Sivu 1/3

Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 26 Marras 2018, 18:39
Kirjoittaja Aero
Ajettuani E93:lla n. 90tkm ja todettuani avoauton hyväksi arkiautoksi, päätin käydä tutustumassa Jyväskylässä myynnissä olleeseen Ameriikantuontiseen, E88 -koriseen 128i -yksilöön. Tässä on luonnollisesti pikkubemarin tärkeimmät varusteet eli sporttipenkit, takavetarit ja jonokuutonen, mutta lisäksi samoihin kuoriin on pakattu punainen nahkasisusta, musta ulkoväri, xenonvalot, niihin penkkeihin sähkösäädöt ja ristiseläntuet, ämsporttia, manuaaliaski ja jotain muutakin pientä. Koeajo paljasti hyvinkin nopeasti, että Freude am Fahren on läsnä huomattavasti paremmin kuin lähes 250kg painavammassa ja reilun 20hp laiskemmassa kolmossarjalaisessa. Lisäksi auto yllätti hiljaisuudellaan ja positiivisena yllätyksenä bongasin koeajolla Defa-tökkelin ja sisäpistorasian. Lisäksi putkisto tuo moottorin murinan mukavammin esiin kuin E93:ssa - sellainen matala ja vahva, muttei kuitenkaan häiritsevä eikä rääkyvä.

Mittarilukemaksi oli ilmoitettu suorastaan epäilyttävästi alle 60tkm, mutta kun autoa tutkin enkä mistään muuta lukemaa löytänyt eikä pahemmin kulumiakaan näy, on se vaan uskottava. Osansa toki selittää se, että auto on kohtuu tuoreena kolaroitu ja ollut sen vuoksi pitkään telakalla. Tutkin autosta korjausjälkiä, joista näkee vaurion sinänsä maltillisen, mutta ilmapallon laukaisseen laajuuden. Keulapalikoita on uusittu asiallisesti ja ilmapallojärjestelmät on vieläpä käyty Suomessa Laakkosen toimesta läpi. Auto on kaikin puolin todella timmin ja olemukseltaan uuden oloinen (mm. vilkkuviiksi tuntuu ironisesti siltä, kuin sitä ei olisi ikinä käytetty :) ). Kaikki on jämpiä, paikoillaan, mikään ei natise, eikä väljiä tunnu. Vaihteensiirto on erittäin miellyttävä ja tarkka, kaukana soppakauhatuntumasta mitä kuluneemmissa yksilöissä voi löytää. Kaikkiaan miellyttävä kikotin.

Myyjä lupasi mukaan hyvät talvirenkaat ja teki asiallisen vaihtotarjouksen, joten päätin rohkeasti vaihtaa pykälää pienempään ja vetää nimiä papereihin. Ei tullut minusta vielä hyrpiittikuskia, mutta pikkuykkönen bensakutosella ei vaan voi olla huono idea. 2 viikkoa vierähti kuitenkin odotellessa, kun molemmat autot kävivät huollossa ja pitihän pikkuykköseen saada vetokoukku, jotta ihmiset voivat pahoittaa siitä mieltänsä (ja että minä saan tavaraa kuljetettua). Lisäksi E93:sta piti vähän vakioida äänentoistoa ja poistaa lisäpitkä keulalta. Hakiessa myyjä pahoitteli kovasti, kun muisti luvanneensa hyvät nastarenkaat, mutta autoon olikin hyväkuntoiset Continentalin kitkat. Totesin olevani asiaan helvetin tyytyväinen ja että se on vain suuri plussa. Ne on myös tuumaa pienemmät kuin ilmoituksessa (16" vs 17"), pidän sitäkin plussana kun ovat kuitenkin kohtuu jäykkärunkoiset, mutta pirusti mukavamman hintaiset.

