Sivu 2/6

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 06 Touko 2016, 18:21
Kirjoittaja ssalmela
Muutama kännykkäräpsäisy tähän väliin sisätiloistakin.

Kyllä tuo valkoinen nahka varmasti arka on, mutta näin uutena miellyttää ainakin omaa silmää.
IMG_1944.JPG
IMG_1944.JPG (516.29 KiB) Katsottu 16268 kertaa
IMG_4989.JPG
IMG_4989.JPG (515.06 KiB) Katsottu 16268 kertaa
IMG_0696.JPG
IMG_0696.JPG (897.78 KiB) Katsottu 16268 kertaa

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 06 Touko 2016, 18:32
Kirjoittaja E81
Ai jumankekka kun toi valkoinen nahkasisustus on hieno!

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 06 Touko 2016, 18:35
Kirjoittaja juntta
Voi vitsi, toi sisusta on kyllä karkki! [emoji7] Kylläpäs tuo oma näyttää nyt niiiiin tylsältä... [emoji15]

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 06 Touko 2016, 19:02
Kirjoittaja toukopouko
Tuo "järjestelmävaatimus" kuulostaa tosiaan siltä että joko järjestelmässä on joku vika joka pakottaa tuon polttomoottorin päälle (tuskin kun muuten kerran toimii), tai sitten siellä on joku tuon pakotuksen tekevä asetus päällä.

Toivottavasti ongelma ratkiaa äkkiä.

Ja on makean näköinen tuo musta/valkoinen sisustus <3. Itsekin tylsänä otin musta/mustan, en uskaltanut sitä vaaleaa osanahkaverhoilua laittaa välittömän paskoittumisen pelossa :(.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 06 Touko 2016, 19:43
Kirjoittaja gestapo
Jessus että on komia!
Nahkainen kojetaulu kruuna kaiken. :thup:

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 06 Touko 2016, 20:01
Kirjoittaja GranC
On se hieno! Nahkainen kojelauta vaalealla nahalla nostaa ohjaamon F3x-sarjassa ihan uudelle tasolle.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 06 Touko 2016, 20:40
Kirjoittaja ssalmela
juntta kirjoitti: Toimiiko jos ei valitse navilla kohdetta vaan säätelee ajotilaa suoraan napista?
Valitettavasti ei. Auto pöräyttää polttomoottorin käyntiin heti kun virrat laittaa päälle. Max eDrive ei ole missään tilanteessa käytettävissä.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 06 Touko 2016, 21:29
Kirjoittaja salmol
Hieno, vaikkakin arka sisusta. Mutta olen iso vaalean sisustan ystävä.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 06 Touko 2016, 21:35
Kirjoittaja El Pantero
ssalmela kirjoitti: Kiitos vielä El Panterolle auton syöttämisestä wallboxilla. Siltä varalta että jollain on hyviä ideoita, tarkennetaan vielä ettei auto herjaa liian alhaisesta lataustilasta. Ilmoitukset liittyvät järjestelmävaatimukseen polttomoottorin päällä pitämisestä.
No problem, oli kiva nähdä. Tuli mieleen, että jos vaihdat kielen englanniksi ja sitten googlaat mitä ikinäkin tuo 'järjestelmävaatimus' on, niin sillä näkisi onko tuota tapahtunut muillekin.

Ai niin, ja muuta sun "auto" -tiedot. :)

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 06 Touko 2016, 21:47
Kirjoittaja ssalmela
El Pantero kirjoitti:Tuli mieleen, että jos vaihdat kielen englanniksi ja sitten googlaat mitä ikinäkin tuo 'järjestelmävaatimus' on, niin sillä näkisi onko tuota tapahtunut muillekin.
Kiitos. Löytyi pieni mutta merkittävä ero; järjestelmävaatimus onkin System Request eli järjestelmäpyyntö.

