F01 730 d

Käyttäjät esittelevät autojaan
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Kiitokset!

Nyt on 1600 km menty, ensimmäinen tankillinen reilun 90 km/h keskinopeudella 6,48 l/100 km(tankkausta laskettu). Toinen tankillinen menossa ja kulutus tullee nousemaan litralla, innokkaita koeajajia on löytynyt, mikä hieman lisää kulutusta. Toki tuo eka tankki sisälsi hakureissun joten oli vähän mallia haamu. Mutta yli tonnin mennään näköjään tankillisella heittämällä.

Ensimmäisen korjauksenkin suoritin ja vaihdoin päiväajovalojen polttimot. :remonttireiska:
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Onneksi olkoon! :thuup:
Kyllähän tuossa varmaankin laatutaso hiukan muuttuu viitossarjalaiseen verrattuna. Upean näköinen ajokki.
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Kiitos kiitos.

Vitosenhan vaihdoin tammikuussa volvo XC70:seen, joka oli mainio peli talvikeleillä, mutta asfaltin paljastuttua muistin hyvin nopeasti miksen ole vulvulla ajellut aiemmin. Tai olihan rouvan autona puoli vuotta XC60 josta tykkäsin, siihen kun se humpaati kiikuti kaakuti sopi. Mutta ei se oikein tuohon omaan ajoautoon passaa, pitää olla jämäkkää menoa vaikka talvella vähän kärsittäisiinkin. Volvo on kyllä mainio asiakaskäyntiauto jos asiakas sattuu sen näkemään, ei yhtään vittuilua tai poikkipuolista sanaa, oli muutama onnittelukin kun oikeaan auton vaihdoin. Volvo miehiä siis. X1 vaihtui nyt sitten tähän ja rouva ei oikein mieltänyt tuota volvoa omakseen joten se menee nyt vaihdossa 320 xia touringiin.

Sillä tuota offtopikkia tuli etten pysty nyt aivan millintarkasti vertaamaan vitosta ja seiskaa. Joitakin selkeitä eroja on, mutta pitää ajaa se kymppi että voi olla varma. XC 70:seen vertailu tuskin kiinnostaa ketään. :mus:
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Hienoa seurata näitä Kynäkauppiaan seikkailuita, hyvä että täällä on muitakin järkiostajia ;)
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Joo, ne on tämmöset pikkuruokaset dieselit nyt in. :thuup:
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Kynäkauppiaallekin tiedoksi. Nyt kun pääset kunnolla seiskan makuun, mikään pienempi ei enää koskaan tunnu miltään ja mitään parempaakaan ei ole enää tarjolla...

Nauti siitä fiiliksestä nyt. Sitten kun rupeaa taas tekemään jotain muuta mieli, suunta ei ole kuin alaspäin. Tosin sitten on helpompi nauttia esim. F10:stä, kun on jo maistanut hunajaa :thup:

Taino, eikai. 750xdA Individual jatkettuna kaikilla herkuilla ehkä? Tosin fiilis on silti sama.

Tai sitten me odotellaan sitä 9-sarjaa rauhassa :w00t:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Juha kirjoitti:Nyt kun pääset kunnolla seiskan makuun, mikään pienempi ei enää koskaan tunnu miltään ja mitään parempaakaan ei ole enää tarjolla...
Toki on parempaa tarjolla, ei tosin BMW-merkkisenä.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

TJJ kirjoitti: Toki on parempaa tarjolla, ei tosin BMW-merkkisenä.
Huih. Kerettiläinen ajatus. No okey, ehkä Rolls Royce sitten...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Juha kirjoitti:Huih. Kerettiläinen ajatus. No okey, ehkä Rolls Royce sitten...
Niin, aikamoisen kalliita ne vaihtoehdot toki on: Bentley ja Rolls. Tavallisista sitten mitenkähän S-sarjan Mersu ja Audi A8 suhtautuu F01:een? Mersussa ainakin olisi mielenkiintoista tekniikkaa Suomen surkeita teitä varten, siis jos se systeemi toimii.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

