Toisaalta, ihan totta turiset tuosta missä milläkin ajellaan - usein jenkeissä käyneenä olen kyllä laittanut merkille että aikas vähän on premium-malleja liikenteessä vs vaikka PKS-alue Suomessa. Ja totta tuokin että terveydenhoito maksaa maltaita jenkeissä ja vakuutukset myös ja koulutus jne. Maksan mielelläni veroja mutta sen olen huomannut että veroja maksetaan jatkuvasti enemmän mutta saamme jatkuvasti vähemmän ja samaan aikaan elättien määrä kasvaa joka kyllä huolehtii siitä että verot kasvaa ja vähemmän saamme tilalle - Suomen tukijärjestelmä olisi hieno kun se huolehtisi sairaista, vahuksista ja lapsista mutta ei terveistä joille töitä olisi tarjolla mutta eivät suostu sitä tekemään - tässä on iso aukko, ja toinen aukko hyväveli-verkosto joka ylläpitää pyramidia, joka taasen heikentää kaikkea tehokkuutta merkittävästi. No, tämä menee ohi keskustelun aiheen. Tärkeintä on että alla on itselle sopiva laite joka tuo sitä iloa jota työtä tekemällä saat, asut sitten missä tahansa ja teet mitä tahansapokkus kirjoitti:Kiitos. En nyt halua sen enempää alkaa autojen hintoja ja veroja vertailemaan, mutta harva Suomessa asuva tajuaa, mitä kaikkea sillä kalliimmalla autoverolla saakaan vastapainoksi. Vai monellako täällä on satatonnia opintolainaa maksettavana kun paperit on lopulta kädessä tai moniko maksaa satasia tai jopa tonneja kuussa vakuutuksista siltä varalta, että on mahdollisuus kunnolliseen terveydenhuoltoon hädän tullessa. Kyllä Suomessa vaan porukalla on silti enemmän varaa ajella premium-merkeillä kuin täälläjapi2010 kirjoitti:Hieno laite on! Ja halpa, täältä voi käydä ihastelemassa muidenkin mallien hintoja bmwusa.com. Tässä tämä sossuvaltio nähdään, Suomalaiset ovat kaikkien markkinoiden kusetuksen kohde nro.1 - vai keksiikö joku missä Suomi olisi muita maita edellä?
2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Pitihän se tämäkin auto "leimata" oikean maan lipulla Nyt ei pitäisi olla epäselvyyttä isänmaallisuudesta.
"Designed in Germany, made in USA & used by Finnish family."
"Designed in Germany, made in USA & used by Finnish family."
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Kiitos. Jenkkejä tuo takuu vain koskee eli omalta osalta menee pitkä takuu luultavasti harakoille Suomeen muuttaessa. Autossa on lisäksi vielä kolmeksi seuraavaksi vuodeksi maksettu kaikki huollot eli yllättävät kulut on nollissa koko omistuksen ajan täällä Kunhan tankkaa ja maksaa vakuutukset.Bemuawd kirjoitti:Onnea .Hieno on auto .Koskeeko tämä 5 vuoden takuu myös Suomessa vai vain jenkeissä?
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Hieno auto pokkus Eikä tuo Mussekaan nyt paha ole. Tosin kuolasin tuota uutta '15 Mustang erikoismallia...
Muutama kommentti sun kirjoituksiin:
"Vaihteiston sport-asetuksella ykköseltä kakkoselle vaihto on hiukan nykäisevä silloin tällöin, mutta siitä ylöspäin vaihdot ovat sujuvampia."
Niin se menee aina BMW:n 8-lovisessa autolaatikossa, auto kuin auto.
"Kick-downissa vaihteisto miettii hetken ja hakee oikeaa vaihdetta, mutta sen jälkeen meno onkin todella ripeää."
Valitse sport-asento laatikosta niin se ei mieti. Ellei se niin toimi, valita huollossa.
Itse en laittaisi mustaa kattoa, se vaan lämmittää autoa.
Tuskin vaimosi autoon mitään ongelmia ilmaantuu. Hieno auto ja hyvällä moottorilla, mikä olisi parempi vaihtoehto?
Muutama kommentti sun kirjoituksiin:
"Vaihteiston sport-asetuksella ykköseltä kakkoselle vaihto on hiukan nykäisevä silloin tällöin, mutta siitä ylöspäin vaihdot ovat sujuvampia."
Niin se menee aina BMW:n 8-lovisessa autolaatikossa, auto kuin auto.
