zetori ympärivuotisessa käytössä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 46
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 18:29
löytyykö kokemusta keneltäkään z 4:sen talviominaisuuksista,millaihan tuollasella avo mallilla pärjää jos on kovakatto.anteeks ja kiitos
- Hiace
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 782
- Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
- Auto: BMW M340i
- Paikkakunta: Joensuu
Kokemusta ei oo, mutta luulisi että iso bensakone ja pieni ohjaamo varmasti lämpeää. Takavedolla ja manuaalilla on kiva ajella En tiedä sitten vuotaako tuo kovakatto enemmän lämpöä ulos verrattuna coupemalliin, tai natiseeko ajossa. Siitä vois joku kertoa jolla oikeasti kokemusta.
Tosin kova jätkähän ajelee talven läpi katto auki...
Tosin kova jätkähän ajelee talven läpi katto auki...
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 46
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 18:29
Ei taida olla kokemusta kauheen monella no kyselin toisella foorumilla ja joitain vastauksia sain zetori kuume on järetön,pitäs vaan uskaltaa tehdä päätös ja ostaa,tuskin se muuten ohitte menee.
Z3 oli aikoinaan hääautona ja kävin sillä parina päivänä talviliikenteessä (häät oli helmikuussa). Itse hääpäivänä oli -17 pakkaset, katto toimi ihan hyvin ja myös katto auki (ikkunat ylhäällä) pystyi ajamaan. Kaupunkinopeuksissa katto auki ajaessa puhallin oli kolmosella (max 4), eli reserviäkin olisi vielä ollut, mutta vauhdin noustessa yli kaupunkinopeuksien alkoi käydä viileäksi. Keski-Euroopan kitkat ehkä jättivät vähän toivomisen varaa pidon suhteen, mutta maltilla selvisi (auto oli ympärivuotisessa käytössä pk-seudulla). Tuskinpa se Z4 huonompi on, eli oletettavasti tarkenee ja ajamaan pystyy.
Mulla on ollut Z3 rättikatolla nyt kolmatta vuotta talvikäytössä. Katto ei ole mennyt miksikään, sisätila lämpiää nopeasti, koska se on sen verran pieni ja katto pitää kylmyyden hyvin ulkopuolella. Mihinkään en ole jäänyt edes kiinni, kun alla on hyvät nastat.
- CLiK
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 372
- Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
- Auto: E61 LCI
+ 987 + w450
Tää on jäänyt aikaisemmin täysin katveeseen. Kumpaa mallisukupolvea tarkoitetaan?
Kaveri ajeli 2,5 talvea E85:lla ihan kohtuu menestyksellä. Kovakatto hieman nitisi ja kuluneet kitkat ei antaneet ainakaan liikaa pitoa. Maavara on tietysti matala, mutta hyvillä talvirenkailla en näkisi mitään syytä vältellä talviajoa. Pieni kabiini lämpeni ainakin tehokkaasti. Näiden kokemusten perusteella uskalsin itsekin kokeilla taannoin talviavoilua E88:lla.
Kaveri ajeli 2,5 talvea E85:lla ihan kohtuu menestyksellä. Kovakatto hieman nitisi ja kuluneet kitkat ei antaneet ainakaan liikaa pitoa. Maavara on tietysti matala, mutta hyvillä talvirenkailla en näkisi mitään syytä vältellä talviajoa. Pieni kabiini lämpeni ainakin tehokkaasti. Näiden kokemusten perusteella uskalsin itsekin kokeilla taannoin talviavoilua E88:lla.
ex. E63 650i, E88 125i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 46
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 18:29
kyseessä tosiaan e85 onkohan zetoriin esim.jarruosat ihan omia vai löytyykö muista bemuista samoja osia??