TJJ kirjoitti:
Juha kirjoitti:Huih. Kerettiläinen ajatus. No okey, ehkä Rolls Royce sitten...
Niin, aikamoisen kalliita ne vaihtoehdot toki on: Bentley ja Rolls. Tavallisista sitten mitenkähän S-sarjan Mersu ja Audi A8 suhtautuu F01:een? Mersussa ainakin olisi mielenkiintoista tekniikkaa Suomen surkeita teitä varten, siis jos se systeemi toimii.
Mersut on taksikuskeille ja hevosia harrastavalle vähemmistölle. Audit taas on volkkareita, jotka on hinnoiteltu premium-luokkaan. Kumpikaan ei kiinnosta pätkääkään.

Sori, jos lähti vähän OT:ksi, kynäkauppias...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Siis tämähän on aiheessa, diudista olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä. Ässää en lyttää suorilta, mutta en väitä että paremmaksi muuttuu, varsinkaan jos ajaminen on mielessä, matkustus sitten erikseen. Uutta ässää en ole päässyt kokeilemaan, täällä periferiassa kun ei noita koeajomahdollisuuksia kauheasti. Tämän seiskan ostin koeajamatta, tai siis toki koeajoin ennen kuin nimet laitettiin lappuun, mutta väliraha sovittiin ilman koeajoa.

Oma 7-sarjan kiinnostus lähti liikkeelle viime kesänä, kävin ajamassa kaverin 2006 vm 730 d:n ja muistan edelleenki miettineeni että oman ajokin hintalappu oli noin 45 ke enemmän sillä hetkellä ja kyyti huonompaa. Auton mittarissa vielä 198 tkm ja alla 22" pallot, mutta ei sitä tarvinnut ohjastaa kuten 18" runflatti F10:ä. Ja vaikka auto oli paljon ajettu eikä enää niin nuori, kaikki oli kuosissa ja kabiinissa viihtyi.

Kävin samalla viikolla tyyppäämässä 2006 vm(160 tkm) A8:n ja 2003 vm(130 tkm) S500:sen. Kaikki siis edellistä koppaa, audi ei herättänyt mitään mielenkiintoa, minusta F10 oli parempi. Diudi oli kummallinen lilluja ja se vilkkuviiksi, ei hel***** mikä rimpula, mittariston ulkonäöstä puhumattakaan. Ässä taas tuollaa myllyllä oli omalla lyhyellä auton arvostelukaavalla hyvä. Parempi kuin F10, joka sekin on hyvä, mutta ei niin hyvä. Mutta toki ässän alaikäraja on vielä omalla kohdalla saavuttamatta.

Tuossahan nyt ei ollut mitään pointtia, mutta en usko että haittaa vaikka mulla ei olisikaan ihan heti autokuumeen laukaisijaa.
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Nyt kun Audi uudisti A8:n, niin Autobild otti vertailuun A8 TDI:n ja 730D:n (tiedän Autobild on arvostettu lehti).
Pisteet 551 550 Audin hyväksi eli yhden pisteen ero, siis ihan marginaaliero ja enemmän makuasia.
Pisteen hinta Audi 224 ja bemari 211 euroa ja Audissa kai on vakiona neliveto.
Muutamia huomioita: Sisämelussa bemari häviää pisteen, etuistuimissa häviö 2 pistettä, ohjauksessa bemu voittaa
kahdella pisteellä ja ehkä yllättävää metalliväri bemariin n. 1400 euroa Audissa 1000 euroa kalliimpi.
Ohjaamoa kehuivat Audissa moderniksi, mutta bemun ohjaamo oli niiden mielestä selkeämpi.
No joo, tämä nyt on tuollaista pisteillä kikkailua ja ehkä bemari olisi saanut enemmän pisteitä, jos myös 730 olisi
ollut juuri uusittu malliversio.
Ja eihän näitä uutena pelkällä palkkatuloilla osteta, ellei nyt myy kyniä.
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Parin weisbierin jälkeen voikin summailla tässä kokemuksia. Jos on normaalia enemmän lukihäiriöitä niin laitan ne kepun piikkiin.

