Sivu 1/1

Porsche 911

Lähetetty: 23 Helmi 2014, 14:26
Kirjoittaja ///Marko
Mitä mieltä täällä ollaan Porschen 911 mallista? Autoa on tehty hurjan pitkään ja sukupolvi 997 kiinnostaisi nelivetoisena. Mikä moottori noissa lienee paras ja luotettavin, kun eri tehoversioita on useita? Vielä mennään Bemarilla mutta jos merkki vaihtuu niin se on Porsche sitten seuraavaksi.

Käynnit Porsche museossa ja merkin saksalaisissa liikkeissä teki lähtemättömän vaikutuksen ja kuumeilu iskee aina keväisin pintaan. :mus:

Re: Porsche 911

Lähetetty: 23 Helmi 2014, 17:17
Kirjoittaja Squamish
///Marko kirjoitti:Mitä mieltä täällä ollaan Porschen 911 mallista? Autoa on tehty hurjan pitkään ja sukupolvi 997 kiinnostaisi nelivetoisena. Mikä moottori noissa lienee paras ja luotettavin, kun eri tehoversioita on useita? Vielä mennään Bemarilla mutta jos merkki vaihtuu niin se on Porsche sitten seuraavaksi.
Paras moottori on Metzger (luotettavin ja tehokkain). Toiseksi paras ts. luotettavin vaihtoehto joku suorasuihkutusmosa (DFI).
[/quote]

Re: Porsche 911

Lähetetty: 23 Helmi 2014, 18:44
Kirjoittaja ///Marko
Kiitos tiedoista! Googletuksella löysin seuraavaa tietoa Metzgerista:

"Think of the GT2 RS as the swan song for not only the 997-based 911 but also the "Metzger" engine, the motorsports version of the Porsche flat-six. Today, the Metzger engine is found only in GT3/GT3 RS/GT2 and GT2 RS versions of the 911. And while Porsche cranks out special- and limited-edition versions of the 997 at an ever-increasing pace as the sun sets on this generation of 911, the GT2 RS will go down as the most powerful production Metzger of them all. "

Eli se on sitten joku noista jos Metzgerin haluaa:

2007–2009 3.600 litre 415 hp water-cooled flat-six (VarioCam) (911 997 pre-facelift GT3)
2008–2010 3.600 litre 530 hp water-cooled flat-six (VarioCam Plus) (911 997 pre-facelift GT2)
2009-present 3.800 litre 435 hp water-cooled flat-six (VarioCam) (911 997 facelift GT3)
2009-present 3.800 litre 450 hp water-cooled flat-six (VarioCam) (911 997 facelift GT3 RS)
2010-present 3.600 litre 620 hp water-cooled flat-six (bi-turbocharged) (VarioCam Plus) (911 997 facelift GT2 RS)

Tai DFI-moottorit:

2008-present 3.614 litre 345 hp water-cooled flat-six (VarioCam Plus and DFI) (911 997 facelift Carrera series / Targa 4)
2008-present 3.800 litre 385 hp water-cooled flat-six (VarioCam Plus and DFI) (911 997 facelift Carrera S series / Targa 4S)

Re: Porsche 911

Lähetetty: 23 Helmi 2014, 20:10
Kirjoittaja traveller
Jos neliveto on vaatimuksena, niin sitten vaihtoehdot ovat joko Carrera 4/4S tai Turbo.

Re: Porsche 911

Lähetetty: 23 Helmi 2014, 20:28
Kirjoittaja Pitkis
traveller kirjoitti:Jos neliveto on vaatimuksena, niin sitten vaihtoehdot ovat joko Carrera 4/4S tai Turbo.
Ja noissa Carreroissa Mk II jos 997:n kanssa liikkeellä. Kyllä se Mk I pelaa nty sekin, mutta puskee kyllä radalla, jonka huomaa syheröisillä osilla. Mk II on sama nelivetosysteemi kuin Turbossa ja pelaa paremmin. Kadulla eroa ei IMO huomaa.

