2013 BMW X3 35i xDrive M-sport

Käyttäjät esittelevät autojaan
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Tänään sitten tuli postissa vihdoin ja viimein tuo kaupanpäällisiksi saamani M-sport etukilpi. Itselle yllätyksenä tuli se, että tuo M-sport-logo oli koholla eli logo oli teipattu kiinni tuohon rosteripeltiin.

Kuva

Pitihän se sitten heti heittää keulaan kiinni :) Kyllä se paremmalta näyttää kuin tuo aiemmin ollut myyjäliikkeen mainoskilpi ;)

Kuva

Kuva
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Mitäs porukka on mieltä. Sopisiko musta etugrilli (munuaiset) munkin autoon?

Kuva

Kuva

Kuva

Kiiltävän mustan OEM-osan saisi netistä 110 dollarin hintaan ja Ebaysta mattamustan kiinakopion tasan satasella. Mattamusta olisi ehkä enemmän omaan mieleen, mutta OEM-osan laatu ja pieni hintaero kääntää katseet sen suuntaan. Kumman valitsen? :)
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Makuasia, mutta itse pidän sun autossa jo olevista grilleistä enemmän.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

pokkus kirjoitti:Tänään sitten tuli postissa vihdoin ja viimein tuo kaupanpäällisiksi saamani M-sport etukilpi. Itselle yllätyksenä tuli se, että tuo M-sport-logo oli koholla eli logo oli teipattu kiinni tuohon rosteripeltiin.
Öööö... mikä tarkoitus tuolla kilvellä on :conf: Ruma se ainakin on. Ota ihmeessä pois.
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

fifty kirjoitti: Öööö... mikä tarkoitus tuolla kilvellä on :conf: Ruma se ainakin on. Ota ihmeessä pois.
No mikä kilpi olisi sitten parempi? Vaimo kun tykkää nykyisestä.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

pokkus kirjoitti:
fifty kirjoitti: Öööö... mikä tarkoitus tuolla kilvellä on :conf: Ruma se ainakin on. Ota ihmeessä pois.
No mikä kilpi olisi sitten parempi? Vaimo kun tykkää nykyisestä.
Onko siinä joku kilpi oltava? Eikös se olisi siistimpi ihan puhtaan valkoisena?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

salmol kirjoitti: Onko siinä joku kilpi oltava? Eikös se olisi siistimpi ihan puhtaan valkoisena?
Ei ole ihan niin helppo juttu tuo kilven poisottaminen. Itsekin nimittäin jo mietin tuota kilven poisottamista, mutta sitten pitäisi ottaa irti myös kilpiteline. Edellisessä Ford Edgessä tuo kilpiteline oli kiinni niiteillä ja olisi vaatinut ehkä puskurinkin irroittamista. No tsekkasin muutama päivä sitten Bemun tilanteen ja eihän sen kilpitelineen poisottaminen ollutkaan kovin hankala operaatio. Ei siis onneksi ollut niittejä, mutta kaksi itseporautuvaa ruuvia kylläkin ja jälki sitten niiden mukainen. Ei siis varmaan ole tehtaan asentama teline vaan liikkeessä laitettu. Itse kun toivoin, että alla olisi ollut siistit ruuvi-insertit.

Kuva

Todella tökeröltä näytti kun otti kilpitelineen veke, etenkin kun vähänkin lähempää katsoi. Tuo vaatisi jonkinlaisen hionnan, paklauksen ja päällemaalauksen, että noin kehtaisi jättää. Tuohon ei nyt juuri ole aikaa... Maalipinta oli muuten ihan suht ok kilven alta, lukuunottamatta reikiä. Pientä värieroa oli havaittavissa ja kilven reunat olivat jättäneet pienet jäljet maaliin. Varmaan myllytyksellä saisi kuntoon.

Tosin löysin myös tämmöiset, jotka voisi toimia tuon kanssa ja saisi itse tehtyä. Hiukan tosin nuokin näyttävät jälkikäteen räpelletyltä, kun tuollaisia nappeja tulee lisää puskuriin.

BumperPlugs for BMW

On vaan hemmetin kova hinta kahdelle muovinpalalle, jotka ilman maalia maksaa pari senttiä kappale... Eli toistaiseksi kilpi jää paikalleen ja ei tässä kiirettä muutenkaan ole, kun vaimo siitä tykkää, joka on pääasia :) Katsotaan myöhemmin paremmalla ajalla, jos tuolle kilvelle saisi tehtyä jotain. Jos jostain tehdään niin lopputuloksen pitää olla siisti eikä puoliräpellys.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Jenkeissäkö ei tarvitse olla rekisteritunnusta edessä?
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

EPJBMW kirjoitti:Jenkeissäkö ei tarvitse olla rekisteritunnusta edessä?
Ei kaikissa osavaltioissa. Floridassa ei tarvitse olla.
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Sori pokkus, mutta tuo M-etukilpi on suorastaan naurettava, kun kysessä ei ole aito "M". Tosta jutelitiin aikoinaan todella paljon E60.net-jenkki sivustolla kun se vielä oli hengissä. Äänestys taisi mennä about 95 - 5.
Kaikkein paras vaihtoehto on "muovipaklata" ja siistiä etupuskuri ja nauttia tyylipuhtaasta "etukilvettömyydestä".

Toinen juttu on sitten nuo mattamustat munuaiset. Ei paha, mutta se vaatisi sitten kaikkien muidenkin eturitilöiden maalaamista samalla mattamustalla, kuten norjalaisessa esimerkkiautossa on. Lisäksi tummentaisin myös nuo täysin turhat sumuvalot silloin. Myös mustat vanteet ja muut yksityskohdat pitäisi ottaa huomioon että saa täydellisen "panda efektin".

