Tänään sitten tuli postissa vihdoin ja viimein tuo kaupanpäällisiksi saamani M-sport etukilpi. Itselle yllätyksenä tuli se, että tuo M-sport-logo oli koholla eli logo oli teipattu kiinni tuohon rosteripeltiin.
Pitihän se sitten heti heittää keulaan kiinni Kyllä se paremmalta näyttää kuin tuo aiemmin ollut myyjäliikkeen mainoskilpi
2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Mitäs porukka on mieltä. Sopisiko musta etugrilli (munuaiset) munkin autoon?
Kiiltävän mustan OEM-osan saisi netistä 110 dollarin hintaan ja Ebaysta mattamustan kiinakopion tasan satasella. Mattamusta olisi ehkä enemmän omaan mieleen, mutta OEM-osan laatu ja pieni hintaero kääntää katseet sen suuntaan. Kumman valitsen?
Kiiltävän mustan OEM-osan saisi netistä 110 dollarin hintaan ja Ebaysta mattamustan kiinakopion tasan satasella. Mattamusta olisi ehkä enemmän omaan mieleen, mutta OEM-osan laatu ja pieni hintaero kääntää katseet sen suuntaan. Kumman valitsen?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Öööö... mikä tarkoitus tuolla kilvellä on Ruma se ainakin on. Ota ihmeessä pois.pokkus kirjoitti:Tänään sitten tuli postissa vihdoin ja viimein tuo kaupanpäällisiksi saamani M-sport etukilpi. Itselle yllätyksenä tuli se, että tuo M-sport-logo oli koholla eli logo oli teipattu kiinni tuohon rosteripeltiin.
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
No mikä kilpi olisi sitten parempi? Vaimo kun tykkää nykyisestä.fifty kirjoitti: Öööö... mikä tarkoitus tuolla kilvellä on Ruma se ainakin on. Ota ihmeessä pois.
Onko siinä joku kilpi oltava? Eikös se olisi siistimpi ihan puhtaan valkoisena?pokkus kirjoitti:No mikä kilpi olisi sitten parempi? Vaimo kun tykkää nykyisestä.fifty kirjoitti: Öööö... mikä tarkoitus tuolla kilvellä on Ruma se ainakin on. Ota ihmeessä pois.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Ei ole ihan niin helppo juttu tuo kilven poisottaminen. Itsekin nimittäin jo mietin tuota kilven poisottamista, mutta sitten pitäisi ottaa irti myös kilpiteline. Edellisessä Ford Edgessä tuo kilpiteline oli kiinni niiteillä ja olisi vaatinut ehkä puskurinkin irroittamista. No tsekkasin muutama päivä sitten Bemun tilanteen ja eihän sen kilpitelineen poisottaminen ollutkaan kovin hankala operaatio. Ei siis onneksi ollut niittejä, mutta kaksi itseporautuvaa ruuvia kylläkin ja jälki sitten niiden mukainen. Ei siis varmaan ole tehtaan asentama teline vaan liikkeessä laitettu. Itse kun toivoin, että alla olisi ollut siistit ruuvi-insertit.salmol kirjoitti: Onko siinä joku kilpi oltava? Eikös se olisi siistimpi ihan puhtaan valkoisena?
Todella tökeröltä näytti kun otti kilpitelineen veke, etenkin kun vähänkin lähempää katsoi. Tuo vaatisi jonkinlaisen hionnan, paklauksen ja päällemaalauksen, että noin kehtaisi jättää. Tuohon ei nyt juuri ole aikaa... Maalipinta oli muuten ihan suht ok kilven alta, lukuunottamatta reikiä. Pientä värieroa oli havaittavissa ja kilven reunat olivat jättäneet pienet jäljet maaliin. Varmaan myllytyksellä saisi kuntoon.
Tosin löysin myös tämmöiset, jotka voisi toimia tuon kanssa ja saisi itse tehtyä. Hiukan tosin nuokin näyttävät jälkikäteen räpelletyltä, kun tuollaisia nappeja tulee lisää puskuriin.
BumperPlugs for BMW
On vaan hemmetin kova hinta kahdelle muovinpalalle, jotka ilman maalia maksaa pari senttiä kappale... Eli toistaiseksi kilpi jää paikalleen ja ei tässä kiirettä muutenkaan ole, kun vaimo siitä tykkää, joka on pääasia Katsotaan myöhemmin paremmalla ajalla, jos tuolle kilvelle saisi tehtyä jotain. Jos jostain tehdään niin lopputuloksen pitää olla siisti eikä puoliräpellys.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Sori pokkus, mutta tuo M-etukilpi on suorastaan naurettava, kun kysessä ei ole aito "M". Tosta jutelitiin aikoinaan todella paljon E60.net-jenkki sivustolla kun se vielä oli hengissä. Äänestys taisi mennä about 95 - 5.
