Vertaillen: Audi Q3 vs BMW X1

Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Audin kopiokone on taas ollut käynnissä ja tällä kertaa tuloksena Audi Q3, joka perustuu Volkswagen Tiguaniin. Myyntiin Q3 tulee kesäkuussa ja hinnat alkavat Saksassa hieman alle 30 000 eurosta. Alla pieni vertailu Bemarin saman kokoluokan X1:een. Mitoiltaan Q3 on hieman lyhyempi, mutta korkeampi kuin X1.

2.0 TDI - 140hv - (18d - 143hv)
2.0 TDI - 177hv - (20d - 177hv)

2.0 TFSI - 170hv - (18i - 150hv)
2.0 TFSI - 211hv - (28i - 245hv)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
X&3
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 25 Elo 2010, 16:21
Auto: X5 45e

Noiden kahden välillä ei kauaa tarvitsisi miettiä. Tuo Audi on suorastaan karmean näköinen, tulee mieleen ranskalaiset designit (esim Peugeot), joissa ei tiedä kumpi on etu-ja kumpi takapää...ei hyvä
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

No nyt kun sanoit, niin kieltämättä korin muodossa on jotain samaa kuin 3008 pösössä...
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Enpä kyllä kuvista katsottuna rumana tuota Audiakaan osaa pitää... Varsinkin harmaa S Line -yksilö on ihan ok yksityiskohdiltaankin. Mutta jos pienemmistä Audeista tuttu meluisuus vaivaa niin pilallahan se on koko auto.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Kerrankin Audi jossa on alle 1000 nappulaa ja nipukkaa keskikonsolissa.

Ei minustakaan tuo Audi nyt ruma ole (paitsi keulasta, kuten kaikki muutkin Audit) mutta vähän tuommoinen kananmuna, ei oikein dynaaminen. Tosin sama muotolinjahan on Q5:ssa, muna mikä muna ja Q7 on stondiksessa oleva muna.
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Audissa on lokasuojan aukot pyöreinä jotenkin dynaamisemmat. X1:n aukot on "Tiguan-tyyppisesti" kulmikkaammat. Tosin onhan BMW muutenkin linjoiltaan kulmikkampi kuin Makkis-kielellä Audin muna.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
JukkaE60

Mun mielestä Audi jokseenkin viivottimella down- ja resaisaa noita mallejaan, enemmän ja vähemmän onnistuneesti. Vanha A6 ja uusi A6, mitä uutta? Enemmän facelift. Sama 1l:n osittain sulanu jäätelöpakkaus kuin ennenkin.
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Minua tuossa X1:ssä häiritsee sivusta katsoen joko liian matala etuosa ennen tuulilasia tai liian mahtava jytkyperse. Sivusta Audin muna on tasapainoisemman oloinen, X1 on vähän tuollainen ryhmysauva.

Kuitenkin, totta että vagina on liian arka muotoilussaan pl. Seat. X1 ei ole tosiaan minkään kopiokoneen tuotos, kun vagina polkee erikokoisia munia tuutista pihalle ja koosta riippuen laittaa eri numeron Q:n perään.

X6 on ikoni (unelmani), X5 on todella tyylikäs (herraskainen mutta dynaaminen), uusi X3 sopusuhtainen ja X1 rohkeasti erilainen. Audilla on strutsin muna (Q7), kananmuna (Q5), luomukananmuna (Q3) ja varmaan tulee vielä joku pikkumuna (Q1 tai 2) joissa kaikissa on tuo porsaan stöpseli etupuikulana. Munien lisäksi Audilla on takaapäin söyräytettyjä munia, A3, A4, A6 ja söyräytyksen jälkeen persauksiin jalalla tallotut A7 ja se joku sitä pienempi söyräytetty ja tallottu muna.

A5 Coupe taasen on erittäin onnistunut, sian stöpseli siinäkin on, mutta se ei ole muna.

Mikäli Audilla olisi joku aerodynamiikkaviisas, muuttaisi hän Audit kulkemaan toista päin, sian stöpseli muuttuisi pakoputkeksi ja muna etenisi ahteri edellä. Aerodynaamisesti optimi muoto kun on pisara, niin muna vääritepäin on pisara, mutta olisihan se liian rohkeaa vaginalle.
Avatar
MasterH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
Auto: F10 528iSA
Paikkakunta: Helsinki

Siis lyhyesti:
X1 ulkonäkö vaatii totuttelua. Q3 (vai mikä vi..u se olikaan) ei edes ansaitsisi olemassaoloa. Vai?
Sisältä molemmat näyttää... voishan niillä jopa ajaa.
Edell. E92 335iA
Avatar
MasterH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
Auto: F10 528iSA
Paikkakunta: Helsinki

[quote="Makkis"]Minua tuossa X1:ssä häiritsee sivusta katsoen joko liian matala etuosa ennen tuulilasia tai liian mahtava jytkyperse. Sivusta Audin muna on tasapainoisemman oloinen, X1 on vähän tuollainen ryhmysauva.

Siis meinaatko että joku raskaampi esine/ elävä olento oli pudonnu tuulilasin eteen konepellille? Jos näin, olen samaa mieltä :)
Edell. E92 335iA
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Joo, jotain tällaista mitä MasterH kirjoittaa. Sama asia on käynyt Audilla A4 Avantissa, paitsi että JYTKY on tippunut perspäähän. Kyllä kai Q3 ansaitsee olemassaolonsa, onhan duunareiden saatava laittaa rahansa AUDI-logolla oleviin tiin kaivajiin jne.

X1 on kyllä livenä varsin hieno laite ulkoasultaan ja saa jopa autokuumetta pintaan, toisin kuin nuo munat.
Vastaa Viestiin