Parikymmentä tuhatta on nyt rullattu ja kyllähän tämä on matkamiehen auto. Myhimyhi-efektiä puskee vieläkin, eikä nettiauto ole kirkunut normaaliin tahtiin, mutta kokemuksesta tiedän että kun se oikea löytyy vaihto ei vie älyttömästi aikaa. Joten loppuelämän mittaisia sitoumuksia en rupea tekemään. Heinäkuussa en ajanut oikeastaan ollenkaan, joten sekin jatkanee "uutuuden" viehätystä.

Muutaman kerran olen kokeillut F10:ä tänä aikana ja tuo "kakkosajokki" F31 ilman moottoria on lähes päivittäisessä käytössä ja kyllä nämä seriesit menevät ihan jaottelun mukaan. Kolmosessa pistää aina korviin rengasmekkala, siinä on toki alla runcrapit, mutta 16" vakiokoossa. Viitosella kun ajelee tulee mieleen että tämähän on kuin melkein seiska ja nimenomaan melkein, kaikessa jäädään karvan verran, vaikka verrokit ovat olleet paljon uudempia ja satkun vähemmän ajettuja. Vitosessa mielestäni karmea räpiskä mukitelineen kansikin on muistettu seiskaan korjata, valtava asia, mutta siihen kiinnittää nihilistinä nykyään vielä enemmän huomiota. :rolle:

Huonoahan tässä on se että kun auto on vanha, myös penkin muoviosat ovat vanhat - ja niihin kun ähipuhi 111 kg istahtaa niin kyllähän ne narisee. Muuten ikää ei huomaa oikeastaan kuin mittarista, maalipinnasta ja kuskin penkistä. Kojelaudasta ei tule resonointia, eikä hiiriä asustele missään. Eikä b-pilari napsahtele, kuten muistelisin exän tehneen, sitä vulvua ei lasketa, se menköön mielenhäiriön piikkiin. Vaikkakin mielenhäiriö on aika vallitseva olotila en kärsi mielenvikaisuudesta, suorastaan nautin siitä. :de:

Suurimmat erot vitoseen ovat laadukkuuden tunne ja matka-ajon leppoisuus, ei tarvitse kaitsea rattia ja meno on pehmoisan miellyttävää. Isotkaan heitot eivät tunnu missään ja vaikka auto kohtuudella kiihtyy voi samalla siemailla raikasta apsi-apinan kahvia ilman läikkymisen pelkoa. Parkkihallissa tulee kyllä valtamerilaivaolo ja edelleenkin pitää olla ahtaissa paikoissa todella tarkkana. Jos ajaa vuodessa 5 tkm ja vain kaupunkiajoa, niin tämmöinen ei välttämättä ole oikea valinta.

Volvo XC70 oli hyvä isoissa kuopissa, mutta siinä löi läpi poikkisaumat, mitkä taas eivät tunnu vitosessa, tässä ei tunnu kummatkaan missään. Vulvu oli mulla vain talvirenkailla 16" koossa, joten epäilen sen olevan aikainen pintakuoppatutka isommilla renkailla. Jos taas haluaa ajaa ramppirallia, ei tämä ole oikea valinta, onnistuu kyllä samalla tavalla kuin kolmosella, mutta ei ole yhtä hauskaa.

Omassa yksilössä ei ole DDC:tä, mutta jostakin syystä eri moodeissa on mahdollisuus valita jousitus sport/comfort ja sama homma laatikolle. Seiskassa on vissiin vakiona joku semi-ddc, ainakin iskareissa on joku ihme letku ja kai se vissiin vaikuttaa jotain alustaankin, niinhän tuo idrive väittää. Erot ovat aika marginaaliset, joskin ajan aina comfort-modella että mitäpä noista tietäisin.

Sen verran on menny weisbieriä ettei tästä varmaan kukaan tolkkua ota, mutta tarviiko näistä aina ottaa, ajaa sillä mistä tykkää.

