M140i xDrive F20 2017

Käyttäjät esittelevät autojaan
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Mikä siinä alustassa mättää motarilla?
Toube
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 19 Touko 2015, 08:14

*Ari* kirjoitti: 10 Kesä 2018, 11:56 Mikä siinä alustassa mättää motarilla?
Motarilla kun esim. Ohittaa mutkassa toisen auton ja käyttää vääntöä niin se tahtoo heilua ja samalla tulee sellainen fiilis että takarenkaissa ei olisi pitoa.. tod.näk tämä on ihan normaalia tälle autolle ehkä mulla on vaan se ongelma että kerkesin tottumaan Ast 5100 sarjan alustaan vanhassa pirssissä. Tosin sekin kyllä keinui mutta ei niin paljon sekä sillä alustalla parani takarenkaiden pito todella paljon.. niin veikkaa että tästä syystä tulee sellainen fuiuettei oikein voi vakioalustaan luottaa.

-Toube
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Mulle voit lahjoittaa vähän voimaa jos sitä on liikaa :w00t:

Se muuten on taivahan tosi että hyväkin alusta voi tuntua huonolta jos on ajanut aikaisemmin paremmalla. Leveä rengastus yhdistettynä teiden uriin ja takavetoon ei ainakaan vähennä perän levottomuutta, sen huomaa välillä 150hp mopollakin.
Toube
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 19 Touko 2015, 08:14

*Ari* kirjoitti: 10 Kesä 2018, 14:46 Mulle voit lahjoittaa vähän voimaa jos sitä on liikaa :w00t:

Se muuten on taivahan tosi että hyväkin alusta voi tuntua huonolta jos on ajanut aikaisemmin paremmalla. Leveä rengastus yhdistettynä teiden uriin ja takavetoon ei ainakaan vähennä perän levottomuutta, sen huomaa välillä 150hp mopollakin.
:lol: juu voin laittaa ensi viikonloppuna kommenttia kun alusta on taas kunnossa ja testattu jokos luottamus autoon saadaan takaisin vanhan alustan myötä :thuup:
Onhan takavedot.. varsinkin pienet sellaiset aina haastavampaa ajaa.. ellei sitä mennä johonkin Cayman tason autoihin niin luulen että niissä ajettavuus on kunnossa.. tosin hinta on myös niissä kunnossa :blink:
Toube
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 19 Touko 2015, 08:14

Nyt on alusta vaihdettu Ast 5100 alustaan ja ensimmäiset kokemukset:
- Ohjattavuus on tarkempi ja reagoi rattiin paljon nopeammin kuin vakio alustassa
- Moottoritiellä ei tule ohittaessaan enää tunnetta että auto lähtisi käsistä vaan nyt uskaltaa painaa kaasua taas :thuup:
- All in all auto nyt sellainen ajettavuudeltaan kun sen pitäisi tuolla moottorilla olla :drink:

Ainoa miinus on että joudun käyttämään ensi viikolla uudestaan varikolla sen kun mekaanikon ymmärsivät mun puheet väärin ja nyt auto istuu korkeammalla kun vakio alustassa ja näyttää citymaasturilta :wassat:

Eli alusta matalammaksi ja kulmien uudestaan säätö ja homma on siinä. Voi olla että kun laitetaan matalemmaksi niin ajettavuus vielä paranee.. tosin liian matalalle ei kannata laittaa sitten taas ajettavuus kärsii.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 587
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Testailin lyhyesti pojan Saksasta tuomaa M140i manuaali takavetoa. Ei kampea mihinkään suuntaan , edes urat ei heiluta. Etenee kuin juna , aivan eri maata kuin oma taannoinen 120xd. Sitä joutui koko ajan vähän ohjailemaan. Ainakaan tämä yksilö ei ole tehtaalla säädetty ovaaliradalle vaan normaaliin liikenteeseen.

Rengas äänet on melko kovat , mutta sävyltään mielestäni paljon vähemmän rasittava kuin 120DX:n. Siinä oli matalataajuuksinen jyrinä , tässä taas korkeampi rallatus , johon lisävaimennus voisi oikeasti jonkinverran purrakin.

Moottori on osakaasulla jopa tehottomalta vaikuttava , moni pappa ei normiajossa huomaa mitään poikkeavaa.
Mineral M140i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Syys 2018, 13:44
Auto: F20 M140i X-Drive (-17)

Täytyypä sanoa kun kyseisellä autolla tullu ajettua sen +40tkm että ei ole kyseisiä ongelmia ilmennyt. Itse löytänyt kyseisen keskustelun vasta ja ei voi muuta kuin ihmetellä! Auto ostettu Vantaalta Autokeskukselta 17- syksyllä kun mittarissa ollut n. 13tkm. Täysin sama auto kyseessä kun rekkarista sen tunnistaa. No kaipa tuollaisen huoltorumban jälkeen pitäisikin toimia..!
Vastaa Viestiin