Katselin 5-sarjalaista tuontiautoa Saksasta, ja sitten törmäsin tähän, joka oli jotain aika lailla muuta, kun olin ajatellut: moottori oli isompi ja kilometreja selvästi enemmän, kuin etsimässäni kohderyhmässä. Toisaalta varustelista osuu juuri tasan haluamaani ja moottori on juuri vaihdettu, ja 35d olisi kyllä ilmeisen hauska moottori ajaa.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 02553.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilometreja on sen verran, ettei EuroPlus-takuuta enää saa. Toisaalta hinta veroineen olisi jotain kolmannes uuden listahinnasta Suomessa noilla varusteilla, joten ei olisi paha käyttää vähän rahaa kuluvien osien vaihtoon ja pieniin korjauksiin. Minulla ei ole koskaan ollut BMW:tä eikä autoa noin isoilla kilometreillä, joten en osaa oikein arvioida tätä. Onko tuon ikäinen jo ihan pommi ylläpitokustannusten kannalta? Adaptive driven alustakomponentit ainakin epäilyttävät. Toisaalta noita kutoskoneita pidetään kai aika luotettavina. Entäpä vaikuttaa noin isot kilometerit jo todennäköisesti jollain tavalla auton käyttömukavuuteen (jos huollot on tehty asianmukaisesti)?
Kommentteja?
Ajatuksia vaihtoautosta
Tekstisi perusteella ajattelin että on kyse reilusti yli 200tkm ajetusta. Eihän nuo lukemat vielä ole mitään, kun ovat tulleet lyhyessä ajassa, eli matka-ajona (eikä Suomen kuoppateillä). Itse olen tuonut viimeiset autot n. 150tkm ajettuina, ja tuntuvat juuri sisäänajetuilta. Tietysti jälleenmyydessä kilometrit ovat aina rasite. Mutta miksi tuossa autossa on kone jo vaihdettu?P. Laaja kirjoitti:Katselin 5-sarjalaista tuontiautoa Saksasta, ja sitten törmäsin tähän, joka oli jotain aika lailla muuta, kun olin ajatellut: moottori oli isompi ja kilometreja selvästi enemmän, kuin etsimässäni kohderyhmässä. Toisaalta varustelista osuu juuri tasan haluamaani ja moottori on juuri vaihdettu, ja 35d olisi kyllä ilmeisen hauska moottori ajaa.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 02553.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kilometreja on sen verran, ettei EuroPlus-takuuta enää saa. Toisaalta hinta veroineen olisi jotain kolmannes uuden listahinnasta Suomessa noilla varusteilla, joten ei olisi paha käyttää vähän rahaa kuluvien osien vaihtoon ja pieniin korjauksiin. Minulla ei ole koskaan ollut BMW:tä eikä autoa noin isoilla kilometreillä, joten en osaa oikein arvioida tätä. Onko tuon ikäinen jo ihan pommi ylläpitokustannusten kannalta? Adaptive driven alustakomponentit ainakin epäilyttävät. Toisaalta noita kutoskoneita pidetään kai aika luotettavina. Entäpä vaikuttaa noin isot kilometerit jo todennäköisesti jollain tavalla auton käyttömukavuuteen (jos huollot on tehty asianmukaisesti)?
Kommentteja?
Olen tuonut aina 6-koneilla, eikä niissä ole ollut mitään ongelmia. Nykyisessä F11:ssa on 160tkm tällä hetkellä.
Historia kannattaa toki selvittää. Leasing-autoihin olen ollut tyytyväinen kun ovat olleet yhdellä omistajalla ja huollot teetetään yleensä isoissa firmoissa tunnollisesti. Eli tulevat 3 vuoden ikäisinä yleensä myyntiin.