Vaikka tämä timmi onkin, niin 9 vuotta on ehtinyt kulua joten jotain pikkujuttuja toki löytyy ja vähän pitää koodaamiseenkin perehtyä. Saapahan vähän harrastaa ja parannella.
-Umpioihin kertyi huurua jo koeajolla, mutta on selvästi jo vähenemääin päin. Ellei kuivu tyystin käytöllä, niin sitten kuivuu avustettuna.
-Repsikan jakkaran reisituen säätökahva on rikki, pitää siis korjata.
-Kusijussilla on eturauhasvaivoja, ei niinkään heikko vaan pikemminkin puuttuva suihku. Pitää viedä auto lämpimään ja varmistua, ettei nestepuoli ole jäässä ennenkö toteaa varmaksi että jotain on rikki. Tästä jo myyjää infosinkin.
-Oikea takavalo oli lakannut toimimasta koeajon ja hakuhetken välillä, myyjä tilasi jo ehjän.
-Tehtaan Hifi-paketti ei ihan vastaa meikäläisen käsitystä hifi-termistä, onneksi hyllystä löytyy jo valmiiksi n+1 tuotetta tämän ongelman ratkaisemiseen.
-Auto lukitsee ovia turvalliseen Suomeen turhan hanakasti ja avaa niitä turhan laiskasti, pitää siis koodata aukomaan ovet kerralla ja olemaan lukitsematta automaattisesti ajoon lähtiessä
-Talvirenkaissa ei ole paineantureita, joten pitää reenata painevalvonnan koodaus ABS-antureille.
-Turvavyöpimpotin on turhan innokas, pitäisi saada 100m köröttelyä ilman blingejä, että voi pysähtyä postilaatikolle ja ryömittää pihaan. Koodireeniä tietää tämäkin, mieluummin hieman nostaisin rajoja kuin poistaisin kokonaan.
-Persgrillit puuttuu, ensihätään ostin sellaisen istuimen päälle tulevan lämmittimen, mutta todennäköisesti asentelen penkkeihin jotain parempaa ajan kanssa.

Takana on nyt reilut 550km ja huomenna tulee taas lisää. Syntisen kiva tää on ajaa kolmoseen verrattuna, mutta myöskin yllättävän mukava taittaa matkaa.

Kuvia on vähän heikonlaisesti, koska hakiessa autoa oli jo pimeä ja kotiinpäästessä se oli jo likainen. Viikonloppu tuli puskettua töitä, joten valoisaa hetkeä ja pesuaikaa ei oikein ole kuvaamista varten ollut.

Koeajolla, alla 19" kesätassut:
Kuva

Hakumatkalla tauko Bilteman parkkiksella (helppo maamerkki, morjestin kaveria), paheksuttavasti kärry perässä (piti ne kesärenkaatkin saada kulkemaan, kahteen suuntaan...), alla 16" talvitassut:
Kuva

Oliko tässä nyt mitään järkeä? En tiedä, jotenkin tuntuu järkevältä, kun hinta ja tuote kohtaa toisensa, mutta kyllä Toyota-mies tämänkin järjentunteen lyttää. Toisaalta - aivan sama, mulla on leveempi hymy huulilla kuin Toyota-miehellä, in the end that's what counts :thuup:

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 26 Marras 2018, 21:18
Kirjoittaja phuksi
Vai näin siinä kävi :thuup: Varmasti vinkeä valinta. Isommilla möhköillä kun on ajanut tuntuu tällainen pikkukippo aika näpsäkältä varsinkin kaupungissa.

Koodaukseen liittyen kirjottelin itselle pienen ohjeen josta voin aina luntata kun piuhat on kytkenyt. Voin sen sulle nakata jos et ole aiemmin näitä vanhoja koodaillut. Sinänsä simppeliä hommaa ja pystyt oikaisemaan vähän tutkimista ja selvittelyä mitä koitin itse varmistella ennen kuin liipasin ensimmäisiä muutoksia sisään.

-p

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 26 Marras 2018, 21:40
Kirjoittaja Aero
Joo, olihan siinä kieltämättä vähän ennusmerkkiä ilmassa :). Autokuume on vähän katala kun se iskee, mutta niin se pirulainen vaan tekee, vähän ennenkö 90tkm on takana...

Aika vähän tulee suhteessa kaupungissa ajettua vaikka toimipiste Helsingissä onkin, mutta on tämä tosiaan matkan päälläkin varsin vakaan oloinen menijä. Mutkapätkällä sitten aivan eri maata kuin 325i oli, massaero näkyy sekä mutkaan ajaessa että kaasua painaessa aika selvästi.