Kaikkein paras vaihtoehto on "muovipaklata" ja siistiä etupuskuri ja nauttia tyylipuhtaasta "etukilvettömyydestä".
Toinen juttu on sitten nuo mattamustat munuaiset. Ei paha, mutta se vaatisi sitten kaikkien muidenkin eturitilöiden maalaamista samalla mattamustalla, kuten norjalaisessa esimerkkiautossa on. Lisäksi tummentaisin myös nuo täysin turhat sumuvalot silloin. Myös mustat vanteet ja muut yksityskohdat pitäisi ottaa huomioon että saa täydellisen "panda efektin".
Toisaalta auto on jo nyt enemmän kuin hieno, että itse hoitaisin vaan tuon etupuskurin puhtaaksi.
Makuasioista ei voi kiistellä, mutta tyylistä voi.
PS. Go always OEM.
Kaikkein paras vaihtoehto on "muovipaklata" ja siistiä etupuskuri ja nauttia tyylipuhtaasta "etukilvettömyydestä".
Toinen juttu on sitten nuo mattamustat munuaiset. Ei paha, mutta se vaatisi sitten kaikkien muidenkin eturitilöiden maalaamista samalla mattamustalla, kuten norjalaisessa esimerkkiautossa on. Lisäksi tummentaisin myös nuo täysin turhat sumuvalot silloin. Myös mustat vanteet ja muut yksityskohdat pitäisi ottaa huomioon että saa täydellisen "panda efektin".
Toisaalta auto on jo nyt enemmän kuin hieno, että itse hoitaisin vaan tuon etupuskurin puhtaaksi.
Makuasioista ei voi kiistellä, mutta tyylistä voi.
PS. Go always OEM.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Pitäisikö ratti ja kummatkin ovilistat myös repiä irti kun BMW on niihinkin ilmeisesti vahingossa saman merkin laittanut...?Ricracing kirjoitti:Sori pokkus, mutta tuo M-etukilpi on suorastaan naurettava, kun kysessä ei ole aito "M".
On se kummallista jos M-sport-merkkejä ei voi M-sport-autossa käyttää.pokkus kirjoitti:Pitäisikö ratti ja kummatkin ovilistat myös repiä irti kun BMW on niihinkin ilmeisesti vahingossa saman merkin laittanut...?Ricracing kirjoitti:Sori pokkus, mutta tuo M-etukilpi on suorastaan naurettava, kun kysessä ei ole aito "M".
Ric, nyt äänestys on 2-1 m-sport-merkkien puolesta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Niin itse aloin miettimään, että mikä kilpi tuohon parhaiten sopisi ja parempaa ei tullut heti mieleen. BMW-logo olisi hölmö kun se keulasta jo löytyy. Toki olisin voinut ottaa jonkun perusjenkkiläisen kilven tyyliin "Jesus saves, are you ready"
Ja kun alkaa miettimään noita "oikeita" M-malleja, niin kuinka tosissaan esimerkiksi jotain X5M:ää voi pitää todellisena M-mallina? Mitä "motorsporttiin" oikeuttavaa tuossa mallissa oikeasti on tehokkaamman moottorin lisäksi? Miksi siinä saa kuitenkin olla M-lätkät? Siksikö, että BMW ne lätkät siihen laittoi? Tuo M-mallien tekeminen on pelkkää brändäystä nykyisin eikä sillä ole enää mitään tekemistä sen alkuperäisen motorsportin kanssa. Jokaisesta mallista kun melkein löytyy nykyään se oma M-malli, vaikka autotyypiltään autossa ei mitään motorsporttia juuri ole. M-sport on kanssa brändäystä. Se on köyhän miehen M-malli ja sillä tehdään rahaa. Okei X3:sta ei edes M-mallia ole myynnissä ja omani taitaa olla malliston suorituskykyisin vaihtoehto tällä hetkellä eli ehkä siinä M-sport logo on oikeutettu siinä missä X5M:ssäkin
Ja kun alkaa miettimään noita "oikeita" M-malleja, niin kuinka tosissaan esimerkiksi jotain X5M:ää voi pitää todellisena M-mallina? Mitä "motorsporttiin" oikeuttavaa tuossa mallissa oikeasti on tehokkaamman moottorin lisäksi? Miksi siinä saa kuitenkin olla M-lätkät? Siksikö, että BMW ne lätkät siihen laittoi? Tuo M-mallien tekeminen on pelkkää brändäystä nykyisin eikä sillä ole enää mitään tekemistä sen alkuperäisen motorsportin kanssa. Jokaisesta mallista kun melkein löytyy nykyään se oma M-malli, vaikka autotyypiltään autossa ei mitään motorsporttia juuri ole. M-sport on kanssa brändäystä. Se on köyhän miehen M-malli ja sillä tehdään rahaa. Okei X3:sta ei edes M-mallia ole myynnissä ja omani taitaa olla malliston suorituskykyisin vaihtoehto tällä hetkellä eli ehkä siinä M-sport logo on oikeutettu siinä missä X5M:ssäkin
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Don't shoot the messinger.