Vikalistaus pitää kuitenkin tehdä:

Comfort access ei halua aina toimia kuskin puolen takaovesta lukituksessa. Aukeaa kyllä, mutta ei halua mennä lukkoon, nyt on taas pari viikkoa toimitut, mutta oikuttelee.

Yhtenä päivänä navi ja mittaristo käytti yömodea päällä muutaman kerran kirkkaalla auringon paisteella.

Pari päivää sitten meinasin riiskaista nesteet tuulilasiin - mitään ei tapahtunut. Vanhana citikka oppineena käytin vinkkareita kerran päällä ja sitten suihkusi ihan normaalisti.

Samoihin aikoihin comfort access ei toiminut, ovi ei auennut vaikka nyki pari kertaa kahvasta. Piti avata ihan kaukolla, sitten on toiminut normaalisti.

No nyt on jo sen verran proosaa ettei muista mitä on runoillut, joten taidanpa painaa sendia ja hakea kepun. :thuup:
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

:thup: Näitä on mukava lukea, hyvää settiä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Menneekö kynäkauppiaalla wessbierpäissään ddc ja adaptive drive sekasin? Ite tässä punkkusievässä aattelen että ddc on seiskan vakiovaruste :mus:
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Ne menee kaikki sekasi, adaptivet, deedeeseet ja kaverit. Mutta DDC siis löytyy, joka selittää nuo optiot, kiitokset tiedosta! :thup:
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Tämä meni vaihdossa niin summaan vaan nuo ylimääräiset kustannukset joista itse olin huolissani. Jarruhoito 110 tkm tienoilla n. 600e ja 140 tkm kohdalla hehkut+hehkurele ja akku nämä määräaikaishuollon kanssa 1200 e. Huolto oli luultavasti noin 400 euroa, jättäisi "remonttikuluiksi" 55 tkm:n matkalle (103-158tkm) noin 1400 euroa eli kaikki 2,5 senttiä per km. Hehkurele oli rikki, vaihdatin samalla hehkut kun kone oli auki, ei olisi ollut pakko mutta kun ajattelin vielä ajella tällä hetken. Ja sitten tuli auringonpaiste ja omasta mielestä ohittamaton tarjous tähtikeulaan. Tällä hetkellä talous on ilman peeämveetä, mutta tilanne korjaantuu heinäkuussa kun toinen ohittamaton tarjous business exclusive kulimallin muodossa kotiutuu.
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Just ajossa oli 350 km matkan F01 730xd. Pyörittelin vähän joka puolella. Kiva auto, eipä siitä oikein valittamista keksi. Hyvin taistelee aikaa vastaan, kun 7 vuotta vanha laite ja eipä juuri ikä näkynyt, toki tää mun testivehje oli vm 2014. Sanoisin, että S-mese oli kuitenkin motarilla aika paljon hiljaisempi. Mutta uusi 7er varmaan kirii taas vuorostaan ohi tässä kohdin. F02 750i oli aikanaan ajossa, siitä jäi hieman positiivisemmat kuvat vielä kuin tästä, mutta välissä on tullut ajettua niin paljon kaikkea että vertailupohjakin on erilainen.
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Kynäkauppias kirjoitti: Ja sitten tuli auringonpaiste ja omasta mielestä ohittamaton tarjous tähtikeulaan.
Kun sinulla on nyt tuoreita kokemuksia tähtikeulasta, niin kerro mitä hyvää tai huonoa siinä oli bemariin
verrattuna.
Kynäkauppias
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 538
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30
Paikkakunta: Oulu

Tästä onkin tullut monesta suunnasta kyselyä joten olen yrittänyt ihan mietiskellä noita eroja. Nykyinen ajokki siis W221 facelift alias 350 cdi 4matic ässä.

Merssu häviää selkeästi voimalinjassa ja jarruissa. 7 gtronic on kovin verkkainen vaihtaja s-modellakin ja vaihdot huomaa todella selkeästi. Täysin eri maata kuin ZF:n oikeat laatikot. Jarrua taas saa joko polkea tosissaan tai jarruttelu pitää aloittaa reilusti ajoissa. Autohold menee päälle ekstra polkaisulla ja aluksi tuntui että polkimen saa survoa lattiasta läpi että HOLD-teksti ilmestyy mittaristoon. 1500 km on nyt takana ja jotenkuten olen siihen tottunut, mutta toteutus voisi olla kyllä parempi. Melko varmasti jarruttelen seuraavalla pemari-ajelulla aika tehokkaasti.

