F20 viat ja ongelmat

F20, F21, F22, F23
Savage
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 23:54
Auto: F20 120dx sport, E61 530dx M-Sport, BMW S1000R

Anders kirjoitti:Renkaat samaa kokoa ja paineetkin tarkistin kalibroinnin yhteydessä.

Se ensimmäinen jarrutus oli aika 'terävä', piti väistää pyöräilijää, voisiko se vaikuttaa (kytkin ei vielä täysin pohjassa eli jarrutetaan 'veto päällä')?
Ihan vastaavaa ei ole tapahtunut. Mutta muilla kuin sport+ asetuksella ajonvakautus tai luistonesto puuttuu kyllä pirun helposti peliin. Monesti kun lähtee ihan kuivallakin niin keltainen valo vilkkuu. Sama toistuu kun tykittää vähänkin reippaammin tiukkenevaan mutkaan auton kallistuessa. Pikkasen on liian herkäksi viritetty ainakin omaan makuun...

Omassa jotenkin tuntuu, että tehot vaihtelevat. Välistä kiihtyy hienosti ja joskus puhtia uupuu. En tiedä onko kuvitelmaa. Alunperin eivät huollossa löytäneet mitään vikaa, mutta minun mielestä auto kiihtyy edelleenkin paremmin osakaasulla. Kun painaa lapun lattiaan ja sitten vähän keventää niin kulkua piisaa. Muutoin aivan kuin tiputtaisi ahtoja tai rajoittaisi syöttöä tai jotain. Korostuu erityisesti sportmoodilla...
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Sampo kirjoitti:Eilen alkoi perheen F20 120 dA yllättäen täristää moottoritienopeuksissa. Takana oli juuri tehty 1000 km joululomareissu ilman ongelmia, mutta tätä seuraavana päivänä auto alkoi vaimon työmatka-ajon aikana täristää. Tärinä tuntui >80 km/h nopeuksissa; auton runko tärisi, mikä tuntui penkin ja polkimien kautta kuskille; ratti ei täristänyt. Ei vikavaloja tai auton viestejä. Alhaisemmilla nopeuksilla ei ongelmia.
Pesin vanteiden sisäpinnat puhtaaksi, ja tärinä hävisi :).
Tämä taisi olla googlauksen perusteella "perinteinen" (?) esimerkki BMW:n herkkyydestä vanteiden epätasapainolle :rolle: .
90 km/h on se pahin nopeus. Näin pikkaisen jälkijättöisesti onnittelen sua Sampo oma alotteisesta vian löytämisestä ja ongelman ratkaisusta! Onneksi näitä BMW harrastaja sivuja on.

Ongelmasi oli onneksi klassinen, kuten myös JiiJii71 probleemi oli:
Ei se jää ihan heti sula kun oikeaa Lasolia pissapoikaan kaadetaan...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Anders
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Touko 2013, 14:22
Auto: F20 120d xDrive

Savage kirjoitti: Omassa jotenkin tuntuu, että tehot vaihtelevat. Välistä kiihtyy hienosti ja joskus puhtia uupuu. En tiedä onko kuvitelmaa. Alunperin eivät huollossa löytäneet mitään vikaa, mutta minun mielestä auto kiihtyy edelleenkin paremmin osakaasulla. Kun painaa lapun lattiaan ja sitten vähän keventää niin kulkua piisaa. Muutoin aivan kuin tiputtaisi ahtoja tai rajoittaisi syöttöä tai jotain. Korostuu erityisesti sportmoodilla...
Piti käydä koettamassa, mutta vaikea sanoa. Toisaalta tuntui niinkuin kone sanoisi että "et oo tosissasi" kun polkasee lattiaan ja ennenkuin alkaa kiihtymään, toisaalta taas vaikea sanoa kiihtyykö kuitenkaan osakaasulla nopeammin. Onko kukaan testannut saako älykännyköiden kiihtyvyyssovelluksilla riittävän tarkkaa dataa jotta voisi vertailla?
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Ykkösellä takana nyt jotain 15tkm ja noin 8kk ja matka jatkuu edelleen varsin mielyttävästi, pl hkpl7:lla ajelua, jotka oli ihan p**kat. Talvikelitkin sujui hienosti ja vakaasti vs omat aiemmat kokemukset edellisen korimallista sijaisautona. Edelleen olen sitä mieltä, että aivan kärkipäästä omien tähän astisten autojen suhteen, kun puhutaan ns normi arkiliikkumisesta. Jos autosta jotain negatiivista etsin niin pissapojan täyttöaukko on täysin susi ja vaatii lehmän hermoja.