Jaa niin, aivan ihanaa - tässä EI ole iDriveä. Sen lisäksi, että audiopuolen päivitys on kertaluokkaa helpompaa, ei ole sitä perhanan telkkaria killittämässä, vaan etenkin pimeällä voi paremmin keskittyä ajamiseen, mikä on olennainen osa ajamisen iloa. Mittarivalot minimiin, katuvalottomalle tielle, pitkät päälle ja ahh, öinen maailma aukeaa.

Ohjevinkit kelpaa kyllä, nakkasinkin jo YV:n aiheesta :)

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 26 Marras 2018, 22:40
Kirjoittaja salmol
Aero kirjoitti: 26 Marras 2018, 21:40 Jaa niin, aivan ihanaa - tässä EI ole iDriveä. ...ei ole sitä perhanan telkkaria killittämässä, vaan etenkin pimeällä voi paremmin keskittyä ajamiseen, mikä on olennainen osa ajamisen iloa. Mittarivalot minimiin, katuvalottomalle tielle, pitkät päälle ja ahh, öinen maailma aukeaa.
Ohjevinkit kelpaa kyllä, nakkasinkin jo YV:n aiheesta :)
Vinkkinä sellainen, että iDrive-näytön saa kahdella painalluksella pois päältä. Se Option-nappi ja rulla alas.

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 27 Marras 2018, 06:21
Kirjoittaja *Ari*
Hieno peli ja varmaan on hauska ajella, eikä sitä fiilistä varmaan alenna kuutosen murina ja sporttinen ajettavuus :)

Ja noissa sporttisissa pikkukipoissa on enemmän fiilistä kun isommissa, molempia on ollut ja joku juttu näissä kipoissa jaksaa viehättää :thuup:

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 27 Marras 2018, 06:44
Kirjoittaja Aero
salmol kirjoitti: 26 Marras 2018, 22:40 Vinkkinä sellainen, että iDrive-näytön saa kahdella painalluksella pois päältä. Se Option-nappi ja rulla alas.
Vanhemmissa se vaan ei sammuta taustavaloa. Vaikka tieto katoaa näytöltä, jää taustavalon kaje siihen pööpöilemään ja sammutuksen hyöty jää melko vajaaksi.

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 13 Joulu 2018, 21:50
Kirjoittaja Aero
Reilu 2tkm takana ykkösavoilua. Huomattavasti kolmosta hauskempi ajettava, vaikka matkassa kulkeekin leppoisasti. Erityismaininta sisämelulle, joka ei kumise ei sitten yhtään. Ainakin alustavasti olen tulkinnut tämän johtuvan siitä, että kangaskatto ei yksinkertaisesti voi kaikua. Bensankulutus tuntuu olevan vähän kovempi kuin edeltäjässä, muttei pahasti - ja saattaa vielä laskea, kunhan tehopainosuhteeseen taas turtuu.

Pääsin vähän myös tekemisen makuun, kun napsautin maanantaina paikoilleen tuoreet Valeon Silencio X-Trm -pyyhkijänsulat :D. Tänään sitten perehdyin vähän siihen eturauhasvaivaiseen kusijussiin, joka oli herännyt vähän ruikkimaan, mutta laimeasti. Mietin mahdollisia vikakohteita pari sekuntia ja tulin siihen tulokseen, että joko pumppu alkaa olla elämänsä ehtoopuolella (epätodennäköistä, mutta ehkä mahdollista) tai linjastossa asuu yksi tai useampi mörkö tukkimassa sitä. Jos pumppu kuolee, on se joka tapauksessa pakko kaivaa esiin, joten päätin varmistua vaihtoehdosta B antamalla mahdolliselle mörölle ns. kickbackin paineilmalla. Puhalsin siis ilmaa linjastossa vastapalloon ja kah, suihku parani kummasti. Joko mörkö pysyy jatkossa tankin pohjalla, hajosi palasiksi tai palaa uudestaan tukkimaan linjaa, mutta toistaiseksi toimii. Jos mörmö palaa linjaan, voi sen kaivaa isommalla työllä esiin.

Vaihdoin myös myyjän suoraan minulle tilaaman takavalon paikoilleen todetakseni, että se ei auttanut valovikaan. Debuggailin mittarin kanssa tullen siihen tulokseen, että sähkö pääsee umpiolle asti, mutta valaisinta ei vaan kiinnosta. Pitänee mainita aiheesta myyjälle. Vaihdoin kuitenkin takavilkkuihin keltaiset polttimot, kun vanhoista oli väri rapissut pois.

