Kesäauto E39 M5 2001

Käyttäjät esittelevät autojaan
teropa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 25 Tammi 2011, 20:14

Moro!

Tämä Antrasiitti on just niin hieno kuin muistelinkin. Väri on minusta ehkä paras, minkä E39:iin on saanut. Todella hieno peli, ja aito facelift :mus:. Kyllä tuota kelpaa hyvänä pitää.

Tero
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Kiitos vaan !

Kuten tuli jo eilen kehuttua tota sunkin laitetta niin huhheijaa!

Varmaan törmäillään kolopallon parissa kesän aikana!
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Päivitellään vähän.

Autoon on tässä nyt tehty pientä remonttia. Vaihdettiin moottorin- sekä vaihdelaatikon tuet ja venttilikopan tiivisteet. Lisäksi pudotettiin kardaani alas ja vaihdettiin "joustolevy" sekä keskilaakeri, joka oli alkanut pitää hieman ääntä. Se osoittautuikin lähes täysin kuolleeksi ja väljäksi. Moottori vaikuttaisi olevan erittäin hyvässä iskussa ja sinne ei toistaiseksi tarvitse mitään tehdä. Kiitokset näistä menee Helsingin suuntaan S62 Stigille :thup:

Projekti kuitenkin jatkuu yhä, tällä hetkellä tilauksessa on uusi bensiinipumppu ja bensansuodatin, joka näissä on tyyppivika. Bensamppu aloitti oireilun 500 metriä sen jälkeen, kun auto saatiin alas nosturilta :D

Muuten on tullut kesä oikeastaan vaan ajeltua. Onhan se vaan mahtava auto ja moottori on kyllä erittäin hieno tekele. :love:

Vähän on tullut autoa tässä kuvailtuakin osaavampien toimesta, kiitokset Veskulle ja P R:lle. Laitan tähän liitteeksi muutaman otoksen!
Liitteet
IMG_5231.jpg
IMG_5231.jpg (283.25 KiB) Katsottu 13232 kertaa
IMG_5240.jpg
IMG_5240.jpg (496.3 KiB) Katsottu 13232 kertaa
IMG_5233.jpg
IMG_5233.jpg (295.34 KiB) Katsottu 13232 kertaa
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Vielä pari kuvaa, kun ei näemmä suostu lähettämään, kuin kolme per postaus..

Cheers,

Sod-3
Liitteet
hibi3.jpg
hibi3.jpg (120.94 KiB) Katsottu 13232 kertaa
hibi2.jpg
hibi2.jpg (53.93 KiB) Katsottu 13232 kertaa
hibi1.jpg
hibi1.jpg (84.67 KiB) Katsottu 13232 kertaa
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Todella makea peli! :thuup: On tullut joskus bongattua täällä Oulun katukuvassa.
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Kiitoksia vaan!
Paljon tulee tosiaan keskustan paikkeilla pyörittyä ihan työnkin puolesta joten yleinen näky varmasti on!

Tällä hetkellä auto ei kuitenkaan liiku :(
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Sod-3 kirjoitti:Tällä hetkellä auto ei kuitenkaan liiku :(
No?

"Harrasteautoilun" hyvä/huono puoli, riippuu vähän katsooko harraste-/lompakkonäkökulmasta :lol:
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Ei mitään vakavaa. Kuten jo tossa aiemmin mainitsin, bensapumppu alkoi oireilemaan 1000km sitten ja nyt sanoi itsensä irti. Tyyppivika tässä mallissa ja samalla meneekin sitten myös vaihtoon bensansuodatin, joka on valmistajan mukaan ikuinen, mutta kaiken pahan alku ja juuri näille ongelmille :thdw:

Harrasteautoilun mukava puoli on tosiaan se, että harrasteauto on mukava..lompakon kannalta...noo, jokainen nopeasti arvatkoon paljonko tällainen "preventive maintenance" kustantaa :mus: Osat näihin ei vieläkään ole hirvittävän halpoja.

Söde
BeQ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 120
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 09:56
Auto: BMW G30 530e
Cayenne S-E Hybrid
991.2 Carrera
Paikkakunta: Pyhtää

Sod-3 kirjoitti:Ei mitään vakavaa. Kuten jo tossa aiemmin mainitsin, bensapumppu alkoi oireilemaan 1000km sitten ja nyt sanoi itsensä irti. Tyyppivika tässä mallissa ja samalla meneekin sitten myös vaihtoon bensansuodatin, joka on valmistajan mukaan ikuinen, mutta kaiken pahan alku ja juuri näille ongelmille :thdw:

Harrasteautoilun mukava puoli on tosiaan se, että harrasteauto on mukava..lompakon kannalta...noo, jokainen nopeasti arvatkoon paljonko tällainen "preventive maintenance" kustantaa :mus: Osat näihin ei vieläkään ole hirvittävän halpoja.

Söde
Itselläni oli aikoinaan vuosimallin -02 vastaava peli ja ainut siinä ollut vika oli juurikin bensapumppu. Ei varoitellut yhtään vaan jätti tylysti keskelle tietä. Mutta muuten loistava auto ja jälkeenpäin hieman harmittikin siitä luopuminen.