EDIT: Ei tosin kukaan näytä raportoineen samaa tilaa. Hyvä sinänsä, mutta riski on että ei selviä ihan heti.
IMG_2897.JPG
IMG_2897.JPG (476.77 KiB) Katsottu 16142 kertaa

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 06 Touko 2016, 21:53
Kirjoittaja ssalmela
Löytyi pieni iPerformance-jippo autosta. Kun lukitsen ovet näin iltasella, niin valkoiset penkit hohtavatkin hetken sinisenä :cools:
IMG_1627.JPG
IMG_1627.JPG (518.32 KiB) Katsottu 16139 kertaa

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 07 Touko 2016, 01:17
Kirjoittaja Pitkis
Mulla on sama. Liittyy noihin hybrideihin varmaan.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 07 Touko 2016, 11:36
Kirjoittaja jva
ssalmela kirjoitti: Löytyi pieni mutta merkittävä ero; järjestelmävaatimus onkin System Request eli järjestelmäpyyntö.

EDIT: Ei tosin kukaan näytä raportoineen samaa tilaa. Hyvä sinänsä, mutta riski on että ei selviä ihan heti.
IMG_2897.JPG
Luulisi tuon huollossa selviävän helposti? Piuha kiinni ja eiköhän järjestelmä kerro itse mikä on pielessä.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 08 Touko 2016, 10:15
Kirjoittaja phuksi
Onpa kerrassaan hieno väriyhdistelmä :drool: Mun suosikkicombo niin ulkovärin kuin sisustan suhteen. En itse ole koskaan uskaltanut ottaa vaaleaa sisustaa ylläpidon vuoksi ja 3 tenavan sotkettavaksi. Ennalta ehkäsevä käsittely ja säännöllinen puhdistus varmaan auttaa. Laitahan jatkossa kokemuksia millä aineilla penkkejä hoidat ja miten saat pidettyä puhtaana.

Ja uusi tekniikka säväyttää vaikka BMW:n track record akkuasioissa ei ihan aukoton olekaan. En silti ongelmista kantaisi murhetta. Huolto on kyllä ihmeissään ensimmäisten autojen kanssa mutta tehtaan tekninen tuki on takana jos vaan ymmärtävät pyytää apua.

Ajamisen iloa :thuup:

-p

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 08 Touko 2016, 20:30
Kirjoittaja ssalmela
phuksi kirjoitti:Ennalta ehkäsevä käsittely ja säännöllinen puhdistus varmaan auttaa. Laitahan jatkossa kokemuksia millä aineilla penkkejä hoidat ja miten saat pidettyä puhtaana.
Täytyy muistaa raportoida miten käy. Vedin heti alkuu Leather Masterin valkoiselle nahalle tarkoitetun Barrier-hoitoaineen jossa pitäisi olla värin siirtymistä (kuten farkkujen värjäymät) estävä ominaisuus. Tummille osille hieroin Furniture Cliniquen Leather Protecion Creamin.

Tässä muutama lähikuva lähtötilanteesta vielä oikealla kameralla otettuna:
DSC_0718.jpg
DSC_0718.jpg (111.53 KiB) Katsottu 15748 kertaa
DSC_0739.jpg
DSC_0739.jpg (82.4 KiB) Katsottu 15748 kertaa
DSC_0741.jpg
DSC_0741.jpg (100.41 KiB) Katsottu 15748 kertaa
DSC_0722.jpg
DSC_0722.jpg (166.22 KiB) Katsottu 15748 kertaa
DSC_0726.jpg
DSC_0726.jpg (196.47 KiB) Katsottu 15748 kertaa

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 08 Touko 2016, 21:00
Kirjoittaja TurboKoo
toin on kyllä niin namu. Niin sisä- kuin ulkopuoleltakin.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 08 Touko 2016, 21:07
Kirjoittaja lnaukkar
On muuten niin hieno sisältä tuo!

Harmi kun ei ollut ballseja tilata omaa vitosta valkoisella nahkasisustalla (ois kyl toiminut mediterranean bluen kanssa), sillä ajattelin että tämmösellä autistilla mustat säästää ylläpitopakkoa niin paljon. Tosin näköjään nekin on nyt säännöllisesti käsiteltyä bemarin omalla nahkasuojalla että tiedä häntä.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 10 Touko 2016, 16:20
Kirjoittaja ssalmela
Kiitos kaikille kehuista. Nyt tulee vähän kokemuksia autosta:

Design-näkökulmasta valinnat tuntuivat osuvan kyllä nappiin. Sisätilat ovat todella viihtyisät ja auto miellyttää ulkoisestikin silmiäni.

