Moro!
Tämä Antrasiitti on just niin hieno kuin muistelinkin. Väri on minusta ehkä paras, minkä E39:iin on saanut. Todella hieno peli, ja aito facelift . Kyllä tuota kelpaa hyvänä pitää.
Tero
Kesäauto E39 M5 2001
Päivitellään vähän.
Autoon on tässä nyt tehty pientä remonttia. Vaihdettiin moottorin- sekä vaihdelaatikon tuet ja venttilikopan tiivisteet. Lisäksi pudotettiin kardaani alas ja vaihdettiin "joustolevy" sekä keskilaakeri, joka oli alkanut pitää hieman ääntä. Se osoittautuikin lähes täysin kuolleeksi ja väljäksi. Moottori vaikuttaisi olevan erittäin hyvässä iskussa ja sinne ei toistaiseksi tarvitse mitään tehdä. Kiitokset näistä menee Helsingin suuntaan S62 Stigille
Projekti kuitenkin jatkuu yhä, tällä hetkellä tilauksessa on uusi bensiinipumppu ja bensansuodatin, joka näissä on tyyppivika. Bensamppu aloitti oireilun 500 metriä sen jälkeen, kun auto saatiin alas nosturilta :D
Muuten on tullut kesä oikeastaan vaan ajeltua. Onhan se vaan mahtava auto ja moottori on kyllä erittäin hieno tekele.
Vähän on tullut autoa tässä kuvailtuakin osaavampien toimesta, kiitokset Veskulle ja P R:lle. Laitan tähän liitteeksi muutaman otoksen!
Autoon on tässä nyt tehty pientä remonttia. Vaihdettiin moottorin- sekä vaihdelaatikon tuet ja venttilikopan tiivisteet. Lisäksi pudotettiin kardaani alas ja vaihdettiin "joustolevy" sekä keskilaakeri, joka oli alkanut pitää hieman ääntä. Se osoittautuikin lähes täysin kuolleeksi ja väljäksi. Moottori vaikuttaisi olevan erittäin hyvässä iskussa ja sinne ei toistaiseksi tarvitse mitään tehdä. Kiitokset näistä menee Helsingin suuntaan S62 Stigille
Projekti kuitenkin jatkuu yhä, tällä hetkellä tilauksessa on uusi bensiinipumppu ja bensansuodatin, joka näissä on tyyppivika. Bensamppu aloitti oireilun 500 metriä sen jälkeen, kun auto saatiin alas nosturilta :D
Muuten on tullut kesä oikeastaan vaan ajeltua. Onhan se vaan mahtava auto ja moottori on kyllä erittäin hieno tekele.
Vähän on tullut autoa tässä kuvailtuakin osaavampien toimesta, kiitokset Veskulle ja P R:lle. Laitan tähän liitteeksi muutaman otoksen!
- Liitteet
-
- IMG_5231.jpg (283.25 KiB) Katsottu 13232 kertaa
-
- IMG_5240.jpg (496.3 KiB) Katsottu 13232 kertaa
-
- IMG_5233.jpg (295.34 KiB) Katsottu 13232 kertaa
Vielä pari kuvaa, kun ei näemmä suostu lähettämään, kuin kolme per postaus..
Cheers,
Sod-3
Cheers,
Sod-3
- Liitteet
-
- hibi3.jpg (120.94 KiB) Katsottu 13232 kertaa
-
- hibi2.jpg (53.93 KiB) Katsottu 13232 kertaa
-
- hibi1.jpg (84.67 KiB) Katsottu 13232 kertaa
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
No?Sod-3 kirjoitti:Tällä hetkellä auto ei kuitenkaan liiku :(
"Harrasteautoilun" hyvä/huono puoli, riippuu vähän katsooko harraste-/lompakkonäkökulmasta
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Ei mitään vakavaa. Kuten jo tossa aiemmin mainitsin, bensapumppu alkoi oireilemaan 1000km sitten ja nyt sanoi itsensä irti. Tyyppivika tässä mallissa ja samalla meneekin sitten myös vaihtoon bensansuodatin, joka on valmistajan mukaan ikuinen, mutta kaiken pahan alku ja juuri näille ongelmille
Harrasteautoilun mukava puoli on tosiaan se, että harrasteauto on mukava..lompakon kannalta...noo, jokainen nopeasti arvatkoon paljonko tällainen "preventive maintenance" kustantaa Osat näihin ei vieläkään ole hirvittävän halpoja.