Hyvin pukee tuo väri!
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

(Tämän viestin voi poistaa, jos häiritsee topicin omistajaa), mutta kun itsekin olen näitä E39 M5:a haaveillut harrastepeliksi, niin monessa näyttää olevan, että "VANOS vaihdettu". Eikös tuo ole joku nokka-akseleihin liittyvä juttu ja onko jollain parempaa tietoa, mikä noissa hajoaa tai että mistä osais katsella / kuulostella, jos tuollainen on menossa?

Ei mahda olla halpaa tuonkaan uusiminen?
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

joo, niihin se liittyy kyllä. Viat siellä liittyy yleensä tiivisteisiin tai vanoksen solenoideihin, ja joskus vanoksen pumppuun jotka menee jumiin tms., joita on molemmissa kansissa. Ei ne moottoria yleensä kyllä riko. Ne solenoidit saattaa hajota ja tiivisteet alkaa vuotaa. Jos en oo ihan älyttömän väärässä niin ne tiivisteet maksaa jotain 40 euroa yhteensä mutta solenoidit on kalliimmat, koko vanosta siis harvemmin tarvii vaihtaa. Näähän käy tyhjäkäyntiä kuten dieselit ja se ääni johtuu äänekkäästä vanoksesta, joka on kaikissa näissä ja joka ei haittaa periaatteessa mitään. Siis tietenkään siihen asti kun siitä tulee todella äänekäs.

Enemmän näissä kannattaa olla huolissaan kampiakselin laakereista. Tuolla toisella foorumilla yksi henkilö epäilee, että 90 % joka ainoasta paukahtaneesta moottorista johtuu laakereista, ei siis vanoksesta. 150k ajettuun S62:n on kyllä syytä vaihtaa jo laakerit. Sekään ei toisaalta ihan kauhea homma ole. Osat maksaa noin 400 egee ja alakauttaa päästään käsiksi tarvittaviin kohteisiin eli työ ei ole hirveä. Suomessa on myös onneksi ammattimies joka näitä osaa tehdä :)

(Näihin kahteen aiempaan kappaleeseen joku joka tietää miten mekaniikka oikeasti toimii voi korjata lausuntoa. tämä oli maallikon käsitys näiden asioiden toiminnasta)

Mun autosta juuri tutkittiin tätä vanos-puolta ja ei kaipaa vielä mitään tiivisteitä jne. Laakerit näkee tosiaan vasta kun koneen ajaa, mutta sekään ei ole vielä ajankohtaista.

Summa summarum, jos tällaista hankkii pitää olla näihin varautunut, varsinkaan jos ei ole tehty. Mutta kuten jo sanoitkin että suurimpaan osaan on jo tiivisteitä ja solenoideja laitettu niin lähinnä kannattaa sitten huolehtia tuosta laakeripuolesta etukäteen. Se on sitten kallis pommi, jos veivi tulee katselemaan ulos lohkon kyljestä :D

Söde
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

BeQ kirjoitti: Itselläni oli aikoinaan vuosimallin -02 vastaava peli ja ainut siinä ollut vika oli juurikin bensapumppu. Ei varoitellut yhtään vaan jätti tylysti keskelle tietä. Mutta muuten loistava auto ja jälkeenpäin hieman harmittikin siitä luopuminen.

Hyvin pukee tuo väri!
Kiitoksia kovasti. Uskaltaako kysyä minkävärinen sulla oli?

Juu, tää alkoi varoittelemaan etukäteen, kumma kyllä. Yleensä ne vaan menee yhtäkkiä ja jättää tielle. Ja kuten itse asiassa ongelma ei taida edes olla itse pumppu, vaan bensansuodatin, joka tukkeutuu ajan myötä, vaikka sitä ei BMW:n mukaan tarvi koskaan vaihtaa :mus:
Eli pumpun vaihdon yhteydessä pitää myös vaihtaa filtteri...järkevä mies vaihtaa filtterin ennen, kun pumppu menee :D

Söde
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Päivitelläänpä vähän projektikertomusta.
Talven aikana tuli maalautettua konepelti ja etupuskuri kiveniskujen vuoksi uudelleen. Lisäksi alustassa on nyt joka ainoa tukivarsi uutta lukuunottamatta iskunvaimentimien yläpäitä sekä ohjaustankoa, jotka vaihdetaan vasta, kun tolpat menee vaihtoon kesällä. Lisäksi etupää on täynnä powerflexiä. Voin sanoa, että auto on nykyään aavistuksen parempi ajella verrattuna siihen, mitä se oli päivää ennen kyseistä remonttia.
Muita kauheita yllätyksiä ei onneksi löytynyt ja moottori on 100% (kopkop).

