X6

Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Juha kirjoitti:Oli kyl ensimmäinen kommentti evö, jonka olen kuullut, että sportit on paremmat kuin comfortit. Oli sitten säädöt vaan jäänyt kesken, tuumaan ma.
Tuota ajattelin itsekin, mutta voihan se olla että comfortien sivutuet on miedommat mitä sport-istuimien. Kaveri ajoi toistakin X6:sta seuraavana päivänä jossa oli comfortit eikä tykännyt niistä. Itse tykkään kyllä molemmista ja onhan ne comfortien kattavat sähkösäädöt loistavat. Niskatukikin liikkuu sähköllä.

X5 xDrive40e A näkyy olevan kaksilitraisella moottorilla. Se siitä sitten.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

///Marko kirjoitti:
Juha kirjoitti:Oli kyl ensimmäinen kommentti evö, jonka olen kuullut, että sportit on paremmat kuin comfortit. Oli sitten säädöt vaan jäänyt kesken, tuumaan ma.
Tuota ajattelin itsekin, mutta voihan se olla että comfortien sivutuet on miedommat mitä sport-istuimien. Kaveri ajoi toistakin X6:sta seuraavana päivänä jossa oli comfortit eikä tykännyt niistä. Itse tykkään kyllä molemmista ja onhan ne comfortien kattavat sähkösäädöt loistavat. Niskatukikin liikkuu sähköllä.

X5 xDrive40e A näkyy olevan kaksilitraisella moottorilla. Se siitä sitten.
Liikkuu se sporttienkin niskatuki sähköllä...

Comforttien arvon huomaa vasta, kun on muutama sata kilsaa alla ja on jaksettu hakea oikeat säädöt.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

///Marko kirjoitti:Tulipa ajettua X6 ja X5 nyt kuluvalla viikolla kun etsittiin kaverille uutta autoa. X5 oli 2009 mallinen 35d ja X6 2010 mallinen 40d. En meinannut alkuun edes innostua X6:lla ajamaan, mutta kokeilinpa kuitenkin.

X5 tuntui hieman vanhalta ja väsähtäneeltä sotaratsulta vaikka autolla oli ajettu alle 100tkm. Auton moottori oli 286hp 35d. Auton vaaleanahkaiset comfort-penkit nitisi ja natisi ajaessa eikä 6-portainen automaatti oikein nostattanut fiiliksiä. Varmasti hieno auto sellaiselle joka ei ole uudemmilla Bemareilla ajanut. Autossa oli lähes kaikki varusteet mitä siihen aikaan on listalta saanut, joten mistään karvalakkimallista ei ollut kyse. Ei kuitenkaan jatkoon.

X6 olikin sitten asia erikseen. Ajattelin että eikai näissä niin paljoa eroa ole että jaksaisin vaivautua koeajolle. Mietin että kai se riittää jos kaveri ajaa. Kuinka olinkaan väärässä. Tässä autossa oli 306hp 40d moottori ja 8-portainen automaatti. Varusteissakin löytyi: oyster nahkaiset sport-istuimet (kaveri meinasi että tukevat hänestä comfort-penkkejä paremmin sivulta), pro navi, hifi pro, kattoluukku, 20" -vanteet.

Onhan näitä isoja möhköjä tullut joskus talvella ajettua aiemminkin uutena BMW xdrive-päivillä. Mutta nyt ajettiin keskellä kesää kuivalla kelillä ja mikä tärkeintä ilman paskoja RFT-renkaita.

X6:n ajotuntuma oli ihan kuin henkilöautossa, paljon urheilullisempi kuin X5:ssa. Alusta ei pahemmin kallistellut mihinkään eikä ylimääräisiä natinoita kuulunut. Katto oli matalalla ja se lisäsi henkilöautomaista fiilistä. Tehon tunne oli aivan eri tasolla vaikka autossa ei ollut kuin 20hp X5:sta enemmän. Luultavasti tämä johtui 8-portaisesta automaatista joka avittaa autoa liikkumaan ihan eri malliin. Auto ei vedellyt yhtään mihinkään, vaikka alla oli 20" matalaprofiiliset läskit. Edessä 275 leveät ja takana 315 leveät. Oma X3 jossa on 19" non-RFT renkaat hakee uria aivan eri malliin kuin tämä laite ja olihan se vaikuttava laitos.