"Kick-downissa vaihteisto miettii hetken ja hakee oikeaa vaihdetta, mutta sen jälkeen meno onkin todella ripeää."
Valitse sport-asento laatikosta niin se ei mieti. Ellei se niin toimi, valita huollossa.
Itse en laittaisi mustaa kattoa, se vaan lämmittää autoa.
Tuskin vaimosi autoon mitään ongelmia ilmaantuu. Hieno auto ja hyvällä moottorilla, mikä olisi parempi vaihtoehto?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Kiitos kehuista ja kommenteista Ricracing! Onhan tuolla Bemulla ollut kyllä makoisa ajella. Ei valittamista ja itse tykkään siitä kuin hullu puurosta
Eikä tosiaan tuo Mussekaan paha ole ollut. En viitsi siitä sen enempää täällä foorumilla pölistä, mutta kyllä on jenkit petranneet kovaa viime vuosina omien autojensa kanssa. Tuo tämänhetkinen GT Musse kun on vakiona radalla ja suoralla yhtä nopea kuin vakio E92 M3 Omani toki hitusen piristetty moottorin ja alustan osalta. Tuollaista uusikorista 2015 Mussea on tullut itsekin hiukan katseltua ja saattaa tuo oma vielä sellaiseen vaihtua Kuukausi takaperin tosin kävin koeajamassa myös 2014 Roush RS3 Mustangin, joka jätti aika järjettömän hyvän fiiliksen (~600hp ja 700Nm)
Eikä tosiaan tuo Mussekaan paha ole ollut. En viitsi siitä sen enempää täällä foorumilla pölistä, mutta kyllä on jenkit petranneet kovaa viime vuosina omien autojensa kanssa. Tuo tämänhetkinen GT Musse kun on vakiona radalla ja suoralla yhtä nopea kuin vakio E92 M3 Omani toki hitusen piristetty moottorin ja alustan osalta. Tuollaista uusikorista 2015 Mussea on tullut itsekin hiukan katseltua ja saattaa tuo oma vielä sellaiseen vaihtua Kuukausi takaperin tosin kävin koeajamassa myös 2014 Roush RS3 Mustangin, joka jätti aika järjettömän hyvän fiiliksen (~600hp ja 700Nm)
- burtsi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 107
- Liittynyt: 20 Tammi 2013, 19:51
- Auto: Audi :((
ex. E60 M5, F20, F30, E39 jne... - Paikkakunta: Kirkkonummi
Viitsisitkö laittaa Mussestakin pari kuvaa tähän threadiin esille niin pääsee kuolaamaan? Tuskin se ketään haittaa vaikka bemariforumilla ollaankin, onhan kauniita autoja aina mukava katsella.pokkus kirjoitti: Eikä tosiaan tuo Mussekaan paha ole ollut. En viitsi siitä sen enempää täällä foorumilla pölistä, mutta kyllä on jenkit petranneet kovaa viime vuosina omien autojensa kanssa.
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
No yleisön pyynnöstä muutama kuvaburtsi kirjoitti:Viitsisitkö laittaa Mussestakin pari kuvaa tähän threadiin esille niin pääsee kuolaamaan? Tuskin se ketään haittaa vaikka bemariforumilla ollaankin, onhan kauniita autoja aina mukava katsella.
Toivottavasti ei modet suutu...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Näyttävä peli on tuokin ja kohtuullinen on tuo asuinalueesikin, palmupuineen ja sillai.
Tokkopa noista kuvista kukaan suuttuu, onhan täällä oikein ketjukin muun merkkisille autoille, kuin BMW:ille.
Tokkopa noista kuvista kukaan suuttuu, onhan täällä oikein ketjukin muun merkkisille autoille, kuin BMW:ille.
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Pientä tuunausta tiedossa eli takapuskurin suoja (Carbon Style rear Bumper Protector BMW X3 (F25)) tuli tänään postissa ja samantien asensin sen paikalleen. Vinyyli oli paksua ja muoto oli melkein täydellinen eli sopivuus oman auton puskuriin oli hyvä. Vinyylin leikkauksessa olisi kaksi aivan pientä virhettä, jotka itse sai mattoveitsellä viimeisteltyä melkein näkymättömäksi. Vinyyli tuli hyvin paketoituna kovassa pahvilaatikossa.
