Pieni autokuume iski päälle ja F20 kiinnostaisi, niistä ne ensimmäiset, ei faceliftit. Niin manuaalina kuin automaattina, ja tietenkin m-sporttina. Muutama kysymys olisi foorumin selailun jälkeen.
Auton tullessa markkinoille moni on kirjoitellut tänne että talvella vakkari räpsyy tiuhaan pois päältä. Ja jos valitsee sport-ajomoodin niin siinä ei ilmeisesti vakkari toimi. Onko näihin kumpaankaan ominaisuuteen tullut korjausta softan muodossa? Ainakin itselläni nuo voi estää jopa auton oston jos vakkaria ei voi talviliukkailla käyttää kohtuu mukavasti tavalla tai toisella. Omassa vanhassa bemmissä vakkari ei pikkukummissaan räpsähdä pois päältä, vaikka toki joskus niin tekeekin.
Ilmeisesti rengastuksen kannattaa olla ei-runflat? Ja olisiko talvirenkaat suositeltavaa olla ehdottomasti nastat Oulun korkeudella etenkin tuota vakkarihommaa silmällä pitäen?
Käytettynä F20 harkitsemassa, vakkari/sport kysymys
No ainakin facelift mallissa joka itsellä on, en ole huomannut että vakkari putoaisi helposti päältä. Jos on ihan lumipuuroa ja vaihdat motarilla kaistaa, niin silloin on ainut kun olen kerran saanut vakkarin pois päältä. Edellisessä VII Golfissa lähti huomattavasti helpommin pois.Smack- kirjoitti:Pieni autokuume iski päälle ja F20 kiinnostaisi, niistä ne ensimmäiset, ei faceliftit. Niin manuaalina kuin automaattina, ja tietenkin m-sporttina. Muutama kysymys olisi foorumin selailun jälkeen.
Auton tullessa markkinoille moni on kirjoitellut tänne että talvella vakkari räpsyy tiuhaan pois päältä. Ja jos valitsee sport-ajomoodin niin siinä ei ilmeisesti vakkari toimi. Onko näihin kumpaankaan ominaisuuteen tullut korjausta softan muodossa? Ainakin itselläni nuo voi estää jopa auton oston jos vakkaria ei voi talviliukkailla käyttää kohtuu mukavasti tavalla tai toisella. Omassa vanhassa bemmissä vakkari ei pikkukummissaan räpsähdä pois päältä, vaikka toki joskus niin tekeekin.
Ilmeisesti rengastuksen kannattaa olla ei-runflat? Ja olisiko talvirenkaat suositeltavaa olla ehdottomasti nastat Oulun korkeudella etenkin tuota vakkarihommaa silmällä pitäen?
Myös vakkari toimii kaikissa moodeissa omassa 2016 118i automaatti mallissa.
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Rengas kysymys unohtui vielä. Itsellä on kitkat(205/50/17"), tosin asun pääkaupunkiseudulla ja niillä olen pärjännyt oikein hyvin, luistonesto ei anna auton liukua juuri mitään. Varmaan ainut ero tulee kiihdyttäessä peilijää kelillä, mitä nyt on ollut viime päivät. Mutta täällä päin noita kelejä on pari päivää vuodessa.miikka#33 kirjoitti:No ainakin facelift mallissa joka itsellä on, en ole huomannut että vakkari putoaisi helposti päältä. Jos on ihan lumipuuroa ja vaihdat motarilla kaistaa, niin silloin on ainut kun olen kerran saanut vakkarin pois päältä. Edellisessä VII Golfissa lähti huomattavasti helpommin pois.Smack- kirjoitti:Pieni autokuume iski päälle ja F20 kiinnostaisi, niistä ne ensimmäiset, ei faceliftit. Niin manuaalina kuin automaattina, ja tietenkin m-sporttina. Muutama kysymys olisi foorumin selailun jälkeen.
Auton tullessa markkinoille moni on kirjoitellut tänne että talvella vakkari räpsyy tiuhaan pois päältä. Ja jos valitsee sport-ajomoodin niin siinä ei ilmeisesti vakkari toimi. Onko näihin kumpaankaan ominaisuuteen tullut korjausta softan muodossa? Ainakin itselläni nuo voi estää jopa auton oston jos vakkaria ei voi talviliukkailla käyttää kohtuu mukavasti tavalla tai toisella. Omassa vanhassa bemmissä vakkari ei pikkukummissaan räpsähdä pois päältä, vaikka toki joskus niin tekeekin.