Kaikeast huolimatta eka pitstoppi on kuitenkin tosiasia ja tuli aika yllättäen puhelinsoiton muodossa eli tehtaan recall vetarien muttereiden tarkistamisen tms osalta vaatii poikkeamista pajalle pikapuolin... :w00t:
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
Anders
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Touko 2013, 14:22
Auto: F20 120d xDrive

samulis kirjoitti:... Jos autosta jotain negatiivista etsin niin pissapojan täyttöaukko on täysin susi ja vaatii lehmän hermoja.
Totta puhut. Miksi ihmeessä täyttöaukossa on se sihti (ja niin ylhäällä), nestettä kai sinne pissapoikaan kaadetaan? Vai onko jossain nesteessä kokkareita ja sihti tarvitaan?
A_H
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Huhti 2014, 15:16
Auto: F31 320iA Xdrive

Moikka

Mulla alkanut kojetaulusta kuulumaan ärsyttävää resonointia. Ääni kuuluu suurinpiirtein radionappuloiden yläpuolelta tuuletusritilöiden kohdalla kojetaulun sisällä. Ilmastoinnilla ei liene vaikutusta(?), koska ääni kuuluu vaikka ajaa ilmastointi kokonaan pois päältä. Kaupunkiajossa ei niin paha, mutta maantiellä ajaessa resonointi voi olla aikamoista. Myös korkeilla kierroksilla pärähtelee.

Kellään muulla ollut vastaavaa? Auto on vm-13 ja reilu 29tkm takana.

Pitänee varailla huoltoa. Toivottavasti vaan ei käy niin kuin edellisen auton kanssa vastaavanlaisen pulman ilmetessä: ''ei me mitään ääntelyä huomattu'' ja lopulta korjasin senkin vian itse.

Hyvää vappua!
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

A_H kirjoitti:Moikka

Mulla alkanut kojetaulusta kuulumaan ärsyttävää resonointia. Ääni kuuluu suurinpiirtein radionappuloiden yläpuolelta tuuletusritilöiden kohdalla kojetaulun sisällä. Ilmastoinnilla ei liene vaikutusta(?), koska ääni kuuluu vaikka ajaa ilmastointi kokonaan pois päältä. Kaupunkiajossa ei niin paha, mutta maantiellä ajaessa resonointi voi olla aikamoista. Myös korkeilla kierroksilla pärähtelee.

Kellään muulla ollut vastaavaa? Auto on vm-13 ja reilu 29tkm takana.

Pitänee varailla huoltoa. Toivottavasti vaan ei käy niin kuin edellisen auton kanssa vastaavanlaisen pulman ilmetessä: ''ei me mitään ääntelyä huomattu'' ja lopulta korjasin senkin vian itse.

Hyvää vappua!
Täällä foorumilla on ollut puhetta tuosta (alueilla f30 tai f10?) mutten nyt löytänyt sitä ketjua tähän hätään. Eli kojelaudan kiinnitysnipsut olisivat mahdollisesti irti siitä keskeltä tuuletussuulakkeiden kohdalta. Etsippäs täältä, pitäisi löytyä enemmän ohjeita miten toimia eli laittaa ne kiinni.

Mutta koska sulla on takuu, niin tokihan ne korjaavat tuon takuuseen. Sanot vaan että ehkä kiinnitys irti tuosta keskeltä ja että "Toimikaa!" :) Ainakin voin suositella Vantaa Autokeskus Airporttia, kaikki onnistuu siellä.

Hyvää Vappua!
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

A_H kirjoitti:Moikka

Mulla alkanut kojetaulusta kuulumaan ärsyttävää resonointia. Ääni kuuluu suurinpiirtein radionappuloiden yläpuolelta tuuletusritilöiden kohdalla kojetaulun sisällä. Ilmastoinnilla ei liene vaikutusta(?), koska ääni kuuluu vaikka ajaa ilmastointi kokonaan pois päältä. Kaupunkiajossa ei niin paha, mutta maantiellä ajaessa resonointi voi olla aikamoista. Myös korkeilla kierroksilla pärähtelee.

Kellään muulla ollut vastaavaa? Auto on vm-13 ja reilu 29tkm takana.

Pitänee varailla huoltoa. Toivottavasti vaan ei käy niin kuin edellisen auton kanssa vastaavanlaisen pulman ilmetessä: ''ei me mitään ääntelyä huomattu'' ja lopulta korjasin senkin vian itse.