Ohjeistuksessa kerrottiin vain kuinka vinyyli pitäisi asentaa paikalleen kuivana. Itse olen tähän mennessä tehnyt märkäasennuksena aina teippaukset ja niin tein tänäänkin. Siten tuon vinyylin saa paremmin sommiteltua oikeaan paikkaan. Pitää vaan toivoa, että tuokin vinyyli toimii yhtä hyvin märkänä asennettuna kuin kuivana... Jotenkin lisäksi tuntui, että aiemmat vinyylit, joita olen käyttänyt, ovat olleet jotenkin helpompia asentaa ja niissä liimaus on ollut pitävämpi.
Aluksi ajattelin asentaa vinyylin hiukan tuon puskurin kulman päälle, mutta märkänä en saanut vinyyliä tarttumaan taitoksen jälkeen puskuriin kiinni. Olisi pitänyt varmaan ottaa hiustenkuivain avuksi, mutta ei ollut tarpeeksi pitkää jatkojohtoa tähän hätään. Siksi oli pakko nostaa vinyyli sentin verran ylemmäksi. Antaa se noinkin hyvän suojan.
Tuossa alla vielä lähikuva hiilikuitukuviosta sekä siitä kuinka jouduin nostamaan vinyyliä hiukan ylemmäksi kuin olin aluksi ajatellut.
Itse olen kovin tyytyväinen lopputulokseen ja omaan silmään näyttää tosi hyvältä Kunhan vinyyli on vain laadukas ja pysyy hyvin kiinni, niin suurempia valittamisen aiheita ei löydy.
Ohjeistuksessa kerrottiin vain kuinka vinyyli pitäisi asentaa paikalleen kuivana. Itse olen tähän mennessä tehnyt märkäasennuksena aina teippaukset ja niin tein tänäänkin. Siten tuon vinyylin saa paremmin sommiteltua oikeaan paikkaan. Pitää vaan toivoa, että tuokin vinyyli toimii yhtä hyvin märkänä asennettuna kuin kuivana... Jotenkin lisäksi tuntui, että aiemmat vinyylit, joita olen käyttänyt, ovat olleet jotenkin helpompia asentaa ja niissä liimaus on ollut pitävämpi.
Aluksi ajattelin asentaa vinyylin hiukan tuon puskurin kulman päälle, mutta märkänä en saanut vinyyliä tarttumaan taitoksen jälkeen puskuriin kiinni. Olisi pitänyt varmaan ottaa hiustenkuivain avuksi, mutta ei ollut tarpeeksi pitkää jatkojohtoa tähän hätään. Siksi oli pakko nostaa vinyyli sentin verran ylemmäksi. Antaa se noinkin hyvän suojan.
Tuossa alla vielä lähikuva hiilikuitukuviosta sekä siitä kuinka jouduin nostamaan vinyyliä hiukan ylemmäksi kuin olin aluksi ajatellut.
Itse olen kovin tyytyväinen lopputulokseen ja omaan silmään näyttää tosi hyvältä Kunhan vinyyli on vain laadukas ja pysyy hyvin kiinni, niin suurempia valittamisen aiheita ei löydy.
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Kiitos burtsi!burtsi kirjoitti:Vaikka bemarisi onkin hieno, joudun myöntämään että Musse herättää allekirjoittaneessa selvästi enemmän omistamisen halua. Törkeän hieno peli!
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tollaisen, tai vastaavan, lähes jokainen suomalainenkin autofriikki ostaisi jos asuisi Jenkeissä ja olisi siihen paalua.pokkus kirjoitti: No yleisön pyynnöstä muutama kuva Toivottavasti ei modet suutu...
Ellei sitten olisi MoPar, GM tai Vette uskovainen jo ennestään.
Kerrassaan hieno Musse
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Mustang on kyllä hieno! Vähän kun madaltaisi, se ois siinä
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Kiitos. On jo madallettu kertaalleen (jouset, iskarit + muuta pientä). Eli ei viitsi oikein enää madaltaa kun on jo nyt tarpeeksi matala. Enkä muutenkaan ole noiden liian linttaan vedettyjen autojen perään, näyttää vaan typerämmältä ja ajo-ominaisuudet kärsii. Renkaan ja pyöränkotelon välistä ei kannata madallusta katsoa Mustangin tapauksessa vaan sieltä alustastaHiace kirjoitti:Mustang on kyllä hieno! Vähän kun madaltaisi, se ois siinä
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Aivan, nuo renkaan kotelot näytti tosi tilavilta, vähän niinkuin omassa vielä toistaiseksi. Mutta hyvä noinkin!