Söde
Harrasteautoilun mukava puoli on tosiaan se, että harrasteauto on mukava..lompakon kannalta...noo, jokainen nopeasti arvatkoon paljonko tällainen "preventive maintenance" kustantaa Osat näihin ei vieläkään ole hirvittävän halpoja.
Söde
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 120
- Liittynyt: 04 Huhti 2010, 09:56
- Auto: BMW G30 530e
Cayenne S-E Hybrid
991.2 Carrera - Paikkakunta: Pyhtää
Itselläni oli aikoinaan vuosimallin -02 vastaava peli ja ainut siinä ollut vika oli juurikin bensapumppu. Ei varoitellut yhtään vaan jätti tylysti keskelle tietä. Mutta muuten loistava auto ja jälkeenpäin hieman harmittikin siitä luopuminen.Sod-3 kirjoitti:Ei mitään vakavaa. Kuten jo tossa aiemmin mainitsin, bensapumppu alkoi oireilemaan 1000km sitten ja nyt sanoi itsensä irti. Tyyppivika tässä mallissa ja samalla meneekin sitten myös vaihtoon bensansuodatin, joka on valmistajan mukaan ikuinen, mutta kaiken pahan alku ja juuri näille ongelmille
Harrasteautoilun mukava puoli on tosiaan se, että harrasteauto on mukava..lompakon kannalta...noo, jokainen nopeasti arvatkoon paljonko tällainen "preventive maintenance" kustantaa Osat näihin ei vieläkään ole hirvittävän halpoja.
Söde
Hyvin pukee tuo väri!
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
(Tämän viestin voi poistaa, jos häiritsee topicin omistajaa), mutta kun itsekin olen näitä E39 M5:a haaveillut harrastepeliksi, niin monessa näyttää olevan, että "VANOS vaihdettu". Eikös tuo ole joku nokka-akseleihin liittyvä juttu ja onko jollain parempaa tietoa, mikä noissa hajoaa tai että mistä osais katsella / kuulostella, jos tuollainen on menossa?
Ei mahda olla halpaa tuonkaan uusiminen?
Ei mahda olla halpaa tuonkaan uusiminen?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
joo, niihin se liittyy kyllä. Viat siellä liittyy yleensä tiivisteisiin tai vanoksen solenoideihin, ja joskus vanoksen pumppuun jotka menee jumiin tms., joita on molemmissa kansissa. Ei ne moottoria yleensä kyllä riko. Ne solenoidit saattaa hajota ja tiivisteet alkaa vuotaa. Jos en oo ihan älyttömän väärässä niin ne tiivisteet maksaa jotain 40 euroa yhteensä mutta solenoidit on kalliimmat, koko vanosta siis harvemmin tarvii vaihtaa. Näähän käy tyhjäkäyntiä kuten dieselit ja se ääni johtuu äänekkäästä vanoksesta, joka on kaikissa näissä ja joka ei haittaa periaatteessa mitään. Siis tietenkään siihen asti kun siitä tulee todella äänekäs.
Enemmän näissä kannattaa olla huolissaan kampiakselin laakereista. Tuolla toisella foorumilla yksi henkilö epäilee, että 90 % joka ainoasta paukahtaneesta moottorista johtuu laakereista, ei siis vanoksesta. 150k ajettuun S62:n on kyllä syytä vaihtaa jo laakerit. Sekään ei toisaalta ihan kauhea homma ole. Osat maksaa noin 400 egee ja alakauttaa päästään käsiksi tarvittaviin kohteisiin eli työ ei ole hirveä. Suomessa on myös onneksi ammattimies joka näitä osaa tehdä
(Näihin kahteen aiempaan kappaleeseen joku joka tietää miten mekaniikka oikeasti toimii voi korjata lausuntoa. tämä oli maallikon käsitys näiden asioiden toiminnasta)
Mun autosta juuri tutkittiin tätä vanos-puolta ja ei kaipaa vielä mitään tiivisteitä jne. Laakerit näkee tosiaan vasta kun koneen ajaa, mutta sekään ei ole vielä ajankohtaista.
