Terve himottais tuollainen 630 tai 645 kertokaas kokemuksia kestävyys ylläpito ym ym
Terveisin Ola94
KIITOS VASTAUKSISTANNE
Kokemuksia bmw 630 e 63 tai bmw 645 minkä laiset käyttökulut
- CLiK
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 372
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
- Auto: E61 LCI
+ 987 + w450
Kovin paljon ei ole itselläni vielä ehtinyt kertyä kokemuksia, mutta laitetaan edes alkua. Edellisen omistajan jättämien kuittien perusteella perushuollot ovat hyvin samanhintaisia kuin vastaavassa 5-sarjalaisessa. Joissain tarvikeosissa saatavuus on huonompi kuin 5-sarjassa ja hinnat siten jonkin verran korkeampia.
Kv-foorumeilta löytyy jonkin verran vikakertomuksia, mutta vähän varsinaisia tyyppivikoja, jotka toistuisivat. Yleisimmin on tullut vastaan 645 koneiden yläpään ongelmat. Aika usein ongelma on liitetty vanokseen, mutta en tiedä onko se varsinainen syy. Ongelma ilmenee venttiilikannesta kuuluvana voimakkaana naputuksena. Samantyyppisiä ongelmiahan on raportoitu muistakin konetyypeistä. Joka tapauksessa tuon N62B44 koneen historia jäi lyhyeksi ja korvattiin 6-sarjassa 650:llä jo valmistuksen toisena vuonna.
Käyttökuluista vakuutukset ovat ainakin kasikoneisissa hinnakkaat ja tarjouksissa on vakuutusyhtiöiden välillä valtavia eroja. Vaivannäkö kannattaa, itselläni halvimman ja kalleimman ero oli lähes tonni. Bensaa kuluu, mutta kasikoneellakin pääsee maantiellä kasilla alkaviin kulutuksiin helposti. Taajamapäristelyt vie soppaa 10-15 litraa.
Kuutonen on hyvin ja laadukkaan oloisesti rakennettu auto. Voin suositella ja noista kahdesta konevaihtoehdosta ehkä 630i. Jos lompakko vain kestää, niin 650i antaa vielä reilusti enemmän.
Kv-foorumeilta löytyy jonkin verran vikakertomuksia, mutta vähän varsinaisia tyyppivikoja, jotka toistuisivat. Yleisimmin on tullut vastaan 645 koneiden yläpään ongelmat. Aika usein ongelma on liitetty vanokseen, mutta en tiedä onko se varsinainen syy. Ongelma ilmenee venttiilikannesta kuuluvana voimakkaana naputuksena. Samantyyppisiä ongelmiahan on raportoitu muistakin konetyypeistä. Joka tapauksessa tuon N62B44 koneen historia jäi lyhyeksi ja korvattiin 6-sarjassa 650:llä jo valmistuksen toisena vuonna.
Käyttökuluista vakuutukset ovat ainakin kasikoneisissa hinnakkaat ja tarjouksissa on vakuutusyhtiöiden välillä valtavia eroja. Vaivannäkö kannattaa, itselläni halvimman ja kalleimman ero oli lähes tonni. Bensaa kuluu, mutta kasikoneellakin pääsee maantiellä kasilla alkaviin kulutuksiin helposti. Taajamapäristelyt vie soppaa 10-15 litraa.
Kuutonen on hyvin ja laadukkaan oloisesti rakennettu auto. Voin suositella ja noista kahdesta konevaihtoehdosta ehkä 630i. Jos lompakko vain kestää, niin 650i antaa vielä reilusti enemmän.
ex. E63 650i, E88 125i
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Mene vähän off-topiciksi, mutta lainataan aihetta...
Osaako joku vertailla 6-sarjaa vanhoihin 3-sarjoihin (E46 ja E90) ensinnäkin mukavuudessa matka-ajossa ja toiseksi ajo-ominaisuuksissa Suomalaisilla maalaisteillä?
Aloin miettiä asiaa käydessäni virkistäytymässä Uudenmaan mutkateillä. Totesin, että vanha E46 on vielä ihan kelpo peli mutkateillä niin että parempaa ei oikeastaan osaa edes kaivata. Siirtymätaipaleella, eli motarilla sitten alkoi sitten jo kaivata vähän tasaisempaa ja hiljaisempaa kyytiä.
Eli onko E63 hyvä paketti tuollaiseen mutkatie- ja moottoritieajoon? Clarkson muistaakseni joskus haukkui E63:n mukavuuden surkeaksi, mutta olikohan siinä vähän taas sitä tunnettua Top Gear -lisää...?
