Hiacen E91 335i 2007 Performance

Käyttäjät esittelevät autojaan
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Aika lähellä ollaan, talvella on juurikin nuo M6-vanteet (mulla replicat) :)
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Viime viikonloppuna oli Kuopiossa Kalis Car Show ja pidettiin pieni BTCF:n 335-miitti ennen tapahtumaa. Noita miittejä varmaan jatkossakin tulee silloin tällöin, eli eiköhän tämänkin foorumin 335-ihmiset jatkossa mahdu mukaan jos sopivasti sattuu lähelle :D

Pikku videota miitistä: http://youtu.be/3b48SnFAkXE
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
pokkus
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Kesä 2014, 05:29
Auto: 2011 Ford Mustang GT & 2013 BMW X3 35i xDrive
Paikkakunta: Suomi
Viesti:

Hieno peli! :thuup:
Autotallini: 2013 BMW X3 35i xDrive M-sport
Autojeni kulutuksen seurantaa: Fuelly
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Kiitän!

Huomenna täällä Joensuussa Speedpartyille tällä autolla, eli lentokentällä mailin matkalla katsotaan paljon kulkee. Veikkauksia otetaan vastaan :thup:
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

Nro 48 bongattu. Komea peli. :)
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Micco kirjoitti:Nro 48 bongattu. Komea peli. :)
Kiitän! 237,9 km/h taisi jäädä huipuiksi mailin matkalla jos oikein muistan, tarkemmat tulokset tulee myöhemmin. Pari videota myös kuvattu ajoista, täytyy laittaa nettiin kunhan kerkeen. Erittäin mukava tapahtuma tuo Speedparty, ens vuonna uudestaan ja toivottavasti on enemmän löylyä :thuup:
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

Kyllä sulla meni 239,4 km/h paras. :thuup:
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Joo, just katoin että olihan siellä pieni parannus! :) just hävis radion kuuluvuus suoran päässä niin ei kuullu omia lukemia...
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

Juu, ensimmäinen homma oli mennä kyselemään aina tulosta, kun pääsi takaisin lähtöalueelle.

Livenä kyllä tosi maukkaat äänet tuossa sun autossa. Mukava oli tutkailla vähän lähemmin tuollaista pitkästä aikaa. :thup:

E91 kyllä kiehtoisi käyttöautoksi, kun vaan asennoituisi mahtumaan sellaiseen... :lol: Omille ajoille pitäisi ottaa varmaan myös tupaöljykoneella ja mielellään xdrivena, kun on nelikkoon jo kohta vuosikymmenen tottunut.
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Eiku kaupoille vaan, kyllä tällä pärjää :)

Tässä vielä pari videota Speedpartyn ajoista. Tuo oli eka kerta kun käyn tuollaisissa mailin lentokenttäkiihdytyksissä, mutta suosittelen ehdottomasti kaikille! Jotenkin tuohon jäi koukkuun, kun tuli ajettua 4 vetoa, jos se tulos vaikka paranisi. Paikan päällä oli ihan tavallisiakin autoja joten ei tarvitse olla satoja heppoja että tuonne kehtaa tulla. Mukava kokeilla kerrankin rauhassa mitä se auto kulkee ilman pelkoa poliiseista (vaikka olihan tuollakin poliisi radan päässä tutkaamassa). Paikan päällä näki myös paljon harvinaisia & hienoja autoja joita kerkesi tutkailla lähemminkin, mm. palon jäljiltä entisöity Ferrari 348 Spider.

Omat loppunopeudet oli neljässä vedossa siis: 238,2 237,9 239,4 ja 237,6 eli taida olla suurta merkitystä miten alussa lähtee.
Varttimailin ajat 14,36 13,53 13,94 13,83

Ekan lähdön otin varovasti, eli auto liikkeelle ja sitten vasta talla pohjaan. Toka lähtö oli kytkintä vasten noin 3000rpm, mikä oli ihan jees varttimailia ajatellen. Kolmannessa lähdössä oli noin 4000rpm, mutta silloin tuli aika paljon sutimista ykkösellä. Mutta silti paras loppunopeusaika, mutta en tiedä onko vaan sattumaa :)

Tuolla kaikki muut tulokset:
http://www.speedconcept.fi/images/tiedo ... esults.jpg
http://www.speedconcept.fi/images/tiedo ... s_402m.jpg

