BMW 318i E30 -88

Käyttäjät esittelevät autojaan
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Terve sanoi komiat toisilleen!

Näin ensimmäiseksi postaukseksi pistetään infoa uudesta perheenjäsenestä ja samalla ekasta bemarista talossa. Tuli tosiaan vanhemmalta naishenkilöltä ostettua hänen perheessään käytössä ollut 318i, kun näin sen heidän pihallaan makaamassa. Auto oli seissyt 6 vuotta, mutta kaupat tehty tuli kaadettua bensaa tankkiin ja akku kiinni. Avaimesta vääntö ja käyntiin :thup: Sähköt ja tekniikka pelaavat täydellisesti lukuunottamatta tuota ilmamäärämittaria :mad:.

Auto itsessään on alkuperäisessä kunnossa mitä nyt ajanpatinaa on. Takasivulaseissa on tummennukset, jotka lähtevätkin ihan kohta pois rumentamasta autoa :sick: Koneena pahamaineinen M40B18 jolla kuljettu kiitettävät 307tkm. Kone pelaa hyvin eikä raksutakkaan yhtä pahasti kuin monet muut yksilöt. 5v aski löytyy ja pelaa hyvin sekä oletettavasti 4.10 perä :thuup:. Eipä ole tosin tietoa ovatko harvinaiset vai eivät... varusteista löytyy ainakin sähköpeilit ja tehtaalla asennetut etu ja takalipat.

Miinuksiakin löytyy ruostekukkien, ilmamäärämittarin, maalipinnan ja penkkien muodossa :wassat:. Myös molemmissa ovissa on etualareunassa vääntynyt peltiä jostain ihmeen syystä :conf:. Autoa onkin jo ehditty siivota aika paljon sekä on tullut vaihdettua kulutusosia ja pikkuvikoja näperreltyä pois. Jakopääremppa, ilmamäärämittari ja kukkien poisto onkin edessä.

Niin ja tästähän ei siis tule mitään hiilikuituhirviötä vaan classico kesäkeleille :love:.
Liitteet
DSC00677.jpg
DSC00677.jpg (466.04 KiB) Katsottu 17452 kertaa
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Tervetuloa foorumille ja onnea uudelle hankinnalle. Pidä pirssistä hyvää huolta ja ota tavoitteeksi museorekisteröinti. Pidä meidät ajan tasalla miten kunnostusprojekti etenee :thuup:
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Kiitokset :). Saa vielä nähdä miten käy, kova hinku olisi muutamille parannuksille korvaamaan kuluneita osia, mutta se on sitten ihan toinen asia mitä tarkastaja sanoo. Ymmärtääkseni kuitenkin aikansa lisävarusteet jälkiasennettuna sallitaan museoautossa jos ne ovat olleet malliin saatavilla.

Sitten muutama kysymys joita en hakutoiminnolla löytänyt foorumilta:

Olisiko kenelläkään varmaa tietoa kuinka paljon tarkastajat sallivat muutoksia alkuperäisvarusteiden osalta ja kuinka tarkkaa on esimerkiksi iskareiden malli? 318i kun on ymmärtääkseni saanut Bilstein B4, Bose Turbo ja Sachs Advantage iskareilla.

Mitähän soitinta nuihin on saanut uutena Suomessa? Kontista löytyi Sonya, Philipsia ja Panasonicia, mutta ymmärtääkseni Bavarian soittimia nuissa on aina ollut tehtaalta. Bavaria CD soitin olisi se mieluisin :mus:.
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Onnea projektille Zarukki :thup: Vm. 1988 on ns. LCI eli facelift malli E30:sta.
Tämän näkoinen mun -87 316 oli vuonna 1988.
87 E30 316 2.jpg
87 E30 316 2.jpg (161.97 KiB) Katsottu 17341 kertaa
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Nyt on kuin suoraan yöunista vedetty laitos :drool:. Samanlaista tuostakin pitäisi tulla mitä nyt muutamia tehtaan lisävarusteita meinasin lisätä Sport varustelusta ja hieman jäykemmät tehdasiskarit tuottamaan nautintoa kesäajeluihin.