Comand on joidenkin lähteiden mukaan helpompi kuin idrive, en kyllä mitään mullistavaa eroa ole löytänyt. Mesen mittaristossa saa selata osin samoja valikoita rattinappuloilla joten se kait helpottaa. Samoin kuin mittaristossa näkyviin saatavat navin ohjeet helpottavat HUDittomuutta. Kulutuslukemia en ole onnistunut löytämään, pitänee tutustua manuaaliin. Ensimmäinen tankillinen meni tankilta laskien 9 litran keskikulutuksella, pemari olisi mennyt yli litran vähemmällä, vaikka tuossa vähän koeajo poljetuksia olikin. Eiköhän se asettune 8-8,5 litran välimaastoon, pemu meni hieman yli seitsemällä litralla.

Ohjausta en osaa moittia, on kevyt mutta tarkka, sopii auton tyyliin. Alusta on ilmajousistakin johtuen lulla, eikä auto ole yhdestä puusta tehty kuten BMW. Sport-asennossa jämäköityy, mutta eipä tuosta raaseria ole tarkoitus ollut tehdäkään. Ei sillä että seiskakaan mikään rataohjus olisi ollut. Vastapainoksi kyyti on mukavaa ja jopa Lapin tiet ovat nykyään vähäkuoppaisemmat, mutta ohittaessa ei silti tule volvosta tuttua kauhunsekaista tunnetta auton kaatumisesta. Airmaticissa on myös joku mökkitie asento jolla auto nousee koomisen ylös, sitä varmaan tarvii johonkin.

Sisustasta ei todellakaan olisi voinut huomata että auto täyttää syyskuussa 5 vuotta. Penkit ovat uudenveroiset eikä muutenkaan näy pahaa kulumaa. Samaa ei voinut sanoa vuosi sitten seiskasta jossa dakota-nahassa oli ne tutut vekit kuskin penkissä, eivätkä ne kyllä vuoden aikana hirveästi vähentyneetkään. Kait se merssu nahka on pehmeämpää ja säilyttää muotonsa paremmin, mutta tästä tuli kyllä autolle iso plussa. Varmasti tuohon vaikuttaa huolellinen eka omistajakin, mutta dakota-nahka ei ole varsinkaan vaaleana kovin nätti ikääntyessään. Mitään pesukinnas.com käsittelyä auto ei siis ole nähnyt, mutta silti ihan freessi tapaus.

Itse penkkihän on sitten mallia Volvo, mutta onneksi parempi. Volvon penkkihän on semmoinen että ihan saman miten sen säätää se on ihan hyvä, tässä muuten sama mutta penkki on hyvä joskaan ei täydellinen. Pemarin comforttihan on sitten se täydellinen kunhan jaksaa säätää.

Mersussa ei sitten ainakaan pesuvedestä jää tuulilasin putsaus kiinni, vettä suihkuaa pissapojasta vaatimattomasti kahdeksaan eri kohtaan. Vettä tulee myös siihen malliin että mielenkiinnolla odotan montako litraa säiliöön mahtuu nestettä.

Eka remontinkin olen päässyt jo teettämään, hehku oli tullut tiensä päähän ja samalla reissulla utelin huoltohintoja. Service A on 250 e ja service B noin 600 e. Lisäksi laatikon öljynvaihto 400 e joka oli muistaakseni 125 tkm välein, joskin ensimmäinen vaihto piti tehdä alle satkun ajettuna. Ja hinnat marmotiskiltä.

Paremmuusjärjestykseen näitä on turha yrittää laittaa, mielelläni ottaisin talliin molemmat, mutta köyhyys häiritsee harrasteita. Työajot nelikko merssulla ja vapaa-ajalle takaveto pemu.
Vastaa Viestiin