59565km Pyyhkijänsulat, Valeo Silencio X-Trm
59794km Takavalon debuggausta, takavilkkujen vaihto, kusijussin herättelyä

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 20 Joulu 2018, 18:54
Kirjoittaja msalojaa
Hieno on! Olen erityisen mieltynyt tästä mallisarjasta siihen coupeen eikä tämä avokaan näytä yhtään hassummalta. Punaisista nahoista plussaa :thuup:

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 27 Joulu 2018, 18:03
Kirjoittaja Aero
Tuo helman "venelinja" (kyljen ja helman väli, joka kaartaa niin että on keskeltä alempana kuin päistä) on vieläkin itselleni vähän ewww, mutta muuten E88 on kyllä omaankin silmääni onnistunut kori. Sisustakin on paitsi oivan värinen, myös hyväkuntoinen.

Ostaessa oli puhetta, että myyjä leimaa jos ehtii. No, ei ollut ehtinyt, joten ajoin tänään konttorin kautta töistä kotiin - tuloksena tässä taloudessa suorastaan perinteinen katsastustapahtuma: heti alussa kerroin auton viat inssille, joka käytännössä vahvisti kertomani oikeaksi ja kirjasi ne paperille ylös korjauskehotuksina ja antoi reilun vuoden ajoaikaa. Se uusi takavalo ei meinaan ole vielä tullut (DHL:llä joku joululoma tms - lamppu on jumittanut Saksassa jo kotvan) ja oikea etukoiranluu alkoi myös ilmoittelemaan itsestään. Tilasin koiranluiksi Meylen HD -mallit, katsotaan miten ne suoriutuu hommastaan.

60891km Auto katsastettu, Citykatsastus Riihimäki

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 28 Joulu 2018, 20:50
Kirjoittaja Aero
Koska auto on katsatettu eilen, tulivat uudet takavalot tänään. Hellan tuikut QPartsilta Saksasta maksaa ~120e/kpl, joten symmetrian ystävänä en jaksanut miettiä toisen kestoa vaan vaihdoin molemmille puolin uudet valot. Nyt on kivempi ajaa pimeällä, kun kaikki valot toimii oikein.

60913km Takavalot vaihdettu, Hellan palat, ostopaikka Qparts

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 28 Joulu 2018, 23:41
Kirjoittaja salmol
Aero kirjoitti: 27 Joulu 2018, 18:03 Tuo helman "venelinja" (kyljen ja helman väli, joka kaartaa niin että on keskeltä alempana kuin päistä) on vieläkin itselleni vähän ewww
Tuo alakylkilinjan karre saa vaikutelman että kori jotenkin "roikkuisi". Ja etuvalot ovat kyllä jotenkin ei minun makuuni, mutta muuten kyllä varmasti oikein maistuva.

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 29 Joulu 2018, 00:30
Kirjoittaja Aero
Nimenomaan. Sinänsä tylsä, mutta rehellisen ryhdikäs suora tai edes reilusti suorempi linja olisi paljon miellyttävämpi ja silmälle helpompi. Onneksi tuo kohta omasta autosta ei näy ratin taakse, niin sitä ei tarvi miettiä :)

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 29 Tammi 2019, 21:06
Kirjoittaja Aero
Kauheeta menoo elämässä, niin meinaa keretä edes surffaamaan saatika ruuvaamaan. Nyt vähän taas kevenemään päin, niin kävin tänään tallilla vaihtamassa eteen koiranluut. Orggisten kesto tiedetään, pistin kokeeksi Meylen HD-mallit, katsotaan miten ne suoriutuu. Rahaa näihin Latviasta tilattuna paloi lähes 40 euroa. Muistia tukemaan tähän ylös nuo Meylen osanumerot, 316 060 0017/HD meni oikealle ja 316 060 0016/HD meni vasemmalle.

62581km Eteen koiranluut, Meyle HD, osat autospares.eu, työt itse

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 05 Helmi 2019, 07:47
Kirjoittaja phuksi
Samainen remppa on itsellä myös mielessä pikkukinneriin. Kolisee ikävästi kun lumipaakkuuntuneella tiellä ajelee. Oliko piukassa? Taidan samaan hikeen vaihtaa myös etupuolen alatukivarret niin on sitten pallotkin taas timmissä. Osien hinnat ei päätä huimaa.

