Hiacen E91 335i 2007 Performance
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Aika lähellä ollaan, talvella on juurikin nuo M6-vanteet (mulla replicat)
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Viime viikonloppuna oli Kuopiossa Kalis Car Show ja pidettiin pieni BTCF:n 335-miitti ennen tapahtumaa. Noita miittejä varmaan jatkossakin tulee silloin tällöin, eli eiköhän tämänkin foorumin 335-ihmiset jatkossa mahdu mukaan jos sopivasti sattuu lähelle :D
Pikku videota miitistä: http://youtu.be/3b48SnFAkXE
Pikku videota miitistä: http://youtu.be/3b48SnFAkXE
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Kiitän!
Huomenna täällä Joensuussa Speedpartyille tällä autolla, eli lentokentällä mailin matkalla katsotaan paljon kulkee. Veikkauksia otetaan vastaan
Huomenna täällä Joensuussa Speedpartyille tällä autolla, eli lentokentällä mailin matkalla katsotaan paljon kulkee. Veikkauksia otetaan vastaan
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Kiitän! 237,9 km/h taisi jäädä huipuiksi mailin matkalla jos oikein muistan, tarkemmat tulokset tulee myöhemmin. Pari videota myös kuvattu ajoista, täytyy laittaa nettiin kunhan kerkeen. Erittäin mukava tapahtuma tuo Speedparty, ens vuonna uudestaan ja toivottavasti on enemmän löylyäMicco kirjoitti:Nro 48 bongattu. Komea peli.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Joo, just katoin että olihan siellä pieni parannus! just hävis radion kuuluvuus suoran päässä niin ei kuullu omia lukemia...
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Micco
- Valvoja
- Viestit: 399
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
- Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
- Paikkakunta: Joensuu
Juu, ensimmäinen homma oli mennä kyselemään aina tulosta, kun pääsi takaisin lähtöalueelle.
Livenä kyllä tosi maukkaat äänet tuossa sun autossa. Mukava oli tutkailla vähän lähemmin tuollaista pitkästä aikaa.
E91 kyllä kiehtoisi käyttöautoksi, kun vaan asennoituisi mahtumaan sellaiseen... Omille ajoille pitäisi ottaa varmaan myös tupaöljykoneella ja mielellään xdrivena, kun on nelikkoon jo kohta vuosikymmenen tottunut.
Livenä kyllä tosi maukkaat äänet tuossa sun autossa. Mukava oli tutkailla vähän lähemmin tuollaista pitkästä aikaa.
E91 kyllä kiehtoisi käyttöautoksi, kun vaan asennoituisi mahtumaan sellaiseen... Omille ajoille pitäisi ottaa varmaan myös tupaöljykoneella ja mielellään xdrivena, kun on nelikkoon jo kohta vuosikymmenen tottunut.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Eiku kaupoille vaan, kyllä tällä pärjää
Tässä vielä pari videota Speedpartyn ajoista. Tuo oli eka kerta kun käyn tuollaisissa mailin lentokenttäkiihdytyksissä, mutta suosittelen ehdottomasti kaikille! Jotenkin tuohon jäi koukkuun, kun tuli ajettua 4 vetoa, jos se tulos vaikka paranisi. Paikan päällä oli ihan tavallisiakin autoja joten ei tarvitse olla satoja heppoja että tuonne kehtaa tulla. Mukava kokeilla kerrankin rauhassa mitä se auto kulkee ilman pelkoa poliiseista (vaikka olihan tuollakin poliisi radan päässä tutkaamassa). Paikan päällä näki myös paljon harvinaisia & hienoja autoja joita kerkesi tutkailla lähemminkin, mm. palon jäljiltä entisöity Ferrari 348 Spider.
Omat loppunopeudet oli neljässä vedossa siis: 238,2 237,9 239,4 ja 237,6 eli taida olla suurta merkitystä miten alussa lähtee.
