Kesäauto BMW 328i Cabriolet 7/98 Individual

Käyttäjät esittelevät autojaan
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Type 328i (EUR)
Dev. Series E36 (C)
Line 3
Body type CABRIO
Steering LL
Door count 2
Engine M52
Cubical cap. 2.80
Power 142
Transmiss. HECK
Gearbox MECH
Colour SONDERLACKIERUNG (490)
Upholstery SONDERPOLSTERUNG (Z1XX)
Prod.date 1998-07-04

Order options
No. Description
243 AIRBAG FOR FRONT PASSENGER
260 SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER
269 LT/ALY WHEELS RADIAL STYLING
305 REMOTE CONTROL FOR CENTRAL LOCKING
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
345 CHROME LINE INTERIOR
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN
380 HARDTOP PREPARATION
391 SOFTTOP DARK BLUE
399 SOFTTOP OPERATION, FULLY AUTOMATIC
423 FLOOR MATS, VELOUR
428 WARNING TRIANGLE
458 SEAT ADJUSTMENT, ELECTRIC, F DRIVER/PASS
473 ARMREST, FRONT
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR.F LOW BEAM
556 EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY
658 RADIO BMW BUSINESS CD RDS
704 M SPORT SUSPENSION
710 M LEATHER STEERING WHEEL
715 M AERODYNAMICS PACKAGE
719 SPORTS EDITION
785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
786 MEASURES 17"-WHEELS
801 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET
915 BODY SKIN CONSERVATION, DELETION
940 SPECIAL REQUEST EQUIPMENT

Series options
No. Description
214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION
246 STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL
411 WINDOWS LIFTS, ELECTRIC
440 NON-SMOKER PACKAGE
520 FOGLIGHTS
542 CHECK CONTROL
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

Individual data
Processing individual
Sign ”BMW INDIVIDUAL”

0490 Color
Sonderlackierung ”velvetblue-metallic”, wie Schl. Nr. 379
In Verbindung mit M-Technik-Aerodynamikpaket, wie Schl. Nr. 715.

Z1XX Upholstery
Individual Collection: Nappa leather in Individual Collection colors
Following items are in leather Nappa ink blue (nb. 2423 380)
Front and rear seats
Rear panel of front seat backs
Head rests
Front arm rests
Einsaetze in den Tuer- und Fondseitenverkleidjungen
Sewing thread dark lilac (2 272 109), code 3443 J.
Quilting yarn dark lilac (2 272 108), code 3443 J.
Restliche innenausstattung wie bei Leder Montana schwarz,
Schl. Nr. P7SW

0940 Sonderwunschausstattung
M door mirror in body paint
Steering wheel rim in leather Nappa ink blue
(nb. 2 423 380),
Quilting yarn dark lilac (nb. 2 272 108), code 3443J.
LM-Raeder, 2-teilig, weitmaschiges Kreuzspeichenstyling (29M),
VA 7 1/2X17, HA 8 1/2x17,
Bereifung vo. 225/45 ZR 17 - hi.245/40 ZR 17


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Perhanan komia ja ennen kaikkea siistissä kunnossa... velvetistä aina tykänny muutenkin :thuup:
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Antinontoxic kirjoitti:Perhanan komia ja ennen kaikkea siistissä kunnossa... velvetistä aina tykänny muutenkin :thuup:

Kiitoksia! : )

Ostin tuon BMW-harrastajalta Saksasta suoraan joten onhan sekin yrittänyt ilmeisen hyvin pitää.
Tuo velvet-blau on siitä hieman ihme väri että vaikka silmään se näyttää selkeän violetilta niin kamerassa se monesti näkyy sinisenä :blink:
Kunhan tuohon saa vielä lisää kiiltoa, se on vasta yhden kerran claybarilla käyty läpi ja sitten vahattu korrekin tfx:llä niin napsin lisää kuvia.
Ensitalvena houkuttelisi teettää täysi kunnostus noihin alumiinivanteisiin. Sellainen missä ne saisi uutta vastaaviksi. Ovat mielestäni sopivat tyyliltään ja ennenkaikkea 100% suorat ja hyvät ajaa.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Upea cabrio. Tuo värikombinaatio on hieno plussa - individual -nimensä mukainen.
Hyvän näköisessä kunnossa myös, ja vanteet ovat erittäin hyvin tuohon sopivat.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Perskeles kun on hieno, tuo sininen individuaaliratti tosin menee jo pornon puolelle :lol:

Itsellä omassa värinä on Madeira Violett joka myös valaistuksesta riippuen on kamerassa pääsääntöisesti sininen, hämärässä ilman salamaa väri erottuu suht oikeana. Katon väri näyttäisi olevan meillä eksaktisti sama.

E36 avo on itseasiassa melko klassisen "premium" -avon perikuva, keveä linjoiltaan, ei näytä pöhöttyneeltä.
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Kiitoksia kommenteista, tosiaan tuo väriyhdistelmä on hieman hankala kuvata. Kamerana kun on markettikamera Canon powershot S3 IS. Makkis, olen muuten myös harkinnut tuota tuulisuojaa mutta en sitten tiedä onko tuo viima niin paha kun en ole pitkiä siirtymiä katto alhaalla vielä ajanut. Oletko omastasi varustelistan hakenut bmw:ltä?