Ilmeisesti rengastuksen kannattaa olla ei-runflat? Ja olisiko talvirenkaat suositeltavaa olla ehdottomasti nastat Oulun korkeudella etenkin tuota vakkarihommaa silmällä pitäen?
Myös vakkari toimii kaikissa moodeissa omassa 2016 118i automaatti mallissa.
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
- rBoost
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 15 Helmi 2012, 12:23
- Auto: Porsche Cayman S '14
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Itsellä ei ole ollut vakkarin kanssa ongelmia, ei edellisellä 2012 125d:llä, eikä nykyisellä 2016 m140i:llä. Tosin tuo nykyinen on nelikko. Vakkari toimii kaikilla moodeilla paitsi sport+. Käsittääkseni siksi, että sport+:lla luistonesto ei ole 100% pelissä. Samoin vakkari tippuu pois comfortilla (kaikilla moodeilla), jos painaa luistoneston nappia.
Saab 9000 turbo '85
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
Saab 900 '86
Saab 900 '94
Saab 9-3 SS 2,8TS V6 Aero '07
BMW e92 320dA Coupé '08
BMW f20 125dA M-Sport '12
BMW e92 M3 DCT Coupé '10
BMW f20 M140i xDrive '16
Porsche Cayman S '14
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Aika samat havainnot miikkan kanssa ja alla on saman kokoiset Contin nastat. Normi ajossa ei ole vakkari mennyt pois päältä muuten kun kiihdyttäessä liukkaalla tai sohjossa ajaessa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
- Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16) - Paikkakunta: Helsinki
Moli, mulla 118i A mallia 2016 mutta tavallinen, ei M-sport
Vakkari pysyy päällä ja toimii myös sportilla (molemmilla sporteilla, siis vaihteesta ja napista ja molemmista) mutta se ei toimi kun täydellä luistonestolla, eli jos on luistonestoa vähenntty niin sitten se menee takasin päälle. Luistoneston pieni vähennys tuo kyllä kivaa ajettavuutta tietyillä säillä. Yhden kerran on vakkari räpsähtänyt pois mutta se oli tilanne jossa räppäsin ajatuksissani vakkarin 60>80 ja auto vaihto pienemmälle ja lähti kiihdyttämään jäällä. Normioloissa ei ole käynyt.
Nastoja suositetiin takavetoon jopa Hkissä. Runflatit on paskat, nim.m. ei tule uuteen autoon niitä.
Vakkari pysyy päällä ja toimii myös sportilla (molemmilla sporteilla, siis vaihteesta ja napista ja molemmista) mutta se ei toimi kun täydellä luistonestolla, eli jos on luistonestoa vähenntty niin sitten se menee takasin päälle. Luistoneston pieni vähennys tuo kyllä kivaa ajettavuutta tietyillä säillä. Yhden kerran on vakkari räpsähtänyt pois mutta se oli tilanne jossa räppäsin ajatuksissani vakkarin 60>80 ja auto vaihto pienemmälle ja lähti kiihdyttämään jäällä. Normioloissa ei ole käynyt.
Nastoja suositetiin takavetoon jopa Hkissä. Runflatit on paskat, nim.m. ei tule uuteen autoon niitä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 85
- Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
- Auto: F20 LCI 118dA M-sport
Tuo vakkarin pois tippuminen riippuu puhtaasti renkaista. Nokian HKPL7 ei toiminut yhtään. Contin edellisen malliset nastat taas toimi hienosti. 16" koossa nämä.
Nykyisellään alla 17" nokian kitkat ja niidenkään kanssa ei ole ollut ongelmaa. Nämä tosin runflat, joista täytyy hankkiutua eroon jossain vaiheessa...
Sport asento ei tee muuta kuin muuttaa kaasupolkimen ja todellisen kaasun asennon välistä käyrää (ja ohjauksesta riippuen myös ohjauksen jäykkyyttä?). Itse en ole keksinyt mitä hyötyä siitä on. Hankalampi kontrolloida minkä verran pyytää vääntöjä koneelta, kun hipaisusta tulee lähes täydet. Comfort asennossa siis auto liikkuu ihan yhtä liukkaasti kun kaasun painaa pohjaan.