Varttimailin ajat 14,36 13,53 13,94 13,83
Ekan lähdön otin varovasti, eli auto liikkeelle ja sitten vasta talla pohjaan. Toka lähtö oli kytkintä vasten noin 3000rpm, mikä oli ihan jees varttimailia ajatellen. Kolmannessa lähdössä oli noin 4000rpm, mutta silloin tuli aika paljon sutimista ykkösellä. Mutta silti paras loppunopeusaika, mutta en tiedä onko vaan sattumaa
Tuolla kaikki muut tulokset:
http://www.speedconcept.fi/images/tiedo ... esults.jpg
http://www.speedconcept.fi/images/tiedo ... s_402m.jpg
Videot:
http://youtu.be/F4VEcgDhVMk
http://youtu.be/wOILwn2h-rM
Tässä vielä pari videota Speedpartyn ajoista. Tuo oli eka kerta kun käyn tuollaisissa mailin lentokenttäkiihdytyksissä, mutta suosittelen ehdottomasti kaikille! Jotenkin tuohon jäi koukkuun, kun tuli ajettua 4 vetoa, jos se tulos vaikka paranisi. Paikan päällä oli ihan tavallisiakin autoja joten ei tarvitse olla satoja heppoja että tuonne kehtaa tulla. Mukava kokeilla kerrankin rauhassa mitä se auto kulkee ilman pelkoa poliiseista (vaikka olihan tuollakin poliisi radan päässä tutkaamassa). Paikan päällä näki myös paljon harvinaisia & hienoja autoja joita kerkesi tutkailla lähemminkin, mm. palon jäljiltä entisöity Ferrari 348 Spider.
Omat loppunopeudet oli neljässä vedossa siis: 238,2 237,9 239,4 ja 237,6 eli taida olla suurta merkitystä miten alussa lähtee.
Varttimailin ajat 14,36 13,53 13,94 13,83
Ekan lähdön otin varovasti, eli auto liikkeelle ja sitten vasta talla pohjaan. Toka lähtö oli kytkintä vasten noin 3000rpm, mikä oli ihan jees varttimailia ajatellen. Kolmannessa lähdössä oli noin 4000rpm, mutta silloin tuli aika paljon sutimista ykkösellä. Mutta silti paras loppunopeusaika, mutta en tiedä onko vaan sattumaa
Tuolla kaikki muut tulokset:
http://www.speedconcept.fi/images/tiedo ... esults.jpg
http://www.speedconcept.fi/images/tiedo ... s_402m.jpg
Videot:
http://youtu.be/F4VEcgDhVMk
http://youtu.be/wOILwn2h-rM
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Hyviä vetoja, vaikka kyllä manuaalilla tulee aina pakosti taukoja kiihtyvyyteen vaihtojen aikana. Loppunopeus olisi 15 kmh parempi tomaatilla, noh ei nyt ehkä... Mutta vähän jos olisi 8-aut mitä tuohon nyt ei tietty ole saatavilla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Micco
- Valvoja
- Viestit: 399
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
- Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
- Paikkakunta: Joensuu
Ei taida kovin paljoa merkitystä olla mailin loppunopeuteen, jos manuaalilla vaihteet vaihtaa/ menee päälle "normaalisti" verrattuna automaattiin. Silläkään, lähteekö viivalta kumit kiljuen, vai normaalin rauhallisesti ei ole loppunopeuden suhteen juuri vaikutusta. 1600m on pitkä matka. Toki, kaikki vaikuttaa kaikkeen ja muuttujia on monia.salmol kirjoitti:Hyviä vetoja, vaikka kyllä manuaalilla tulee aina pakosti taukoja kiihtyvyyteen vaihtojen aikana. Loppunopeus olisi 15 kmh parempi tomaatilla, noh ei nyt ehkä... Mutta vähän jos olisi 8-aut mitä tuohon nyt ei tietty ole saatavilla.
