BMW 318i E30 -88

Käyttäjät esittelevät autojaan
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Moro moro ja silleen :) Viime päivityksestä taas kulunut aikaa ja autoonkin on tapahtunut. Konetilasta on kaikki kulutusosat vaihdettu, jakopääremppa suoritettu ja pientä hommaa kannen puolella. Mittaristo käynyt parikin kertaa palasina ja korjattu. Alustan puslia vaihdettu muutama katsuria varten ja autosta ruosteläikkiä poistettu ja muutama osa uusiksi maalattu.

Sisälle on löytynyt entisöity Sony XR-410 kassusoitin ja vaihdekepin pussiksi tekastu uusi nahkainen pussi. Nyt auto odottelee pihalla käyttöönottoa kun tulee taas akuutti tarve. Vielä kaipaisi uuden tuulilasin kun vanha halki ja vänkärin puolelle parempikuntoisen lokarin. Pitäs samaa kertaa jaksaa vaihtaa vanteisiin tallissa olevat kesäkumit :rolle:
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Välistä voisi tännekkin päivitellä eli tässä lomilla korjasin alkuperäisen Sony XR-410 kassusoittimen vuodelta 1990 ja asensin takaisin. Nyt olisi hankinnan alla kuuden kasetin dekki keskikonsoliin mitä sai lisävarusteena Bavaria malleissa. Lisäksi olen vaihdellut paineletkuja ja korjannu sisustaa urakalla. Nyt auto on tekniikaltaan täysin toimiva jokaista nippelinappelia myöden :thup:

Tässä valiaikakuvia:
Liitteet
DSC00786.jpg
DSC00786.jpg (546.25 KiB) Katsottu 7494 kertaa
DSC00785.jpg
DSC00785.jpg (653.68 KiB) Katsottu 7494 kertaa
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Edellisestä päivityksestä onkin aikaa, mutta syksyä myöden tuli korjattua paljon sähköjä ja uusittua letkuja. Nyt kaikki näyttäisi olevan pikkuhiljaa valmista. Soittimeksi vaihtui Pioneerin CD soitin vuodelta 2002, kun kasettisoitin petti 25 palvelusvuoden jälkeen. Sisusta vielä tarvitsisi vähän siistimistä ja sielä täälä pieniä kosmeettisia vikoja mitä pitää kevättä myöden laitella. Mekaanisestihan auto on nyt erinomaisessa kunnossa, mutta maalipinta on yhä yhtä ruma kuin viime kesänä. Vänkärin lokasuojan varmaan maalaan kesällä uusiksi ruiskun kanssa, että ei niin pahasti pistä silmään. Roiskeläpätkin asensin, mutta taidan vielä vaihtaa ehtiessä alkuperäisiin, kun pistää pahasti silmään nämä halpikset.

Suunnitelmana olisi 0304 Anthracite tai 0380 Silver shakkikuvioidulla kankaalla olevat etu ja takapenkit. Takapenkillä olisi plussaa kun saisi käsinojalla olevana. Vanteiksi olisi tarkoitus ostaa uusien kumien kera pullonkorkit tai tehtaan BBS 14" vanteet. Alusta on jo aikasemman omistajan jäljiltä vähän jäykempi joten sen puoleen ei varmaan ole tekemistä. 4.10 välityksellä oleva lukkoperä olisi kans tärkeä hankinta, kun tämä tulee olemaan varmasti myös talvikäytössä. Kävi tosin mielessä, että mitähän museokatsuri tuumaisi vuosien päästä tuosta penkkien kankaiden vaihdosta toisen malliseen ja lukkoperän lisäämisestä? Toisaalta taashan ne ovat lisäämässä museoauton ikävaatimusta...
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Taas voisi pitkästä aikaa päivitellä auton tilannetta eli nyt auto on lähestulkoon täysin valmis pieniä kosmeettisia haittoja lukuunottamatta (maalipinta ja pari sisustan virhettä), mutta mekaanisesti huippukuntoinen. Kaverilta on tulossa kohta pullonkorkkivanteet ja nyt olisi tarkoitus parit viimeiset puuttuvat kosmeettiset osat hankkia ja maalauttaa lokasuoja + myllyttää loppu maalipinta niin voisi lähtiä katsurille näyttään.
Viikko sitten törmäsin ihmeen kaupalla auton toiseen omistajaan joka on ostanut auton 1989 vuoden ikäisenä Helsingistä ja siitä asti auto on sijainnut kotikylässäni. Auton täysi historia nyt tiedossa ja olen auton neljäs omistaja ja moottoriremppa suoritettu päälle 100tkm sitten joka selittääkin moottorin erinomaisen kunnon.