Ricracing: Onko tuossa tehdaspuskuri, kun itse en ole tuon mallisia etupuskureita näissä 316 ja 318 malleissa nähnyt muuta kuin tehdasasennettuja lippoja kuten itselläni?
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Tuossa autossa oli muistaakseni BMW:n oma spoileri kitti kun sen ostin,
etu-, taka- sekä sivumuovit ja takaluukun "spoileri".

Auto oli ennen faceliftiä -87 malli! Huomaa kromit tehdaspuskurit. LCI mallissa -88 niitä ei enää ollut!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Se on niin, että ei taida tämä auto nähdä tietä pitkään aikaan. Tuli juuri selvitys, että auton perässä on yli 600 euroa veroja muutaman kympin sijasta. Kaiken todistusaineiston pohjalta vaikuttais, että kyseessä on ollu Trafin moka, mutta eihän net sitä myönnä :mad:.

Ei kehtaisi räpeltämätöntä yksilöä pistää jääradalle tai vastaavaan, mutta tuntuu siltä, että Trafi ei anna muita vaihtoehtoja ellen sitten jaksa 5 vuotta odotella verojen vanhenemista... :wassat:. Hieno tämä meidän kotimaan verojärjestelmä :thdw:.
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Onko ne edellisen omistajan jäljiltä, eikö ne silloin kuulu edelliselle omistajalle? Jos verot vanhenee viidessä vuodessa, niin eikös se jo seissyt 6 vuotta eli niiden pitäisi olla vanhentuneita?

Mutta komea auto on.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Niinhän ne pitäisi olla, mutta auto on siltikin käyttökiellossa kunnes ne ovat vanhentuneet. Jostain syystä autoa ei ole otettu pois liikennekäytöstä joten viimeiset verot on viime syksyltä. Verothan vanhenee yksilöllisesti eli, joka puolen vuoden välein vanhimmasta päästä vanhenee. Omistajan puheiden perusteella alunperin oletin, että olis jo vanhentuneet, mutta minkä tuolle tekee :dumb:.

No juu onhan tuo päällepäin komia, mutta kulumaa tosiaan on sisustassa ja muualla, mutta helpottaa paljon, kun ei ole mitään räpellyksiä. Pitää varmaan viikonloppuna pohtia mitä tuon kanssa tekee.
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Tuli tässä tutkittua valmistenumeron perusteella varustelistausta ja hymy perseessä sitten tutkiskeltiin sitä kanssaharrastajien kanssa ja tämmöinen lista sieltä putkahti:

S199A AUSSTATTUNG BLEIHALTIGER KRAFTSTOFF without catalytic converter
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Therm.insulat.glass green
S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headl.washer system/intensive cleaning
S820 Nordland-Ausfuehrung
S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling
S860A SEITLICHE BLINKLEUCHTEN VORN Additional turn indicator lamp

Lisäksi tekniikan puolella ilmottaa, että olisi Sport Suspension(Boge/Sachs), Limited Slip Differential, M-Technik etu ja takalipat sekä Getrag 240 5v laatikko suoraan tehtaalta :love: . Tämä olettaen, että tulkitsin merkintöjä oikein. Ainakin alustasta löytyi OEM Sachs Advantaget ja korkeus tuntuisi olevan Sport paketin kanssa identtinen. Lukkoperää en ole vielä päässyt tarkistamaan, mutta etu ja takalipat tarkistettu ja aidot on.

Lisäksi eilisilta meni tallissa putsatessa ilmamäärämittaria ja kerta se on ensimmäinenkin, kun ilmamäärämittarin sisällä on kaikki yleisesti mustan öljykerroksen peittämänä, mutta öljykerroksen päälle oli kasvanut homeviljelmä :rolle:. Nyt on puhas ja pitäisi pelata *koputtaa puuta*.
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Noniin viime päivityksestä onkin aikaa. Tässä välissä on paljon remonttia saatu aikaseksi eli ovien kyljet on suoristettu ja maalit heitetty päälle ja konehuoneen puolella perushuoltoja. Päästöt ja tyhjäkäynti alkoivat tasaantumaan huoltojen ja poljennan jälkeen :thuup:. Sisätilan repsotuksetkin on lähes korjattu ja uudet hifit on asennettu.

