2013 BMW X3 35i xDrive M-sport

Käyttäjät esittelevät autojaan
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Mustat OEM-munuaiset tilattu :)
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

+1!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Hiukan kulutuksesta. Viime tankillinen meni 12,5 l/100km kulutuksella (tankkauksesta mitattu). Noin 80% ajosta kaupungissa ja loput maantiellä/moottoritiellä. Tankillisen keskinopeus noin 35 km/h ja kaupunkiliikenne on täällä paljon Suomea raskaampaa. Minusta ei kovin paha kulutus tuolle koneelle ja tuolle keskinopeudelle. Nyt vielä innolla odottamaan mitä kulutukseksi muodostuu kunnon maantieajossa :)

Lisää infoa alla olevasta linkistä:

Kuva
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Barambas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 13 Heinä 2014, 23:01
Auto: X3 G01 xDrive20d
Paikkakunta: Nurmijärvi

Törmäsin tähän pokkuksen autoon ensimmäisen kerran tossa toisella voorumilla. Voi sitä kateudesta johtunutta huutelua ja vittuilua. :lol: Eniten keskustelua taisi herättää tuo M-tuotteiden esiintyminen? Miksei varustelistasta saisi valita mm. ergonomisempaa rattia, vaikka siihen laiskaan 114i:n?? Autotalo Vista tuskin sponsorirahaa sulle maksaa, niin mitäs sitä mainostamaan. Iskän bemmeistä pitää itekkin aina nuo Autokeskuksen ja Laakkosen tarrat repiä poies. Tuo sinun M-keulakilpi menee juuri tuollaisenaan kunnes tuot auton suomeen. Mikäs siinä, kun vaimo kerta tykkää. Niiden kahden reiän - auton, ei vaimon - paljastelu olisi mielestäni kaikista tyhmin vaihtoehto :) .

Osuit myös naulan kantaan, mitä puhuit turvallisuudesta. Mitä olen itsekin jenkkilässä käynyt, niin ihmiset siellä tuppaa ajella astetta isommalla autolla. X3:n pelkkä koko luo turvallisuutta, kun istuinkorkeus on Dodge Ramin konepellillä, eikä sen sumuvaloissa.

Yhtä kaikki, komea peli! Siellä ja täällä.
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Niin tämmöiset mustat munuaiset tuli tosiaan tilattua jo aikaa sitten netistä. Ihan kunnon OEM-osat tilasin, kun hintaero kiinakopioihin oli alle kymppi. Ulkoreunukset ovat siis kiiltävää muovia ja ritilät ovat mattapintaisia.

Kuva

Aikaa tuhrautui noin tunti koko urakkaan ja lopputulokseen olen todella tyytyväinen :) Kipeät sormenpäät tuosta kyllä sai samalla itselleen. Eka ritilä oli aika hankala ottaa irti, mutta kun keksi tavan saada osan klipseistä auki, niin sitten loput lähti helpommin. Ekan ritilän jälkeen toinen ritilä olikin paljon helpompi, kun oman käden sai ujutettua ekan ritilän reiästä sisään :) Alla vielä lopputulos:

Kuva

ja vertailukuva ennen ja jälkeen:

Kuva
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Itse pidän noita alkuperäisiä hienompina kuin kokomustia.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Kromi on niin lääst siison... Hyvältä näyttää!
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Näin laitoin jo toisaalle:

Kiitos kommenteista. Itse nyt tuota omaa X3:a katsellessa voisin todeta, että ole todella tyytyväinen mustaan grilliin, mutta myös tuo vaalea kromigrilli sopii siihen todella hyvin :) Eli periaatteessa ulkonäkösyistä voisi keulalla olla kumpi tahansa grilli, mutta kun haluaa hiukan erottua muusta porukasta, niin pidetään vaihtelun vuoksi tuo musta malli keulalla ;) Vaimokin hyväksyi grillin kuvien perusteella, vaikka alunperin oli ajatusta hiukan vastaan. Odotellaan nyt vielä sen aikaa, että hänkin näkee auton livenä ennen kuin aletaan vanhoja osia laittamaan minnekään myyntiin... ;D
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

Toimii. :)
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Tulipa tehtyä ensimmäinen pidempi reissu autolla (Gainesville - Atlanta - Blue Ridge - Gainesville) ja nyt on 1007 mailia takana päin sekä kulutustulokset selvillä tankkauksista mitattuna. Alla on kuva ajotietokoneen näyttämistä tuloksista.

