Sivu 1/3

---

Lähetetty: 02 Helmi 2018, 22:41
Kirjoittaja msalojaa
---

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 02 Helmi 2018, 22:51
Kirjoittaja salmol
Mikä on MPE? Tuo takapuskuri näyttää oudolta, onko se vakio?

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 02 Helmi 2018, 23:01
Kirjoittaja msalojaa
---

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 02 Helmi 2018, 23:24
Kirjoittaja msalojaa
---

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 17:05
Kirjoittaja bfi1864
Hieno peli, jonka jo bongasin babybmw sivustoilla :thup:
Saksasta ilmeisesti tuotu juuri, mitäs oli ajettu?
Hienoa, että näitä ilmestyy lisää katukuvaan!

MPE kävi itelläkin mielessä, mutta ajattuani erästä 340i:tä MPE:llä suunnitelma muuttui, siinä oli ärsyttävä humina putkistosta +100 vauhdissa, tosin F2x kohdalla en tiedä tosin onko näin.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 20:11
Kirjoittaja drago
Eikö noissa M rateissa ole kaikissa lämmitysmatto olemassa, katkaisija ja johtonipun hankinta, koodaus ja sulla on lämmin ratti. Näin olen antanut itselleni ymmärtää kun olen noita ulkolaisia foorumeita lukenut.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 23:35
Kirjoittaja msalojaa
---

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 05 Helmi 2018, 23:37
Kirjoittaja msalojaa
---

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 06 Helmi 2018, 07:37
Kirjoittaja SpeedyG
Hieno peli, kulkupuoli on tosiaan vähintäänkin riittävä.
Mukava nähdä että näitäkin vielä hankitaan. Ensi vuonna M140 tullee jo vajaalla moottorilla, huhuja myös etuvedosta.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 08 Helmi 2018, 20:08
Kirjoittaja msalojaa
---

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 03 Maalis 2018, 20:51
Kirjoittaja msalojaa
---

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 04 Maalis 2018, 09:21
Kirjoittaja masaf1
Mulla toi jalkatuki onkin tommonen, mut kerropas onko jarru- tai kaasu liukas "lumisilla" kengänpohjilla näillä pakkasilla? Mistä ostit poljinpinnat, paljonko maksoi ja sopiko hyvin paikoilleen? Jos en väärin muista niin jossain setissä jompi kumpi vaatii jotain virittelyä.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 04 Maalis 2018, 17:04
Kirjoittaja partasuti
Vastaan vaikken isäntä olekaan. Minäkin mietin aikoinaan liukkautta ennen omieni asennusta. Alkuperäinen kaasupoljin on kovaa muovia, joten sitä liukkaampaa on vaikea keksiä. Jarrupoljin voi olla vähemmän pitävä, mutta ainakaan minä en sitä sellaiseksi ole kokenut. Toimii siis hyvin myös talvella.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 04 Maalis 2018, 18:09
Kirjoittaja masaf1
Mulla on lci:ssä orggikset ainaski kumipintaisia eikä ole ikinä luistanut vs. Nissanissa oli teräspinnat kuminystyröillä ja liukasta oli jos jäi lunta kengän pohjaan. Sen takia kyselen...

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 04 Maalis 2018, 18:27
Kirjoittaja JMV
Kyllä ne vakiopoljinpinnat ihan rehellistä muovia ovat. Jarrupolkimen pinta ehkä pehmeähkö, mutta muovia silti. Itselläni oli edellisessä autossani rosteripolkimet kumimaisilla "koristeilla", enkä ikinä kokenut niitä liukkaiksi. Toki auttaa talvella, kun huolellisesti kopistelee jalat toisiaan vasten penkin reunalla istuen ennen oven sulkemista, ei tule sulamisvesiäkään niin paljon lattialle - riippuu kyllä vähän kengistäkin, toiset keräävät enemmän lunta pohjiinsa. Liike asentaa tulevaan 4-sarjan autooni tuommoiset M Performance -rosteripolkimet ennen luovutusta, tekee aika paljon kuljettajan jalkatilan ulkonäköön ja sopii hyvin yhteen vakion M Sport -jalkatuen kanssa.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 04 Maalis 2018, 18:57
Kirjoittaja JMV
msalojaa kirjoitti: 02 Helmi 2018, 23:01 M Performance Exhaust eli vähän äänekkäämpi takavaimennin.
Onko siis 1-sarjassa radikaalisti erilainen MPE kuin 4-sarjan MPE on? Olen ollut siinä luulossa, että olisi käytännössä samanlainen. Omaan tulevaan 4-sarjan autooni asennetaan MPE ennen luovutusta ja ainakin siinä koko putkisto korvautuu uudella (rosteria toisin kuin alkuperäinen vakioputkisto) pakosarjan jälkeen olevasta katalysaattorista lähtien. Samalla etuäänenvaimennin poistuu kokonaan. Tässä kuva samanlaisesta MPE:stä (kuvissa 340i xDrive):

Kuva
Kuva

Niitä maahantuojan nykyisin entisiä 340i xDriveä ja samoin M140i xDriveä olen ajanut, joissa molemmissa oli MPE ja äänet olivat kyllä kohdallaan.

Miten olet kokenut noiden hiilikuituputkenpäiden puhtaanapidon, onko suolalika tiukassa? Molemmat M Performance -putkenpäävaihtoehdot (rosteri ja hiilikuitu) ovat termisesti erotettu pääputkesta, joten putkenpäiden ei pitäisi kuumentua niin paljon kuin vakioputkistossa, mikä täten vähentää lian palamista kiinni niihin, mutta miten on käytännössä.

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 04 Maalis 2018, 19:24
Kirjoittaja msalojaa
---

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 04 Maalis 2018, 19:39
Kirjoittaja msalojaa
---

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 05 Maalis 2018, 13:22
Kirjoittaja JMV
msalojaa kirjoitti: 04 Maalis 2018, 19:39
JMV kirjoitti: 04 Maalis 2018, 18:57 Onko siis 1-sarjassa radikaalisti erilainen MPE kuin 4-sarjan MPE on?
Näköjään on! 1-sarjassa putki poikkaistaan takavaimentimen edestä ja vaihdetaan vain se. Tässä on kyllä aika kivasti vakiota enemmän murinaa ilman, että menee liian äänekkääksi. En ole katunut, päinvastoin tulee välillä käytettyä kierroksia enemmän ihan vaan äänien takia. :D Toi sun setti näyttää aika herkulliselta, pakosti on vielä parempi, kun koko putkisto vaihtuu!
Ahaa, tämä oli uutta tietoa minulle, että 1-sarjan MPE on tehty erilailla. Onko tullut koskaan keneltäkään ohikulkijalta peukkua ylös tai pahansuopaisia katseita, kun olet Sport-asennolla hieman pitänyt ääntä normaalia enemmän ajaessasi vaikka taajamassa? :mus: Tai myöhään illalla/aikaisin aamulla herättänyt naapurisi MPE:llä? ;)

Re: F21 M135i xDrive 2014

Lähetetty: 05 Maalis 2018, 22:53
Kirjoittaja msalojaa
---