Lisätään tänne oma kulkine, joka on samalla oma eka BMW. Auto 9/2012.
Päivitetty varustelistaus mukaan:
Model description X1 xDrive25d
E-Code E84
Engine N47D20T1 - 2,00l (160kW)
Drive Allrad
Transmission automatisch
Body color Valencia Orange Metallic (B44)
Upholstery Stoff Grey Shadow Anthrazit (AZAT)
Standard Equipment
S1CBA CO2 package
S1CCA Auto start/stop function
S1CDA Brake Energy Regeneration
S520A Fog lights
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S851A Language version German
Optional Equipment
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S205A Automatic transmission
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S225A Standard suspension (M-Sport alusta poistettu)
S230A EU-specific
S249A Multifunction f steering wheel
S258A Tire with run-flat functionality
S2PAA Lug bolt retainer
S2PDA BMW LA wheel, M Double Spoke 355
S2VGA PERFORMANCE CONTROL
P337A M Sports package
S3MCA Indiv. roof rail high-gloss Shadow Line
S420A Sun protection glazing
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S430A Interior/outside mirror with auto dip
S431A Interior mirror with automatic-dip
S481A Sports seat
S493A Storage compartment package
S494A Seat heating driver/passenger
S4AEA Armrest front, retractable
S4MPA Interior strips, alu, dark, crosshatched
S4U2A Eco pro Driving experience switch incl. ECO PRO
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S544A Cruise control with brake function
S5DAA Passenger airbag deactivation
S609A Navigation system Professional
S620A Voice control
S644A Bluetooth Preparation f mobile phone w Bluetooth
S676A HiFi speaker system
S698A DVD Area-Code 2 for DVD
S6AAA BMW TeleServices
S6ABA Control for Teleservices
S6FLA USB/Audio interface
S6NFA Smartphone Music interface for Smartphone
S6VCA Control for Combox
S715A M Aerodynamics package
S760A Line High gloss shadow line
S775A Headlining anthracite
P7KBA Navigation package Professional
S7NHA BMW Service inclusive
S7XAA M Leathr. wheel+shift paddle+multifunc.
S8ALA On-board vehicle literature, Czech
S8KAA Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km
S8SCA Telematics access request,country-spec.
S8SPA Control unit COP
S8TKA Passive pedestrian protection
S8TNA Tagfahrlicht über Lichtmenü
S8V5A Hinweisschild Label
X1 xdrive25d M Sport
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Tänks. On mulla jo mustat munuaisetkin ostettuna, mutta vaihto on aika kinkkinen, kun pitänee puskuria vähän venyttää ja fiksua suorittaa lämpöisemmissä keleissä, joten menee keväälle. Muuten en lähe tota muuttelemaan enempää, kun on sellaisenaan omaankin mieleen aika muikea.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Todella hieno ja hyvä ostos kokkopa1. Ja tyyliäkin löytyy, myös talvella
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Pari huonolaatuista kuvaa uuden lumen leikeistä cropattu kännyvideolta. Oli ihan pakko lähteä joulupäivänä ettimään auraamatonta parkkipaikkaa ja onneksi yksi neitseellinen löytyi, jossa pääsi pöllyttämään kunnolla.
Kuva 1 Kuva 2
Kuva 1 Kuva 2
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 4
- Liittynyt: 16 Helmi 2015, 18:35
- Auto: YOUR FACE BIAAATCH!
- Paikkakunta: Mikkeli
magee maasturi
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Pientä ehostusta kesärenkaiden vaihdon yhteydessä.
Konehuone puhtaaksi talven jäljiltä (oli todella kurainen). Jarrulevyjen keskiöiden ja jarrusatuloiden maalaus (CRC Galvacolor) Maalasin osat paikallaan eli ensin kevyt liuotinpesu, kuivaus, messinkiharjalla putsaus (varovasti ettei riko mäntien kumeja ja antureiden johtoja), paineilmapuheltimella irtolika pois, jarrujen putsaus jarrusprayllä (rasvat ja muu lika pois), kuivaus kuumailmapuhaltimella (samalla osat lämpöisemmiksi), maalaus ja maalin kuivatus alkuun myös puhaltimella. Koko homma otti aikaa n. 4h mukaanlukien renkaiden vaihdon eli ei ihan mahdoton eli 1h/pyörä. Galvacoloriin päädyin suosituksesta, koska siinä on samassa sinkki ja väri ja aika paksua kamaa tuntui olevan ja jättää hyvän pinnan. Katotaan miten tuo tavara pysyy jarrujen osissa.
