Onpas jotenkin tutun näköinen yhdistelmä
"BMW Japan Unveils the BMW 330e Celebration Edition Model."
http://www.bmwblog.com/2016/05/31/bmw-j ... ion-model/
F30 330e Business M Sport
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Heh, hienon näköinen peli. Itse pidän henk. koht Estoril Blue:sta enemmän kuin Tanzanite Blue:sta... on sulla hienompi ja paremmin varusteltu vekotin kuin tuo limited edition.ssalmela kirjoitti:Onpas jotenkin tutun näköinen yhdistelmä
"BMW Japan Unveils the BMW 330e Celebration Edition Model."
http://www.bmwblog.com/2016/05/31/bmw-j ... ion-model/
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- VeeMatti
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 159
- Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
- Auto: F01 740D xDrive Individual
- Paikkakunta: Espoo
Hienonnäköinen peli - onneksi olkoon ja sähköisiä kilometrejä.
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"
"Trust your instincts, be yourself"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 79
- Liittynyt: 27 Helmi 2014, 18:39
- Auto: G20 330e xDrive M-Sport 2023
- Paikkakunta: Helsinki
Onnittelut, kyllä on hieno auto sinulla jälleen alla
Sisustan osalta on kiva huomata, että muitakin uhkarohkeita tilaajia Suomesta löytyy, sopii tosi hyvin sinisen ulkoasun kanssa yhteen!
Hyvä myös, että auto rupesi pelaamaan, saitko muuten Laakkoselta mitään tietoa mistä se häiriö johtui?
Sisustan osalta on kiva huomata, että muitakin uhkarohkeita tilaajia Suomesta löytyy, sopii tosi hyvin sinisen ulkoasun kanssa yhteen!
Hyvä myös, että auto rupesi pelaamaan, saitko muuten Laakkoselta mitään tietoa mistä se häiriö johtui?
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Noniin, kävin tankkaamassa.. En tiedä johtuiko työpaikalle eilen tulleesta latausasemasta (ei nyt ehkä vielä), polttomoottorin sisäänajosta vai mistä, mutta keskikulutus on kääntynyt mukavasti laskuun.
Reilun kolmen tonnin jälkeen keskikulutus 3.0 litraa ajotietokoneen mukaan. Nyt meni täyttämällä 34,4 litraa tankkiin ja kilometrejä kertyi edellisen 3.6. suoritetun tankkauksen jälkeen 1277.
Tarkoittaa että kesäkuun keskikulutus on 2,69 l/100 km. Aika hyvä, eikös vain?
Reilun kolmen tonnin jälkeen keskikulutus 3.0 litraa ajotietokoneen mukaan. Nyt meni täyttämällä 34,4 litraa tankkiin ja kilometrejä kertyi edellisen 3.6. suoritetun tankkauksen jälkeen 1277.
Tarkoittaa että kesäkuun keskikulutus on 2,69 l/100 km. Aika hyvä, eikös vain?
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Hienoja kulutuslukemia! Pienellä menee.
Onko joku jo ajanut pitempää matkaa tienpäällä (esim. Hki-Oulu), jolloin auto on enempi hybriditilassa ja latausta ei tehdä. Onko tuosta dieselin tappajaksi matka-ajossa? Meneekö helposti alle viiden litran lukemille?
Onko joku jo ajanut pitempää matkaa tienpäällä (esim. Hki-Oulu), jolloin auto on enempi hybriditilassa ja latausta ei tehdä. Onko tuosta dieselin tappajaksi matka-ajossa? Meneekö helposti alle viiden litran lukemille?
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Testasin 330e:tä tyhjillä akuilla ja 100km maantiematkalla muutama kuukausi sitten, ja silloin tulokseksi tuli 6.2 litraa satasella. Dieselin tappajaksi PHEV autoista ei ole pitkässä matka-ajossa, vaan ne loistaa stop and go -tyyppisessä nykivässä liikenteessä.gestapo kirjoitti:Hienoja kulutuslukemia! Pienellä menee.
Onko joku jo ajanut pitempää matkaa tienpäällä (esim. Hki-Oulu), jolloin auto on enempi hybriditilassa ja latausta ei tehdä. Onko tuosta dieselin tappajaksi matka-ajossa? Meneekö helposti alle viiden litran lukemille?