-p

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 14 Helmi 2019, 13:20
Kirjoittaja jaki
Niin, tämähän on ihan viimeisiä "oikeita" Bemareita. suora vaparikutonen keulalla, manuaaliaski ja takaveto :thuup: :thuup: :thuup: .
Oliko niin, että vielä mallivuodelle 2010 sellaisen ykköseen sai (muihin loppui jo aikaisemmin), sen jälkeen ei enää... ellei München joskus tule katumapäälle :blush:

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 14 Helmi 2019, 19:00
Kirjoittaja salmol
jaki kirjoitti: 14 Helmi 2019, 13:20 Niin, tämähän on ihan viimeisiä "oikeita" Bemareita. suora vaparikutonen keulalla, manuaaliaski ja takaveto
Minun mielestäni takaveto, vapari ja manuaaliaski on kyllä peukku alaspäin, ihan jokainen noista. :thdw:

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 15 Helmi 2019, 13:02
Kirjoittaja *Ari*
salmol kirjoitti: 14 Helmi 2019, 19:00
jaki kirjoitti: 14 Helmi 2019, 13:20 Niin, tämähän on ihan viimeisiä "oikeita" Bemareita. suora vaparikutonen keulalla, manuaaliaski ja takaveto
Minun mielestäni takaveto, vapari ja manuaaliaski on kyllä peukku alaspäin, ihan jokainen noista. :thdw:
Noi on niitä viimeisiä autoja joiden kanssa pystyy ajamaan perstuntumalla ja ovat niitä katoavia todellisia ajajan autoja joissa kuljettaja istuu ratin takana eikä tekoälynä pienen metallilaatikon sisällä.

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 15 Helmi 2019, 15:53
Kirjoittaja Aero
phuksi kirjoitti: 05 Helmi 2019, 07:47 Samainen remppa on itsellä myös mielessä pikkukinneriin. Kolisee ikävästi kun lumipaakkuuntuneella tiellä ajelee. Oliko piukassa? Taidan samaan hikeen vaihtaa myös etupuolen alatukivarret niin on sitten pallotkin taas timmissä. Osien hinnat ei päätä huimaa.
Ei ne kovin tiukassa olleet. Ikävästi toiset päät on niin, ettei pääse pulttipyssyllä ampumaan auki, mutta lähtivät ihan suosilla käsityökaluilla. Verrokkina sama homma jäärata-Alfan neljään kulmaan kaipasi jo rälläkkää, 5 mutteria kahdeksasta piti laikata pois.

salmol kirjoitti: 14 Helmi 2019, 19:00 Minun mielestäni takaveto, vapari ja manuaaliaski on kyllä peukku alaspäin, ihan jokainen noista. :thdw:
Henkilökohtaisesti tykkään ahtimista ja kieltämättä mieli olisi tehnyt turboversiota (N54 siis), mutta vapari sattui sopivasti kohdalle ja ehtii nyt tälläkin perille asti. Nelivetokin olisi sinänsä kiva, mutta niitä ei tähän koriin ole saanut ja kesällä ja muutenkin hyvällä kelillä takaveto onkin parempi. Jos jännää keliä tarjoaa niin mulla on keliveto erikseen - tosin harvassa on niin jännät kelit olleet, että siitä arkiajossa olisi suurta iloa tänä talvena ollut joten pääosin takavedolla on tullut ajettua. Mulle tälläisen auton pitää ehdottomasti olla manuaaliaskilla, sopii automaattia paremmin sporttiseen tuntumaan - joku F/G-viitonen olisikin siinä täysin eri asia. Pitkälti mieltymyskysymyksiähän nämä tuppaa olemaan, kukin tavallaan ja minä siis näin. Vapaan maailman huikein etu on valinnan vapaus - voimmehan kaikki ajaa sillä millä haluamme, kunhan rahkeet riittää.