Esimerkiksi paino vaikuttaa varttimaililla kauheasti, maililla ei enää juurikaan. Kun katsoo Hiacenkin nopeuksia, osa on yksin ja osa 2 henkilöllä ajettuja. Pelkkää loppunopeutta haettaessa ei jollain vararenkaan kyydistä pudottamisella ja parin irtonyssäkän pois nostamisella paljoa pelasteta. Manuaali vs automaatti tilannetta mailille mietittäessä suurta osaa lopputulokseen vaikuttavat varmasti voimansiirron tehohäviöt.
Ensimmäistä kertaa olin itsekin mailia testaamassa, mukavaa oli. Kalustoa oli todellakin laidasta laitaan ja kaikki tuntuivat viihtyvän.
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Se tuli kyllä huomattua, että pienet painoerot tai lähdön räväkkyys ei juuri mailin matkalla vaikuta. Voi miettiä sillä tavalla, että jos 8-v automaatti auttaisi vaikka sekuntinkin alkukiihdytyksessa, ei sen saman sekuntin aikana enää 240+ nopeuksissa nopeus paljoa kasva. Ehkä muutamia kilometrejä tunnissa. Suurin vaikutus on vaan karskilla teholla ja ilmanvastuksella, sillä isoissa nopeuksissa huomaa kuinka suuri este kasa ilmaa auton edessä on.
Varttimaililla sen sijaan nopea automaatti auttaisi varmasti. Mukavaa hommaa silti
Varttimaililla sen sijaan nopea automaatti auttaisi varmasti. Mukavaa hommaa silti
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Raimo Miettinen
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 753
- Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
- Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da
Suomessa tehtiin jokin viikko sitten ihan uusi ennätys maililla. Oliko 364km/h loppunopeutta tällä Corvetella? Saa kiihtyä aika vauhdilla loppuvaiheessa, kun metrit vilisee loppuun satasen sekuntivauhdilla!
Mun pointti ehkä oli se että vaihteen vaihdosta tuli kamala viive kiihtyvyyteen, niin jollain automaatilla kiihtyvyys paranee. Nyt kun katsoi videota, niin joka vaihdossa kiihtyvyys keskeytyi joka vaihdon yhteydessä.Hiace kirjoitti:Se tuli kyllä huomattua, että pienet painoerot tai lähdön räväkkyys ei juuri mailin matkalla vaikuta. Voi miettiä sillä tavalla, että jos 8-v automaatti auttaisi vaikka sekuntinkin alkukiihdytyksessa, ei sen saman sekuntin aikana enää 240+ nopeuksissa nopeus paljoa kasva. Ehkä muutamia kilometrejä tunnissa. Suurin vaikutus on vaan karskilla teholla ja ilmanvastuksella, sillä isoissa nopeuksissa huomaa kuinka suuri este kasa ilmaa auton edessä on.
Varttimaililla sen sijaan nopea automaatti auttaisi varmasti. Mukavaa hommaa silti
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Joo, se on totta toki, kiihtyvyyttä saisi ainakin 8v automaatilla lisää. Koeajettu on M135i ja samoilla tehoilla se auto oman kanssa tuntui aika huimalta kiihtymään. 8 vaihteella vielä aina oikea vaihde pesässä ja lähes huipputehot käytössä. 6v automaatti ois ollu vaihtoehto omaankin mutta silloin ei ollut sopivia myynnissä kun omaani etsin.salmol kirjoitti:Mun pointti ehkä oli se että vaihteen vaihdosta tuli kamala viive kiihtyvyyteen, niin jollain automaatilla kiihtyvyys paranee. Nyt kun katsoi videota, niin joka vaihdossa kiihtyvyys keskeytyi joka vaihdon yhteydessä.Hiace kirjoitti:Se tuli kyllä huomattua, että pienet painoerot tai lähdön räväkkyys ei juuri mailin matkalla vaikuta. Voi miettiä sillä tavalla, että jos 8-v automaatti auttaisi vaikka sekuntinkin alkukiihdytyksessa, ei sen saman sekuntin aikana enää 240+ nopeuksissa nopeus paljoa kasva. Ehkä muutamia kilometrejä tunnissa. Suurin vaikutus on vaan karskilla teholla ja ilmanvastuksella, sillä isoissa nopeuksissa huomaa kuinka suuri este kasa ilmaa auton edessä on.