Kuva

Tankkauksista mitattu kulutus oli 26.23 MPG = 8.97 l/100km eli ajotietokone näyttää hiukan liian positiivisia tuloksia, kuten jo tiesinkin. Keskinopeus oli 54.2 MPH = 87 km/h eli selkeästi tuo motaripainotteinen ajo nostaa keskinopeutta. Menomatka ajettiin aika tasan tuota 72 MPH nopeutta ja takaisin tultiin hiukan lujempaa eli 76 MPH vakkarissa. Atlantan ruuhkat ja etenkin tuolla Blue Ridgen vuoristoisessa maisemissa ajo nosti kulutusta selkeästi. Oma pieni mökkitien pätkä oli sen verran jyrkkää nousua, että tuossa bensaa paloi reippaasti joka päivä.

Suurin osa ajosta ajettiin auton eco pro- moodissa ja kaiken kaikkiaan minusta tuo kulutus on varsin hyvä ottaen huomioon raskaan motariajon sekä kaupunkiliikenteen todella mäkisessä ympäristössä. Kaiken lisäksi auto oli pakattu täyteen tavaraa eli painolastia oli normaalia enemmän. Niin ja ilmastointi päällä toki koko ajan hiukan haastavammassa ilmastossa kuin Suomessa.

Reissun tuloksena X3:n koko ajan keskikulutus laski melkein 1.5 litralla per 100 km :) Muutenkin pidän tuota kulutusta hyvin kohtuullisena ottaen huomioon auton painon sekä moottorin.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Mökkireissulta kuvattuna:

Kuva
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Laitetaan jonkinlaista pidemmän ajan raporttia autosta, kun X3 on kohta ollut jo 4kk tuossa pihassa. Suurin ”uutuudenviehätys” on autosta ennättänyt kadota, koska suurin osa auton toiminnoista on jo tullut tutuiksi. Tämä ei ole kuitenkaan mitenkään haitannut omaa tyytyväisyyttä autoon ja olenkin ollut äärimmäisen tyytyväinen autoon kaikin puolin. Ainoastaan tuo ylimääräinen huoltokäynti ja vikailmoitusten nollaus hiukan laski fiilistä hetkellisesti, mutta onneksi tällä hetkellä näyttää siltä, että kyseessä olikin vain joku yksittäinen pieni softavirhe eikä kyseessä ole mitään isompaa ongelmaa.

Auton ajettavuutta, suorituskykyä ja voimansiirtoa en voi olla hehkuttamatta liikaa, koska ne ovat epätodentuntuiset ottaen huomioon, minkä kokoluokan ja tyypin autosta puhutaan. SUV-malliksi X3 nimittäin käyttäytyy kuin sporttisempi sedan. Kori ei juuri kallistele mitään ylimääräistä kovempaakin mutkaan ajettaessa. Silti alusta pysyy mukavana ja hiljaisena huonommallakin tiellä. Paremmilla renkailla (ei runflat) tämä osa-alue luultavasti paranisi vielä entisestään. BMW on siis onnistunut yhdistämään erinomaisesti sporttisen ajettavuuden ja mukavuuden. Onhan alusta toki jäykempi kuin monissa normaalin alustan omaavissa city-maastureissa eli kaikista isoimmat töyssyt tuntuvat ohjaamossa jonkin verran voimakkaammin. Pienet epätasaisuudet alusta taas kykenee hoitamaan erinomaisesti. Ajettavuus on siis kaikilta osin todella hyvä. Ohjauskin on suurimmaksi osaksi todella toimiva ja tunnokas. Sähköisen tehostuksen kyllä tästäkin huomaa, mutta sen kanssa pystyy helposti elämään.