Summa summarum, jos tällaista hankkii pitää olla näihin varautunut, varsinkaan jos ei ole tehty. Mutta kuten jo sanoitkin että suurimpaan osaan on jo tiivisteitä ja solenoideja laitettu niin lähinnä kannattaa sitten huolehtia tuosta laakeripuolesta etukäteen. Se on sitten kallis pommi, jos veivi tulee katselemaan ulos lohkon kyljestä :D
Söde
Enemmän näissä kannattaa olla huolissaan kampiakselin laakereista. Tuolla toisella foorumilla yksi henkilö epäilee, että 90 % joka ainoasta paukahtaneesta moottorista johtuu laakereista, ei siis vanoksesta. 150k ajettuun S62:n on kyllä syytä vaihtaa jo laakerit. Sekään ei toisaalta ihan kauhea homma ole. Osat maksaa noin 400 egee ja alakauttaa päästään käsiksi tarvittaviin kohteisiin eli työ ei ole hirveä. Suomessa on myös onneksi ammattimies joka näitä osaa tehdä
(Näihin kahteen aiempaan kappaleeseen joku joka tietää miten mekaniikka oikeasti toimii voi korjata lausuntoa. tämä oli maallikon käsitys näiden asioiden toiminnasta)
Mun autosta juuri tutkittiin tätä vanos-puolta ja ei kaipaa vielä mitään tiivisteitä jne. Laakerit näkee tosiaan vasta kun koneen ajaa, mutta sekään ei ole vielä ajankohtaista.
Summa summarum, jos tällaista hankkii pitää olla näihin varautunut, varsinkaan jos ei ole tehty. Mutta kuten jo sanoitkin että suurimpaan osaan on jo tiivisteitä ja solenoideja laitettu niin lähinnä kannattaa sitten huolehtia tuosta laakeripuolesta etukäteen. Se on sitten kallis pommi, jos veivi tulee katselemaan ulos lohkon kyljestä :D
Söde
Kiitoksia kovasti. Uskaltaako kysyä minkävärinen sulla oli?BeQ kirjoitti: Itselläni oli aikoinaan vuosimallin -02 vastaava peli ja ainut siinä ollut vika oli juurikin bensapumppu. Ei varoitellut yhtään vaan jätti tylysti keskelle tietä. Mutta muuten loistava auto ja jälkeenpäin hieman harmittikin siitä luopuminen.
Hyvin pukee tuo väri!
Juu, tää alkoi varoittelemaan etukäteen, kumma kyllä. Yleensä ne vaan menee yhtäkkiä ja jättää tielle. Ja kuten itse asiassa ongelma ei taida edes olla itse pumppu, vaan bensansuodatin, joka tukkeutuu ajan myötä, vaikka sitä ei BMW:n mukaan tarvi koskaan vaihtaa
Eli pumpun vaihdon yhteydessä pitää myös vaihtaa filtteri...järkevä mies vaihtaa filtterin ennen, kun pumppu menee :D
Söde
Päivitelläänpä vähän projektikertomusta.
Talven aikana tuli maalautettua konepelti ja etupuskuri kiveniskujen vuoksi uudelleen. Lisäksi alustassa on nyt joka ainoa tukivarsi uutta lukuunottamatta iskunvaimentimien yläpäitä sekä ohjaustankoa, jotka vaihdetaan vasta, kun tolpat menee vaihtoon kesällä. Lisäksi etupää on täynnä powerflexiä. Voin sanoa, että auto on nykyään aavistuksen parempi ajella verrattuna siihen, mitä se oli päivää ennen kyseistä remonttia.
Muita kauheita yllätyksiä ei onneksi löytynyt ja moottori on 100% (kopkop).
Seuraavaksi menee uusiksi tuulilasi, joka meni halkeamaan talven aikana, jouset ja iskarit sekä kaiken varalta kiertokangen laakerit.
Projektikuvia seuraa perästä
Talven aikana tuli maalautettua konepelti ja etupuskuri kiveniskujen vuoksi uudelleen. Lisäksi alustassa on nyt joka ainoa tukivarsi uutta lukuunottamatta iskunvaimentimien yläpäitä sekä ohjaustankoa, jotka vaihdetaan vasta, kun tolpat menee vaihtoon kesällä. Lisäksi etupää on täynnä powerflexiä. Voin sanoa, että auto on nykyään aavistuksen parempi ajella verrattuna siihen, mitä se oli päivää ennen kyseistä remonttia.
Muita kauheita yllätyksiä ei onneksi löytynyt ja moottori on 100% (kopkop).
Seuraavaksi menee uusiksi tuulilasi, joka meni halkeamaan talven aikana, jouset ja iskarit sekä kaiken varalta kiertokangen laakerit.
Projektikuvia seuraa perästä
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Mielenkiintoista seurata ja autokin on hieno! Jos olet mukana remonteissa, kuvat on aina plussaa!
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Joo, olin mukana projektissa mutta kuvat on aika heikkoja, eli siis lähinnä sitä, että auto on pukeilla
Unohdin ottaa kuvat kaikesta rojusta mitä laitettiin sisään ja otettiin pois.
Tässä kuitenkin muutama huonolaatuinen kuva ja yksi kevätkuva kyytipojiksi.