Varttimaililla sen sijaan nopea automaatti auttaisi varmasti. Mukavaa hommaa silti
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Tuli tilattua ZHP-nuppi performancen tilalle, kun tuo performance jotenkin ei tuntunut käteensopivalta. Ehkä mustan ja pidemmän nahkakepin veivaaminen vaan on jotenkin mukavampaa kuin lyhyen ja vaalean.
Tuo ZHP on siis ilmeisesti joissakin Z4:ssa ollut keppi, vai liittyikö siihen jokin jenkkien varustepaketti? Joka tapauksessa se on lyhempi ja käsittääkseni painavampi kuin M3:n keppi.
Tämän siis tilasin. OEM-tuote ja tullimaksut tuli päälle pari kymppiä. Myöhemmin selvisi, että Schmiedmannilta olisi saanut halvemmalla mutta samahan tuo...
http://www.ebay.com/itm/141183446672
Osasin asentaa jopa ihan itse. Performance-keppi irti nykäisyllä ja tuo alcantara-pussi olikin irtonainen joten kävi suoraan ZHP:n. En tiedä oisko pussia jotenkin pitäny laittaa kepin sisään hahloihin mutta noinkin asettui ihan hyvin.
ZHP on ihan vähän pidempi ja painavampi, joten tuntuma on jotenkin jämäkämpi. Tykkään tuosta enemmän. Ihan kuin vaihteensiirtokin ois jotenkin täsmällisempää ja tehoa tuli lisää ja kulutus laski
Joitain kuvia:
Tuo ZHP on siis ilmeisesti joissakin Z4:ssa ollut keppi, vai liittyikö siihen jokin jenkkien varustepaketti? Joka tapauksessa se on lyhempi ja käsittääkseni painavampi kuin M3:n keppi.
Tämän siis tilasin. OEM-tuote ja tullimaksut tuli päälle pari kymppiä. Myöhemmin selvisi, että Schmiedmannilta olisi saanut halvemmalla mutta samahan tuo...
http://www.ebay.com/itm/141183446672
Osasin asentaa jopa ihan itse. Performance-keppi irti nykäisyllä ja tuo alcantara-pussi olikin irtonainen joten kävi suoraan ZHP:n. En tiedä oisko pussia jotenkin pitäny laittaa kepin sisään hahloihin mutta noinkin asettui ihan hyvin.
ZHP on ihan vähän pidempi ja painavampi, joten tuntuma on jotenkin jämäkämpi. Tykkään tuosta enemmän. Ihan kuin vaihteensiirtokin ois jotenkin täsmällisempää ja tehoa tuli lisää ja kulutus laski
Joitain kuvia:
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Tuohan on sama nuppi mitä on käytetty pitkään 3, 5 sarjoissa mm. Mutta aivan loistava sellainen.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Ei ole ihan sama. Tuo ZHP-nuppi on alunperin E46 330i-malleissa oleen ZHP-varustepaketin nuppi. Se on vähän lyhempi ja painavampi kuin standardi:Kuudensuora kirjoitti:Tuohan on sama nuppi mitä on käytetty pitkään 3, 5 sarjoissa mm. Mutta aivan loistava sellainen.
http://www.turnermotorsport.com/p-1844- ... ttern.aspx
Pikagoogletuksella löyty aika monenlaista keppiä
Performance vs. perus ZHP vs. perus Reijitetty ja nahkainen, onkohan tämä joku E92 M3 tai 1M-keppi? Uudemman F10 M5:n valaistu manuaalikeppi. Jo omassa E46 M3:ssa taisi olla valaistu tuo keppi.
Saa sanoa kyllä jos ei jostakin tykkää minusta näin parempi!Squamish kirjoitti:Kerran olen kokeillut autoa missä oli tuo Performance -nuppi enkä tykännyt. Nyt voi sanoa tämän kun vaihdoit sen pois. Eli varmasti oikein onnistunut modaus.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d