Ymmärrän kyllä hyvin että tällainen "ei niin tavanomainen auto" on omiaan ärsyttämään kansaa missä tahansa liikkuukin, enkä olisi koskaan uskonut että itse kiinnostuisin X3:sta isommasta maasturista. Nyt voin jo helposti kuvitella että siinä on mun seuraava auto. Mielellään 5-paikkasena ja 40d tai 50d kiitos.
Kannattaa varmaan kokeilla uudestaan X5 LCI mallia myös tuolla 40d paketilla sekä tarkistaa löytyykö siitä adaptive drive (& active steering) varusteista, veikkaan tuossa E71:ssä olleen noi varusteet? Adaptive Driven huomaa jos on sport nappi vaihde kepin takana. Samoin kannattaa kokeilla samoilla renkailla jos tuossa x5:ssa ei ollut 20":ia. Itse sain x5:n loppuun ajetuilla 20" RFT takarenkailla ja melkeni rupesi kaduttaa kun veteli niin ikävästi. Vaihdoin välissä vielä 18" nastat alle, joka teki autosta kiikkutuolin, siihen auttoi adaptive driven sport nappi, jonka jälkeen tuntuma oli täysin 5-sarjan tasoa. Kesäkumit alle laittaessa vaihdoin taakse 20" non-rft:t 315 leveenä ja vetely oli tippunut 10% aiemmasta ja lopulta ymmärsin nostaa vielä hieman rengaspaineita (2,8) niin nyt kulkee kuuluisan junan lailla. 20":lla renkailla keinuntaa ei ole oli sitten sport nappi käytössä tai ei, voimaa riittää ja vaihdot toimii 8-lovisella. :thuup: E70/71:sen välillä kyse on varmasti enemmän halu, muoto ja sisätila kysymyksistä kuin ajettavuuteen, sisätilafiilikseen liittyvistä asioista. Sopivia yksilöitä on varmasti tarjolla molemmista vaikka kuinka paljon sopivan värisenä ja varustettuna yhdistelemänä. :drink:

Täytyy sanoa, etten ole kanssa koskaan kuullut kenenkään sanovan sport penkkejä comfortteja paremmaksi. Itsellä selkeä must have varuste. Sivutukiin saa kuitenkin pumpattua aika paljon ilmaa jos vaatii lisää puristusta ja miehenmittaiselle jo aivan liikaa... :w00t: Ehkä ko yksilön penkeissä oli vikaa tai tosiaan säädöt ei ollut tapissa? :conf:
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
tyko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Heinä 2012, 12:37
Auto: S5 V8 coupe -08
A3 1.4 TFSI -12

En ole vielä sen lähemmin tutustunut malliin mutta haaveissa tämä auto on ollut siitä asti kun X6 julkaistiin. Pientä X6 kuumetta on tällä hetkellä päällä kun käytettynä alkaa saamaan jo ihan inhimilliseen hintaan. Mielestäni auton muotoilu on todella onnistunut ja kori näyttää edelleen Premiumilta, vaikka mallille on jo ikää kertynytkin. Johtuu ehkä siitä että on edelleen melko harvinainen näky liikenteessä. Yllä mainitut positiiviset kommentit ajettavuudesta vain vahvistavat omistamisen halua.

