Ylläpidon edit: Keskustelu jaettu 1M Coupe -keskustelusta. Tänne siis kaikki keskustelu 1M Coupe vs RS3.
Kuvissa mukana myös TT RS.
Kyllä mullakin toi valkoinen on ehkä vaihtoehto numero 1 ellei koko auto sit vaihdu RS3:seen. No, kuukauden-parin sisällä asia varmistuu.
BMW 1M Coupe vs Audi RS3
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
-----
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Mutta korimallina täytyy kyllä sanoa, että 1 Coupe paljon paremman näköinen + todennäköisesti harvinaisempi myös autona. Audissa olisi muikeat äänet, jos nyt bemarinkaan ääniä voi huonoiksi haukkua.Cyclic Stig kirjoitti:Molempiin toteamuksiin . Valkoinen on tuon onnettoman väriskaalan paras vaihtoehto.Peke kirjoitti: Kyllä mullakin toi valkoinen on ehkä vaihtoehto numero 1 ellei koko auto sit vaihdu RS3:seen.
Kumpikaan ei voita autojen missikilpailuja mutta Audi on takuulla mukavampi vietävä talvikeleillä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
----
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 18:34
- Auto: Evo 9
- Paikkakunta: Vantaa
Näin itsekin asian näen; BMW hienompi ulkoapäin, RS3 miellyttää ehkä hivenen sisältä enemmän(mitä nyt kuvista pystyy hahmottamaan). BMW enemmän "sinkkumiehenratapeli" ja Audi taas enemmän jo pariutuneen, ehkä hivenen sivistyneemmän oloinen(tarvittaessa rata)peli.
Mutta oikeasti Audi on tällä hetkellä mun mielessä edellä ihan käytännön seikkojen vuoksi(mm. muija tulis ajaa autolla kans, saattaa tulla perheenlisäystäkin lähivuosina, automaatti pääkaupunkiseudun ruuhkiin, paremmat varusteet vakiona...jne...jne...) eikä ole minusta mitenkään pappakorinen, onhan muutkin RS:t ja Evot/STI:t neliovisia. Ja sit neliveto, kun siihen olen jo Evossa tottunut vaikea siitä on luopua. Mutta jos bemari on varmasti kesän rientoihin hauskempi peli ja nätimpi koriltaan. Tekniikka muuten on molemmissa yhtä hienoa ja laatupuolikin on molemmilla kunnossa. Molempia tulee Suomeen erittäin vähän, molemmissa kiintiöt ja Audinkin saa vasta vuonna 2012 alussa, jos nyt tilaa!!! Bemaria lupailivat sentään syys-lokakuulle. Saa nyt nähdä, tuleeko kauppoja.
Mutta oikeasti Audi on tällä hetkellä mun mielessä edellä ihan käytännön seikkojen vuoksi(mm. muija tulis ajaa autolla kans, saattaa tulla perheenlisäystäkin lähivuosina, automaatti pääkaupunkiseudun ruuhkiin, paremmat varusteet vakiona...jne...jne...) eikä ole minusta mitenkään pappakorinen, onhan muutkin RS:t ja Evot/STI:t neliovisia. Ja sit neliveto, kun siihen olen jo Evossa tottunut vaikea siitä on luopua. Mutta jos bemari on varmasti kesän rientoihin hauskempi peli ja nätimpi koriltaan. Tekniikka muuten on molemmissa yhtä hienoa ja laatupuolikin on molemmilla kunnossa. Molempia tulee Suomeen erittäin vähän, molemmissa kiintiöt ja Audinkin saa vasta vuonna 2012 alussa, jos nyt tilaa!!! Bemaria lupailivat sentään syys-lokakuulle. Saa nyt nähdä, tuleeko kauppoja.