Hyvää vappua!
Mulla ihan samaa 13.200km ajetussa F30:ssa. Päivittäistä resonointia keskikonsolin alueelta sieltä tuuletusuulakkeiden takaa sekä oikealta puolelta kojelautaa, alueelta josta tulee sisäpuhaltimen läpivienti sekä johdotus. Olen kuunnellut noita ääniä yli vuoden. Ne alkoivat lämppärin asennuksen jälkeen. Välillä helinä ja ritinä on kovempaa ja välillä hiljaisempaa. Kuitenkin sitä kuuluu joka päivä aina jossain vaiheessa. Äänet on kovimpia nimenomaan kapunkialueella, maantiellä ei kuulu yleensä mitään. Teetin lämppärin asennuksen nuukuuttaan J.Kärkkäisen Varikolla ja se oli vikatikki. Ilmeisesti kaikennäköistä on jäänyt irti asennuksen aikana, "eristeet" kojelaudan uumenissa saattaa repsottaa yms. Eilen räminä ja helinä oli sellaista, että tuntui siltä, että nyt koko kojelauta repeää.

Merkkiliikkeeseen joskus asiasta, eli hälyäänistä mainitsin (muiden takuukorjausten yhteydessä) ja ne ajoi lenkin huoltohallin ympäri (ajokilsoista huomasin, ettei paljoa oltu ajettu) ja sanoivat: ei me mitään kuultu, harmi. Paikkana oli Autokeskus Airport.

Tuota on vaan ehkä vaikea korjauttaa takuuseen, varsinkin kun homman on tehnyt muu kuin merkkiliike. Siis jos ne hälyäänet ovat nimenomaan tuon "lestadiolaispuljun" (joku uskovaisten liikeketju kuitenkin) aikaansaannosta, jota siis vahvasti epäilen.
juteka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 21 Joulu 2012, 19:15
Auto: F20 118d Business '11

Pitkästä aikaa auton kanssa "ongelmaa". Pakoputki rämisee erittäin ärsyttävästi ja kuuluvasti n. 1000 r/min kohdalla. Onko muilla ollut samaa ongelmaa? ...Eräästä myynti-ilmoituksesta huomasin että F20:een oli vaihdettu pakoputken kiinnikkeet takuuseen. Noh, omasta autosta takuu tietty sopivasti loppunutkin jo.. Putkiliikkeeseen siis...
A_H
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Huhti 2014, 15:16
Auto: F31 320iA Xdrive

A_H kirjoitti:Moikka

Mulla alkanut kojetaulusta kuulumaan ärsyttävää resonointia. Ääni kuuluu suurinpiirtein radionappuloiden yläpuolelta tuuletusritilöiden kohdalla kojetaulun sisällä. Ilmastoinnilla ei liene vaikutusta(?), koska ääni kuuluu vaikka ajaa ilmastointi kokonaan pois päältä. Kaupunkiajossa ei niin paha, mutta maantiellä ajaessa resonointi voi olla aikamoista. Myös korkeilla kierroksilla pärähtelee.

Kellään muulla ollut vastaavaa? Auto on vm-13 ja reilu 29tkm takana.

Pitänee varailla huoltoa. Toivottavasti vaan ei käy niin kuin edellisen auton kanssa vastaavanlaisen pulman ilmetessä: ''ei me mitään ääntelyä huomattu'' ja lopulta korjasin senkin vian itse.

Hyvää vappua!
Palataas tähän keväiseen viestiin. Resonointi senkun jatkuu ja nyt on alkanut helinää kuulua kojetaulusta kuskin edestä/etuvasemmalta. Ihan kuin jotain olisi irti. Mekkala on jo sen verta rasittavaa että saavat huollossa vaikka purkaa koko ohjaamon, kunhan saadaan kuntoon. Auto on vasta reilu vuoden vanha ja tuntuu, että sisusta lahoaa käsiin.

Olenko yksin näiden ongelmien kanssa, vai onko nykybemarin kokoonpanon laatu tosiaan näin heikkoa. Edellinen alfa romeo oli laadukkaammin kasattu, vaikka ne kuulemma on ihan huonoja.
Sampo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 10:27
Auto: F20 120dA M-sport 2012 ja F20 120d xDrive 2013

Dokumentoidaanpa tänne ylös pari pientä omassa F20:ssä esiintynyttä:

- Ratin akselin suunnalta kuului kumimaista narinaa rattia käännettäessä. Tämän huomasi esim. parkkihallissa ajettaessa helposti. Huollossa läpivientikumi rasvattu ja ongelma hävisi.
- Pakoputkenpäästä kromaus antautui, putkenpään "koristeosa" uusittu takuuseen. Samasta ongelmasta puhumiseen olen törmännyt myös ulkomaalaisilla foorumeilla.