Mitä varusteita käytetyissä kärryissä kannattaa huomioida, erityisesti alustaan ja ajettavuuteen liittyen? Olen katsellut noin vm. 2009-2011 ikäisiä, joko 35d tai 35i koneella. Ylempänä tulivat mainittua adaptive drive, active steering sekä penkit. Muuta huomionarvoista? Onko näihin ollut ilma-alustaa saatavilla?
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

samulis kirjoitti: Kannattaa varmaan kokeilla uudestaan X5 LCI mallia myös tuolla 40d paketilla sekä tarkistaa löytyykö siitä adaptive drive (& active steering) varusteista, veikkaan tuossa E71:ssä olleen noi varusteet? Adaptive Driven huomaa jos on sport nappi vaihde kepin takana. Samoin kannattaa kokeilla samoilla renkailla jos tuossa x5:ssa ei ollut 20":ia. Itse sain x5:n loppuun ajetuilla 20" RFT takarenkailla ja melkeni rupesi kaduttaa kun veteli niin ikävästi. Vaihdoin välissä vielä 18" nastat alle, joka teki autosta kiikkutuolin, siihen auttoi adaptive driven sport nappi, jonka jälkeen tuntuma oli täysin 5-sarjan tasoa.
Joo, sitä kaverin kanssa harmiteltiinkin että liikkestä ei löytynyt yhtään X5:sta 40d koneella. Varmasti se on parempi laitos. Minusta siinä E71:ssa ei ollut Adaptive Drivea, koska mitään nappia ei ollut vaihdekepin vieressä. Mutta autossa oli varusteet ilmajousitus 220 ja aktiiviohjaus 217. Näillä oli varmasti vaikutusta ajettavuuteen.

Pitää ehdottomasti käydä ajamassa tuo X5 40d lci kun vastaan tulee. Minulle on ihan sama onko autossa sport- vai comfort-istuimet, kunhan vain jommat kummat löytyy.

Aika monessa X6:ssa on kattokaiteet ja minusta ne pilaa koko auton ulkonäön. Paljon paremman näköinen ilman. Toki makuasiahan tämäkin on ja joku voi niitä oikeasti tarviakin. Vaikka E71 X6 on jo vanha malli ei se minustakaan siltä näytä, kuten tyko edellä mainitsi. Tosi tyylikäs auto, varsinkin mustana :thuup:
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Taisi olla 2010 e70:n lci:n myötä, kun 40d & 8 vaihteinen laatikko tuli myös e71:een ja samalla vaihtui M57->N57:ksi ja Co2 päästöt putosi 20g/km, bensakoneista ei ole tietoa. Nähtävästi kuvien mukaan myös Navi on päivittynyt tuossa vaiheessa. AD & active steering on varmasti ne varusteet joita ajettavuuden suhteen kannattaa hakea. Täyttä ilma-alustaahan ei saa vaan taka-akselin ilmajouset tulee tietyillä ehdoilla, mutta käsittääkseni niitäkin kombinaatioita on 5:tä erilaista. Yleisohjeena tuo Adaptive Drive ilmajouset taakse kuten myös lisätty vetokyky, mutta näilläkin varusteilla on saanut autoja rautajousilla. Renkailla on sitten iso merkitys ja erityisesti takarenkailla, kuten kirjoittelin niin itsellä on 20" vanteet ja edessä vielä rft:t, kun ne oli ajamattomat auton ostohetkellä ja taakse ostin uudet non-rft:t ja nyt kulkee täysin tunteettomasti urille.

e70/71:set varsinkin isommilla koneilla tuntuu olevan järjestäen hyvin varusteltuja, joten muut varusteet maun mukaan. Itsellä aivan ehdoton must oli aktiivivakkari ja se rajasi valikoimaa aika rajusti, mutta silti valinnan varaa. Hyvät Hifi-paketit on nyt ainakin ehdoton. Ainakin 2010-> taitaa kaikissa olla peruutuskamera, joka on möhkölle varsin kätevä, en tiedä onko aiemmissa. Kaiteiden osalta olen samaa mieltä, että X6:n kohdalla ne pilaa ulkonäköä. Suomeen tuodaan nähtävästi monta e70/71:stä myös esim Italiasta ja niiden kanssa kannattaa varmistaa penkin lämmittimien olemassa olot. Saksalaisissa ne on ja valinta meneekin lähinnä onko edessä penkkien ilmastointia ja/tai takana lämmitystä & 4-zone ilmastointia. Weba on tietty Suomessa ja tälläisessä autossa must have ...
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

samulis kirjoitti:Suomeen tuodaan nähtävästi monta e70/71:stä myös esim Italiasta ja niiden kanssa kannattaa varmistaa penkin lämmittimien olemassa olot. Saksalaisissa ne on ja valinta meneekin lähinnä onko edessä penkkien ilmastointia ja/tai takana lämmitystä & 4-zone ilmastointia. Weba on tietty Suomessa ja tälläisessä autossa must have ...
Itse olen sen verran rajoittunut että Italian tuontia en varmasti osta ja Saksan tuonnin kanssakin on vähän siinä ja tässä. Tahtoo olla aina vaihtohetkellä rasite että kyseessä on tuontiauto.
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