Konehuone puhtaaksi talven jäljiltä (oli todella kurainen). Jarrulevyjen keskiöiden ja jarrusatuloiden maalaus (CRC Galvacolor) Maalasin osat paikallaan eli ensin kevyt liuotinpesu, kuivaus, messinkiharjalla putsaus (varovasti ettei riko mäntien kumeja ja antureiden johtoja), paineilmapuheltimella irtolika pois, jarrujen putsaus jarrusprayllä (rasvat ja muu lika pois), kuivaus kuumailmapuhaltimella (samalla osat lämpöisemmiksi), maalaus ja maalin kuivatus alkuun myös puhaltimella. Koko homma otti aikaa n. 4h mukaanlukien renkaiden vaihdon eli ei ihan mahdoton eli 1h/pyörä. Galvacoloriin päädyin suosituksesta, koska siinä on samassa sinkki ja väri ja aika paksua kamaa tuntui olevan ja jättää hyvän pinnan. Katotaan miten tuo tavara pysyy jarrujen osissa.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvää huolenpitoa! Ihmetyttää mistä kaikki se paska konehuoneeseen tulee.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Pitäis Z3:een tehdä jarrujen maalaus. Löytyykö kuvaa maalatuista levyistä ja satuloista, ilman vannetta? Vai maalasitko pelkät levyt?
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
No ei löydy, kun en jostain syystä tajunnut ottaa puuhastellessa, kuin "ennen" kuvan. Mutta maalasin siis sekä satulat, että levyt paikallaan. Putsaukseen meni aikaa ja satuloiden takapuolen maalaaminen on haasteellista ja sen joutuu tekemään osin pensselillä. En tosin itse vetänyt ihan vimosen päälle satuloiden takaosaa.
Itseasiassa huomasin, että levyjen maalauksessa ei hirveän tarkasti tarvitse suojata kitkapintojen osuuksia, koska spaymaali palaa kyllä pois ekassa jarrutuksessa. Saattaa noista saada jopa siistimmät, jos ei yritä suojata, kuin satulat.
Itseasiassa huomasin, että levyjen maalauksessa ei hirveän tarkasti tarvitse suojata kitkapintojen osuuksia, koska spaymaali palaa kyllä pois ekassa jarrutuksessa. Saattaa noista saada jopa siistimmät, jos ei yritä suojata, kuin satulat.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Päivitetty mustat munuaiset keulalle. Vinkkinä, kannattaa ostaa originaalit. Istuvat, toisin, kuin tarvike sellaiset.
Samalla puhdistin ja maalailin munuaisten takapuoliset muoviosat puskurimaalilla ja syylarin mustalla. Eipä heijastele "harmahtava" muovi tai kiiltävä syylari mustan ilmeen takaa. Omaan silmään istuvat hyvin, kun on noi kattokaiteet ja peilit tuota high gloss mustaa myös.
Tarvittavat työkalut: Torx30
Talttapää
Viilasta taivutettu koukku
1 pari munuaiset
Pari asennusjuomaa
Aikaa n.30-45 minuuttia
Ennen: Jälkeen: Koko projektin kuvat täällä:https://www.dropbox.com/sh/waumowur4a8z ... Ir_Ba?dl=0
Samalla puhdistin ja maalailin munuaisten takapuoliset muoviosat puskurimaalilla ja syylarin mustalla. Eipä heijastele "harmahtava" muovi tai kiiltävä syylari mustan ilmeen takaa. Omaan silmään istuvat hyvin, kun on noi kattokaiteet ja peilit tuota high gloss mustaa myös.
Tarvittavat työkalut: Torx30
Talttapää
Viilasta taivutettu koukku
1 pari munuaiset
Pari asennusjuomaa
Aikaa n.30-45 minuuttia
Ennen: Jälkeen: Koko projektin kuvat täällä:https://www.dropbox.com/sh/waumowur4a8z ... Ir_Ba?dl=0
Viimeksi muokannut kokkopa1, 19 Touko 2015, 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- ollibeib
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
- Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.
Hyvältä näyttää! Mustat munuaiset sopivat erinomaisesti tuohon keulalle kun alempana puskimessa tuota samaa sävyä. Missäpäin Uuttamaata auto pyörii? Tälläinen harvinaisempi M-Sport on tullut lyhyen ajan sisään useasti vastaan Kehä III sisäpuolella.
