Tervehdys,
hiukan takaraivossa polttelee ajatus X5:stä jossain vaiheessa ja alustavaa kommenttia foorumilaisilta ja infoa haussa. Mikä on ko autojen omistajien, tai niitä enemmän ajaneiden mielipiteet moottoreista. Mitä onkelmia näissä ollut (tosiaan vm. 2009->) jne.. Ja hulluttelun vuoksi sitten kysyn tuosta 40d:stä, onko ns. turhaa voimaa jo, hintaa alkaa toki tulla jonninverran lisää, mutta jos on aivan mahtava tuote, niin miksei sekin kiinnostaisi
Kaikkia olen koeajanut jossain kohtaa, ei vaan niin pinttynyttä mielikuvaa enää jäljellä...
Itseä tuo 35d jotenkin ajatuksena kiinnostanut tähän asti, sopivasti myös siitä välistä ja luulisi olevan hyvä voimanlähde.
Nyt vaan kokemuksia kehiin, koskaan ei ole tarpeeksi informaatiota näissä hommissa.. Tietty koeajolle mennään kokeilemaan juu, mutta ihan näin lämmittelynä vaikka.. (Ja oli jotenkin pakko saada ylipäätään kirjoitettua foorumille ja saada keskustelua aikaan)
-J
X5 30d, 35d vai 40d? :)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
- Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19
Itselläni on nyt muutaman kuukauden ollut profiilin mukainen 30d (235hv versio) ja voisi luonnehtia "kohtuulliseksi" tuota suorituskykyä. Tuli ajettua myös tuota 35d:tä pari kertaa syksyn aikana ja kyllähän täytyy myöntää että välillä sitä vähän haikailee sen perään, sen verran maukkaampi tuo tehokkaampi kone on.
Jos tietty järjellä ajattelee niin 30d riittää kuitenkin vallan mainiosti. On tuo X5 kuitenkin sellainen malmikasa että ei sillä nyt tee mieli edes räppäillä kuin ex-E91:llä vaan tuo on sellainen todella leppoisa matka-auto. Tietty jos sattuu sellainen yksilö löytymään missä on esim. Adaptive Drive ja kaikki muutkin ajo-ominaisuuksiin liittyvät herkut niin sittenhän auto muuttuu taas aivan toiseksi.
35d oltaisiin varmasti otettu itsekin mutta tärkein valinta peruste meillä oli 3. penkkirivi ja niissä vaihtoehtoja oli jo huomattavasti vähemmän...
Ongelmat varmaan ovat samat kuin muissakin vastaavissa koneissa - termarit (3 kpl) piti vaihtaa omaankin kun lämpöä ei hyttiin tullut yli 10 asteen pakkasilla. Imusarjan läpät noistakin löytyy jotka monet ovat poistaneet. Itse en vielä niitä ole poistanut.
Jos tietty järjellä ajattelee niin 30d riittää kuitenkin vallan mainiosti. On tuo X5 kuitenkin sellainen malmikasa että ei sillä nyt tee mieli edes räppäillä kuin ex-E91:llä vaan tuo on sellainen todella leppoisa matka-auto. Tietty jos sattuu sellainen yksilö löytymään missä on esim. Adaptive Drive ja kaikki muutkin ajo-ominaisuuksiin liittyvät herkut niin sittenhän auto muuttuu taas aivan toiseksi.
35d oltaisiin varmasti otettu itsekin mutta tärkein valinta peruste meillä oli 3. penkkirivi ja niissä vaihtoehtoja oli jo huomattavasti vähemmän...
Ongelmat varmaan ovat samat kuin muissakin vastaavissa koneissa - termarit (3 kpl) piti vaihtaa omaankin kun lämpöä ei hyttiin tullut yli 10 asteen pakkasilla. Imusarjan läpät noistakin löytyy jotka monet ovat poistaneet. Itse en vielä niitä ole poistanut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Juntan kanssa samoilla linjoilla, eli auto omimmillaan matka-ajossa. Itse en ole ajanut kuin 35d:llä ja nyt vajaat pari vuotta 40d:llä. Mielestäni näiden kahden välillä ei suurtakaan eroa. Varmasti tuo 30d:kin on ihan riittävä, mutta ehkä ohitustilanteissa tehoista on apua.juntta kirjoitti:Jos tietty järjellä ajattelee niin 30d riittää kuitenkin vallan mainiosti. On tuo X5 kuitenkin sellainen malmikasa että ei sillä nyt tee mieli edes räppäillä kuin ex-E91:llä vaan tuo on sellainen todella leppoisa matka-auto
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 162
- Liittynyt: 05 Elo 2010, 10:37
- Auto: BMW 530e M-Sport -19,
BMW 330e M-Sport -19
Juurikin näin, tiedä sitten minkä verran menee automaatin miettimisen piikkiin mutta ohitustilanteet on tähän asti olleet juuri ne tilanteet mihin enemmän potkua kaipaisi. Talvikelissä taas tuolla ei niinkään paljoa ole merkitystä.fifty kirjoitti:Varmasti tuo 30d:kin on ihan riittävä, mutta ehkä ohitustilanteissa tehoista on apua.