Ohessa linkki videoon:
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
- Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19
Samaa mieltä, omassa ajossa semmoinen normaalipäivä (2x90km molemmissa päissä lataus) niin pääsee alle neljän litran kulutukseen mutta heti kun heittää isolle kirkolle ja takaisin (Luumäki-Hki-Luumäki, ~420km lataus vain lähtiessä) ollaan jo kuuden litran kulutuksessa.El Pantero kirjoitti:Testasin 330e:tä tyhjillä akuilla ja 100km maantiematkalla muutama kuukausi sitten, ja silloin tulokseksi tuli 6.2 litraa satasella. Dieselin tappajaksi PHEV autoista ei ole pitkässä matka-ajossa, vaan ne loistaa stop and go -tyyppisessä nykivässä liikenteessä.gestapo kirjoitti:Hienoja kulutuslukemia! Pienellä menee.
Onko joku jo ajanut pitempää matkaa tienpäällä (esim. Hki-Oulu), jolloin auto on enempi hybriditilassa ja latausta ei tehdä. Onko tuosta dieselin tappajaksi matka-ajossa? Meneekö helposti alle viiden litran lukemille?
Toki jos välissä pitää pitkän lounastauon ja kahvitauot laturin ääressä niin sitten taas pääsee pienemmällä mutta matka-aika kasvaa turhan paljon!
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Saksan läpi ajettuna keskikulutus erittäin maltillinen 8,5 litraa. Akku tyhjä liikkeelle lähdettäessä. Ajotyyli bensaa säästämätön.
Kulkee hienosti ja kiihtyvyyttä riittää kaikkiin nopeuksiin samalla lailla kuin 328i:ssä. Huiput jää kuitenkin lukemaan 234 km/h.
Kulkee hienosti ja kiihtyvyyttä riittää kaikkiin nopeuksiin samalla lailla kuin 328i:ssä. Huiput jää kuitenkin lukemaan 234 km/h.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Kiva lukea 330e-juttuja mutta lähes pelkästään ne ovat kulutukseen liittyviä. Tuosta ei nyt dieselin tappajaksi ole, niin voisitte kertoa enemmän kokemuksia verrattuna muihin bensa ja diesel vehkeisiin ja muuta uutta. Vaikka mitä muuta uutta tekniikkapuolella ja varusteissa on.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Eipä siinä 330e:ssä mitään eroa varustepuolella ole muihin F30 LCI:hin verrattuna. Energianhallinta ja voimalinja on se miten se poikkeaa. Tavaratila on pienempi, mutta 2,5 viikon Euroopan kiertuetta ajatellen näytti 4 hengen matkatavaroiden jälkeen jäävän tilaa myös paluumatkan viiniostoksille. Mä en oikeasti ymmärrä miksi kaikilla muilla lapsiperheillä pitää olla farmarisalmol kirjoitti:Kiva lukea 330e-juttuja mutta lähes pelkästään ne ovat kulutukseen liittyviä. Tuosta ei nyt dieselin tappajaksi ole, niin voisitte kertoa enemmän kokemuksia verrattuna muihin bensa ja diesel vehkeisiin ja muuta uutta. Vaikka mitä muuta uutta tekniikkapuolella ja varusteissa on.
Täytyy reissusta palattuamme vaikka kirjoitella lisää noista varusteista jos jotakuta erityisesti kiinnostaa. Jotenkin tuntuu siltä että niistä kirjoittelu voidaan tulkita helposti leveilyksi ja että niistä lienee jo muiden mallien osalta kirjoiteltu vaikka kuinka, mutta on se kyllä hienoa että F30 on mahdollista varustella nykyisin melkoiseksi teknologiseksi ilotulitukseksi.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Varusteista kiinnostaa kuulla aina ja esim erosta kulkupuolella vaikka 325d/330d/328i verrattuna
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Ja noita edellämainittuja ajaneena kiinnostaisi miltä 330e tuntuu M235i:n jälkeen? Ei meilläkään ole farmaria vaikka pieniä lapsia onkin. Sedan riittää ihan hyvin.salmol kirjoitti:Varusteista kiinnostaa kuulla aina ja esim erosta kulkupuolella vaikka 325d/330d/328i verrattuna
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Merkittävin ero on alustassa. M235i on mikroautomainen ja uskomattoman tarkka hallittava, F30 on selkeästi kevyemmällä ohjauksella eikä siksi tunnu niin sporttiselta. 330e on tosi hyvä ajaa, mutta M235i:n tasolle se ei luonnollisesti yllä.///Marko kirjoitti: Ja noita edellämainittuja ajaneena kiinnostaisi miltä 330e tuntuu M235i:n jälkeen?