Audi RS3
EX Mitsubishi Lancer Evo 9
EX Mitsubishi Lancer Evo 9
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
No okei, vedetään sen verran takaisin että jos nyt ei paljon paremman näköinen niin yleensä coupe > hatchback. A3 selkeästi parhaan näköisiä hatchbackeja mitä tarjolla on. Jos ajattelee ympärivuotista käyttöä niin selkeästi RS3 nelivetoineen vie voiton... voisi olla, että koeajolla rakastuisin itsekin, sen verran lämmöllä muistelen Golfin R32:stakinCyclic Stig kirjoitti:Kauneus on aina katsojan silmässä.. Mutta juu, varsinkin kun RS3:a ei saa 3-ovisena versiona vaan pelkästään "pappakorina". Vähän outo ratkaisu Audilta, mutta kait ne siellä tietävät. Paremman näköiseksi 1M:än asettaisin, mutta en PALJON paremman näköiseksi. Kuten sanoin, omassa mielessäni kumpikaan ei voita mitään autojen kauneuskilpailuja. Vähän eri syistä, 1M on omituinen palapeli ja RS3 taas korimalliltaan hiukan sopimaton "performance car".Antinontoxic kirjoitti: Mutta korimallina täytyy kyllä sanoa, että 1 Coupe paljon paremman näköinen
Ainoaksi autoksi pohjolan oloihin valitsisin kyllä noista RS3:n ihan nelivedon vuoksi. Sen sijaan jos olisi mahdollisuus pitää erikseen kesäkuukausien "ratatykkiä" niin homma voisi olla tyystin eri..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Neliveto on tarpeellinen vain talvella ja useissa autoissa, tietääkseni audeissa on neliveto toteutettu 65/35 vetosuhteella, eli hyvin etuvetopainoitteinen. Tälläinen on turvalinen ja mukava ajaa mutta hauskuus puuttuu täysin ja toisaalta se tuppaa yliohjautumaan jatkuvasti. On kyllä todella pitkät toimarit audissa, onko se jo tullut tuontantoon, ainkin hinnoiteltu on? Järkipaketti se rs3 näyttää olevan koska siihen saa automaatin - itse tykkäisin tomaatista...
Itse tykkään enemmän takapotkuisesta, jossa on sitä jotakin ja nk. sanottua makuasioista ei voi kiistellä ja kukin ajaa millä haluaa.
En ottanut varusteeksi sähköpenkkejä koska niitä tarvii niin harvoin ja mieluusti käyttää sen rahan sellaiseen varusteeseen, jota käyttää enemmän. Tokihan ne penkit voisi ottaa lisäksi mutta en halua satsata enempää.
Musta väri näyttä kyllä hyvälle mutta jotenkin vain valkoisessa autossa noi "muskelit" tulevat paremmin esille ja se myös suurentaa autoa, joka on vain hyvä. On kyllä todella suppea värivalikoima mutta minun värit ovat useimmin olleet valkoinen tai musta. Valkoinen oli ex. M3, johon se väri sopi kuin nenä päähän koska kattokin oli hiilaria ja samoin etusiiveke ja diffuusori.
Kivoja härveleitä autot ovat mutta harmittaa kun me suomalaiset emme pääse todentella nauttimaan siitä, johtuen kalliista hinnoista
Itse tykkään enemmän takapotkuisesta, jossa on sitä jotakin ja nk. sanottua makuasioista ei voi kiistellä ja kukin ajaa millä haluaa.
En ottanut varusteeksi sähköpenkkejä koska niitä tarvii niin harvoin ja mieluusti käyttää sen rahan sellaiseen varusteeseen, jota käyttää enemmän. Tokihan ne penkit voisi ottaa lisäksi mutta en halua satsata enempää.
Musta väri näyttä kyllä hyvälle mutta jotenkin vain valkoisessa autossa noi "muskelit" tulevat paremmin esille ja se myös suurentaa autoa, joka on vain hyvä. On kyllä todella suppea värivalikoima mutta minun värit ovat useimmin olleet valkoinen tai musta. Valkoinen oli ex. M3, johon se väri sopi kuin nenä päähän koska kattokin oli hiilaria ja samoin etusiiveke ja diffuusori.