Vaan jatketaanpa tarinaa - koska pikkuykkönen on arkiajossa ja koska olen muutenkin laiska pesijä, pääsi tämäkin auto maanantaina Hallasuon käsittelyyn, kuten pari aikaisempaakin. Keskiviikkona hain auton takaisin puhtaampana kuin kertaakaan aiemmin, jopa siistimpänä kuin liikkeestä hakiessani. Ohjelmaan kuului pesu, kevyt myllytys, pinnoitus Korrekin keraamisella* Pro Cure -pinnoitteella, katon kyllästäminen tekstiilikyllästeellä, lasien (ympäriinsä, myös tuulilasi) pinnoitus, etuvalojen kevyt hionta ja pinnoitus sekä sisustan käsittely mehiläisvahalla. Tavoitteena on siisti, kestävä ja helppohoitoinen pinta, joka arkikäytössä parantaa auton pitomukavuutta huomattavasti.

*) Kohta nousee esiin väittely, onko keraaminen pinnoite keraamista vaiko eikö. En puutu tekniseen toteutukseen, odotusarvoni on että pinnoite on kestopinnoitteena hyvä ja toimiva.

Kamera jäi kotiin, nappasin luurilla pari huonoa kuvaa ulkopinnasta. Tarttee sisustaa vielä joku päivä kuvata paremmin.
Kuva

Kuva

Kuva

63414km: Korrek Pro Cure -pinnoitus, katon kyllästys, lasien ja valojen pinnoitus, sisustan mehiläisvahakäsittely, tekijänä Eero Hallasuo Tmi

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 31 Maalis 2019, 23:18
Kirjoittaja Aero
Koska kesä väistämättä on tulossa ja jo tämän viikonlopun reissulla Keski-Suomessa talvirenkaat lähinnä harmitti, suoritin kotiin palattuani pienen tunkkijumpan ja ruuvailin kesätassut alle. Hienoisesti vaikuttaa ulkonäköön, kun vannekoko kasvaa 3 tuumaa ja ajamiseenkin vaikutus oli odotetun kaltaisesti positiivinen. Yllättävän mukavia voi olla tuollaiset matalat 19" kumit, edessä on Fuldat ja takana Continentalit. Pintaa vielä selvästi laillisen puolella, mutta eivät kuitenkaan uusia ole - saa nähdä, päätyykö sitä tänä kesänä rengaskaupoille, ajaminen on vähentynyt työpaikan vaihdon myötä reilusti, joten ihan varmaksi en rohkea sanoa.

Neito huomasi keskimmäisen takavalon pimentyneen oikeasta päästään. Tilasin uuden valaisimen, kun eivät edes kauheita maksa, pitää vaihdella paikoilleen kunhan saapuu. Muutenhan tällä on saanut vaan ajella ja tankata. Takana on n. 9500km ja auto edelleen näyttää edelleen öljylle täyttä palkkia. Bensaa palaa maltillisesti reilua 8l/100km, joskin pienehkö tankki ajattaa silti nojailemaan tankkiautomaattiin kohtuu lyhyin välimatkoin - sekään ei harmita, kun enää siihen ei kuitenkaan välttämättä tarvi nojata edes joka viikko vähentyneen ajamisen ansiosta.

Nappasin koeajolenkillä likaisesta autosta kuvan. Edellisiin tosiaan pieni ero:
Kuva

66702km: Kesätassut alle, eteen Fulda 225/35R19 ja taakse 255/30R19

Re: Pikkuykkönen arkiajossa - BMW E88 128i 2009

Lähetetty: 05 Huhti 2019, 21:48
Kirjoittaja Aero
Mitäpä sitä muutakaan perjantai-iltana tekisi, kuin neppailisi konetta tai räpeltäisi autoa. Ajattelin jo aiemmin pultata tähän Pioneerin soittimen, jonka aikoinani E90:iin ostin, mutta HF:n mikki oli kateissa. Nyt, kun asia tuli puheeksi ja kaverilta sattui löytymään sopiva mikki, kävin lätkimässä soittimen paikoilleen. On kai sitä ehtinyt pari radiota asennella, kun hommassa menee konfigurointeineen puolisen tuntia. Äänisäädöt tarvii toki hakea tarkemmin kohdilleen, kunhan saa jumpattua myös kaiutinpuolta vähän tasokkaammaksi.

SOS-puhelin lakkasi luonnollisesti toimimasta ja sytyttää nyt yleisen huomiokolmion mittaristoon. Tarttee selkeesti koodata se pois kehistä.