Elikkäs nyt sitten on ensimmäinen uusi auto ja samalla ensimmäinen BMW hankittu.
Luovutus oli 30.4.2010 eli sopivasti ennen vappua.
Kilometrejä takana vasta vaivaiset 50, mutta kyllä jo nyt voi sanoa että verrattuna vanhaan 2003 s40 volvoon on 3-sarjalainen ihan eri planeetalta.
Sisusta on laadukkaista materiaaleista tehty eikä ajossa kuulu nitinöitä eikä natinoita.
Runflateista sen verran että ei ainakaan vielä ole tuntunut mitenkään epämukavilta, vaikka monessa paikassa soraääniä onkin kuulunut (pun intended) . Rengasmelukaan ei kuulu mitenkään häiritsevästi sisälle.
Harman Kardonin poppivehkeet ovat vakuuttaneet. Ääni on todella selkeä ja basso-osastokin on hallussa tyydyttävällä tavalla.
Varusteet:
Business sport varustelu
+ Vermilion red metalliväri
+ Dakota black nahkasisustus
+ Liukuva kyynärnoja
+ Tupakka versio
+ Alumiinilistat "fine cutting"
+ Chrome line korivarustelu
+ Radio BMW professional
+ Usb-yhteys audiojärjestelmään
+ Harman Kardon hifi-järjestelmä
Autossa piti olla vielä M-urheiluohjauspyörä, mutta se oli unohtunut myyjän toimesta. Myyjä kuitenkin tilasi osat ja viikon päästä pitäisi olla asennettavissa.
Lopuksi vielä todettakoon että mittaristo ja kojelauta yleensäkin on todella selkeä ja tyylikäs.
Yöajossa oranssi mittaristovalaistus sekä radion ja ilmastoinnin punaiset sävyt näyttävät upeilta.
Valopaketin ulkovalaistus tekee autoon astumisen pimeällä miellyttäväksi. Koko paketista huokuu todellisen premium-auton tunnelmaa.
BMW todellakin on ajamisen iloa ylimmillään.
E90 318i 2010
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Onnittelut hienosta autosta, Kalmi !
Minusta tuo punainen metalliväri on hieno. Ja Harman Kardon HiFi on hienosti soiva systeemi.
Minusta tuo punainen metalliväri on hieno. Ja Harman Kardon HiFi on hienosti soiva systeemi.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Onnittelut hienosta autosta, hyvin on speksattu. Yllättää veto laittaa 318i ja sitten varustella se vähän paremmiin. Yleensähän panostetaan koneen kokoon ja vasta sitten aletaan laittamaan varusteita. Mukava nähdä, että kaavasta osataan poiketa.
Ajattelin säilyttää tietyn budjetin ja sisustan viihtyvyys on minulle tärkeämpää kuin tehokkaampi moottori. Minut voisi jopa kategorioida pappakuskiksi hehpmv kirjoitti:Onnittelut hienosta autosta, hyvin on speksattu. Yllättää veto laittaa 318i ja sitten varustella se vähän paremmiin. Yleensähän panostetaan koneen kokoon ja vasta sitten aletaan laittamaan varusteita. Mukava nähdä, että kaavasta osataan poiketa.
Lisäksi tuota business-varustelua ei taida edes saada noihin 6-sylinterisiin joten samoilla varusteilla puhutaan jo ihan eri hintaluokan autosta. :P
Ja kyllä tuokin kone nyt ihan täällä suomen oloissa riittää oikein hyvin.
Halusin pysyä bensakoneissa... olisihan tuolla ollut tuo 320i, mutta en olisi halunnut pudottaa esim nahkoja pois hieman tehokkaamman moottorin takia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Upean värinen auto, hieno sisusta ja hyvät varusteet!
Mitä olet tykänyt tuosta 318i:n moottorista?