Mun f11:ssä on 180tkm mittarissa enkä oikein ymmärrä pohdintaa onko pommi vai ei. Huolto on aina tehty merkkiliikkeessä ja kuluvaa osaa on vaihdettu. Maalipinnassa on muutama hitti mutta niitähän tulee. Kummelia siteeraten "autot tykkää että niillä ajetaan". Kuskin penkissä on vähän farkuista tullutta väriä, eipä tuosta kilsat juuri muuten näy.
KomppaanTseitä, miksi ihmeessä kone on vaihdettu? No joo, kolme "vikaa" mun autossa on. 1) puuttuva 5. sylinteri, 2) puuttuva 6. sylinteri ja 3) etupyörät osallistuvat vain ohjaamiseen
KomppaanTseitä, miksi ihmeessä kone on vaihdettu? No joo, kolme "vikaa" mun autossa on. 1) puuttuva 5. sylinteri, 2) puuttuva 6. sylinteri ja 3) etupyörät osallistuvat vain ohjaamiseen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Ko. auto on ollut jo ainakin 4 kk myynnissä, hinta on kohtuullinen joten herää kysymys että miksi se ei ole tehnyt kauppaansa?
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
Kiitos kommenteista, hyviä pointteja. Tulin nyt kuitenkin siihen tulokseen, että (kaikkien muiden tavoin) katsotaan tuleva autoveroalennus ja mahdollinen aikaperustainen leasing-autojen verotus ja sitten jatketaan autonhankinnan mieittimistä.
Mielipiteitä autoista parista vaihtoehdosta:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7356455" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/bmw/520/7384844" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosiaan oma passat meni kaupaksi ja tilalle katselen autoa.
BMW kiinnostaa, mutta hieman arveluttaa 520:n mahdolliset jakopää ongelmat.
Myös saksasta / ruotsista tuominen on käynyt mielessä, onko täällä kokemuksia esim ruotsista hakemisesta?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7356455" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/bmw/520/7384844" onclick="window.open(this.href);return false;
Tosiaan oma passat meni kaupaksi ja tilalle katselen autoa.
BMW kiinnostaa, mutta hieman arveluttaa 520:n mahdolliset jakopää ongelmat.
Myös saksasta / ruotsista tuominen on käynyt mielessä, onko täällä kokemuksia esim ruotsista hakemisesta?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Lähinnä tuota B emaria tsekkailin. Ethän ole ottamassa manuaalia, ethän, ethän!!?? 5-sarjassa oleva 8-lovinen automaatti on yksi auton kohokohdista ja manuaali ei sitä päihitä missään eikä millään muotoa. Älä sorru manuaaliinka_0593 kirjoitti:Mielipiteitä autoista parista vaihtoehdosta
Onko se manuaali nyt niin huono asia..VolvostaBemariin kirjoitti:Lähinnä tuota B emaria tsekkailin. Ethän ole ottamassa manuaalia, ethän, ethän!!?? 5-sarjassa oleva 8-lovinen automaatti on yksi auton kohokohdista ja manuaali ei sitä päihitä missään eikä millään muotoa. Älä sorru manuaaliinka_0593 kirjoitti:Mielipiteitä autoista parista vaihtoehdosta
No tuo auto oli juuri tänä aamuna myyty kun sitä kyselin..
Eli seuraavaa metsästämään. Nahka penkit olisi "kiva" ja niitä on suomessa aika vähän tarjolla.
Miten saksan haku, vieläkö se on kannattavaa ja mitä vinkkejä.. Hinta kattona voisi pitää vaikka 27500€
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
On.ka_0593 kirjoitti:
Onko se manuaali nyt niin huono asia..
http://www.iltalehti.fi/autot/2015070719996239_au.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Jos Saksasta mietit niin sitten varustelussa on huomioitava muutama pakollinen varuste --> Comfort penkit, Proffanavi ja vähintään HIFI sterkat. Automaatti nyt on itsestäänselvyyska_0593 kirjoitti:mitä vinkkejä..
Entäs tämä:
http://www.nettiauto.com/bmw/520/7159979" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/bmw/520/7159979" onclick="window.open(this.href);return false;