Jos nyt pitäisi valita, ottaisin kuitenkin 18" vanteet 19":n sijaan, jotta ne saisi ilman runflatia.

Nyt muutaman päivän ja n. 300 kilometrin jälkeen tilanne on se, että hybriditekniikka alkoi taianomaisesti toimimaan tänään aamulla. Huikea tunne kun sähkömoottori vie äänettömästi eteenpäin. Sen voima riittää kaupunkiajoon ihan mainiosti ja jos tulee kiire, bensamoottori herää mukana hetkessä ja ilman mitään nykäisyjä.

Kun alle 20 km/h nopeudessa meno on äänetöntä, rengasmelun (joka on muuten parantunut pre-LCI-ajasta) huomaa nopeuden kasvaessa.

Aina mainiosti palveleva Laakkonen halusi kuitenkin tarkistaa auton toiminnan ja otti sen tutkittavaksi huomenna. Lähdin sieltä äsken kotiin koeajo-330e:llä. Siinä autossa on 16" renkaat jotka ovat luonteeltaan aivan erilaiset. Ne ovat huomattavasti hiljaisemmat mutta kyllä ohjaus muuttuu aika paljon tunnottomammaksi noin korkeaprofiilisilla renkailla. Tästä syystä olen nyt vakuuttunut että 18":n rengas ja M-sport-alusta olisi paras kombinaatio 330e:n kanssa.

Uutena varusteena itselle tullut aktiivivakionopeudensäädin ja nopeusrajoitusnäyttö on huikean hieno yhdistelmä. Kehän ruuhkissa vähän vasemmalla kädellä napsuttelee muuttuvien rajoitusten mukaan ja työmatka menee käytännössä jalkoja käyttämättä. Auto lukee liikennetilannetta todella hienosti ja liikkuu välejä pehmesti mukaillen.

Harman Kardon soi paljon kauniimmin kuin edellisen auton Hifi-paketti. H/K:lta FLAC-tiedostomuotoisia hyvälaatuisia äänitteitä kuunnellessa, sähköllä ajettaessa ruuhkassa aletaan puhua oikeasta Hifistä. 6NS eli Bluetoothin laajennus taisi kyllä olla ihan turha varuste.

Uskon, että jatkossa käyn tankkaamassa auton kerran kuukaudessa nykyisen 3-5 tankkauksen sijaan. Lataamisesta on mainittava että auton vakiolaturin saa pultattua seinään kiinni, mutta lienee syytä hankkia BMW Cable Manager tai vaikkapa ihan puutarhaletkuteline sen johdon kiepille laittoa varten.

Jos latausasemaa ei hanki, pitää olla mahdollisuus pysäköidä auto niin etä pistorasia löytyy suoraan auton keulan edestä tai kuskin oven puolelta, läheltä autoa. Muuntajan jälkeinen osa vakiovirtakaapelista on todella lyhyt ja tuo monikiloinen mötikkä on pakko pultata seinään jos ei halua kolhia sitä ja autoa kaapelia tempoessaan.

Auton ajettavuus on hyvä, mutta ei 2-sarjan Coupén upealla tasolla. F22:n ohjaus on selkeästi raskaampi ja sanoisin että tunnokkaampi. 330e:n Kulkupuoli muistuttaa 330d:n menoa, vertailu 320i:hin on ihan turhaa. Ryntää kivasti eteenpäin pintakaasulla, mutta M235i:n jälkeen jää vähän kaipaamaan moottorin heräämistä isoilla kierroksilla. Auton luonne on toki ihan eri, joten vertailukohta on epäreilu. Akkujen tuomaa lisäpainoa ei ainakaan M-sport alustalla erityisesti huomaa mutkissakaan. Jarrujen huhutusta pehmeydestä ei ole merkkejä. En ole huomannut omassani enkä tainnut huomata tuossa vakiojarrullisessa laina-330e:ssäkään. M-sport jarrujen hyödyllisyyteen en osaa vielä ottaa kantaa.