911:sta kysyminen yleisesti on vähän sama kuin kysyisi, millaista on asuminen Hesassa. Että ei niinkus ihan simppeli vastata, kun vastaukseen vaikuttavia tekijöitä on aika monta.

Re: Porsche 911

Lähetetty: 23 Helmi 2014, 21:42
Kirjoittaja ///Marko
Voisi kuvitella että sopivin malli minulle ympärivuotiseen käyttöön tulisi olemaan 911 Carrera 4S PDK MkII 385 hp koneella. Manuaalivaihteiset näkyy olevan halvempia mutta mutta mieluisampi tuo PDK olisi. Vuosimalleja 2010 saa Saksasta tällä hetkellä halvimmillaan alle 50ke. Tämä nyt on vasta haaveilua, mutta hyvä näistä on jotain tietää :thuup:

Tuolta löytyy Saksan Porsche Approved vaihdokkeja:
http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/de/clie ... PY3YN&sflg_=" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Porsche 911

Lähetetty: 27 Helmi 2014, 23:56
Kirjoittaja McJones
Omasta tallista löytyy 996 C4S, silläkin ehtii. Auton suurin vika on se, että E91 tuntuu kovin huonolta ajaa siihen verrattuna, poislukien mukulakivikadut esim. Helsingin keskustassa. Toinen vika on, että usein tulee ajettua vähän pidempiä reittejä (kuin esim. bemarilla). Talviominaisuuksia ei ole tullut itse testattua, mutta maavarahan tuossa ei ole kovin iso... Neliveto on ainakin omassa selvästi jäyheämpi kuin bemarin xDrive.

Re: Porsche 911

Lähetetty: 28 Helmi 2014, 14:05
Kirjoittaja Seppo(nimi muutettu)
Jäyheämpi?

Re: Porsche 911

Lähetetty: 02 Maalis 2014, 12:48
Kirjoittaja McJones
Seppo(nimi muutettu) kirjoitti:Jäyheämpi?
Vastustaa kääntymistä eikä vetosuhde ole yhtä dynaaminen kuin BMW:ssä. Porschessa on paino takana ja leveät (295) takatassut.

Re: Porsche 911

Lähetetty: 07 Maalis 2014, 20:32
Kirjoittaja ///Marko
Pitkis kirjoitti:Ja noissa Carreroissa Mk II jos 997:n kanssa liikkeellä. Kyllä se Mk I pelaa nty sekin, mutta puskee kyllä radalla, jonka huomaa syheröisillä osilla. Mk II on sama nelivetosysteemi kuin Turbossa ja pelaa paremmin. Kadulla eroa ei IMO huomaa.
Eli jos Turboa halajaa onko neliveto pysynyt samanlaisena malleissa 997.1 ja 997.2?
McJones kirjoitti:Omasta tallista löytyy 996 C4S, silläkin ehtii. Auton suurin vika on se, että E91 tuntuu kovin huonolta ajaa siihen verrattuna, poislukien mukulakivikadut esim. Helsingin keskustassa. Toinen vika on, että usein tulee ajettua vähän pidempiä reittejä (kuin esim. bemarilla).
En kyllä epäile yhtään :thuup:

Re: Porsche 911

Lähetetty: 07 Maalis 2014, 21:37
Kirjoittaja Pitkis
///Marko kirjoitti:
Pitkis kirjoitti:Ja noissa Carreroissa Mk II jos 997:n kanssa liikkeellä. Kyllä se Mk I pelaa nty sekin, mutta puskee kyllä radalla, jonka huomaa syheröisillä osilla. Mk II on sama nelivetosysteemi kuin Turbossa ja pelaa paremmin. Kadulla eroa ei IMO huomaa.
Eli jos Turboa halajaa onko neliveto pysynyt samanlaisena malleissa 997.1 ja 997.2?
Juuri näin, ainakin kriittisten muutosten suhteen. Jotain ihan pientä voi olla erona, mutta neliveto on noissa se hyvin toimiva molemmissa. 996 Turbosta en osaa sanoa. 996:n Carreran neliveto tosiaakin taitaa olla vielä Carrera 997 Mk I:n versiota karumpi ja xDriveä tulee varmaan ikävä...