Verojen kohdalla selvisi, että vika olikin vakuutusyhtiön ja Trafin yhteistyössä ja näyttäsi siltä, että vakuutusyhtiö maksaa erääntyneet verot :thup:. Katsastus on suunniteltu 2-3 viikon päähän kunhan viimeiset pikkuviat on korjailtu. Sitten kevätkeleille kurvailemaan :w00t:.

Palikkaa on vielä hakusessa joten saa tarjota jos on:

- BMW Sport kangaspenkit tai alkuperäisten karvalakkipenkkien verhoilu
- Kuskin puolen etulokarin muovilista
- Kuskin puolen ikkunaveivi
- vaihdekepin pussi
- vänkärin puolen etupuskurin sumuvalon paikan peitelevy
- Konepellin ja takakontin merkit
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Zarukki kirjoitti:Tässä välissä on paljon remonttia saatu aikaseksi
Onneksi olkoon. :thup:
Sitten vaan kuvia kehiin, niin päästään ihastelemaan ajokkia.
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Tässä välissä kuvia viime viikolta. Pakoputki näytti olevan kunnossa eikä vuotanut, kun tukki päästä. Kylmänä pätkii vielä hieman, mutta paranemaan päin on ollut mitä enemmän käytetty. Seuraavina kahtena viikkona tulee tehtyä kaikki konetilan viimiset huollot ja lähinnä nuo katsuria miellyttävät asiat korjataan ensin. Sen jälkeen sitten alkaa ulkoinen ja sisäinen restoraatio :cools:.

Suunniteltuja "muutoksia" alkuperäisestä tulee olemaan alkuperäiset tehtaan 14" valinnaiset aluvanteet, BMW Sport etupenkit 0269 Anthracite verhoilulla, uudet kaiuttimet ja soitin sekä mahdollisesti hieman mukavempi ratti kuten Alpina tai Hartge. Mitään pysyviä muutoksia en ole halunnut tähän tehdä säilyttääkseni alkuperäisyyden mikä on aika harvassa E30 piireissä :rolle:.
Liitteet
DSC00690.jpg
DSC00690.jpg (710.59 KiB) Katsottu 16445 kertaa
DSC00689.jpg
DSC00689.jpg (642.26 KiB) Katsottu 16445 kertaa
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
V_K
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 08 Tammi 2012, 15:30
Auto: E30 320i Sportpaket
E34 520i
F01 730d

Zarukki kirjoitti: - Kuskin puolen ikkunaveivi
Tilasin omaani uuden veivin merkkiliikkeen varaosatiskiltä, maksoi 15€ mikä ei mielestäni ole paljon uudesta osasta. Tosin tuohon hintaan saa vain itse veivin, se muovisuojus ja kiinityshilppeet pitää tilata erikseen jos niitä on vailla. Ehkäpä noita muitakin pisteosia kannattaa kysellä samalla, voivat olla ihan sopivan hintaisia marmorilla tai sitten ei, esim. ostin omaani uuden Bmw logon takaluukkuun niin se maksoi n.45 €. Jostain olisi ehkäpä voinut saada halvemmallakin mutta sieltä se oli itselle helpoin hakea ja eipä ainakaan laadussa ole valittamista kun sieltä ostaa.

Kiva että pidät auton alkuperäis tyylisenä, voisin tehdä tuosta omastakin orkkiskuntoisesta 320i:stä showroomin jos innostuisin autoa vähän kuvailemaan ja kirjoittelemaan.
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Pitääpä kattoa itekkin sieltä sitten. Oli tosiaan Kuskin puolella jokin kromihökötys, kun taas vänkärillä on alkuperäinen musta jossa kuminen nuppi :conf:

Kirpparilta löytyi sopivasta BMW 3- ja 5-sarjalaisten korjausopas ja motonetistä lähtee tänään tuleen liuta osia, että saa viikonloppuna lopullisen katsastusrempan tehdä :). Sisustaa ehinkin viime viikonloppuna laittelemaan. Ollut naisen pidossa niin siellähän repsotti listat vaikka ja miten, mutta onneksi suurin osa oli vain sijoittaa uudelleen ja painaa hakaset kiinni. Vänkärin penkki ei tosin tahdo kaatua ku vain kuskin puolen vivusta joten se pitää kattoa läpi tässä viikonloppuna.