35d kanssa ei voi mennä hankinta pieleen mutta 30d on kyllä "ihan kiva". Jäipähän jotain tavoiteltavaa seuraavaan autoonkin ja takaisin nelivedon pariin siirtyneenä on tuolla meidän kakkosautolla, Minillä, ajellessani ruvennut tekemään mieli sinne takapäähänkin vetoa!
Viimeksi muokannut juntta, 24 Helmi 2012, 12:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Minulla oli 30d ja aika kivasti se liikkui. Nurkka-ajossa todella pirteästi. Toki matka-ajossa voisi ohituksiin olla lisääkin tehoa, mutta saattaisi lastulla saada liki saman kuin 35d:ssä on. Tuon tuplaturboisen kanssa tulee isommat korjauskuluriskit vanhemmiten, jos turbot rikkoontuvat.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Onko moista ongelmaa odotettavissa, eli onko jotakin tietoa asiasta??Markku J kirjoitti:Tuon tuplaturboisen kanssa tulee isommat korjauskuluriskit vanhemmiten, jos turbot rikkoontuvat.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Itse kyllä ottaisin käytettynä 40 d:n kustannuksien uhallakin. Hinnaneroa kun ei käytettynä 3.0 "kulimoottoriin" juuri ole. Ensiostajana 3.0 olisi oma valinta kun isommasta koneesta saa vaihdossa takaisin sen 500 e enemmän. Komemusta ei ole, fiiliksellä valittaisiin.
Kaverilla oli 35d ja aika nopeasti vaihtoi uuteen 3.0 deehen kun 8-portainen automaatti kiinnosti. Pari litraa pienempi kulutus ja voimalinjan saumattomuus tekevät 3.0 deestä kuulemma paremman. Ja voihan se olla ettei X5 ole ralliauto joka kaipaa lisää voimaa, mutta itseäni viehättää ajatus ylitehokkaasta möhköstä.
Hauska varustelu on kyllä nykyisessä, adaptive drive, navi, comfort-penkit ovh. uutena 128 ke ja sähköinen takaluukku puuttuu. Mitä lie ajatellut maahantuojan edustaja palettia ruksiessa.
Kaverilla oli 35d ja aika nopeasti vaihtoi uuteen 3.0 deehen kun 8-portainen automaatti kiinnosti. Pari litraa pienempi kulutus ja voimalinjan saumattomuus tekevät 3.0 deestä kuulemma paremman. Ja voihan se olla ettei X5 ole ralliauto joka kaipaa lisää voimaa, mutta itseäni viehättää ajatus ylitehokkaasta möhköstä.
Hauska varustelu on kyllä nykyisessä, adaptive drive, navi, comfort-penkit ovh. uutena 128 ke ja sähköinen takaluukku puuttuu. Mitä lie ajatellut maahantuojan edustaja palettia ruksiessa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 19
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 17:09
- Auto: BMW E70 '09, BMW F31 '13
Itseltäni löytyy 30d ja koskaan en ole kokenut, että tehoa olisi ainakaan liian vähän. Joo, ainahan tehoa voisi olla enemmänkin, mutta hyvin ohitukset onnistuu näilläkin hevosvoimilla. Ja rahallahan sitä saa lisää - yksi tuttava suositteli mm. P-tronickin settiä (hänellä löytyy moinen E61 xda:sta ja on toiminut moitteettomasti nyt lähes kahden vuoden ajan).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Ajelimpa Saksasta tuollasein 40d:n ja makea peli se oli,
ja hinnatkin alkaa olla normaalin hyvätulisen tavoitettavissa ;-)
ja hinnatkin alkaa olla normaalin hyvätulisen tavoitettavissa ;-)
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Onko 40 deessä ollut enemmän korjauskohteita kuin 30 deessä? Jos jollain ois edes jotain tietoa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
No on se tietysti 2 turbolla mutta eipä noissa ole ollut ongemia...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Tuskin noissa moottoreissa mitään suurempaa eroa on kestävyyden kannalta. Mulla neljän vuoden aikana ainoa (oikea) ongelma ollut tuo jakolaatikon oireilu ,ei siis ehtinyt täysin hajoamaan ennen korjausta.Kynäkauppias kirjoitti:Onko 40 deessä ollut enemmän korjauskohteita kuin 30 deessä? Jos jollain ois edes jotain tietoa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
40 d:ssä taita olla vahvempi versio jakolaatikosta, taitaa jakolaatikko-ongelmaa olla siis myös 30d:ssä...