Seuraavaksi menee uusiksi tuulilasi, joka meni halkeamaan talven aikana, jouset ja iskarit sekä kaiken varalta kiertokangen laakerit.
Projektikuvia seuraa perästä
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Mielenkiintoista seurata ja autokin on hieno! :) Jos olet mukana remonteissa, kuvat on aina plussaa!
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Joo, olin mukana projektissa mutta kuvat on aika heikkoja, eli siis lähinnä sitä, että auto on pukeilla :)
Unohdin ottaa kuvat kaikesta rojusta mitä laitettiin sisään ja otettiin pois.
Tässä kuitenkin muutama huonolaatuinen kuva ja yksi kevätkuva kyytipojiksi.
Viikonloppuna ois tarkoitus pitää kuvaussessio sellaisen kanssa, joka osaa joten katsotaan sitten lisää.
Liitteet
1113.jpg
1113.jpg (791.46 KiB) Katsottu 13399 kertaa
1112.jpg
1112.jpg (366.67 KiB) Katsottu 13399 kertaa
1111.jpg
1111.jpg (825.23 KiB) Katsottu 13399 kertaa
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Päivitelläänpä taas hieman "rojektia" Tällä kertaa oli vuorossa sisustan elvyttäminen. Nahka oli vähän kovettunutta ja kiillottunutta, eritoten kuskin penkki.
resepti oli seuraava: marseljeesisaippualla kaikki penkit läpi hinkutellen, rattia myöten. Tämän jälkeen penkkien huuhtominen ja kuivaaminen. Sitten 3 kerrosta nahkan suoja/hoitoainetta pintaan ja parin tunnin "ässehtiminen penkeissä. Sen jälkeen mikrokuidulla penkit kuiviksi. Oon suht tyytyväinen lopputulokseen, sillä kiilto hävisi ja penkit on huomattavasti pehmeämmät nyt. valitettavasti ennen-kuvia ei ole ja jälkeen-kuvatkin on mitä sattuu, mutta kyllä niistä idean saa.
Liitteet
sisusta3.jpg
sisusta3.jpg (622.11 KiB) Katsottu 13025 kertaa
sisusta2.jpg
sisusta2.jpg (512.79 KiB) Katsottu 13025 kertaa
sisusta1.jpg
sisusta1.jpg (497.16 KiB) Katsottu 13025 kertaa
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

No sisustahan on kuin uusi :thup:
Messier
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Tammi 2012, 20:55

Polte e39 äMMän hommaamisesta talvikulkineeksi vaan yltyy näitä kuvia katsellessa.

Ulkoväristä 10 pinnaa.
Takalasitarrasta 10+.

Kyllä KIA kuskilla kiehuu kun tuon huomaa...
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Viikonloppuna oli hyvät kelit ja kuvailtiin pikkaisen.

Tässä pari otosta.
Liitteet
IMG_9146.jpg
IMG_9146.jpg (351.97 KiB) Katsottu 12513 kertaa
IMG_9347.jpg
IMG_9347.jpg (418.92 KiB) Katsottu 12513 kertaa
vesku.jpg
vesku.jpg (294.52 KiB) Katsottu 12513 kertaa
Sod-3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 16 Joulu 2010, 16:17
Auto: G30 530e Msport

Laiskimus.jpg
Laiskimus.jpg (591.45 KiB) Katsottu 12266 kertaa
Päivitelläänpä vähän tätäkin ketjua. Eipä ole tullut kauheasti ajeltua. Ehkä 3k koko kesänä ja siihenkun mahtuu 2 pidempää reissua. Jotenkinollut motivaatio aauton kanssa hukassa, kun asuntoprojekti puski päälle yllättäen. Tästä johtuen on nyt sitten ensi talveksi oma autotalli säilytykseen.

Auton kanssa on kuitenkin tapahtunut kaikenlaista. Stigi on pidetty tänä kesänä aika kiireisenä. Autossa on nyt kaikki alustanosat lukuunottamatta laakereita uuttaa. Edessä on powerflexiä ja takakelkan puslat on vahvistettu urtsulla. Iskarit on mallia coilover ja se on 20 milliä matalampi edestä ja takaa. Lisäksi vanokset on huollettu.

Täytyy kyllä sanoa, että onhan se näiden juttujen jälkeen täysin erilainen auto. En muistanut miten hyvä tää voi ' kunnossa' ollessaan ajaa. Alusta toimii myös loistavasti. Ei kallistele enää juurikaan ja kun sitä ei vedetty aivan tonttiin,niin ajomukavuuskin on hyvin tallella. Moottorissakin tuntuu olevan hyvin haluja nykyisellään, vaikkakin aika laiskalta se tuntuu. Kaikkeen ilmeisesti tottuu.

Nyt tälle ei tarvitse ilmeisesti kauheasti tehdä, ajella vaan. Maalipintaan jos saatais vähän kiiiltoa, vähän tehoa, lemmarit...ens kesänä tämä olisi tarkoitus viedä kotikäynnille syntyseudulleen Adenaun kupeeseen. Jospa sitä uskaltaisi näiden huoltojen jälkeen sellaiselle reissulle lähteä. :cools:

Laitetaan tähän vielä huono kuva nyykyisestä liikkumiskorkeudesta

J
Vastaa Viestiin