Lisäksi ovien tiivisteet narisevat huomattavan helposti töyssyissä ym. Tiivisteissä ei huollon kanssa juteltuna ole mitään päivitettyjä osia saatavilla, vaan huollonkin ensimmäiseksi käyttämä toimenpide on, että tiivisteet vain putsataan huolellisesti ja käydään läpi rasvanpoistoaineella. Tämä on tehtävissä itsekin. Omasta olen huomannut, että suurin yksittäinen narinan aiheuttaja tuntuisi olevan oven yläkarmin "lyhytkarvainen" tiiviste oven puolella; tämän puhtaana pitäminen ja vastinpinnan vahaaminen korin puolelta auttaa. Vaikuttaisi siltä, että BMW on kuitenkin herkempi tiivisteiden narinalle kuin muut autot, joista itsellä on kokemusta (Volvo, VW, Skoda).
Kinkkujuusto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Heinä 2014, 12:44
Auto: BMW 118iA M-Sport 2013
Paikkakunta: Helsinki

Sampo kirjoitti: - Ratin akselin suunnalta kuului kumimaista narinaa rattia käännettäessä. Tämän huomasi esim. parkkihallissa ajettaessa helposti. Huollossa läpivientikumi rasvattu ja ongelma hävisi.
- Pakoputkenpäästä kromaus antautui, putkenpään "koristeosa" uusittu takuuseen. Samasta ongelmasta puhumiseen olen törmännyt myös ulkomaalaisilla foorumeilla.
Mulla oli sama homma ratin kanssa ja ekalla kerralla rasvasivat jotain mutta ääni tuli samantien takaisin.
Toisella kertaa vaihtoivat käsittääkseni liukurenkaan uuteen.

Myös tuo pakoputken kromaus on omassa mennyt, pitää ensi huollossa mainita jos saisi takuuseen myös.
3vo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 26 Tammi 2015, 17:32

Laitetaampas tämä tännekin :) 2014 F20 116i 5D pitää perus japsiromun tyylistä natinaa/ rapinaa kuljettajan puoleisesta ovesta. Todella hankala paikantaa mistä tulee. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja onko löytynyt yleispätevää ratkaisua ongelmaan? Huollossahan nämä äänet aina katoaa tai saa pelkkää valohoitoa...

Toinen rasittava ongelma tuli myös mieleen, eli lasinpyyhkijöiden ääntely ja kuskin näkökenttään jäävä kohta joka ei tahdo pyyhkiintyä täysin kuivaksi millään. Autolla ajettu reilu 8000km ja pyyhkijät sekä lasi putsattu raakaa lasolia käyttämällä. Pesuaineena sininen Lasoli n. 50/50 sekoituksella. Eipä ole aiemmin ollut vastaavaa ongelmaa yhdessäkään BMW:ssäni :conf:
KLO
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 20:40

3vo kirjoitti:Toinen rasittava ongelma tuli myös mieleen, eli lasinpyyhkijöiden ääntely ja kuskin näkökenttään jäävä kohta joka ei tahdo pyyhkiintyä täysin kuivaksi millään. Autolla ajettu reilu 8000km ja pyyhkijät sekä lasi putsattu raakaa lasolia käyttämällä. Pesuaineena sininen Lasoli n. 50/50 sekoituksella. Eipä ole aiemmin ollut vastaavaa ongelmaa yhdessäkään BMW:ssäni :conf:
Samaa ihmettelin viime syksynä huollon sijaisautona ko. mallia hetken ajeltuani. Pyyhkijät ulvoivat joka vedolla tosi häiritsevästi, vastaavaa ei ole koskaan ilmennyt omissa vanhemman korimallin 1- eikä 3-sarjalaisissa. Luulisi että ei tuollainen voi johtua kuin pyyhkijän kumin huonosta laadusta, mutta tiedä sitten tuosta. Tuli ihan mieleen yksi vanha Taunus 80-luvulta...
massive
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 80
Liittynyt: 02 Loka 2011, 17:32
Auto: F20 116iA 2012

Viime viikolla eräänä aamuna autoa käynnistäessäni mittaristo jäi sähköttä ja aivan pimeäksi. Mitään ennusmerkkejä auto ei tästä etukäteen antanut. Myöskään mitään vikailmoituksia ei näkynyt iDrivessä vian ilmettyä.

Vein auton sitten huoltoon pääkaupunkilaiseen merkkiliikkeeseen. Pari päivää liikkeen pihassa seistyään vika ei sitten enää toistunutkaan, eivätkä havainneet autossa mitään toimintahäiriöitä. Jotain virhekoodeja olivat kyllä löytäneet auton lähettäneen ja olivat myös suorittaneet PUMA:n mukaisen "ohjelmoinnin". Lasku tästä ~300e.