On toki totta että ajat ovat muuttuneet 5 - 6 vuodessa. Mutta jo silloin BMW markkinoi M Sport malleja, jotka tosin eivät ollet aitoja "M"-Bemareita. Niissä tosin oli ainoastaan M-mallin ulkoisia varusteita kuten etu- ja takapuskurit, sivuhelmat ja vanteet, sekä sisävarusteitä kuten ratti, vaihdekepin nuppi ja kynnyskotelot yms.
Eli auto oli sama kuin mikä tahansa mallimerkinnän auto mutta tosin madalletulla alustalla.
Mutta ei esim. 520dA M Sport mallia saa M Bemariksi millään lisävaruisteilla.
Siihen viittasin ja viittaan edelleenkin.
Mutta nykään löytyy vaikka mitä M Sport-malleja: esim. M 135i, M 550d, M X5 50d ja M X6 50d.
Huomatkaa niiden mallimerkintä!
Eli ne eivät ole ns. aitoja "M"-malleja. Niitä ovat mm: M3, M4, M5 ja M6. Sekä myös MX5 ja MX6.
Eli "M Sport" ja "M" autoilla on mielestäni vieläkin huomattava ero, esim. sen etukilven mentävä.
Mutta se on makuasia mitä sinne laittaa jos nyt jollain pitää ne reiät peittää.
On toki totta että ajat ovat muuttuneet 5 - 6 vuodessa. Mutta jo silloin BMW markkinoi M Sport malleja, jotka tosin eivät ollet aitoja "M"-Bemareita. Niissä tosin oli ainoastaan M-mallin ulkoisia varusteita kuten etu- ja takapuskurit, sivuhelmat ja vanteet, sekä sisävarusteitä kuten ratti, vaihdekepin nuppi ja kynnyskotelot yms.
Eli auto oli sama kuin mikä tahansa mallimerkinnän auto mutta tosin madalletulla alustalla.
Mutta ei esim. 520dA M Sport mallia saa M Bemariksi millään lisävaruisteilla.
Siihen viittasin ja viittaan edelleenkin.
Mutta nykään löytyy vaikka mitä M Sport-malleja: esim. M 135i, M 550d, M X5 50d ja M X6 50d.
Huomatkaa niiden mallimerkintä!
Eli ne eivät ole ns. aitoja "M"-malleja. Niitä ovat mm: M3, M4, M5 ja M6. Sekä myös MX5 ja MX6.
Eli "M Sport" ja "M" autoilla on mielestäni vieläkin huomattava ero, esim. sen etukilven mentävä.
Mutta se on makuasia mitä sinne laittaa jos nyt jollain pitää ne reiät peittää.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Eikös nämä M 135i tai M 550d ole vähän kuin Audilla S4 tai S6 eli tehomalleja heti RS-sarjan alla?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 124
- Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
- Auto: BMW 530d X-drive touring 2014
Mites sitten jos/kun laittaa autoon kiinni BMW M Performance -osia. Oikeuttaako se tuo kyseisen M-logon käyttämisen autossa? Noitahan on ollut suunnittelemassa samat heput kuin varsinaisia M-autojakin...
Tai jos laittaa autoon Alpinan stereot, voiko autoon muuttaa Alpinan logot? Tämä ketju vain paranee...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Huivei kirjoitti:Tekeekö Alpina stereoitakin?salmol kirjoitti:Tai jos laittaa autoon Alpinan stereot, voiko autoon muuttaa Alpinan logot? Tämä ketju vain paranee...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Pysyttäisikös asiassa?
Tässä topikissa olisi käsittääkseni päätarkoituksena esitellä omia ajokkeja / "lisukkeita" jotka tuntuvat hyviltä.
Toki ajokkeja saa arvostella, mutta miten AlpinEn stereot liittyy uudempaan BMW:hen?
Jos Jenkeissä ei todellakaan tarvita mitään tunnistetta auton etuosassa, niin mahdollisessa omassa autossani modaisin tuon puskurin "puhtaaksi", mutta silloin nuo munuaisten väri / säleikköjen väri olisi todella tarkassa harkinnassa.
Tässä topikissa olisi käsittääkseni päätarkoituksena esitellä omia ajokkeja / "lisukkeita" jotka tuntuvat hyviltä.
Toki ajokkeja saa arvostella, mutta miten AlpinEn stereot liittyy uudempaan BMW:hen?
Jos Jenkeissä ei todellakaan tarvita mitään tunnistetta auton etuosassa, niin mahdollisessa omassa autossani modaisin tuon puskurin "puhtaaksi", mutta silloin nuo munuaisten väri / säleikköjen väri olisi todella tarkassa harkinnassa.