///Marko kirjoitti:
samulis kirjoitti:Suomeen tuodaan nähtävästi monta e70/71:stä myös esim Italiasta ja niiden kanssa kannattaa varmistaa penkin lämmittimien olemassa olot. Saksalaisissa ne on ja valinta meneekin lähinnä onko edessä penkkien ilmastointia ja/tai takana lämmitystä & 4-zone ilmastointia. Weba on tietty Suomessa ja tälläisessä autossa must have ...
Itse olen sen verran rajoittunut että Italian tuontia en varmasti osta ja Saksan tuonnin kanssakin on vähän siinä ja tässä. Tahtoo olla aina vaihtohetkellä rasite että kyseessä on tuontiauto.
Tuota voisi tosiaankin X6:n kohdalla sanoa jo rajoitteeksi. Suomeen rekisteröitiin X6:ia 2009 79kpl, 2010 38kpl 2011 39kpl ja arvatenkin verotuskäytännöllä isompikoneisia ja hyvin varusteltuja vielä vähemmän. Tuollaisista luvuista varmaan 2010-11 puolet on olleet esittelyautojakin...
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

samulis kirjoitti: Tuota voisi tosiaankin X6:n kohdalla sanoa jo rajoitteeksi. Suomeen rekisteröitiin X6:ia 2009 79kpl, 2010 38kpl 2011 39kpl ja arvatenkin verotuskäytännöllä isompikoneisia ja hyvin varusteltuja vielä vähemmän. Tuollaisista luvuista varmaan 2010-11 puolet on olleet esittelyautojakin...
Niinpä, vähän niitä yhdellä omistajalla olleita Suomesta uutena ostettuja X6 40d -malleja on. Onneksi ei ole mitään kiirettä asian suhteen. Tarkoitus on ajella tuolla nykyisellä autolla vielä joitakin vuosia. Kaveri taitaa ehtiä nyt ensin laittamaan omansa ja samalla pääsee näkemään mitä hän tykkää autostaan.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Kaveri päätyi laittamaan tuon X6 40d:n mitä koeajettiin. Oli kyllä mukavan oloinen myyjä Vaasan Käyttöautossa ja halusi oikeasti tehdä kaupat autosta. Väliraha oli kohdallaan ja pienet jutut autosta luvattiin laittaa kuntoon.

Mikäli nuo hybridit ei vie miestä mennessään niin se on itsellä seuraava auto sitten joskus M50d koneinen. Malli voi olla mikä tahansa.
Avatar
X&3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 25 Elo 2010, 16:21
Auto: X5 45e

tyko kirjoitti: Mitä varusteita käytetyissä kärryissä kannattaa huomioida, erityisesti alustaan ja ajettavuuteen liittyen? Olen katsellut noin vm. 2009-2011 ikäisiä, joko 35d tai 35i koneella. Ylempänä tulivat mainittua adaptive drive, active steering sekä penkit. Muuta huomionarvoista? Onko näihin ollut ilma-alustaa saatavilla?
Aktiiviohjaus on hyvä olla olemassa. Aivan ehdoton on peruutuskamera, sillä viistosta takaikkunasta ei näe oikein mitään. Itselläni on sport-penkit mutta comfortit ovat paremmat. Sport penkkien korkeat reunat muutenkin korkeassa autossa ovat vähän hankalat kun kapuaa sisään. Ja kuluvat. Loistava auto, en voi kun suositella!
993
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Tammi 2016, 19:25

Hei,

X6:sta hankkimassa ja kaipaisin pientä valistusta sen alustasta perävaunun veto tarkoituksessa.