EDIT: lisätään vielä kuva nykyisestä tilanteesta. Vanhat kumit vähän tyhjänä kuvassa, kun pitäs uudet vanteet renkaineen laittaa alle kohta. Konepelti raollaan sen takia, että vaijeri meni poikki juuri ennen kuvan ottoa :rolle: Muuten alkaa kyllä auto olemaan jo aika nätti vaikka se näyttääkin kuvissa paremmalta kuin paikan päällä :love:
Liitteet
bmw.jpg
bmw.jpg (141.47 KiB) Katsottu 5674 kertaa
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
Avatar
Zarukki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 17:46
Auto: BMW 318i E30 -88
BMW 320i E30 -83

Siitä onkin taas aikaa kun olen tänne päivitellyt autosta. Nyt on tänä vuonna armeijan vuoksi ollut hidasta etenemistä. Eli auto on ollut nyt säilössä, kun vanha alapallo petti ajosta ja keula sukelsi penkkaan :thdw: . Väänty onneksi vain alatukivarsi joten etupäähän on kuskin puolelle tehty alustaremppaa. Kaverilta ostin jo viime keväänä hyväkuntoiset pullonkorkit jotka tuli sitten kunnostettua. Uusi tuulilasi lähtee asennukseen varmaan joulupyhien jälkeen. Niin ja pyyhkijänmoottorin tästä sippas ja uutta aloin etsimään. Ekan tilauksen jäljiltä tuli puhaltimen moottori ja myyjästä ei kuulunut sen jälkeen mitään :curse: . Sitten tapahtu se yleinen hups! Eli ostin 320i E30:n varaosiksi. Hirveä amislaitos kauhealla korisarjalla yms. on juuri näitä Fast & Furious laitoksia kymmenen vuoden takaa. Mahto jopa omistaja sanoa, että olis ollu joskus GTI-lehdessä. Noh karun ulkokuoren alta paljastui hyväkuntoienn kori ja varsin maulla rakennettu alusta ja tekniikka :drool: . Tämä päätyykin sitten alkuperäisessä värissään (Alpinweiss) kilpa-auto projektiksi.

318 lähtee konttorille hakemaan lisää leimaa tammikuussa ja 320 odottelee kantta ja hitsuuta. Onkohan tämä E30 jonkinsortin sairaus kun nämä tuntuu jo itsestään lisääntyvän :w00t:

Tässäpä nykyinen lista muutoksista:

Ulkoasu:
- BMW 14" pullonkorkit

Sisusta:
- Itsetehty nahkainen vaihdekepin pussi
- Uudelleen maalattu hattuhylly (oli auringonpolttama)
- Itsetehdyt korokkeet 6x9:lle
- Honda Preluden kuppipenkit jotka hitsattu E30 kiskoihin (sain varaosa autosta ja tulevat olemaan siihen asti kunnes saan uudelleenverhoiltua alkuperäiset)

ICE:
- Pioneer DEH-P6400R soitin
- MDS Classic 5.25" erkkasarja
- Pioneer 6x9:t en muista mallimerkintää
- 2x10" MTX Road Thunder RT1040 125W RMS
- SPL Dynamics 500W vahvari

Tulossa:
- iS etulippa
- Lenso BSX 7x15" vanteet
- H&R Sport jouset
- Momo Competition ratti
1988 BMW 318i E30
1983 BMW 320i E30
1975 Datsun 120Y Deluxe B210
1987 Toyota Land Cruiser HJ61
1995 Mercedes Benz E230 Elegance W210
Vastaa Viestiin