Ihan huippuhieno auto ja teknologinen ilotulitus, ei urheiluauto mutta ihan pirteä ja ketterä. En vaihtaisi takaisin, mutta 430, 431 ja 6NS varusteet jäisivät ottamatta ja vanteissa päätyisin tuumaa pienempiin + ilman run-flat-ominaisuutta oleviin renkaisiin. 19":n lienee ajettavuudeltaan ja ulkonäöltään paras, mutta hiljaisuus on hybridissä valttia.

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 10 Touko 2016, 17:41
Kirjoittaja El Pantero
ssalmela kirjoitti:Kiitos kaikille kehuista. Nyt tulee vähän kokemuksia autosta:
Ihan huippuhieno auto ja teknologinen ilotulitus, ei urheiluauto mutta ihan pirteä ja ketterä. En vaihtaisi takaisin, mutta 430, 431 ja 6NS varusteet jäisivät ottamatta ja vanteissa päätyisin tuumaa pienempiin + ilman run-flat-ominaisuutta oleviin renkaisiin. 19":n lienee ajettavuudeltaan ja ulkonäöltään paras, mutta hiljaisuus on hybridissä valttia.
Eli nämä jättäisit pois:
430 - Automaattisesti himmentyvät tausta- ja sivupeilit, sekä taittuvat sivupeilit
431 - Automaattisesti himmentyvä taustapeili
6NS - Bluetooth handsfree laajennetulla sisällöllä ja USB liitäntä (sis. Bluetooth audio streaming + laajennetut älypuhelin toiminnot)


Äläs nyt, eikö nuo himmentyvät sivu- ja taustapeilit ole aivan helmein varuste adaptiivisten valojen lisäksi talvella? :)

Itsekin odotan mielenkiinnolla, miltä nuo 19" RFT:t tuntuu. Taitanee olla, että ne menee ensimmäisen kesän jälkeen mullakin vaihtoon, mutta saapi nähdä. Jopa siinä Laakkosen testiautossa niillä 16" RFT renkailla oli melko kova rengasmelu yli 80km/h nopeuksissa, joten 19" RFT:t voivat olla aika kauheat :thdw:

Re: F30 330e Business M Sport

Lähetetty: 10 Touko 2016, 19:02
Kirjoittaja juntta
El Pantero kirjoitti:
ssalmela kirjoitti:Kiitos kaikille kehuista. Nyt tulee vähän kokemuksia autosta:
Ihan huippuhieno auto ja teknologinen ilotulitus, ei urheiluauto mutta ihan pirteä ja ketterä. En vaihtaisi takaisin, mutta 430, 431 ja 6NS varusteet jäisivät ottamatta ja vanteissa päätyisin tuumaa pienempiin + ilman run-flat-ominaisuutta oleviin renkaisiin. 19":n lienee ajettavuudeltaan ja ulkonäöltään paras, mutta hiljaisuus on hybridissä valttia.
Eli nämä jättäisit pois:
430 - Automaattisesti himmentyvät tausta- ja sivupeilit, sekä taittuvat sivupeilit
431 - Automaattisesti himmentyvä taustapeili
6NS - Bluetooth handsfree laajennetulla sisällöllä ja USB liitäntä (sis. Bluetooth audio streaming + laajennetut älypuhelin toiminnot)


Äläs nyt, eikö nuo himmentyvät sivu- ja taustapeilit ole aivan helmein varuste adaptiivisten valojen lisäksi talvella? :)
Kyllä minäkin nuo peilit pitäisin mutta mua ei kyllä yhtään harmita etten tilannut tuota 6NS varustetta. Ainakin mulle tärkein (Bluetooth streaming) kun tulee vakiona (tai siis Business paketissa) ja kun tuo remote eServices pelaa hienosti etäohjaukseen, en ole kaivannut noita kalliimpia versioita noista varusteista lainkaan.