Onko vakio X5/X6:ssa ihan perinteiset rautajouset ja tavalliset iskunvaimentimet ilman mitään taka-akselin automaattista tasonsäätöä? Kysyn tätä siksi, koska toisinaan vedän jäähallin kokoista perävaunua ja minulle tuo automaattinen tasonsäätö olisi ihan must. Toisin sanoen, millä alustalla mun pitää X6 hankkia, että siinä olisi tuo automaattinen tasonsäätö? Ilma-alustasta tuo automaattinen tasonsäätö varmastikin löytyy? Onko ilma-alusta yhtä kuin Adaptive Drive vai onko se vielä erikseen?

Valistuksesta jo etukäteen kiittäen.
tyko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Heinä 2012, 12:37
Auto: S5 V8 coupe -08
A3 1.4 TFSI -12

http://www.sectovaihtoautot.fi/vaihtoau ... x6/100635/
Mitä mieltä tuosta? Ainakin asiallisesti varusteita. Onko joku foorumilaisista tuota käynyt paikan päällä katsomassa? Itsellä parisataa km matkaa tuonne joten mielelläni kuuluisin paikallisten arviot ennen Espoon reissua. :thuup:
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Tuota en ole paikanpäällä käynyt katsomassa - oli hiukan liikaa kilsoja tämän kertaisiin kriteereihin nähden. Kuvissa vaikuttaa siistiltä ja tuo kone on edelleen yksi parhaan vaikutuksen meikäläiseen tehneistä moottoreista tähän mennessä..aikanaan E92 335i:n ostaneena siis. Hieno moottori ja ominaisuudet istuvat hienosti myös maasturiin. Verrattuna esim V6-koneiseen Cayenneen, on tuo aivan toisesta maailmasta koneen puolesta.
Varusteita on mukava lista, mutta tuota ikää lähestyvien käytettyjen kohdalla olen omien kokemusten perusteella päätynyt siihen, että omissa valinnoissa saatan jopa välttää runsaasti varusteltuja yksilöitä. Syy on se, että kun omassa pihassa on runsaasti varusteltuja käytettyjä ollut, on niissä valitettavan usein ollut jos jonkinlaista probleemaa - ja nykyaikana ne usein ovat hankalia diagnosoida ja korjata = kalliita hommia. BMW:den osalta on käynyt omalla kohdalla noilta osin tuuri, tai sitten BMW:t ovat laadukkaampia kuin muutama muu saksalaismerkki. Mutta pitkiä korjaamokeikkoja on sattunut kohdalle parissakin yksilössä. Niiden takia olen alkanut suhtautumaan pienellä varauksella runsaasti lisävarusteltuihin käytettyihin. Toki voi olla vain huonoa tuuriakin tuo mitä omalle kohdalle on sattunut.

Mutta hieno X6 yksilöhän tuo vaikuttaa olevan ja ainakin hyvin sattuu meikäläisen makuun.
tyko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Heinä 2012, 12:37
Auto: S5 V8 coupe -08
A3 1.4 TFSI -12

Sen verran olin tuonne Sectoon yhteydessä, että kyseessä on suomiauto. Vuosihuolto tullee tuossa piakkoin eteen.
Tämän henkisellä autollani Audi S5:lla oli ajettu 145 tkm sen ostaessani eikä ensimmäistäkään ongelmaa ole ollut. Nyt mittarissa 191tkm, joten ei pelota nuo X6:n kilometrit. Se on sitten huonompaa hiihtokeliä jos sattuu joku suurempi remppa kohdalle, mutta yhtä lailla niitä voi tulla alemmillakin kilometreillä.
wilho
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 140
Liittynyt: 21 Heinä 2010, 14:06
Auto: G05 45e, f15 40e -16, f45 xe -16, e46 316ti -04