Viikonloppuna ois tarkoitus pitää kuvaussessio sellaisen kanssa, joka osaa joten katsotaan sitten lisää.
Unohdin ottaa kuvat kaikesta rojusta mitä laitettiin sisään ja otettiin pois.
Tässä kuitenkin muutama huonolaatuinen kuva ja yksi kevätkuva kyytipojiksi.
Viikonloppuna ois tarkoitus pitää kuvaussessio sellaisen kanssa, joka osaa joten katsotaan sitten lisää.
- Liitteet
-
- 1113.jpg (791.46 KiB) Katsottu 13399 kertaa
-
- 1112.jpg (366.67 KiB) Katsottu 13399 kertaa
-
- 1111.jpg (825.23 KiB) Katsottu 13399 kertaa
Päivitelläänpä taas hieman "rojektia" Tällä kertaa oli vuorossa sisustan elvyttäminen. Nahka oli vähän kovettunutta ja kiillottunutta, eritoten kuskin penkki.
resepti oli seuraava: marseljeesisaippualla kaikki penkit läpi hinkutellen, rattia myöten. Tämän jälkeen penkkien huuhtominen ja kuivaaminen. Sitten 3 kerrosta nahkan suoja/hoitoainetta pintaan ja parin tunnin "ässehtiminen penkeissä. Sen jälkeen mikrokuidulla penkit kuiviksi. Oon suht tyytyväinen lopputulokseen, sillä kiilto hävisi ja penkit on huomattavasti pehmeämmät nyt. valitettavasti ennen-kuvia ei ole ja jälkeen-kuvatkin on mitä sattuu, mutta kyllä niistä idean saa.
resepti oli seuraava: marseljeesisaippualla kaikki penkit läpi hinkutellen, rattia myöten. Tämän jälkeen penkkien huuhtominen ja kuivaaminen. Sitten 3 kerrosta nahkan suoja/hoitoainetta pintaan ja parin tunnin "ässehtiminen penkeissä. Sen jälkeen mikrokuidulla penkit kuiviksi. Oon suht tyytyväinen lopputulokseen, sillä kiilto hävisi ja penkit on huomattavasti pehmeämmät nyt. valitettavasti ennen-kuvia ei ole ja jälkeen-kuvatkin on mitä sattuu, mutta kyllä niistä idean saa.
- Liitteet
-
- sisusta3.jpg (622.11 KiB) Katsottu 13025 kertaa
-
- sisusta2.jpg (512.79 KiB) Katsottu 13025 kertaa
-
- sisusta1.jpg (497.16 KiB) Katsottu 13025 kertaa
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
No sisustahan on kuin uusi
Viikonloppuna oli hyvät kelit ja kuvailtiin pikkaisen.
Tässä pari otosta.
Tässä pari otosta.
- Liitteet
-
- IMG_9146.jpg (351.97 KiB) Katsottu 12513 kertaa
-
- IMG_9347.jpg (418.92 KiB) Katsottu 12513 kertaa
-
- vesku.jpg (294.52 KiB) Katsottu 12513 kertaa
Auton kanssa on kuitenkin tapahtunut kaikenlaista. Stigi on pidetty tänä kesänä aika kiireisenä. Autossa on nyt kaikki alustanosat lukuunottamatta laakereita uuttaa. Edessä on powerflexiä ja takakelkan puslat on vahvistettu urtsulla. Iskarit on mallia coilover ja se on 20 milliä matalampi edestä ja takaa. Lisäksi vanokset on huollettu.
Täytyy kyllä sanoa, että onhan se näiden juttujen jälkeen täysin erilainen auto. En muistanut miten hyvä tää voi ' kunnossa' ollessaan ajaa. Alusta toimii myös loistavasti. Ei kallistele enää juurikaan ja kun sitä ei vedetty aivan tonttiin,niin ajomukavuuskin on hyvin tallella. Moottorissakin tuntuu olevan hyvin haluja nykyisellään, vaikkakin aika laiskalta se tuntuu. Kaikkeen ilmeisesti tottuu.
Nyt tälle ei tarvitse ilmeisesti kauheasti tehdä, ajella vaan. Maalipintaan jos saatais vähän kiiiltoa, vähän tehoa, lemmarit...ens kesänä tämä olisi tarkoitus viedä kotikäynnille syntyseudulleen Adenaun kupeeseen. Jospa sitä uskaltaisi näiden huoltojen jälkeen sellaiselle reissulle lähteä.
Laitetaan tähän vielä huono kuva nyykyisestä liikkumiskorkeudesta
J