Nykyisellään alla 17" nokian kitkat ja niidenkään kanssa ei ole ollut ongelmaa. Nämä tosin runflat, joista täytyy hankkiutua eroon jossain vaiheessa...
Sport asento ei tee muuta kuin muuttaa kaasupolkimen ja todellisen kaasun asennon välistä käyrää (ja ohjauksesta riippuen myös ohjauksen jäykkyyttä?). Itse en ole keksinyt mitä hyötyä siitä on. Hankalampi kontrolloida minkä verran pyytää vääntöjä koneelta, kun hipaisusta tulee lähes täydet. Comfort asennossa siis auto liikkuu ihan yhtä liukkaasti kun kaasun painaa pohjaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 88
- Liittynyt: 29 Helmi 2016, 13:33
- Auto: 118iA - 5/18
(ed. 118iA 1/16) - Paikkakunta: Helsinki
Niissä on eri vaikutukset onko se sport napista vai vaihteesta. Vai laitatko molemmat. Mutta se on tottumiskysymys. Mä ajan yleensä sillä sport napilla. Auto on kevyt ja reagoi nätisti pintakaasuun. Ei tarvitse polkea. Ei arvo vaihteita vaan pitää kierroksia vähän korkammalla. Jos tiiän että on tulossa tiukka kohta missä pitää kiihdyttää liikenteen sekaan, vedän myös kepistä sportin päälle niin nostaa kierroksia vielä pykälän ja ei tarvitse odottaa viivettä kiihdytyksssä. Se nappi vaikuttaa myös ohjaukseen, eli esm mutkatiellä huomattavasti kivempi ajaa.GiraFFi kirjoitti: ↑29 Tammi 2018, 16:07
Sport asento ei tee muuta kuin muuttaa kaasupolkimen ja todellisen kaasun asennon välistä käyrää (ja ohjauksesta riippuen myös ohjauksen jäykkyyttä?). Itse en ole keksinyt mitä hyötyä siitä on. Hankalampi kontrolloida minkä verran pyytää vääntöjä koneelta, kun hipaisusta tulee lähes täydet. Comfort asennossa siis auto liikkuu ihan yhtä liukkaasti kun kaasun painaa pohjaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 85
- Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
- Auto: F20 LCI 118dA M-sport
Edellinen auto oli normi ohjauksella (ei siis servotronicia) ja olen melko varman, että siinä ajotila ei vaikuttanut ohjaukseen mitenkään. Nykyisessä M-sport paketti ja sport-ohjaus, jossa vaikuttaa tehostuksen määrään, jos niin on säädetty valikoista.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Mulla on M-Sport normi ohjauksella eikä siinä ole juurikaan eroa ohjauksessa onko nappulat missä asennossa tahansa, vähän menee sportilla jäykemmäksi ja keskeltä tahmeammaksi mutta ei mitään selllaista joka aiheuttaa riemunkiljahduksia. Katsotaan miten kesärenkaat muuttaa tilannetta.
No tietty iDrivesta, vai onks tää joku ekslusiivijuttu M-Sportissa + muuttuvalla sport-ohjauksella, että voi päättää miten noi eri ajo-ohjelmat vaikuttaa?
Tosiaan muuttuvalla sport-ohjauksella (=lisävaruste) eco-tila ihan veltto tunnoton löysä, comfort normaali arkikäyttöön menettelevä, sportilla kaahailu-/rata-ajoon huomattavan tunnokas ja jäykkä. Sportilla tarkkuus just eikä melkeen, kaikkein paras kyllä suoralla kun on jäykkäkin... Sport+ niin vähän käytetty niin en muista onko siinä vielä oma parametrinsa (valikossa ei ainaskaan oo säätöjä mutta muistaakseni ohjaus vielä jäykempi).*Ari* kirjoitti: ↑31 Tammi 2018, 06:18 Mulla on M-Sport normi ohjauksella eikä siinä ole juurikaan eroa ohjauksessa onko nappulat missä asennossa tahansa, vähän menee sportilla jäykemmäksi ja keskeltä tahmeammaksi mutta ei mitään selllaista joka aiheuttaa riemunkiljahduksia. Katsotaan miten kesärenkaat muuttaa tilannetta.