Bemarin 6-mukinen suora kutoskone ahdettuna ja bensana on parasta, mitä markkinoilta saa. Piste. Parempaa en ole ajanut, enkä usko, että parempaa ihan helposti saa tehtyäkään. Kone on siis ihan ansioituneesti voittanut suuren määrän pystejä. On tuon koneen toiminta vaan niin nöyrää, mutta tarvittaessa raakaa, oli kyseessä mikä nopeus tahansa. Ikinä ei siis ole tullut fiilis, että voimaa tai vääntöä uupuisi. Kaupungiajossa auto liikkuu vaivattomasti pintakaasulla ja kaasua painettaessa auto oikeasti liikahtaa uskomattoman ripeästi, vaikka nopeutta olisi alla enemmänkin. Kyllä, tämä tuntuu jopa ripämmältä kuin Musse suuren alavääntönsä ansiosta. Kaiken lisäksi moottori kuulostaa hyvältä sitä käskytettäessä!

Hieno moottori yhdistettynä ZF:n 8-pykäläiseen automaattiin kruunaa kokonaisuuden. Vaihteisto on suurimmaksi osaksi täysin huomaamaton ja se todellakin vaihtaa ripeästi. Ainoastaan sporttiasetuksella vaihdot ovat tuntuvia ja joskus kylmällä moottorilla pari ensimmäistä vaihtoa ovat hiukan tuntuvampia. Ainoa pienen pieni miinus vaihteistossa on se, että ryömintä voisi olla karvan verran voimakkaampaa. Lisäksi neliveto tuo jonkinlaista vakautta ajamiseen, vaikka sitä ei täällä kuivilla teillä pääse kovinkaan hyödyntämään. Todellinen nelivedon testaus jää siis Suomen talven tehtäväksi :) Auton suorituskyky huomioiden kulutus on omasta mielestä todella maltillinen.

Auton ergonomia on tähän mennessä yksi parhaista omistamistani. Se tuli huomattua tuolla pitkällä Georgian reissulla, jossa yhden päivän aikana taitettiin matkaa noin 800km 9 tunnin aikana. Koko reissu meni vaivattomasti ja päivän jälkeen tuntui, että rattiin olisi ollut helppo hypätä uudestaan :) Sporttipenkit ovat erinomaiset ja säädöt omalle kropalle riittävät. Hallintalaitteet ovat kaikki lähellä ja ajaminen on muutenkin todella vaivatonta. Matka-autona X3 toimii siis vähintäänkin yhtä hyvin kuin kaupungissa. X3:n mukavuuden ja vaivattomuuden vasta huomasikin, kun kävin eilen pyörähtämässä Mustangilla Orlandossa ja takaisin (~380km). Oli se Mustangin kyyti vaan aika epätasaista, raakaa, meluisaa ja ”haasteellista” verrattuna tuohon X3:seen. No onhan nämä toki aikalailla eri autoja :)

Toki autosta löytyy heikkouksiakin. Ensimmäisenä mieleen tulee pienoiset hälyäänet kabiinissa. Pääosin auto ei nitise tai natise ollenkaan, mutta välillä hidastetöyssyistä ajettaessa jokin muoviosa nitisee keskikonsolissa. Kyynärnoja edessä myös on jotenkin heppoisen oloinen verrattuna esimerkiksi edelliseen Edgeen. Lisäksi navigaattori ei ole minusta kaikista helpoin seurattava. Jotenkin siitä on hankala välillä hahmottaa, että mistä risteyksestä pitää oikein kääntyä. Navigaattori myös joskus ilmoittaa käännöksestä turhan liian myöhään eli voi tulla kiire kaistoja vaihdellessa, jos et ole oikeassa paikassa ilmoituksen aikaan. Autossa oleva ”premium sound system” ei myöskään ole saanut minua vakuuttuneeksi. Paikallaan ollessaan se soi ihan hyvin, mutta liikenteessä siitä uupuu dynamiikka täysin. Usea biisi kuulostaa hyvin lattealta Bemarissa kuunneltuna ja oma Musse toistaakin nämä kappaleet aivan toisenlaisella dynamiikalla, vaikka absoluuttisesti toisto ei välttämättä olekaan yhtä hyvää. Kaiken kaikkiaan negatiiviset asiat ovat sen verran pieniä verrattuna positiivisiin, ettei hankintaa ole tarvinnut tähän mennessä vielä kertaakaan katua :) Uskonkin, että ainoastaan pidemmän ajan luotettavuusongelmat voivat kääntää omat fiilikset X3:sta negatiiviseksi. Luotettavuus nähdäänkin vasta sitten tulevaisuudessa.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Komea pirssi! Beige sisusta olisi kyllä omaankin autoon näyttävä lisä. Jotkut tummanharmaat vanteet sopisi tämän valkoisen ulkovärin kanssa hienosti jos olet aikeissa vaihtaa vanteita.
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