Videot:
http://youtu.be/F4VEcgDhVMk

http://youtu.be/wOILwn2h-rM
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Hyviä vetoja, vaikka kyllä manuaalilla tulee aina pakosti taukoja kiihtyvyyteen vaihtojen aikana. Loppunopeus olisi 15 kmh parempi tomaatilla, noh ei nyt ehkä... Mutta vähän jos olisi 8-aut mitä tuohon nyt ei tietty ole saatavilla.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

salmol kirjoitti:Hyviä vetoja, vaikka kyllä manuaalilla tulee aina pakosti taukoja kiihtyvyyteen vaihtojen aikana. Loppunopeus olisi 15 kmh parempi tomaatilla, noh ei nyt ehkä... Mutta vähän jos olisi 8-aut mitä tuohon nyt ei tietty ole saatavilla.
Ei taida kovin paljoa merkitystä olla mailin loppunopeuteen, jos manuaalilla vaihteet vaihtaa/ menee päälle "normaalisti" verrattuna automaattiin. Silläkään, lähteekö viivalta kumit kiljuen, vai normaalin rauhallisesti ei ole loppunopeuden suhteen juuri vaikutusta. 1600m on pitkä matka. :) Toki, kaikki vaikuttaa kaikkeen ja muuttujia on monia.

Esimerkiksi paino vaikuttaa varttimaililla kauheasti, maililla ei enää juurikaan. Kun katsoo Hiacenkin nopeuksia, osa on yksin ja osa 2 henkilöllä ajettuja. Pelkkää loppunopeutta haettaessa ei jollain vararenkaan kyydistä pudottamisella ja parin irtonyssäkän pois nostamisella paljoa pelasteta. :) Manuaali vs automaatti tilannetta mailille mietittäessä suurta osaa lopputulokseen vaikuttavat varmasti voimansiirron tehohäviöt.

Ensimmäistä kertaa olin itsekin mailia testaamassa, mukavaa oli. Kalustoa oli todellakin laidasta laitaan ja kaikki tuntuivat viihtyvän. :thuup:
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Se tuli kyllä huomattua, että pienet painoerot tai lähdön räväkkyys ei juuri mailin matkalla vaikuta. Voi miettiä sillä tavalla, että jos 8-v automaatti auttaisi vaikka sekuntinkin alkukiihdytyksessa, ei sen saman sekuntin aikana enää 240+ nopeuksissa nopeus paljoa kasva. Ehkä muutamia kilometrejä tunnissa. Suurin vaikutus on vaan karskilla teholla ja ilmanvastuksella, sillä isoissa nopeuksissa huomaa kuinka suuri este kasa ilmaa auton edessä on.
Varttimaililla sen sijaan nopea automaatti auttaisi varmasti. Mukavaa hommaa silti :)
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

Suomessa tehtiin jokin viikko sitten ihan uusi ennätys maililla. Oliko 364km/h loppunopeutta tällä Corvetella? Saa kiihtyä aika vauhdilla loppuvaiheessa, kun metrit vilisee loppuun satasen sekuntivauhdilla!
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Hiace kirjoitti:Se tuli kyllä huomattua, että pienet painoerot tai lähdön räväkkyys ei juuri mailin matkalla vaikuta. Voi miettiä sillä tavalla, että jos 8-v automaatti auttaisi vaikka sekuntinkin alkukiihdytyksessa, ei sen saman sekuntin aikana enää 240+ nopeuksissa nopeus paljoa kasva. Ehkä muutamia kilometrejä tunnissa. Suurin vaikutus on vaan karskilla teholla ja ilmanvastuksella, sillä isoissa nopeuksissa huomaa kuinka suuri este kasa ilmaa auton edessä on.
Varttimaililla sen sijaan nopea automaatti auttaisi varmasti. Mukavaa hommaa silti :)
Mun pointti ehkä oli se että vaihteen vaihdosta tuli kamala viive kiihtyvyyteen, niin jollain automaatilla kiihtyvyys paranee. Nyt kun katsoi videota, niin joka vaihdossa kiihtyvyys keskeytyi joka vaihdon yhteydessä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