Kivoja härveleitä autot ovat mutta harmittaa kun me suomalaiset emme pääse todentella nauttimaan siitä, johtuen kalliista hinnoista
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Taitaa olla uusissa pikemminkin toisinpäin... 40/60 takapainosta oon nähnyt mainintaa, paljon lie räsäkolmosessa?japi2010 kirjoitti:Neliveto on tarpeellinen vain talvella ja useissa autoissa, tietääkseni audeissa on neliveto toteutettu 65/35 vetosuhteella, eli hyvin etuvetopainoitteinen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
"... emme pääse todenteolla nauttimaan siitä johtuen kalliista hinnoista."
Ja alhaisista nopeusrajoituksista
Tännekin tulee muuten ensimmäiset "telkän pöntöt" 2012, mutta ei kuulemma moottoriteille.Koskahan ne kieltää röökin polton baareissa
Ja alhaisista nopeusrajoituksista
Tännekin tulee muuten ensimmäiset "telkän pöntöt" 2012, mutta ei kuulemma moottoriteille.Koskahan ne kieltää röökin polton baareissa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 18:34
- Auto: Evo 9
- Paikkakunta: Vantaa
Kyllä tuo neliveto on ollut iso plussa kesälläkin nykyisessä kulkineessa, mutta HAUSKEMPI takapotku vielä kyllä varmaan on. Audit on yleensä 60/40, mutta tarvittaessa menee taakse enemmänkin. Eiköhän RS:ään ole laitettu hauskuuttakin, hyvin tuo näyttää netistä löytyvissä videoissa menevän luisussa. Ensimmäiset Haldexit oli kyllä melkoisia puskijoita ja käytännössä etuvetoisia ajettavuudeltaan, mutta uusi sukupolvi on tässäkin asiassa jo ihan eri asia.japi2010 kirjoitti:Neliveto on tarpeellinen vain talvella ja useissa autoissa, tietääkseni audeissa on neliveto toteutettu 65/35 vetosuhteella, eli hyvin etuvetopainoitteinen. Tälläinen on turvalinen ja mukava ajaa mutta hauskuus puuttuu täysin ja toisaalta se tuppaa yliohjautumaan jatkuvasti.
Audi RS3
EX Mitsubishi Lancer Evo 9
EX Mitsubishi Lancer Evo 9
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
jep, taidan muistaa audin haldexkytkimistä koska joskus kun ajoin niin se oli todella etuvetoispainoitteinen mutta kyllähän se varmasti pitäää kutinsa että rs3 toimii niin että sillä voi hauskuutella - on varmasti kiva kokonaisuus.
Ei auta muutakuin perustaa oma maa, jossa asuisi vain ja ainoastaan autojen ystäviä ja jossa valtio tukee auton hankitaa, bensan saa verovähennykseen ja nopeusrajotteita ei tunneta
Ei auta muutakuin perustaa oma maa, jossa asuisi vain ja ainoastaan autojen ystäviä ja jossa valtio tukee auton hankitaa, bensan saa verovähennykseen ja nopeusrajotteita ei tunneta
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
---
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 18:34
- Auto: Evo 9
- Paikkakunta: Vantaa
Täällä heti kans yks kannattaja! Mun puolesta nämä pikku jutustelut RS:ää sivuten voi jättää tähän, jatketaan vaan aiheesta 1M Coupe.japi2010 kirjoitti: Ei auta muutakuin perustaa oma maa, jossa asuisi vain ja ainoastaan autojen ystäviä ja jossa valtio tukee auton hankitaa, bensan saa verovähennykseen ja nopeusrajotteita ei tunneta
Audi RS3
EX Mitsubishi Lancer Evo 9
EX Mitsubishi Lancer Evo 9
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Täytyy sanoa et audin sisustus on muodikkaampi, coolimpi siis - ne on jaksanut panostaa siihen. Lähinnä ratti ja penkit näyttää eritt hyvältä!