///Marko kirjoitti:Komea pirssi! Beige sisusta olisi kyllä omaankin autoon näyttävä lisä. Jotkut tummanharmaat vanteet sopisi tämän valkoisen ulkovärin kanssa hienosti jos olet aikeissa vaihtaa vanteita.
Kiitos. Vaalea sisusta oli "must have" kun omaani olin katsomassa. Tuo beige on kyllä hieno, mutta Suomessa ongelmaksi saattaa hiukan muodostua vaaleat jalkatilat. Tuosta on vielä olemassa se valkoisempi sisusta, joka olisi ollut mustilla jalkatiloilla. Se olisi ehkä hitusen ollut vielä enemmän omaan mieleen, mutta sellaista ei ollut tarjolla samaan hintaan ja yhtä hyvillä varusteilla. Joku gunmetal-värinen vanne itselläkin olisi mielessä seuraavaksi vanteeksi. Suomeen kesävanteeksi joku uusi 20" setti ja tuo nykyinen 19" setti voisi sitten jäädä talvivanteeksi :)
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Laitetaas pientä päivitystä myös tästä perheautosta pitkästä aikaa. Auto on nyt ollut taloudessa lähes 9kk ja auto on palvellut tämän ajan hienosti. Ajettavuus ja suorituskyky edelleenkin nostaa hymyn huulille auton ”isosta” koosta huolimatta. Mikään iso autohan X3 kun ei ole SUV-kokoluokassa. Vanhasta Edgestä ehkä eniten kaipaakin niitä muutamia lisäsenttejä takakontissa. Tähän mennessä mitään ei ole jäänyt mukaan ottamatta ja hiukan enemmän vaan joutuu tavaroita asettelemaan pidemmälle reissulle lähdettäessä. No tämäkin ongelma poistuu ajan kanssa, kun lasten suuret kärryt jäävät pois kuvioista.

Auto on siis edelleenkin erittäin nautinnollinen ajaa ja se on aiheuttanut vain pieniä murheita omistusaikana. Kerran aiemmin monta kuukautta takaperin auto ilmoitti ”Chassis-herjan” joka sitten kuitattiin pois huollossa, koska mitään vikaa autosta ei löytynyt. Sama herja ilmeni uudestaan tuossa kuukausi takaperin, mutta vika lähti itsestään pois auton uudelleenkäynnistämisen jälkeen. Vikakoodit pitää lukea ja ongelmanaiheuttaja etsiä perinpohjin seuraavassa öljynvaihdossa toukokuussa. Muuten autolla on saanut vain ajaa. Bemun renkaat pitäisi käyttää tasapainotuksessa, koska pientä tärinää ne aiheuttavat.

Suorituskyky kyllä siis riittää ihan tämmöisenäänkin, mutta pieni kutina siellä takaraivossa piileksii tallissa makaavista halvoista lisähevosista... Burgertuning olisi oma valinta, mutta mitään päätöksiä sen hommaamiselle en ole vielä tehnyt.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

