Mun kolme E60:sta

Käyttäjät esittelevät autojaan
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Osa 1.

Satunnaisessa järjestyksessä...

-04 525iA Mystic Blue, -05 525iA Titanium Silver ja -08 LCI 520dA B Space Grey.
Liitteet
OKI korj.jpg
OKI korj.jpg (81.93 KiB) Katsottu 5557 kertaa
E60AEF1.jpg
E60AEF1.jpg (196.74 KiB) Katsottu 5557 kertaa
E60AEF2.jpg
E60AEF2.jpg (190.16 KiB) Katsottu 5557 kertaa
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Osa 2.
Liitteet
YGU 47 3.jpg
YGU 47 3.jpg (241.39 KiB) Katsottu 5555 kertaa
YGU 51  2.jpg
YGU 51 2.jpg (31.43 KiB) Katsottu 5554 kertaa
OKI 3 k.JPG
OKI 3 k.JPG (70.59 KiB) Katsottu 5554 kertaa
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Tzeipii
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 31 Elo 2010, 21:42

Erittäin hienoja Bemareita kaikki. :thuup: Näin maallikon silmin vaan tuntuu hullulta vaihtaa noin nopeassa syklissä noita autoja.
Avatar
FusionWolf
Valvoja
Valvoja
Viestit: 720
Liittynyt: 18 Syys 2010, 21:23
Auto: E90 320d

Omasta mielestäni ei tunnu yhtään hullulta kahdesta syystä.

Syy no. 1. Jos ajaa paljon työajoja kuten esim. itse ajan (60-80tkm vuodessa), niin auto on kiva pitää tuoreena eikä tarvitse huoltaa koko aika vanhaa. Taksithan ajaa vielä enemmän (100-120tkm / vuosi).

Syy no. 2. Laskeskelin kerran, että jos pitää autoa kauemmin kuin 4 vuotta ja vaihtaa sitten niin menettää enemmän rahaa kuin vaihtamalla tiuhempaan. Syynä tähän on arvon aleminen (oletus oli, että kilsoja tulee enempi kuin 40tkm / vuosi) ja se, että sitä vanhaa joutuu huoltamaan jo aika paljon 4. vuoden jälkeen (iskarit, kytkin, jakohihnoja useita riippuen tietysti merkistä, laturi, kiertovesipumppu ainakin kerran, tuulilasi, yms, yms, jotka tuo paljon lisäkuluja).

Tietysti ainahan uudessa autossa voi joku hajota ja se on sitten lisäkulu, mutta ei niin kuulu ajatella. Oletus on, että uusi on uusi ja toimii kuin vessa ja takuut pelaa.

Itse en ole vielä tähän "kierteeseen" päässyt, koska jos lainalla rahoittaa uuden auton on hyöty menetetty. Täytyy siis ensin saada uuden auton rahat kasaan. ;)


Hienoja autoja kuvissa tosin. Ehkäpä joskus on varaa itselläkin... :mus:
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Itse ajan noin 5 - 10 tkm / vuosi :blush:

Itse tykkäsin ehdottomasti eniten LCI:sta jossa oli madallettu alusta (Eibach Pro Kit) ja 19" vanteet ja vielä
spacerit takana.
Auto tuntui myös kokonaisuudessa paremmin rakennetulta ja BMW Suomen mukaan jo viiden tähden
EuroNCAP-peli. Testattuhan sitä ei ole.

Esittelyautona ostettu -04 Mystic Blue meni vaihtoon koska reklamoin siitä BMW Suomelle. Se oli vain kolmen tähden EuroNCAP auto ja vaadin saada paremman.
Muutoksia tehtiin 11/04 tuotantoon jonka jälkeen auto sai testissä neljä tähteä.
Erittäin pitkien neuvotteluiden jälkeen sain upouuden -05 mallisen Titanium Silver auton -04 esittelyauton tilalle,
joka osottautui muutenkin tosi raiskatuksi (mm myllytetty liikaa).
Välirahaa tosin maksoin, mutta vain nimellisesti.
18" kesävanteet seurasivat mukana, tosi paskojen Dunlop SP Sport RFT renkaiden kanssa.
Siitä mun RFT viha.

-05:n vaihtui sitten LCI:ksi päästöjen takia. Muistaakseni 525iA CO2 päästöt olivat pitkälti yli 250 g/km ja silloin
uuden 520dA:n alle 150 g/km.

Nyt mennään sitten 137 g/km päästöillä ja auto on heti viiden EuroNCAP:n auto ja tuntuu erittäin hyvin rakennetulta. Olisko mun viimeinen auto...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vastaa Viestiin