Täh ? Onko ohjaus tosiaan jotenkin erilainen ecopro päällä verrattuna comfortiin ? Itse en ole huomannut mitään eroa , silloin harvoin kun joudun lasien huurtumisen takia heittämään ecolta comfortille.masaf1 kirjoitti: ↑31 Tammi 2018, 19:07Tosiaan muuttuvalla sport-ohjauksella (=lisävaruste) eco-tila ihan veltto tunnoton löysä, comfort normaali arkikäyttöön menettelevä, sportilla kaahailu-/rata-ajoon huomattavan tunnokas ja jäykkä. Sportilla tarkkuus just eikä melkeen, kaikkein paras kyllä suoralla kun on jäykkäkin... Sport+ niin vähän käytetty niin en muista onko siinä vielä oma parametrinsa (valikossa ei ainaskaan oo säätöjä mutta muistaakseni ohjaus vielä jäykempi).*Ari* kirjoitti: ↑31 Tammi 2018, 06:18 Mulla on M-Sport normi ohjauksella eikä siinä ole juurikaan eroa ohjauksessa onko nappulat missä asennossa tahansa, vähän menee sportilla jäykemmäksi ja keskeltä tahmeammaksi mutta ei mitään selllaista joka aiheuttaa riemunkiljahduksia. Katsotaan miten kesärenkaat muuttaa tilannetta.
Minäkään en ole huomannut ohjauksessa mitään eroa Ecopro ja Comfort, mutta Sport ja Sport+ ovat erilaisia. Toki kaasuvaste eroaa myös Ecopro:ssa, mutta en ohjauksessa huomannut mitään.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Normi ohjauksella ei en ole huomannut eroa ohjauksessa eco/comfort, sportilla muuttuu vähän tahmeammaksi. Kaasuvasteessa ja vaihteiston toiminnassa on selkeät erot noiden moodien välillä.
On aivan erilainen, ainaskin mulla. Siitä tykkään vähiten eco-tilassa. Todella kevyt ja löysä, sellanen että suoraan menee vaikka keskialueella ihan vähän heilutteliskin. Taitaa olla sport-ohjauksen peruja sitten. Sit kun ecolta vaihtaa comfortille niin hirvee ero, saatika sportille niin melko terävä.melperri kirjoitti: ↑31 Tammi 2018, 19:17Täh ? Onko ohjaus tosiaan jotenkin erilainen ecopro päällä verrattuna comfortiin ? Itse en ole huomannut mitään eroa , silloin harvoin kun joudun lasien huurtumisen takia heittämään ecolta comfortille.masaf1 kirjoitti: ↑31 Tammi 2018, 19:07Tosiaan muuttuvalla sport-ohjauksella (=lisävaruste) eco-tila ihan veltto tunnoton löysä, comfort normaali arkikäyttöön menettelevä, sportilla kaahailu-/rata-ajoon huomattavan tunnokas ja jäykkä. Sportilla tarkkuus just eikä melkeen, kaikkein paras kyllä suoralla kun on jäykkäkin... Sport+ niin vähän käytetty niin en muista onko siinä vielä oma parametrinsa (valikossa ei ainaskaan oo säätöjä mutta muistaakseni ohjaus vielä jäykempi).*Ari* kirjoitti: ↑31 Tammi 2018, 06:18 Mulla on M-Sport normi ohjauksella eikä siinä ole juurikaan eroa ohjauksessa onko nappulat missä asennossa tahansa, vähän menee sportilla jäykemmäksi ja keskeltä tahmeammaksi mutta ei mitään selllaista joka aiheuttaa riemunkiljahduksia. Katsotaan miten kesärenkaat muuttaa tilannetta.
Ja ecopro ajo-ohjelman setupista voi muuten säätää ilmastoinninkin asetukset. Ei oo kyl mulla huurtunu ikinä lasit ecoproollakaan ilmastointi ekona...
Mulla vetää lasit huuruun tämän tästä ecopron kanssa. En ymmärrä tuota ohjausta , minullakin on siis muuttuva sport ohjaus. Mielellään haluaisin sitä vielä nykyistä kevyemmäksi , mutta ei se p:kele mulla mihinkään löysty , kun vaihtaa comfortilta ecolle. Voikohan adaptiivinen alusta sitten jotenkin vaikuttaa , tai sitten minulla on jokin vika systeemissä.