Moi,

Minulla oli e92 335i ja pidin siitä kuten jva. Kävin kesällä ajamassa Laakkosella olleet hienot 35i:n ja 40d:n. Molemmat 2012 malleja. Minusta 40d vääntönsä takia sopii möhköön paljon paremmin kuin bensa, mutta makuasia. Suosittelen ajamaan molemmat vaihtoehdot. Jos olet kuitenkin päätymässä tuohon35i:hin, niin tarkista että onko turbot, korkeapainepumppu, sähköinen vesipumppu vaihdettu, ovat kulutustavaraa näissä. Mahdollisesti myös suuttimet.
2016 225xe
2020 x5 45e
ex f15 x5 40e, e46 316ti, f11 520 xd, e92 335i, e46 330Ci
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

tyko kirjoitti:Sen verran olin tuonne Sectoon yhteydessä, että kyseessä on suomiauto. Vuosihuolto tullee tuossa piakkoin eteen.
Tämän henkisellä autollani Audi S5:lla oli ajettu 145 tkm sen ostaessani eikä ensimmäistäkään ongelmaa ole ollut. Nyt mittarissa 191tkm, joten ei pelota nuo X6:n kilometrit. Se on sitten huonompaa hiihtokeliä jos sattuu joku suurempi remppa kohdalle, mutta yhtä lailla niitä voi tulla alemmillakin kilometreillä.
Mitä autoa nyt olet ostamassa, kun täällä kyselet X6:sta ja btcf:llä F10/11:sta...?

Vai onko vielä se olo, että kaikki käy...? :tong:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
tyko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Heinä 2012, 12:37
Auto: S5 V8 coupe -08
A3 1.4 TFSI -12

Ostopäätökseen on vielä matkaa. Bmw:n X6 ja 5-sarja on vielä mahdollisia kummatkin. Kumpaakaan en ole vielä käynyt koeajamassa mutta vaihtotarjouksia on jo kysytty. Jahka kotiudun hiihtolomalta niin jalkaudun varmaankin koeajoille.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

tyko kirjoitti:http://www.sectovaihtoautot.fi/vaihtoau ... x6/100635/
Mitä mieltä tuosta? Ainakin asiallisesti varusteita. Onko joku foorumilaisista tuota käynyt paikan päällä katsomassa? Itsellä parisataa km matkaa tuonne joten mielelläni kuuluisin paikallisten arviot ennen Espoon reissua. :thuup:
Kulutus ollut 14.1 /100km. Kuulostaa aika paljolta diesel kuskin korvaan
tiko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 194
Liittynyt: 26 Heinä 2013, 11:17
Auto: m635 CSi
Mini One

Huivei kirjoitti:
tyko kirjoitti:http://www.sectovaihtoautot.fi/vaihtoau ... x6/100635/
Mitä mieltä tuosta? Ainakin asiallisesti varusteita. Onko joku foorumilaisista tuota käynyt paikan päällä katsomassa? Itsellä parisataa km matkaa tuonne joten mielelläni kuuluisin paikallisten arviot ennen Espoon reissua. :thuup:
Kulutus ollut 14.1 /100km. Kuulostaa aika paljolta diesel kuskin korvaan
Niin tuo alkuun kuulostaa, mutta kokonaisuus riippuu sitten paljonko ajaa vuodessa ja millainen on ajoprofiili. Oma hieman laiskempi x5 vie seka-ajossa 10-11 litraa dieseliä, kilometrejä kertyy n 15tkm. Kun huomioi korkean diesel-veron, puhutaan kustannuksista, jotka bensa-autolla tulee 13 litran kulutuksella. Bensa-auto lienee dieseliä herkempi ajonopeudelle ja kaupunkiajon määrälle. Optiminopeus möhkölle on kulutuksen kannalta 80-90km/h. Dieselillä pääsee tuossa ikkunassa kasilla alkaviin lukuihin ja tuolla bensallakin varmaan lähelle ysiä, mutta käytännössä tuota nopeusaluetta on sekalaisessa ajossa häviävän vähän kokonaisuutena. Ei iso auto ilmaiseksi liiku kuin hetken alamäkeen :)
Entiset: E23, E34 x2, E39, E84 x2. E61, E70 x2, F15, G45
Vastaa Viestiin