Linkki droppariin ei muuten toimi.
Linkki droppariin ei muuten toimi.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Kiitos.ollibeib kirjoitti:Hyvältä näyttää! Mustat munuaiset sopivat erinomaisesti tuohon keulalle kun alempana puskimessa tuota samaa sävyä. Missäpäin Uuttamaata auto pyörii? Tälläinen harvinaisempi M-Sport on tullut lyhyen ajan sisään useasti vastaan Kehä III sisäpuolella.
Linkki droppariin ei muuten toimi.
Maalailin viikonloppuna joutessani nuo reunimmaiset alamaskit (paikallaan). Ens viikonloppuna maalailen keskimmäisen alamaskin myös. Erona originaaliin on syvempi puolikiiltävä mustan sävy. Maalaamattomana noi mustat muoviosat näyttää ainakin omaan silmään aina vähän harmailta vaikka miten jollain Autoglymin tms. muovien hoitoaineella käsittelisi. Maalaus onnistuu hyvin paikallaankin, kunhan suojaa koko keulan kunnolla ja tekee rajaukset maskien ja puskurin väliseen rakoon maalarinteipillä joka asetetaan osin maskin alle muovilastalla. Sitten vaan muovipuhdistimella maskit puhtaaksi ja kuivaus paineilmalla/kuumailmapuhaltimella. Itse vedin seuraavaksi 2-3 ohutta kerrosta muovipohjustetta ja sen kuivattelin myös kuumailmapuhaltimella. Sen päälle 4 kerrosta ristiin mustaa muovipuskurimaalia ja kuivatus taas varovasti puhaltimella ettei pala. Materiaalit hain ihan Biltemasta, ei maksanut, kuin alle 20e koko setti ja hyvin pysyy. Maalaillu samalla menetelmällä edellisen auton alamaskit myös.
Auto liikkuu päivisin akselia Järvenpää-Ogeli. Välillä liikuskelen ympäri stadiakin.
Korjasin muuten tuon linkin eli tässä uusi https://www.dropbox.com/sh/waumowur4a8z ... Ir_Ba?dl=0
Viimeksi muokannut kokkopa1, 07 Kesä 2015, 10:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- ollibeib
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 96
- Liittynyt: 03 Elo 2012, 13:19
- Auto: i3 REX 94Ah -18
R25/3 vm. -54 ja R90S vm. -76.
Mahtavaa. Pieniä muutoksia, mutta hyvin kauniita sellaisia.
Kiitos linkin korjaamisesta. Kuvista näkee hyvin kuinka paljon mustaksi maalattu tausta parantaa mustien munuaisten lookkia.
Kiitos linkin korjaamisesta. Kuvista näkee hyvin kuinka paljon mustaksi maalattu tausta parantaa mustien munuaisten lookkia.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Lisätty kuva, kun tuo alempi keskimaskikin nyt maalattu. Pinta on nyt mielestäni hyvä, kun siihen ei aurinko tee harmautta ja väri on nyt oikeasti musta, ei harmaa.
Tuli lisäksi tilattua ja laiteltua Schmiedmannilta kumi/muovinen orggismatto peräkonttiin. Hyvä, kun siinä on reunat, ei hiekka yms. pääse tavaratilan kaikkiin rakosiin. Hintakaan ei ollut paha, 68 erorahaa.
Tuli lisäksi tilattua ja laiteltua Schmiedmannilta kumi/muovinen orggismatto peräkonttiin. Hyvä, kun siinä on reunat, ei hiekka yms. pääse tavaratilan kaikkiin rakosiin. Hintakaan ei ollut paha, 68 erorahaa.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Tuli tänäänn tilattua takapuskurin kolhusuoja http://www.rearguards.co.uk/index.php?a ... 8pr8psdceo kun tuntui olevan ainoa paikka mistä sai M-Sportiin sopivaa. Päädyin mustaan, kun autossa on muutenkin kaikki mustaa/Valenciaa...
Tämä eka kesä auton kanssa osoittanut, että golfatessa ainakin tarpeellinen tuo suoja, kun bägejä ja kärryä nostellaan eestaas. Samaten pari pientä koiraamme tahtoo aina tunkea kynsiä takapuskurin päälle, kun luukku avataan.