Miten se jakolaatikko rupesi oireilemaan?
Edit, Kynäkauppias, taisitkin lähettää mailia ;-)
Miten se jakolaatikko rupesi oireilemaan?
Edit, Kynäkauppias, taisitkin lähettää mailia ;-)
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Auto piti jyrinää ja lievää tärinää jyrkästi käännyttäessä hitaalla nopeudella , esim. risteyksissä käännyttäessä. Suoraan ajaessa ei mitään ongelmia.Major kirjoitti:Miten se jakolaatikko rupesi oireilemaan?
Viat ja ongelmat osiossa otsikon "X3 jakolatikon öljyvuoto" (tai jotakin sinne päin) löytyy jotakin juttua aiheesta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 276
- Liittynyt: 24 Heinä 2011, 23:18
- Auto: G30 530e
xDrive M-Sport 2020
Onko näissä otsikon mukaisissa malleissa mitään korieroja vai onko ne korimalliltaan identtisiä - vai onko ainoat erot moottoreissa että esim. varustelutasossa? Haaveilen X5 mutta ei mitn hajua mikä malli näistä olisi itselle sopivin ja mitä eroa näissä on
Ex. F10 520d 2014, F11 520d 2011, E91 LCI 318i 2008, E90 318i 2006
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Riippuu hieman että minkä ikäistä autoa haet. X5:n ensimmäinen sukupolvi on E53 jota valmistettiin 1999-2006. Toinen malli on E70 jota valmistettiin 2006-2013. Viimeisin korimalli on F15 jota on valmistettu 2013 lähtien. Moottorit ja vaihteistot on luonnollisesti sitä tehokkaampia ja pienikulutuksisimpia mitä uudempi auto on.micqo kirjoitti:Onko näissä otsikon mukaisissa malleissa mitään korieroja vai onko ne korimalliltaan identtisiä - vai onko ainoat erot moottoreissa että esim. varustelutasossa? Haaveilen X5 mutta ei mitn hajua mikä malli näistä olisi itselle sopivin ja mitä eroa näissä on
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 276
- Liittynyt: 24 Heinä 2011, 23:18
- Auto: G30 530e
xDrive M-Sport 2020
Kiitos vastauksesta///Marko kirjoitti:Riippuu hieman että minkä ikäistä autoa haet. X5:n ensimmäinen sukupolvi on E53 jota valmistettiin 1999-2006. Toinen malli on E70 jota valmistettiin 2006-2013. Viimeisin korimalli on F15 jota on valmistettu 2013 lähtien. Moottorit ja vaihteistot on luonnollisesti sitä tehokkaampia ja pienikulutuksisimpia mitä uudempi auto on.micqo kirjoitti:Onko näissä otsikon mukaisissa malleissa mitään korieroja vai onko ne korimalliltaan identtisiä - vai onko ainoat erot moottoreissa että esim. varustelutasossa? Haaveilen X5 mutta ei mitn hajua mikä malli näistä olisi itselle sopivin ja mitä eroa näissä on
No, en sen ihmeemmin vielä ole ajatellut mikä vuosimalli se sitten olisi mutta veikkaan että 2008-2012 haarukkaan se sattuisi. Riippuen nyt sitten autosta. Mulla oli jotenkin sellainen mielikuva, että noita olisi erikokoisia, ehkä varustelut jne. on antanut näköharhan, kun noita on ajellut vastaan ja tästä syystä sitten tullu tällainen mielikuva. Mutta korimallit siis samat, mites varustelutaso onko noissa jotain "vakio" -eroja varustelujen suhteen?
Ex. F10 520d 2014, F11 520d 2011, E91 LCI 318i 2008, E90 318i 2006
Kyllä auton koko on sama jos saman mallisarjan vehkeitä vertaat. Jossain 40d:ssä on jotain lokasuojalevitteitä yms, mutta sama kori kuitenkin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 276
- Liittynyt: 24 Heinä 2011, 23:18
- Auto: G30 530e
xDrive M-Sport 2020
Kiitos vastauksesta - tämä juuri kiinnosti lähinnä että onko E70 mallin 30/35/40 samaa kokoluokkaasalmol kirjoitti:Kyllä auton koko on sama jos saman mallisarjan vehkeitä vertaat. Jossain 40d:ssä on jotain lokasuojalevitteitä yms, mutta sama kori kuitenkin.
Ex. F10 520d 2014, F11 520d 2011, E91 LCI 318i 2008, E90 318i 2006