salmol kirjoitti:
Hiace kirjoitti:Se tuli kyllä huomattua, että pienet painoerot tai lähdön räväkkyys ei juuri mailin matkalla vaikuta. Voi miettiä sillä tavalla, että jos 8-v automaatti auttaisi vaikka sekuntinkin alkukiihdytyksessa, ei sen saman sekuntin aikana enää 240+ nopeuksissa nopeus paljoa kasva. Ehkä muutamia kilometrejä tunnissa. Suurin vaikutus on vaan karskilla teholla ja ilmanvastuksella, sillä isoissa nopeuksissa huomaa kuinka suuri este kasa ilmaa auton edessä on.
Varttimaililla sen sijaan nopea automaatti auttaisi varmasti. Mukavaa hommaa silti :)
Mun pointti ehkä oli se että vaihteen vaihdosta tuli kamala viive kiihtyvyyteen, niin jollain automaatilla kiihtyvyys paranee. Nyt kun katsoi videota, niin joka vaihdossa kiihtyvyys keskeytyi joka vaihdon yhteydessä.
Joo, se on totta toki, kiihtyvyyttä saisi ainakin 8v automaatilla lisää. Koeajettu on M135i ja samoilla tehoilla se auto oman kanssa tuntui aika huimalta kiihtymään. 8 vaihteella vielä aina oikea vaihde pesässä ja lähes huipputehot käytössä. 6v automaatti ois ollu vaihtoehto omaankin mutta silloin ei ollut sopivia myynnissä kun omaani etsin.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Tuli tilattua ZHP-nuppi performancen tilalle, kun tuo performance jotenkin ei tuntunut käteensopivalta. Ehkä mustan ja pidemmän nahkakepin veivaaminen vaan on jotenkin mukavampaa kuin lyhyen ja vaalean.

Tuo ZHP on siis ilmeisesti joissakin Z4:ssa ollut keppi, vai liittyikö siihen jokin jenkkien varustepaketti? Joka tapauksessa se on lyhempi ja käsittääkseni painavampi kuin M3:n keppi.

Tämän siis tilasin. OEM-tuote ja tullimaksut tuli päälle pari kymppiä. Myöhemmin selvisi, että Schmiedmannilta olisi saanut halvemmalla mutta samahan tuo...
http://www.ebay.com/itm/141183446672

Osasin asentaa jopa ihan itse. Performance-keppi irti nykäisyllä ja tuo alcantara-pussi olikin irtonainen joten kävi suoraan ZHP:n. En tiedä oisko pussia jotenkin pitäny laittaa kepin sisään hahloihin mutta noinkin asettui ihan hyvin.

ZHP on ihan vähän pidempi ja painavampi, joten tuntuma on jotenkin jämäkämpi. Tykkään tuosta enemmän. Ihan kuin vaihteensiirtokin ois jotenkin täsmällisempää ja tehoa tuli lisää ja kulutus laski ;)

Joitain kuvia:
Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

Tuohan on sama nuppi mitä on käytetty pitkään 3, 5 sarjoissa mm. Mutta aivan loistava sellainen.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Kerran olen kokeillut autoa missä oli tuo Performance -nuppi enkä tykännyt. Nyt voi sanoa tämän kun vaihdoit sen pois. ;) Eli varmasti oikein onnistunut modaus.
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Kuudensuora kirjoitti:Tuohan on sama nuppi mitä on käytetty pitkään 3, 5 sarjoissa mm. Mutta aivan loistava sellainen.
Ei ole ihan sama. Tuo ZHP-nuppi on alunperin E46 330i-malleissa oleen ZHP-varustepaketin nuppi. Se on vähän lyhempi ja painavampi kuin standardi:
http://www.turnermotorsport.com/p-1844- ... ttern.aspx

Pikagoogletuksella löyty aika monenlaista keppiä :)

Performance vs. perus
knob1.jpg
knob1.jpg (32.76 KiB) Katsottu 14101 kertaa
ZHP vs. perus
knob2.jpg
knob2.jpg (14.69 KiB) Katsottu 14101 kertaa
Reijitetty ja nahkainen, onkohan tämä joku E92 M3 tai 1M-keppi?
knob3.jpg
knob3.jpg (5.99 KiB) Katsottu 14101 kertaa
Uudemman F10 M5:n valaistu manuaalikeppi. Jo omassa E46 M3:ssa taisi olla valaistu tuo keppi.
knob4.jpg
knob4.jpg (260.27 KiB) Katsottu 14101 kertaa
Squamish kirjoitti:Kerran olen kokeillut autoa missä oli tuo Performance -nuppi enkä tykännyt. Nyt voi sanoa tämän kun vaihdoit sen pois. ;) Eli varmasti oikein onnistunut modaus.
Saa sanoa kyllä jos ei jostakin tykkää :) minusta näin parempi!
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Vastaa Viestiin