Tosiaan erittäin vähän muutoksia olen tekemässä autoon sillä yritän pitää sen mahdollisimman alkuperäisenä, jotta voin itse tai mahdollisesti joku tulevaisuudessa voi museokatsastaa jos niin haluaa. BBS 14" tehdasvanteet olisi suunnitelmissa jostain hankkia ja sisätiloihin BMW Sport istuimet alkuperäisellä verhoilulla, joka taitaa olla 0269 tai 0270 pitää vielä tarkistaa, kun omat lähes identtiset. Lisäksi varmaan joku Nardin jne. ruori tulee laitettua pitkän matkan ajomukavuutta ajatellen.
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Tuolta valssit. Eio hinnalla pilatut:

http://www.dasi-tire.de/index.php?a=9157
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Kiitos vinkistä pitää kattoa katsastuksen jälkeen jos tilaisi. Paljonkohan tuolta on rahtikulut?
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Zarukki kirjoitti:Kiitos vinkistä pitää kattoa katsastuksen jälkeen jos tilaisi. Paljonkohan tuolta on rahtikulut?
4 vannetta on ollu aina 60 euroa, mitä olen tuolta tilaillu.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Dodiin E30 sai viime viikonloppuna uudet 6x9:t takahattuhyllylle. Pistin edellisen omistajan korotuspaloilla ja hyvää äänenlaatua tulee :thuup:. Ainoa vain, että bassoa ei tietenkään ole yhtään ilman kaikukoppaa, mutta pitää pärjätä varmaan ilman, kun en kehtaa runkoa mennä leikkelemään :rolle:.

Samalla tuli vaihdeltua muutama uusia suodattimia ja säädettyä jälleen kerran tyhjäkäyntiä. Nyt löytyi hyvät asetukset ja tyhjäkäynti n. 800rpm ilman suurempaa pätkimistä mitä silloin tällöin pätkäsee pitää vielä kokeilla asentaa tilattu virranjakajan pyörijä ja uudet tulpanjohdot jos katoais.

Toinen vetarin kumi pitää vielä vaihtaa ja kiriä käsijarru ja asentaa jakopääsarja + öljyt + suodatin ja konttorille käy bemarin tie :cools:. Vanteet saa odotella, kun tuli toiseen projektiin menoja niin pitää vähän säästää ei elintärkeissä osissa bemarin kohdalla nyt tällä kertaa.
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

318 tuli viime vkl siivottua kokonaan edellisten omistajien lioista ja samalla korjailin viimeisiä pikkuvikoja mitkä häiritsi. Esimerkiksi jostain syystä pissapojan letkut oli irroitettu ja pistin vain takasin kiinni ja no problemo. Käkkärin valo ei palanut, mutta sekin oli vain irronneen liittimen syy :lol: Kahden viikon päästä alkaa työt joten silloin lähtee katsurillekkin tämä auto :cools: Vaihdekepin pussi oli sen verran huonokuntoinen, että purkasin koko pussin ja aloin tekemään nahkasta uutta käyttäen vanhaa mallina.

Takakontin kuskin puolen kotelosta löytyi ylläri kun oli kertänyt vettä sinne jostain :wassat: Pitää varmaan tiivisteet kattoa läpi vielä ja kiriä takakontin lukkoa, että on varmasti tiukasti kiinni. Toinen isompi ongelma on mittaristo. Alkoi temppuileen pari viikkoa sitten testiajon aikana. Lämpötila näyttää ihan mitä sattuu, nopeusmittari ei näytä mitään ja bensamittari näyttää koko ajan tyhjää. Taitaa olla mittariston paristojen vaihto edessä. Meneekö perus AA 1.5v ladattavat ni-mh paristot tilalle?

Kuvia tulee kun taas pääsee kotosalle.
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
Vastaa Viestiin