Minulla oli aiemmin Golf Variant 1.4TSI:llä ja on pakko sanoa, että tuo BMW:n nelisylinterinen 2-litrainen toki käy värinättömästi ja sivistyneesti, mutta tyhjäkäyntiääni on kuuluvampi sisään kuin Golfin. Niin sisällä ollessa kuin auton ulkopuolella häärätessä käyntiääni on paljon kovempi kuin VAG:n TSI-moottoristen autojen. Myös kiihdytyksissä äänimaailma on aavistuksen kovempi kuin TSI:n. Tiedä johtuneeko TSI:tä heikommasta alaväännöstä vai siitä että moottori on helkutin paljon taaempana, että sen kuulee selkeämmin sisään. Minulla on toki automaattivaihteinen E91. Maantieajossa tasakaasulla tuo nelisylinterinen on toki erittäin hiljainen, mutta kaupunkiajossa selvästi TSI:tä äänekkäämpi.
Muutamissa lehtijutuissakin on autojen koeajajajat sanoneet, että nelisylinterinen pata on biimereissä äänekkäämpi kuin kuin 6-sylinterinen mikä soundaa sivistyneemmältä ja käy hiljaisemmin kuin nelisylinterinen.
Kumpaa bensaa ajattelit käyttää 95E:tä vai 98E:tä? Myyjät suosittelee molempia (riippuen myyjästä ja liikkeestä)...
Mitä olet tykänyt tuosta 318i:n moottorista?
Minulla oli aiemmin Golf Variant 1.4TSI:llä ja on pakko sanoa, että tuo BMW:n nelisylinterinen 2-litrainen toki käy värinättömästi ja sivistyneesti, mutta tyhjäkäyntiääni on kuuluvampi sisään kuin Golfin. Niin sisällä ollessa kuin auton ulkopuolella häärätessä käyntiääni on paljon kovempi kuin VAG:n TSI-moottoristen autojen. Myös kiihdytyksissä äänimaailma on aavistuksen kovempi kuin TSI:n. Tiedä johtuneeko TSI:tä heikommasta alaväännöstä vai siitä että moottori on helkutin paljon taaempana, että sen kuulee selkeämmin sisään. Minulla on toki automaattivaihteinen E91. Maantieajossa tasakaasulla tuo nelisylinterinen on toki erittäin hiljainen, mutta kaupunkiajossa selvästi TSI:tä äänekkäämpi.
Muutamissa lehtijutuissakin on autojen koeajajajat sanoneet, että nelisylinterinen pata on biimereissä äänekkäämpi kuin kuin 6-sylinterinen mikä soundaa sivistyneemmältä ja käy hiljaisemmin kuin nelisylinterinen.
Kumpaa bensaa ajattelit käyttää 95E:tä vai 98E:tä? Myyjät suosittelee molempia (riippuen myyjästä ja liikkeestä)...
VAG:in autoista en osaa sanoa kun en koskaan ole moisella ajanut, mutta vanhaan volvooni verrattuna tosiaan tyhjäkäynnillä kuulostaa äänekkäämmältä. Kaupunkiajossa en ole niinkään eroa huomannut ja ulkopuolelta en ole vielä käyntiääniä huomannut käydä kuuntelemassa. Moottoriin olen ollut tyytyväinen, joten valinta ei harmita jälkikäteen.J1978 kirjoitti:Upean värinen auto, hieno sisusta ja hyvät varusteet!
Mitä olet tykänyt tuosta 318i:n moottorista?
Minulla oli aiemmin Golf Variant 1.4TSI:llä ja on pakko sanoa, että tuo BMW:n nelisylinterinen 2-litrainen toki käy värinättömästi ja sivistyneesti, mutta tyhjäkäyntiääni on kuuluvampi sisään kuin Golfin. Niin sisällä ollessa kuin auton ulkopuolella häärätessä käyntiääni on paljon kovempi kuin VAG:n TSI-moottoristen autojen. Myös kiihdytyksissä äänimaailma on aavistuksen kovempi kuin TSI:n. Tiedä johtuneeko TSI:tä heikommasta alaväännöstä vai siitä että moottori on helkutin paljon taaempana, että sen kuulee selkeämmin sisään. Minulla on toki automaattivaihteinen E91. Maantieajossa tasakaasulla tuo nelisylinterinen on toki erittäin hiljainen, mutta kaupunkiajossa selvästi TSI:tä äänekkäämpi.