Tähän asti ainaski olen oikein paljon tykännyt tuosta cabrioletista, ainut mikä minua häiritsee vrt. Z3 on tuo ikkunoitten natiseminen vastakkain kun ajaa katto ylhäällä. Antaa sellasta hieman halpaa vaikutelmaa.. Sitä vaan ei taida oikein pystyä 4 paikkasessa avossa mitenkään estämään. Voi se toki uudemmissa ja jäykempikorisissa olla jo parannettu asia.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Itselläni siis ei ole tuulisuojaa, yksi oli suomalaisella yksityisellä tovin takaperin myynnissä, mutta jätin ostamatta, koska veto etu-istuimilla ei ole paha edes motarivauhdeissa jos sivulasit pitää ylhäällä. Sivulasit alhaalla viileämmillä keleillä joku veto käy justiin vasempaan käteen pahasti. Kyllä minä olen katto alhaalla ajanut Leppävirta-Hesa-Leppävirta siirtymän ilman mitään ongelmia.

Takapenkillä sen sijaan puhuri on "hirmuinen" jo 60 km/h vauhdeilla, mutta kun tuo tuulisuoja torppaa takapenkin käytön, niin eipä se apua siihen tuo. Pidän myös takavyöt kytkettyinä ilman matkustajiakin, koska ne "räpättää" puhurissa ikävästi. Kytkemällä ja kiristämällä ongelma poistuu.

Muutamaan kertaan on takapenkille jäänyt jotain kun on katon aukaissut ja suihkassut maantielle, kuuluu vain tsuh ja taustapeilistä voi havaita jonkun objektin ottaneen ritolat :lol:
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Konsultoipas, mistä tuon varustelistan saa helposti?

Lisäksi, sinullakin on tuo aika harvassa oleva kova katto, niin sen tieltä pitää poistaa nuo muovilätkät kattomekanismin reiistä. Itse kuljetin katon kotiin luonnollisesti paikallaan, mutta myyjä oli sen laittanut ja irrottanut nuo lätkät, miten ne muilautetaan takaisin? Oma insinäärin logiikkani ei raksuta :mus:

Miksi muuten useissa näkemissäni E36 cabeissa on kangaskaton c-pilarin etualalaidassa suorakaiteen muotoinen ommeltu "pala" kun ainakin omassa koko c-pilari on yhtäpuuta...
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Vielä kommentti tuohon lasien narinaan, omassa narinoita ja kitinöitä kuuluu vain nimismiehen kiharoilla olevilla sorateillä (mm. 600 m kotipihaani asfaltilta) mutta ei ne muuten narise eikä kitise. Lisäksi oman yksilöni narinat otan suurelta osin omaan piikkiini, musiikkilaitteita asennetteasse verhoilu piti purkaa ja takaisin asennuksen jälkeen kitinät vasta tulivat.

Asfaltilla hyvinkin hiljainen, ei kitise, ei narise, toki linnunlaulut ja muiden autojen äänet kuuluvat selkeästi sisään toisin kuin umpiautossa (siis katto ylhäälläkin)
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

Pitää heti aluksi korjata sen verran että minulla ei auton mukana tullut kovaa kattoa, eikä sitä myöskään ole uutena auton mukaan otettu koska sitä ei varustelistassakaan lue. Minulla on tuossa ainoastaan valmius kovakattoon. Meillä tuo avo on täysin kesäauto ja sillä ei ajeta edes syyskuun ja toukokuun väillä.
Tuulisuojaa olen sentakia miettinyt kun meillä on 2 henkinen talous+kissa joten me mahdutaan ajelemaan tolla tuulisuojan kanssa hyvin, aika harvoin varmaan takapenkeillä tulee istuskeltua kun sinne kuitenkin vetää aika rankasti hieman kovemmissa vauhdeissakin.

Varustelistan saat kun lähetät vaikkapa bmw:n varaosamyyntiin autosi runkonumeron 7 viimeistä alkaen ER kirjaimilla. Itse olen nykyisin niin kranttu ostamaan näitä vehkeitä että pyydän etukäteen myyjältä runkonumeron viimeiset ja pyydän varustelistan ennenkuin edes ko. BMW:tä lähden katsomaan, näin myös aiemman 325i M-Sport II hankinnan yhteydessä. Ostin sen siis Ruotsista.
Olen nyt tuohon natinaan kiinnittänyt huomiota ja se kuuluu selkeästi kun ajelee huonompikuntoisia teitä ja lasit natisee vastakkain ja myös katosta kuuluu pieniä ääniä. Z3:ssa näitä ei kuulunut lainkaan. Myös minun aiempi avoauto Peugeot 306 natisi ajomäärä 45.000km.
Tuossa minun E36 on ajomäärä 135.000km nytten että alkaahan siinäkin metrejä jo olemaan.

Tänään vaihdan vesipumpun autoon ja ensiviikolla on sitten Inspection II tilattu ja lisänä tasauspyörästön+vaihteiston öljynvaihto. Myös vuosihuoltona jäähdytinneste+jarruneste.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
perttu86
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Heinä 2010, 11:12

joo-o,auto kyllä ihan ok mutta väri on kieltämättä auringon polttama,mikä kylläkin yleistä kyseisessä individual värissä!itselläni oli kyseisen värinen mutta 10v uudempi ja värille kävi samanlailla.
Antti O
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 163
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 09:58

perttu86 kirjoitti:joo-o,auto kyllä ihan ok mutta väri on kieltämättä auringon polttama,mikä kylläkin yleistä kyseisessä individual värissä!itselläni oli kyseisen värinen mutta 10v uudempi ja värille kävi samanlailla.
Ahaa, mistä moinen fakta? En ole kyllä huomannut lakkapinnassa tai värissä mitään vikaa.
BMW-vikakoodinlukua, vikakoodien nollausta, livedataa ja koodausta.
Vastaa Viestiin