Osaako joku vertailla 6-sarjaa vanhoihin 3-sarjoihin (E46 ja E90) ensinnäkin mukavuudessa matka-ajossa ja toiseksi ajo-ominaisuuksissa Suomalaisilla maalaisteillä?
Aloin miettiä asiaa käydessäni virkistäytymässä Uudenmaan mutkateillä. Totesin, että vanha E46 on vielä ihan kelpo peli mutkateillä niin että parempaa ei oikeastaan osaa edes kaivata. Siirtymätaipaleella, eli motarilla sitten alkoi sitten jo kaivata vähän tasaisempaa ja hiljaisempaa kyytiä.
Eli onko E63 hyvä paketti tuollaiseen mutkatie- ja moottoritieajoon? Clarkson muistaakseni joskus haukkui E63:n mukavuuden surkeaksi, mutta olikohan siinä vähän taas sitä tunnettua Top Gear -lisää...?
- CLiK
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 372
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
- Auto: E61 LCI
+ 987 + w450
E63 on erinomainen matka-auto, jos rengastus on kunnossa. Vakaa ja ennen kaikkea hiljainen, jousitus on hyvä kompromissi ajettavuuden ja mukavuuden välillä. 20" renkailla mukavuus säilyy ja tähän astisista autoistani se aivan ylivoimainen mukulakivikadulla. Mukavuusero E88:siin sport-alustalla ja runflateillä on huikea.
Mutkateillä iso auto ei tunnu niin herkältä kuin pienemmät. Ohjaus on kuitenkin kunnon renkailla yllättävänkin tunnokas, mutta tietty raskaus on kokoajan läsnä. Mutkateilläkin pääsee nauttimaan, mutta tässä E46 todennäköisesti pesee kuutosen. Mutkien väliset suoran pätkät on ainakin kasikoneella se juttu. E63 on aavistuksen aliohjaava, mutta ennen kuin sen ominaisuuden huomaa, on vauhtia mutkassa jo reilusti.
E63 on ennen kaikkea Gran Turismo. Upea matka-auto, mutta pikkuteillekin riittää ominaisuuksia.
Tästä parivertailusta lisää tarinaa kuutosen ajo-ominaisuuksista. Mielestäni varsin totuudenmukainen, mutta kannattaa huomata, että testiautossa on todennäköisesti alla runflatit.
http://www.insideline.com/bmw/6-series/ ... coupe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: tuli ensin väärä linkki, jätetään nyt sekin ihmeteltäväksi.
http://www.caranddriver.com/reviews/200 ... -road-test" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutkateillä iso auto ei tunnu niin herkältä kuin pienemmät. Ohjaus on kuitenkin kunnon renkailla yllättävänkin tunnokas, mutta tietty raskaus on kokoajan läsnä. Mutkateilläkin pääsee nauttimaan, mutta tässä E46 todennäköisesti pesee kuutosen. Mutkien väliset suoran pätkät on ainakin kasikoneella se juttu. E63 on aavistuksen aliohjaava, mutta ennen kuin sen ominaisuuden huomaa, on vauhtia mutkassa jo reilusti.
E63 on ennen kaikkea Gran Turismo. Upea matka-auto, mutta pikkuteillekin riittää ominaisuuksia.
Tästä parivertailusta lisää tarinaa kuutosen ajo-ominaisuuksista. Mielestäni varsin totuudenmukainen, mutta kannattaa huomata, että testiautossa on todennäköisesti alla runflatit.
http://www.insideline.com/bmw/6-series/ ... coupe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: tuli ensin väärä linkki, jätetään nyt sekin ihmeteltäväksi.
http://www.caranddriver.com/reviews/200 ... -road-test" onclick="window.open(this.href);return false;
ex. E63 650i, E88 125i
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
^ Juuri tällaista ensikäden tietoa osaa arvostaa ja kuulostaa siltä, että E63 on hieno Gran Turismo. Ja GT-luokan autoissa on aina ollut mulle (ja varmaan monille muillekin) jotain maagista...