Muutamissa lehtijutuissakin on autojen koeajajajat sanoneet, että nelisylinterinen pata on biimereissä äänekkäämpi kuin kuin 6-sylinterinen mikä soundaa sivistyneemmältä ja käy hiljaisemmin kuin nelisylinterinen.
Kumpaa bensaa ajattelit käyttää 95E:tä vai 98E:tä? Myyjät suosittelee molempia (riippuen myyjästä ja liikkeestä)...
Tänään tankkasin juuri 95E:tä. Manuaalissa sanottin että kumpikin käy hyvin.
Yksi asia mihin kiinnitin tänään huomiota oli hansikaslokeron todella pienet tilat.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Se on totta, että hansikaslokero on pienehkö. Säilytystilaa on jonkin verran, mutta kaikki luukut ja lokerot eli esim. kuskinpuolen kannellinen lokero, ovilokerot, keskikonsolin kannellinen lokero/boksi ovat pienempiä kuin VW:n tai Skodien. Penkkien alla ei ole mitään vetolaatikoita kuten monen automerkin malleissa on. Takaovissa ei myöskään ole lokeroita ja penkkien selkänojien verkkotaskut ovat ahtaat ja ärsyttävän läpinäkyvät joten niissä ei voi oiken mitään säilyttää. Eli lähinnä noissa säilitystiloissa VAG:n autot saa kyllä paremmat pisteet. Muutaman Volvo V50:n olen koeajanut ja nissä on taas sitten mielestäni pienempi takakontti kuin BMW:ssä, pienemmät takatilat ja jopa pienemmät etutilat kuin BMW:ssä. Lisäksi säilityslokeroita oli yhtä vähän tai jopa vähemmän ja ne olivat vielä pienempiä kuin BMW:n jos oikein muistan.
Moottori on tosiaan kiihdytyksissä ja tyhjäkäynnillä äänekkäämpi kuin VW:n 1.4-1.8TSI:t ja se on kyllä pakko sanoa myös, että tyhjäkäynnin tuntumassa ja ihan alimmilla kierroksilla liikuttaessa tuo 2.0 vapari on selkeästi laiskempi eikä niin vääntävä kuin mitä nuo TSI:t on.
Muuta kritisoitavaa en oikeastaan ole vielä löytänyt BMW:stä. Minulla on siis 318iA Touring.
Moottori on tosiaan kiihdytyksissä ja tyhjäkäynnillä äänekkäämpi kuin VW:n 1.4-1.8TSI:t ja se on kyllä pakko sanoa myös, että tyhjäkäynnin tuntumassa ja ihan alimmilla kierroksilla liikuttaessa tuo 2.0 vapari on selkeästi laiskempi eikä niin vääntävä kuin mitä nuo TSI:t on.
Muuta kritisoitavaa en oikeastaan ole vielä löytänyt BMW:stä. Minulla on siis 318iA Touring.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Onnea uudelle autolle Piristävä poikkeus värinsä puolesta ja näyttää kyllä hyvältä.
Se M-ratti muuten muuttaa ajotuntumaa ihan yllättävän paljon vakioon verrattuna. Ei uskoisi, että pelkkä ratti voi saada ajamisen tuntumaan niin paljon paremmalta
Se M-ratti muuten muuttaa ajotuntumaa ihan yllättävän paljon vakioon verrattuna. Ei uskoisi, että pelkkä ratti voi saada ajamisen tuntumaan niin paljon paremmalta
Kyllä myyjän kanssa selvitettiin että tuo vaihdekeppi kuuluu pakettiin ja vielä käsijarrun kahvakin.masiaro kirjoitti:Onnea! Kelpaisi minullekin, jos saisin hopeiset ikkunalistat piiloon
Kiva kun otit kans se M-sportratti. Huolehdi että saat myös M-sport-vaihdekepin, koska sen kuuluisi tulla mukaan ratin kanssa.