Rengaspaineet, kesärenkaissa?

Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Lähinnä X3 (F25) kiinnostaa minkälaisia paineita teillä on renkaissa ja onko niihin miten päädytty?

Mielestäni suositellut paineet aiheuttavat ainakin alkuperäisrengaistuksella uraherkyyttä ja 2,5 barin tienoilla olevat paineet parantavat tilannetta.

Olen silti vielä "kokeiluasteella", eli vinkkejä ja kokemuksia kuulen mielelläni.

p.s. laitoin viestin tänne kun kiinnostaa X-sarja ja X3 erityisesti.
melperri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 589
Liittynyt: 13 Marras 2011, 16:51

Omassa E70 pidän 3.0 edessä ja takana. Ainakaan 18 ei runflateilla ei mitään uraherkkyyttä noilla paineilla , eipä kyllä matalemillakaan paineilla. Polttoaineen säästö mielessä olen nostanut paineet , voisi ehkä vielä 0,5 bar lisätäkin.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Niin, ulkomuistista vielä, että F25:n moporenkaiden suosituspaineet on suunnilleen 2,0 bar eteen ja taakse.
Avatar
GTA1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 275
Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport

image.jpg
image.jpg (84.39 KiB) Katsottu 6459 kertaa
Kävin tarkastamassa paineet kesärenkaista jotka ovat laitettu nyt alle ensimmäistä kertaa luovutuksen jälkeen. (Tuossa taulukossa noi 19" vaihtoehdot)
Jokaisessa näytti olevan 3.2 baria Nesteen huoltoasemamittarin mukaan. tiputin nyt ensiksi 3.0 ja katsotaan miltä nyt tuntuu. Täytyy vielä tarkistaa jollain muulla mittarilla että näyttää edes lähelle samoja lukuja.
Aika paljon on enemmän painetta laitettu kun mitä suositukset näyttää siinä B-pilarin tarrassa.
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Mulla X1:ssä tehtaalla tai luovutushuollossa laitettu kans kolmeen kiloon ja aika herkkä urille, ikäänkuin ohjaus ei palauttaisi edes urien jälkeenkään. Renkaat on normit ei run flatit. Talvi run flatit ei olleet niin herkät.
Vastaa Viestiin