Sain uuden X3 2.0d kuukausi sitten ja siihen oli tilattuna lisävarusteena lohkolämmitin. Auto luovutettiin ilman
lohkolämmitintä, sillä he sanoivat,että kyseiseen moottoriin ei ole vielä lohkolämmitintä saatavilla, todenäköisesti vasta tammi/helmikuun vaihteessa. Tuntuu oudolta, sillä "moottori" on ollut jo markkinoilla yli kaksi vuotta. Voiko pitää paikkansa?
Lohkolämmittimen satavuus X3:een
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Äkkiseltään höpön löpöä. Itsellä oli edellisessä 2010 F25:ssa lohkolämmitin. Asennettiin Autokeskuksessa.
Sitä itsekin epäilen. Tässä jälleenmyyjän sähköpostivastaus, kun viimeksi tiedustelin:
Lämmittimiä saadaan tammi/helmikuun vaihteessa. Kyseiseen moottoriin ei ole vielä lämmitintä.
Harmi, että olen maksanut jo asennuksen, muuten olisin voinut teettää sen muualla. Täytyypä pyytää rahojen palautusta. Taitaa olla rahat vähissä jälleenmyyjillä, sillä en saanut luovutuksen yhteydessä edes lumiharjaa tai skrabaa, vaikka 13. joulukuuta oli yksi talven pahimpia lumimyrskyjä.
Lämmittimiä saadaan tammi/helmikuun vaihteessa. Kyseiseen moottoriin ei ole vielä lämmitintä.
Harmi, että olen maksanut jo asennuksen, muuten olisin voinut teettää sen muualla. Täytyypä pyytää rahojen palautusta. Taitaa olla rahat vähissä jälleenmyyjillä, sillä en saanut luovutuksen yhteydessä edes lumiharjaa tai skrabaa, vaikka 13. joulukuuta oli yksi talven pahimpia lumimyrskyjä.
Oliskohan kysymyksessä silti öljypohjan säteilylämmitin? Tuollaisen laittoivat mun X3/F25:een aikanaan. Taitaa olla niin, että "oikeita" entisajan lohkolämmittimiä ei näihin uusiin autoihin enää saa. Tuollaisen oikean lohkolämmittimen teho oli tyypillisesti 600 - 700W kun öljypohjan säteilylämmittimen teho on n. 300W
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 161
- Liittynyt: 14 Maalis 2011, 22:38
- Auto: Tesla MYLR23
- Paikkakunta: Vantaa
Minun E83:ssa on öljypohjan lämmitin kun ei muuta siihen saanut ja olen aika yllättynyt jos uudempaan malliin saa perinteisen kunnon lohkolämmittimen. Kyllä tuolla öljypohjan lämmittimelläkin on pärjännyt, höystettynä sisätilojen lämmityksessä parin kilowatin Defa terminillä. Miten lie letkulämmittimien saatavuus tuohon uudempaan, jos jäähdytysnestettä haluaa lämmittää?
Defalla on säteilylämmitin F25.
http://www.defa.com/en/automotive/warmu ... ne_heater/" onclick="window.open(this.href);return false;
Defalla on säteilylämmitin F25.
http://www.defa.com/en/automotive/warmu ... ne_heater/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt: Tesla MYLR23
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
Ex: 2x Opel Kadett, Toyota Camry, Renault 21, Renault Laguna, Volvo V70, Volvo V70 awd, BMW X3 3.0sd, X1 xDrive 2.0d, 320iA GT xDrive
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 09 Syys 2012, 10:35
- Auto: Porsche Cayenne e-hybrid
BMW G30 530e ///M-Sport - Paikkakunta: Helsinki
Moro,
Mulle sanottiin että oli ollut markkinoilla, mutta oli tullut sen verran huonoa kommenttia asiakkailta, että ottivat pois myynnistä. Tiedä sitten. En jaksanut odotella, ja asennutin Webaston. Lämmintä piisaa...
Mulle sanottiin että oli ollut markkinoilla, mutta oli tullut sen verran huonoa kommenttia asiakkailta, että ottivat pois myynnistä. Tiedä sitten. En jaksanut odotella, ja asennutin Webaston. Lämmintä piisaa...
Daily BMW 530e ///M-sport Alpinweiß mit 19"
Daily BMW 535i ///Non-sport Havanna mit 21"
Daily BMW 535i ///Non-sport Havanna mit 21"
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Täyttä sontaa. "Uusiin" 2.0d koneisiin on ollut lohkolämppäri (niin sanottu paistinpannu) tarjolla jo vuodesta 2011.
Itse asennutin sen (Defa) AD-varaosaliikkeessä Oulunkylässä ja toimitus oli puolta halvempi kun BMW-liikkeessä.
Koska koko moottori on alumiinia, ns. vanha "öljypohja" lämppäri ei siihen käy.
