kaukosäätimen painamista ja sitten sen jälkeen tartut kurasesta merkistä.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

*Ari* kirjoitti: 28 Tammi 2018, 08:46 Lättänäpenkkiin saa ryhtiä kun irroittaa penkin kiskon etumaiset pultit ja laittaa tarvittavan määrän korotusta kiskon/lattian väliin ja pultit kiinni. Tällä tavalla on monesta autosta säädetty istuimen etureuna korkeammaksi.
Käypä kysymässä Alamäen Matilta (kilpakuljettaja), onko hyväkin idea tuo... :blush:
Seinäjoella pultit leikkautui irti ja sitä myöten koko penkki, pikku tällissä. Ukko hospitaaliin, kun ei enää ollut oikealla paikallaan kabiinissa, onneksi ei mitään kovin vakavaa.
Toki kuppipenkit varmaan aiheuttaa kovempaa momenttia kiskoihin, silti itse jättäisin tuollaiset viritykset tekemättä.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

jaki kirjoitti: 21 Joulu 2018, 16:42
*Ari* kirjoitti: 28 Tammi 2018, 08:46 Lättänäpenkkiin saa ryhtiä kun irroittaa penkin kiskon etumaiset pultit ja laittaa tarvittavan määrän korotusta kiskon/lattian väliin ja pultit kiinni. Tällä tavalla on monesta autosta säädetty istuimen etureuna korkeammaksi.
Käypä kysymässä Alamäen Matilta (kilpakuljettaja), onko hyväkin idea tuo... :blush:
Seinäjoella pultit leikkautui irti ja sitä myöten koko penkki, pikku tällissä. Ukko hospitaaliin, kun ei enää ollut oikealla paikallaan kabiinissa, onneksi ei mitään kovin vakavaa.
Toki kuppipenkit varmaan aiheuttaa kovempaa momenttia kiskoihin, silti itse jättäisin tuollaiset viritykset tekemättä.
Lisäksi tuo istuimen etureunan korotus tekee huonon penkin vielä entistäkin huonommaksi istua. Jalat menee koukkuun ja penkki painaa ikävästi keskireittä alhaalta.

Puutteelliseen reisitukeen ei auta mikään muu , kuin pidempi istuinosa.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Niksu kirjoitti: 07 Joulu 2018, 14:32 Olen erittäin tyytyväinen hankintaani.
Tämä se on kirkkaasti tärkein mittari hankinnan onnistumiselle. Ei muuta kuin nautinnollisia kilometrejä :thuup:
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Riippuu taas kropan mitoista, mikä muutos tai säätö kenellekin auttaisi. Mulle lättänäpenkin korjaisi pelkkä kallistus (sopivasti, ei niin että painaa), istuinosan pidennyksellä ei ole merkitystä, jos sen jatkeen ja reisien välissä on monta senttiä ilmaa.

Minäkään en kyllä ranettaisi penkin kiinnitystä, turvallisuussyistä.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Wonderi kirjoitti: 21 Joulu 2018, 18:50 Riippuu taas kropan mitoista, mikä muutos tai säätö kenellekin auttaisi. Mulle lättänäpenkin korjaisi pelkkä kallistus (sopivasti, ei niin että painaa), istuinosan pidennyksellä ei ole merkitystä, jos sen jatkeen ja reisien välissä on monta senttiä ilmaa.

Minäkään en kyllä ranettaisi penkin kiinnitystä, turvallisuussyistä.
On se penkin säätäminen aikamoista hieromista , asiaan vaikuttaa kropan mittojen lisäksi myös käytettävät kengät. Korkeapohjaisilla talvikengillä ei ajoasentoa tahdo saada yhtä hyväksi , kuin malammilla kesäkengillä. Itselläni menee hyvinkin muutama tuhat kilometria , ennenkuin parhaat säädöt on löydetty ja sähköpenkki muisteineen on aivan välttämätön. Muuten viikkojen työ tuhoutuu , kun auto käy huollossa tai joku muu ajaa sitä välillä.

Huollossa penkki on jostain syystä poikkeuksetta siirretty aivan liian lähelle rattia. En tiedä mistä tämä johtuu. Ei kai kaikki huoltomekaanikot voi olla kääpiöitä mitoiltaan ja luulisi sitäpaitsi automaattiauton ajamisen halliin ja ulos onnistuvan ilman penkin siirtelyä joka tapauksessa. Koeajoakaan tuskin normihuollon yhteydessä tarvitaan.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

jaki kirjoitti: 21 Joulu 2018, 16:42Käypä kysymässä Alamäen Matilta (kilpakuljettaja), onko hyväkin idea tuo... :blush:
Seinäjoella pultit leikkautui irti ja sitä myöten koko penkki, pikku tällissä. Ukko hospitaaliin, kun ei enää ollut oikealla paikallaan kabiinissa, onneksi ei mitään kovin vakavaa.
Toki kuppipenkit varmaan aiheuttaa kovempaa momenttia kiskoihin, silti itse jättäisin tuollaiset viritykset tekemättä.
Jossain on mennyt pahasti pieleen jos penkin pultit leikkaantuu poikki tällissä, oli se pieni tai suuri. Pulttien materiaali ja kovuus sekä kiristysmomentti olisi hyvä tietää ennen kun alkaa spekuloimaan syistä, seuraukset on jo selvillä. Moottoriurheilu maailma on kovin tuttu ja niiden parissa tuli oltua pari vuosikymmentä eri lajeissa ja luokissa. Välillä kuskit ajoi rajustikkin ulos ja kyllä ne istuimet oli aina omilla paikoillaan kolausten jälkeen, vaikka niissä oli penkin kulma hienosäädetty juuri em tavalla, eikä aina ollut kyse mistään "autotalli" kilpureista. Nythän ei ole kyse mistään senttitolkulla tehtävästä korotuksesta vaan luokkaa 2-4mm joka muuttaa istuimen asentoa aika paljon.
Vastaa Viestiin