Kansalaisuushakemukset tulee jättää mahdollisimman pian sillä tähän Happylandiin ei oteta kuin rajoitettu määrä autoilun todellisia kiihkoilijoita
T. Kuningas-Presidentti
ps. pari ministerin paikkaa vielä auki
Kansalaisuushakemukset tulee jättää mahdollisimman pian sillä tähän Happylandiin ei oteta kuin rajoitettu määrä autoilun todellisia kiihkoilijoita
T. Kuningas-Presidentti
ps. pari ministerin paikkaa vielä auki
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
----
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Kulttuuriministerin paikka ois vielä auki
Ai ne penkkulit mitä mainoskuvissa näkyy ovat niitä rs istuimia, näky olevan aika hinnakkaat mutta ilmeisesti ovat hintansa arvoiset - ainakin ulkoisesti tyylikkäät. Kumma ettei m1 ssä ole m-sarjan penkkejä jossa on hartiatukiki nk. m3 ssakin on. Toisaalta sen ymmärtää koska eihän kaikki voi olla samoin kuin m3 ssa, muutoinhan kukaan ei ostaisi m3 autoja...
Ai ne penkkulit mitä mainoskuvissa näkyy ovat niitä rs istuimia, näky olevan aika hinnakkaat mutta ilmeisesti ovat hintansa arvoiset - ainakin ulkoisesti tyylikkäät. Kumma ettei m1 ssä ole m-sarjan penkkejä jossa on hartiatukiki nk. m3 ssakin on. Toisaalta sen ymmärtää koska eihän kaikki voi olla samoin kuin m3 ssa, muutoinhan kukaan ei ostaisi m3 autoja...
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Jaa, no enpä ole isoa plussaa kesällä nelivedosta huomannut, vaikka kaikilla vetotavoilla sekaisin olen ajellut kesäisin ja talvisin. Mökilläkin olen M3:lla käynyt, sellaista tietä, että ei paremmasta väliä. Hyvin nousi hiekkamontun pohjalta parkista ylös, maavarakin riitti. Asfaltilla ei nelivedolla tee kesäisin mitään IMO. Hiekallakin aika vähän. Talvella 100% eri juttu. Eli se iso plussa on kyllä jäänyt havaitsematta...
Jos ihan pakko olisi yhdellä autolla pärjätä ympäri vuoden, RS3:n ottaisin. Mutta onneksi ei ole sitä tilannetta. Ehdottomasti BMW nimenomaan ajodynamiikan johdosta olisi valinta, jos muutoin noita kahta saisi räpeltää.
Jos ihan pakko olisi yhdellä autolla pärjätä ympäri vuoden, RS3:n ottaisin. Mutta onneksi ei ole sitä tilannetta. Ehdottomasti BMW nimenomaan ajodynamiikan johdosta olisi valinta, jos muutoin noita kahta saisi räpeltää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 138
- Liittynyt: 03 Tammi 2011, 22:33
---
Viimeksi muokannut Cyclic Stig, 09 Huhti 2011, 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Peke: "Kyllä tuo neliveto on ollut iso plussa kesälläkin nykyisessä kulkineessa." No, tarkoittaako tuo hirveää etua, jää pohdittavaksi. Kuten sanoin, tuo iso plussa on jäänyt huomaamatta sekin...Cyclic Stig kirjoitti:No eipä kukaan ole tässä koko keskustelussa väittänytkään, että siitä nelivedosta kesällä hirveätä etua olisi.Pitkis kirjoitti:Jaa, no enpä ole isoa plussaa kesällä nelivedosta huomannut
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 28 Helmi 2011, 18:34
- Auto: Evo 9
- Paikkakunta: Vantaa
Juuri niinkuin kirjoitin, pikkasen viritetty Evo hyötyy nelivedosta kesälläkin, sateella todella paljon ja kuivallakin tiukemmissa lähdöissä ja mutkissa. Ja pari viime talvea on ollut oikeita talvia, joten edelleen nelivedosta ISO plussa.
Mutta RS3:sta ei tule Suomeen kuin 2kpl eli taitaa olla ns. pakko tilata M1. Pitänee kysellä tarjouksia BMW-puolelta...
Mutta RS3:sta ei tule Suomeen kuin 2kpl eli taitaa olla ns. pakko tilata M1. Pitänee kysellä tarjouksia BMW-puolelta...
Audi RS3
EX Mitsubishi Lancer Evo 9
EX Mitsubishi Lancer Evo 9