Sitten kenties äkkiseltään erikoiselta kuulostava johtopäätös. M235i:n perusongelma on se, että vaikka siinä on tehoa enemmän kuin oikeasti tarvitaan, se hankitaan fiiliksen vuoksi ja sen säilyttämiseksi sitä pitäisi olla jossain vaiheessa lisää. Ja kas kummaa, 330e:ssä on tehoa vähemmän, mutta silti siinäkin on sitä enemmän kuin tarpeeksi.
Hetkittäin ole kaivannut M235i:n murinaa, mutta vaihtopäätöstä en kadu. 330e mahdollistaa samalla rahalla niin paljon enemmän varustetta, että kompensoivia tekijöitä on tarpeeksi.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Kaikilla ajaneena (paitsi 330i) voisin sanoa, että eriluonteisia. 330e tuntuu alkuun ihan ripeältä (<100km/h), mutta viimeinen puruistus puuttuu verrattuna esim. 340i:hin, joka on selvästi nopeampi yli 100km/h. 328i/330i on vastaava suorituskyvyltään, paitsi kaupungissa, jossa 330e etevämpi. 325d taas puutuu vauhdin kasvaessa ja 330d tuntuu kaikkialla hyvältä. Kovin suuria eroja ei synny ja suorituskyky vastaa hyvinkin tarkkaan mallimerkintää. Arkiliikenteessä 330x on riittävän nopea, joten ainoastaan kaasupohjassa eroja syntyy.salmol kirjoitti:Varusteista kiinnostaa kuulla aina ja esim erosta kulkupuolella vaikka 325d/330d/328i verrattuna
image sharing
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Hyvä analyysi. Onkohan edes mitään huhuja ollut dieselin yhteyteen tuosta sähkölinjasta? Sehän voisi olla ihan kuningas, eli ripeä alle satasessa ja sitten kovemmissa nopeuksissa ja pitkillä matkoilla säästöpossu mitä bensavehkeet eivät ole.Kuudensuora kirjoitti:Kaikilla ajaneena (paitsi 330i) voisin sanoa, että eriluonteisia. 330e tuntuu alkuun ihan ripeältä (<100km/h), mutta viimeinen puruistus puuttuu verrattuna esim. 340i:hin, joka on selvästi nopeampi yli 100km/h. 328i/330i on vastaava suorituskyvyltään, paitsi kaupungissa, jossa 330e etevämpi. 325d taas puutuu vauhdin kasvaessa ja 330d tuntuu kaikkialla hyvältä. Kovin suuria eroja ei synny ja suorituskyky vastaa hyvinkin tarkkaan mallimerkintää. Arkiliikenteessä 330x on riittävän nopea, joten ainoastaan kaasupohjassa eroja syntyy.salmol kirjoitti:Varusteista kiinnostaa kuulla aina ja esim erosta kulkupuolella vaikka 325d/330d/328i verrattuna
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Sinulla kun on tuo 220i, niin mites siihen vertaisit? Siinähän on tuo nelari kuitenkin sama.ssalmela kirjoitti:Merkittävin ero on alustassa.///Marko kirjoitti: Ja noita edellämainittuja ajaneena kiinnostaisi miltä 330e tuntuu M235i:n jälkeen?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Siinä 220i:ssä on ihan sama huippualusta kuin M235i:ssä, mutta kulkupuoli rauhallisempi. 330e sijoittuu voiman suhteen näiden välimaastoon, ollen selkeästi ripeämpi kuin 220i.salmol kirjoitti:Sinulla kun on tuo 220i, niin mites siihen vertaisit? Siinähän on tuo nelari kuitenkin sama.ssalmela kirjoitti:Merkittävin ero on alustassa.///Marko kirjoitti: Ja noita edellämainittuja ajaneena kiinnostaisi miltä 330e tuntuu M235i:n jälkeen?
330e:n oikea vertailukohta on 30i, ei missään nimessä 20i. Todellinen yllätys on se miten voimakas 330e on autobaanalla. Kun vaihde vaihtuu n. 160 km/h:n kohdalla isommaksi, auto ryntää taas kun eBoost tuntuu purevan erityisesti matalammilla kierroksilla.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)