Laittelen kuvat, kun asennus tehty
Tämä eka kesä auton kanssa osoittanut, että golfatessa ainakin tarpeellinen tuo suoja, kun bägejä ja kärryä nostellaan eestaas. Samaten pari pientä koiraamme tahtoo aina tunkea kynsiä takapuskurin päälle, kun luukku avataan.
Laittelen kuvat, kun asennus tehty
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Nyt tuli hurahdettua sitten kesäloman päätteeksi "pesukintailuun" ja tilattua Autonhoitokaupasta perussetti eli:
PT Foam Lance 1,25 mm (vaahdotin painepesuriin)
Bilt Hamber Auto-foam 5L (esipesuvaahto)
Bilt Hamber Korrosol 5L (rauta- ja jarrupölyn poisto maalipinoille ja vanteille)
Gyeon Q2M Tar, 1L (pien poisto maalipinnoille)
Finish Kare #118SC Super Concentrated Shampoo (vaahtoshampoo)
Finish Kare #BWM101 Hi-Temp Paste Wax (korkeakestoinen synteettinen pastavaha)
PT keltainen vaahtomuovilevitin
Koko setti reilut 200 €, mutta nuo riittää kyllä vähintään vuodeksi ellei kahdeksi, kun pesee autoa kerran viikossa parissa ja kesällä ehkä harvemminkin.
(pesukinnas, säämiskä ja liinat mikrokuitua löytyikin jo ennestään kuten Kärcherin K5.700 painepesuri).
Alkaa puhdasta tulemaan
PT Foam Lance 1,25 mm (vaahdotin painepesuriin)
Bilt Hamber Auto-foam 5L (esipesuvaahto)
Bilt Hamber Korrosol 5L (rauta- ja jarrupölyn poisto maalipinoille ja vanteille)
Gyeon Q2M Tar, 1L (pien poisto maalipinnoille)
Finish Kare #118SC Super Concentrated Shampoo (vaahtoshampoo)
Finish Kare #BWM101 Hi-Temp Paste Wax (korkeakestoinen synteettinen pastavaha)
PT keltainen vaahtomuovilevitin
Koko setti reilut 200 €, mutta nuo riittää kyllä vähintään vuodeksi ellei kahdeksi, kun pesee autoa kerran viikossa parissa ja kesällä ehkä harvemminkin.
(pesukinnas, säämiskä ja liinat mikrokuitua löytyikin jo ennestään kuten Kärcherin K5.700 painepesuri).
Alkaa puhdasta tulemaan
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Aika näyttää mihin asti riittää veikkaisin maks 2kk kun lähtee jo uutta tilausta menemään Sitää vaan tuppaa aina löytämään jotain mitä vaan tarvitsee ja sitten samalla tulee tilattua muutakin kun kuitenkin joutuu postimaksut maksamaan Niin tuttu juttukokkopa1 kirjoitti:Nyt tuli hurahdettua sitten kesäloman päätteeksi "pesukintailuun" ja tilattua Autonhoitokaupasta perussetti eli:
PT Foam Lance 1,25 mm (vaahdotin painepesuriin)
Bilt Hamber Auto-foam 5L (esipesuvaahto)
Bilt Hamber Korrosol 5L (rauta- ja jarrupölyn poisto maalipinoille ja vanteille)
Gyeon Q2M Tar, 1L (pien poisto maalipinnoille)
Finish Kare #118SC Super Concentrated Shampoo (vaahtoshampoo)
Finish Kare #BWM101 Hi-Temp Paste Wax (korkeakestoinen synteettinen pastavaha)
PT keltainen vaahtomuovilevitin
Koko setti reilut 200 €, mutta nuo riittää kyllä vähintään vuodeksi ellei kahdeksi, kun pesee autoa kerran viikossa parissa ja kesällä ehkä harvemminkin.
(pesukinnas, säämiskä ja liinat mikrokuitua löytyikin jo ennestään kuten Kärcherin K5.700 painepesuri).
Alkaa puhdasta tulemaan
Omassa autossa pyörähti tällä viikolla mittariin 60tkm eikä vielä ole tarvinnut ulkopuolisella pesettää, toki rahaa olis varmaan säästynyt iso summa jos olisin ulkopuolisella pesettänyt
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ei voi muuta kun ihailla sun kokkopa1 auton hoitoa.
Toinen juttu mikä sulla meni heti oikein on se että osta orkkis BMW osia ja tee (pohja) työt huolella.
Toinen juttu mikä sulla meni heti oikein on se että osta orkkis BMW osia ja tee (pohja) työt huolella.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.