Toisaalta auto on jo nyt enemmän kuin hieno, että itse hoitaisin vaan tuon etupuskurin puhtaaksi.
Makuasioista ei voi kiistellä, mutta tyylistä voi.

PS. Go always OEM.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Ricracing kirjoitti:Sori pokkus, mutta tuo M-etukilpi on suorastaan naurettava, kun kysessä ei ole aito "M".
Pitäisikö ratti ja kummatkin ovilistat myös repiä irti kun BMW on niihinkin ilmeisesti vahingossa saman merkin laittanut...?
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

pokkus kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:Sori pokkus, mutta tuo M-etukilpi on suorastaan naurettava, kun kysessä ei ole aito "M".
Pitäisikö ratti ja kummatkin ovilistat myös repiä irti kun BMW on niihinkin ilmeisesti vahingossa saman merkin laittanut...?
On se kummallista jos M-sport-merkkejä ei voi M-sport-autossa käyttää.

Ric, nyt äänestys on 2-1 m-sport-merkkien puolesta. :lol:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Niin itse aloin miettimään, että mikä kilpi tuohon parhaiten sopisi ja parempaa ei tullut heti mieleen. BMW-logo olisi hölmö kun se keulasta jo löytyy. Toki olisin voinut ottaa jonkun perusjenkkiläisen kilven tyyliin "Jesus saves, are you ready" :lol:

Ja kun alkaa miettimään noita "oikeita" M-malleja, niin kuinka tosissaan esimerkiksi jotain X5M:ää voi pitää todellisena M-mallina? Mitä "motorsporttiin" oikeuttavaa tuossa mallissa oikeasti on tehokkaamman moottorin lisäksi? Miksi siinä saa kuitenkin olla M-lätkät? Siksikö, että BMW ne lätkät siihen laittoi? Tuo M-mallien tekeminen on pelkkää brändäystä nykyisin eikä sillä ole enää mitään tekemistä sen alkuperäisen motorsportin kanssa. Jokaisesta mallista kun melkein löytyy nykyään se oma M-malli, vaikka autotyypiltään autossa ei mitään motorsporttia juuri ole. M-sport on kanssa brändäystä. Se on köyhän miehen M-malli ja sillä tehdään rahaa. Okei X3:sta ei edes M-mallia ole myynnissä ja omani taitaa olla malliston suorituskykyisin vaihtoehto tällä hetkellä eli ehkä siinä M-sport logo on oikeutettu siinä missä X5M:ssäkin ;)
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Don't shoot the messinger.

On toki totta että ajat ovat muuttuneet 5 - 6 vuodessa. Mutta jo silloin BMW markkinoi M Sport malleja, jotka tosin eivät ollet aitoja "M"-Bemareita. Niissä tosin oli ainoastaan M-mallin ulkoisia varusteita kuten etu- ja takapuskurit, sivuhelmat ja vanteet, sekä sisävarusteitä kuten ratti, vaihdekepin nuppi ja kynnyskotelot yms.
Eli auto oli sama kuin mikä tahansa mallimerkinnän auto mutta tosin madalletulla alustalla.

Mutta ei esim. 520dA M Sport mallia saa M Bemariksi millään lisävaruisteilla.
Siihen viittasin ja viittaan edelleenkin.

Mutta nykään löytyy vaikka mitä M Sport-malleja: esim. M 135i, M 550d, M X5 50d ja M X6 50d.
Huomatkaa niiden mallimerkintä!

Eli ne eivät ole ns. aitoja "M"-malleja. Niitä ovat mm: M3, M4, M5 ja M6. Sekä myös MX5 ja MX6.

Eli "M Sport" ja "M" autoilla on mielestäni vieläkin huomattava ero, esim. sen etukilven mentävä.
Mutta se on makuasia mitä sinne laittaa jos nyt jollain pitää ne reiät peittää.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Eikös nämä M 135i tai M 550d ole vähän kuin Audilla S4 tai S6 eli tehomalleja heti RS-sarjan alla?
TTE
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 124
Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
Auto: BMW 530d X-drive touring 2014

Mites sitten jos/kun laittaa autoon kiinni BMW M Performance -osia. Oikeuttaako se tuo kyseisen M-logon käyttämisen autossa? :mus: Noitahan on ollut suunnittelemassa samat heput kuin varsinaisia M-autojakin...
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Tai jos laittaa autoon Alpinan stereot, voiko autoon muuttaa Alpinan logot? Tämä ketju vain paranee... :dumb:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

salmol kirjoitti:Tai jos laittaa autoon Alpinan stereot, voiko autoon muuttaa Alpinan logot? Tämä ketju vain paranee... :dumb:
Tekeekö Alpina stereoitakin? :blink:
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Huivei kirjoitti:
salmol kirjoitti:Tai jos laittaa autoon Alpinan stereot, voiko autoon muuttaa Alpinan logot? Tämä ketju vain paranee... :dumb:
Tekeekö Alpina stereoitakin? :blink:
:rolle:
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Pysyttäisikös asiassa? :curse:
Tässä topikissa olisi käsittääkseni päätarkoituksena esitellä omia ajokkeja / "lisukkeita" jotka tuntuvat hyviltä.
Toki ajokkeja saa arvostella, mutta miten AlpinEn stereot liittyy uudempaan BMW:hen?
Jos Jenkeissä ei todellakaan tarvita mitään tunnistetta auton etuosassa, niin mahdollisessa omassa autossani modaisin tuon puskurin "puhtaaksi", mutta silloin nuo munuaisten väri / säleikköjen väri olisi todella tarkassa harkinnassa.
Vastaa Viestiin