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Todella hieno auto, mutta se minua vaivaa, että tehdas käyttää vielä vuonna 2013 samoja sporttipenkkejä kuin vuoden 2006 E90 malleissa. Sama logiikka pätee ensimmäiseen X6 sukupolveen. Mittaristo vuoden 2013 malleissa lähes identtinen vanhojen 1-sarjan mallien kanssa. Ei siinä tunne istuvansa yli 100 000 euron pirssissä. Toki Suomen autoverotus sotkee hintamielikuvaa.
35i moottori on aivan mahtava. Ne jotka valittavat soundeista, voivat mielestäni mennä radalle hakemaan tyydytystä siihen ongelmaan vaikka rata-autoilla. Kulutus on ihan eri luokkaa kuin esim. vanhalla 330i:llä.
Kuvien perusteella myös X4-malliston sporttipenkit ovat samat kuin E90:ssa. Taidan itse odotella uutta laihdutettua 5-sarjaa.
35i moottori on aivan mahtava. Ne jotka valittavat soundeista, voivat mielestäni mennä radalle hakemaan tyydytystä siihen ongelmaan vaikka rata-autoilla. Kulutus on ihan eri luokkaa kuin esim. vanhalla 330i:llä.
Kuvien perusteella myös X4-malliston sporttipenkit ovat samat kuin E90:ssa. Taidan itse odotella uutta laihdutettua 5-sarjaa.
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Näinhän se on, että jos olisin halunnut hienon sisustan ja laatuvaikutelman, niin silloin olisi pitänyt ostaa Audi tai Porsche. Nyt kuitenkin BMW voitti Audin niin paljon paremman ajettavuutensa ansiosta. Itse kun nautin niin paljon enemmän paremmasta ajettavuudesta pitkällä aikavälillä kuin sisustan ulkonäöstäFrank H kirjoitti:Todella hieno auto, mutta se minua vaivaa, että tehdas käyttää vielä vuonna 2013 samoja sporttipenkkejä kuin vuoden 2006 E90 malleissa. Sama logiikka pätee ensimmäiseen X6 sukupolveen. Mittaristo vuoden 2013 malleissa lähes identtinen vanhojen 1-sarjan mallien kanssa. Ei siinä tunne istuvansa yli 100 000 euron pirssissä. Toki Suomen autoverotus sotkee hintamielikuvaa.
- pokkus
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 190
- Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
- Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
- Paikkakunta: Suomi
- Viesti:
Niin lisättäköön vielä, että meillähän X3 torpattiin vaimon toimesta ihan totaalisesti kun ensimmäisen kerran käytiin autoa katsomassa F15 X5 koeajon jälkeen Vaimo vaan tokaisi sisustasta, ettei meille tuollaista muoviautoa tule Koeajoauto kun oli perusnahoilla ja mustalla sisustalla oleva yksilö. Se oli kyllä aika kaukana premium-fiiliksestä. Onneksi tuo oma M-sport paketti hiukan parantaa sisustaa ja vaaleat nahat tekee paljon hienostuneemman tunnelman kabiiniin.pokkus kirjoitti: Näinhän se on, että jos olisin halunnut hienon sisustan ja laatuvaikutelman, niin silloin olisi pitänyt ostaa Audi tai Porsche. Nyt kuitenkin BMW voitti Audin niin paljon paremman ajettavuutensa ansiosta. Itse kun nautin niin paljon enemmän paremmasta ajettavuudesta pitkällä aikavälillä kuin sisustan ulkonäöstä
F15 X5 kuitenkin tippui osittain sen takia pois vaihtoehdoista, koska siihen olisi joutunut laittamaan ~$25k enemmän rahaa kiinni ja olisi joutunut tyytymään dieseliin Suomen verotuksen takia. Tuolla säästetyllä rahamäärällä kun päivitän Mussen aivan uuteen ja jää vielä $15k rahaa taskuunkin Lisäksi tuo 35i bensa on mielestäni paljon parempi moottori kuin 3.0d. Audi Q5 taas tippui pelistä ~$13k suuremman hinnan, todella tunnottoman ohjauksen ja kaukaisen huoltopisteen (>120km) takia sekä mahdollisen mutteriohjauksen pelosta. Täysvarusteltu 2011 550i M-sport oli todella lähellä hankintaa, mutta toinen ostaja vei sen mun nenän edestä...