Noista kahdesta valitsisin kutosen mennen tullen. Vaikka kasi on kasi, niin oikeastaan itselle oli tasan kaksi vaihtoehtoa ja ne olivat joko 630 tai 650. N52B30 ei paljon esittelyitä kaipaa, paras vapaasti hengittävä ei-motorsport kutonen omasta mielestä. M54 koneeseen verrattuna kiertää ja kulkee ihan eri tavalla. Myös polttoainetalous on selkeästi parempi. Tuosta on myös kaiveltavissa kohtuu helposti facelift 630i tehot ja ylikin. Vaikka paperilla tuo 630i ei mikään raketti olekaan, se on kuitenkin yllättävän pirteän oloinen ajossa. Maantiellä pääsee helposti 7L/100km. Jos sitten tehon puute osoittautuu sietämättömäksi, tuohon voi aina tiputtaa sen remmin. Alkupään malleissa pakosarjat ovat huomattavasti paremman malliset kuin myöhemmissä. Alkupään kutosissa taas raportoitu kannen rapinoista kylmästarteissa. Oma ei ainakaan moista tee.
Nimenomaan maantiellä tuo auto on omimmillaan. Todella letkeä vehje työntää menemään satoja kilometrejä vaivattoman oloisesti. On hiljaista, eikä vetele minnekään. Itse hankin tuon nimenomaan tulevia lomareissuja varten. Ensimmäisenä listalla ovat Lofootit ja sitten myöhemmin nokka kohti Alppeja. Tässä kohtaa olis helppo sanoa, että kasi kuuluu tuollaiseen GT autoon, mutta itse kyllä tykkään kovasti tuon kutosen äänimaailmasta. Vakuutukset olivat yllättävän halvat 630i:ssä. Jos tästä tulee pidempi omistus itselle, niin kyllä vakavasti harkitsen myöhemmin ESS:n remmin hankkimista. Se on oikeastaan semmonen hauska upgrade, jota voi sitten vakavammin harkita kun alkaa olemaan muuten puuhailut valmiit.
Nimenomaan maantiellä tuo auto on omimmillaan. Todella letkeä vehje työntää menemään satoja kilometrejä vaivattoman oloisesti. On hiljaista, eikä vetele minnekään. Itse hankin tuon nimenomaan tulevia lomareissuja varten. Ensimmäisenä listalla ovat Lofootit ja sitten myöhemmin nokka kohti Alppeja. Tässä kohtaa olis helppo sanoa, että kasi kuuluu tuollaiseen GT autoon, mutta itse kyllä tykkään kovasti tuon kutosen äänimaailmasta. Vakuutukset olivat yllättävän halvat 630i:ssä. Jos tästä tulee pidempi omistus itselle, niin kyllä vakavasti harkitsen myöhemmin ESS:n remmin hankkimista. Se on oikeastaan semmonen hauska upgrade, jota voi sitten vakavammin harkita kun alkaa olemaan muuten puuhailut valmiit.
Mini Cooper S "JCW"
BMW e63 630i
Smart Fortwo 0.8cdi
BMW e63 630i
Smart Fortwo 0.8cdi
Päivitellääs tätäkin jos siitä jollekin olisi iloa. Oma kutonen on nyt softattu Fekzenin softalla. Siihen tehtiin vielä semmonen muutos, että suuttimiksi koodattiin E90 M3 malliset, jotta flexifuelpurkki saa sitten tarjoiltua sen määrän soppaa, mitä se prosentuaalisesti halua lisätä. Nyt valvetronic avaa venttiileitä niin paljon kuin se on mekaanisesti mahdollista ja ennakoitakin on käplätty. Katalysaattorit vaihtui metallisiin paremmin virtaaviin ja tankkiin menee nyt pelkkää viinaa. Vehje piristyi melkoisesti. 0-100 menee 6s ihan vaan painamalla kaasun pohjaan sport asennossa. Tarkoitus olisi vielä nostaa vaihtorajaa vähän ylöspäin, koska softa antaa lisää voimaa aina 7500r asti. Sinne asti en aio tuota automaattia kierrättää, mutta pikkusen se saisi venyä pidemmälle. Nyt tulee vaihto kolmoselle vielä juuri ennen satasta. Ero alkaa olla todella pieni 645:n 5,7s luvattuun aikaan. Kun summataan 645 ongelmat ja tuo aika pieneksi kutistunut ero, en kyllä ottaisi itse 645 ongelmia ja juoksevia/ylläpitokuluja. Kaiken lisäksi tuo kutonen kuullostaa aivan jäätävän hyvältä noilla modatuilla pakosarjoilla. Makuasioita, mutta siitähän se on hyvä väitellä
Mini Cooper S "JCW"
BMW e63 630i
Smart Fortwo 0.8cdi
BMW e63 630i
Smart Fortwo 0.8cdi