Toinen juttu on sitten "läpivienti" sisätilan pistoketta varten. Mutta kyllä siihenkin löytyy "tie" ja piuhoja määrämitoin.
Ja vielä, koska akku on takaluukussa, niin akkuvaraaja (erittäin suositeltava) vaatiikin sitten pitkän vedon,
ja se voi olla kallis (ei kokemusta).
Itse asennutin sen (Defa) AD-varaosaliikkeessä Oulunkylässä ja toimitus oli puolta halvempi kun BMW-liikkeessä.
Koska koko moottori on alumiinia, ns. vanha "öljypohja" lämppäri ei siihen käy.
Toinen juttu on sitten "läpivienti" sisätilan pistoketta varten. Mutta kyllä siihenkin löytyy "tie" ja piuhoja määrämitoin.
Ja vielä, koska akku on takaluukussa, niin akkuvaraaja (erittäin suositeltava) vaatiikin sitten pitkän vedon,
ja se voi olla kallis (ei kokemusta).
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 05 Syys 2010, 00:09
- Auto: Valkoinen F31 320dA xDrive Sportline
- Paikkakunta: Vantaa
Akkulaturi laitetaan konehuoneeseen, siellä on apuvirtaa varten +- pisteet.Ricracing kirjoitti: Ja vielä, koska akku on takaluukussa, niin akkuvaraaja (erittäin suositeltava) vaatiikin sitten pitkän vedon,
ja se voi olla kallis (ei kokemusta).
X3 2015 B47D20A koneeseen saa nykyään Defa säteilylämmittimiä ja Calix letkulämmittimiä. Tilasin itse uuteen autoon Webaston lisäksi myös Calixin letkulämmitin, sisätilan lämmitin ja laturin, mutta kotona huomasin että autoon olikin asennettu Defan säteilylämmitin. Onneksi vanhoista sähköposteista käy ilmi mitä autoon on tilattu. Koska letkulämmittimen teho ja hyötysuhde on selkeästi parempi niin aion vaatia että Defa menee vaihtoon.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 12
- Liittynyt: 06 Elo 2015, 15:36
Omaan autoon oli sama valintatilanne (Calix letku vs. Defa säteily) joku aika sitten. Asentaja sanoi, että Calixin perus letkulämmitin ei tahdo kestää.. se normaali muovimalli siis. Kyseinen kaveri asentelee näitä todella paljon. Päädyin siis Defa säteilylämmittimeen. Toki asentajan suosituksen taustalla saattoi olla sekin, että letkulämmittimen laitto X3:seen on normaalia työläämpi rasti (käsittääkseni tuossa pitää vaihtaa useampi letkunpätkä, eikä vain tökkästä lämmitintä yhden letkun väliin kuten normaalisti).. kun taas säteilylämmittimen asennuksessa ei montaa minuuttia mene.jenu kirjoitti:X3 2015 B47D20A koneeseen saa nykyään Defa säteilylämmittimiä ja Calix letkulämmittimiä. Tilasin itse uuteen autoon Webaston lisäksi myös Calixin letkulämmitin, sisätilan lämmitin ja laturin, mutta kotona huomasin että autoon olikin asennettu Defan säteilylämmitin. Onneksi vanhoista sähköposteista käy ilmi mitä autoon on tilattu. Koska letkulämmittimen teho ja hyötysuhde on selkeästi parempi niin aion vaatia että Defa menee vaihtoon.
(Jos joku asiaa miettii, niin sisähaaran läpimeno löytyy apukuskin puolelta sisäilman suodatinten kotelon takaa)
Minä tilasin tuollaisen letkulämppärin sisäisellä kiertovesipumpulla 1500w vielä ei oo tullu paketti mulle.http://alvadi.ee/fi/varaosat/bmw/x3-f25 ... olammitin/
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 17 Huhti 2014, 21:08
R1TR kirjoitti:Minä tilasin tuollaisen letkulämppärin sisäisellä kiertovesipumpulla 1500w vielä ei oo tullu paketti mulle.http://alvadi.ee/fi/varaosat/bmw/x3-f25 ... olammitin/
Täältä ois löytyny vähän halvemmalla .... http://www.tt-thermo.fi/
Autokauppiaan mukaan Calixin letkulämmittimen asentaminen ei ole mahdollista koska autossa on jo tehdasasenteinen Webasto. Tästä syystä autoon asennettiin Defan säteilylämmitin.
Malli on siis X3 2015, 2.0 Diesel, Aut. ja B47D20A kone.
Onko foorumissa joku joka voi vahvistaa pitääkö tämä väite paikkansa?
Malli on siis X3 2015, 2.0 Diesel, Aut. ja B47D20A kone.
Onko foorumissa joku joka voi vahvistaa pitääkö tämä väite paikkansa?