No, jos asia olisi jäänyt tähän, olisin ollut (melkein) tyytyväinen, mutta heti seuraavana päivänä huomasin, että auton kello onkin alkanut käymään erittäin hitaasti (menee noin minuutin eteenpäin tunnissa). Tällä hetkellä siis kello ja päivämäärätiedot eivät faktisesti toimi.
Kuva
Kinkkujuusto
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Heinä 2014, 12:44
Auto: BMW 118iA M-Sport 2013
Paikkakunta: Helsinki

Mun auton takuukorjaukset tähän mennessä

Ratti vinkuu kääntäessä = Ratin liukurengas vaihdettu

Kello ja päivämäärä ei pysy ajassa = idriven keskusyksikkö vaihtoon

Radion heikko kuuluvuus = takalasi vaihtoon
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

massive kirjoitti:...faktisesti...
OT:
Pitäis viedä ladon taa ja ampua se henkilö joka keksi ottaa suomen kieleen käyttöön tuon typerän lainaväännöksen, kun suomen kielikin on keksitty...
reheat
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Elo 2014, 08:14

Ensiasennusvanteissa, jotka eivät mulla ole olleet allakaan(kitkat oli hakiessa paikalla) oli runsaasti naarmuja. Onneksi melkein kaikki sisäpinnalla vanteiden ulkoreunoissa. Ainakin yhden kohtuullisen kokoisen löysin ulkopinnaltakin, vanteen ulkoreunasta myös. Asennusjälkiä, oletettavasti.
Auto on 1pari kk vanha ja ko. vanteet olivat pusseissa autoon pakattuina. Eipä tullut heti tarkemmin katsottua kun niitä varastoon nostin.
Onko muilla vastaamia kokemuksia?
Ei kai ole kovin tyypillistä että uudet vanteet onnistutaan naarmuttamaan kumien vaihdossa?
Onneks päällipuolet suht kunnossa, mut ihmetyttää silti :thdw:
Sampo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 10:27
Auto: F20 120dA M-sport 2012 ja F20 120d xDrive 2013

Tänään oli akkuongelmia vuoden vanhan F20 120dX:n kanssa. Eilen autolla ajettiin 90 km matka ilman mitään normaalista poikkeavaa. Tänään käynnistämistä yritettäessä ei startti pyörittänyt moottoria ollenkaan, moottorista kuului vain metallinen ”prrrrr” ääni, ja ajotietokoneeseen tuli ilmoitus ”increased battery discharge while stationary” :mad: . Kun starttia koitti uudestaan, niin auto ei edelleenkään yrittänyt pyörittää, ja muita sähköjärjestelmän virheilmoituksia tuli satunnaisesti, kuten ”light system, drive carefully”, ”tire pressure monitoring failure”, ”ABS”, ja ”bonnet open”. Myös ”charge battery” näkyi silloin tällöin. Virta akussa oli ilmeisen vähissä, keskuslukituskin toimi satunnaisesti.

Meillä kun ei ole omaa ulkoista laturia, eikä apuvirtaa ollut saatavilla, niin soitin BMW:n liikkuvuuspalveluun, josta sainkin hyvää palvelua. Sovittiin, että hinausauto tulee paikalle, yritetään heidän kanssa ensin käynnistystä apuvirran kanssa, ja jos ei käynnisty niin sitten ei auta muu kuin hinautus korjaamolle. Auto lähti kuitenkin apuvirralla käyntiin, joskin kertoi edelleen, että "increased battery discharge while stationary".

Ajoin vajaan tunnin lenkin maantienopeutta, jotta akku saisi latausta, kaikki toimi ajon aikana OK. Kotiin päästyäni ja moottorin sammutettuani auto tiedotti ”battery very low, charge battery”. Voisikohan olla, ettei akku latautuisi ajon aikana :conf: . Hieman jännittää, miten huomen aamulla töihin lähdettäessä mahtaa starttaus onnistua. Voi olla, että pitää ajaa suoraan huollon kautta, jos auto ylipäänsä lähtee käyntiin...
Sampo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 35
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 10:27
Auto: F20 120dA M-sport 2012 ja F20 120d xDrive 2013

^ Sama akkuvika uusiutui seuraavana aamuna. Käynnistys onnistui vain apuvirralla, ja sitten auto ajettiinkin suoraan korjaamolle. Korjaamolla vaihtoivat akun uuteen: vanha akku osoittautui vialliseksi, sen käynnistysteho oli mitattuna tippunut olennaisesti uuteen verrattuna.
Vastaa Viestiin