On kyllä makee peli sulla. En koskaan ajatellut ostavani X3:sta kun se tuli markkinoille mutta niin se vaan päätyi pihaan vuonna 2005. Ulkonäössä auttoi paljon Pohjois-Amerikan markkinoille vakioksi laitetut korinväriset puskurit joilla näkö muuttui pajon houkuttelevammaksi. Mitään vikaa ei ollut ja niin paljon hyvä auto, että 9 vuotta sillä päästelin.
pokkus kirjoitti: Bemarin 6-mukinen suora kutoskone ahdettuna ja bensana on parasta, mitä markkinoilta saa. Piste.
Omassani oli perinteinen 3 litran vapari bensa, siihen aikaan kun ei ahdettuja saanut. Ja sekin oli hieno. Mutta kun saisi ahdetun version talliin... Se on vaan kertakaikkiaan mahtava.
Toki autosta löytyy heikkouksiakin. Ensimmäisenä mieleen tulee pienoiset hälyäänet kabiinissa. Pääosin auto ei nitise tai natise ollenkaan, mutta välillä hidastetöyssyistä ajettaessa jokin muoviosa nitisee keskikonsolissa.
Koita vaan paikallistaa häly. Yleensä ne on helppo korjata kotikonstein jos vaan saa selvää mistä tulee. Ja kun riittävästi rupeaa ärsyttämään löydät kyllä äänen lähteen :rolle:
Lisäksi navigaattori ei ole minusta kaikista helpoin seurattava. Jotenkin siitä on hankala välillä hahmottaa, että mistä risteyksestä pitää oikein kääntyä. Navigaattori myös joskus ilmoittaa käännöksestä turhan liian myöhään eli voi tulla kiire kaistoja vaihdellessa, jos et ole oikeassa paikassa ilmoituksen aikaan.
Oletko koittanut laittaa Split Screeniin musatietojen sijaan Arrow view:n? Maantiellä sillä ei tee mitään jos on HUD koska siellä on sama nuoli. Mutta kaupungissa se antaa kartasta risteysalueilla lähikuvaa josta toisinaan on apua jos on sekava risteys.

Ei muuta kuin kovaa ajoa :thup:

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

phuksi kirjoitti: Oletko koittanut laittaa Split Screeniin musatietojen sijaan Arrow view:n? Maantiellä sillä ei tee mitään jos on HUD koska siellä on sama nuoli. Mutta kaupungissa se antaa kartasta risteysalueilla lähikuvaa josta toisinaan on apua jos on sekava risteys.
Tuota tilaa itse yleensä käytänkin navigaattorissa. Jotenkin tuon toteutus ei vaan ole paras mahdollinen ja parempiakin olen käyttänyt. 10 vuotta vanha Tomtomkin tuntuu jotenkin luontevammalta seurata. Kaikista suurin ärsytys kuitenkin on se, että navigaattori löytää ehkä joka toisen osoitteen. Kovin usein tarkka osoite ei löydy navista ja osoite pitää antaa kartan kautta etsimällä.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Tämä on ehkä oman X3:n suurin negatiivinen juttu eli todella laaduton toteutus sisustan muoviosille. Melkein jokainen "ämpärimuovi" paneeli natisee painettaessa. Pahin alue on tuo soittimet ympäristö. Mustangin muoviosat ovat kuin Bentleystä tähän verrattuna. Tilanne vielä pahenee kuumuuden myötä eli kohta lämpötila alkaa olla pahimmillaan. Eihän nuo tietenkään ajossa noin natise, mutta välillä ilmastoinnin viilentäessä kabiinia, jostain kohtaa aina kuuluu pieni muovinen naksahdus. Tosin ei tuo kyynärnojakaan ihan natinaton ole ja siinä tulee kuitenkin melkein aina kättä pidettyä...



Onkos muiden X3:n omistajien natinat yhtä pahoja? Olisi mukava, jos joku muu voisi kokeilla oman X3:n muovipaneelit samalla tapaa lävitse :)
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
kokkopa1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
Paikkakunta: Uusimaa

Mulla on 9/2012 X1 ihan samanlainen säädinpaneeli ja ikkunoiden/peilien säädön paneeli ja jos niitä kovasti painelee, niin natiseehan ne, mutta ei läheskään noin paljon, kuin sinulla. Tosin, kun tänä aamuna kokeilin, niin lämpötila oli +5 eli saattaa tuo lämpötila vaikuttaa. PItää odottaa lämpösempiä kelejä, niin voin vaikka kuvailla videopätkän äänistä.
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

kokkopa1 kirjoitti:Mulla on 9/2012 X1 ihan samanlainen säädinpaneeli ja ikkunoiden/peilien säädön paneeli ja jos niitä kovasti painelee, niin natiseehan ne, mutta ei läheskään noin paljon, kuin sinulla. Tosin, kun tänä aamuna kokeilin, niin lämpötila oli +5 eli saattaa tuo lämpötila vaikuttaa. PItää odottaa lämpösempiä kelejä, niin voin vaikka kuvailla videopätkän äänistä.
Hyvä tietää, ettei kyseessä ole ihan pelkkä yksilöongelma. Kiitos vastauksestasi.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Vastaa Viestiin