Terve.Onko kenelläkään tietoa/kokemusta kuinka iso homma/korjaus on takakontin verhon ohjurin korjaus.Siis mekanismi joka nostaa verhon ylös kun ikkuna/takakontti aukaistaan.Ongelma itsellä on,että toiselta puolelta "natsa" poikki mikä liikuttaa verhoa ylös/alas.
Toivottavasti joku ymmärtää mitä ajan takaa,kuvat kertois enemmän kuin tuhat sanaa,mutta en jaksa lähtee pimeeseen räpsimään kuvia nyt illalla.
F11 takaluukun nouseva sisäverho
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Eli kuvassa vasemmalta puolelta D pilarista,osa 6 mennyt poikki.
Anyone...?
BTW...btcf forumilla meni 12 h ja 166 katselua,niin joku kommas...täällä 316 katselua 0 vastausta...
Anyone...?
BTW...btcf forumilla meni 12 h ja 166 katselua,niin joku kommas...täällä 316 katselua 0 vastausta...
- Liitteet
-
- Näyttökuva 2015-01-21 kello 21.35.12.png (258.76 KiB) Katsottu 10751 kertaa
Moi,
Samaiseen verhoon liittyen myös minulla ongelma;
Verho jäi aukiasentoon eikä liiku enää mihinkään, avaa/sulkee sitten lasia tai luukkua.
Toivottavasti olisi vaan sulake palanut, mikähän sulake mahtaa ohjureita suojata?
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
F11-2011
Samaiseen verhoon liittyen myös minulla ongelma;
Verho jäi aukiasentoon eikä liiku enää mihinkään, avaa/sulkee sitten lasia tai luukkua.
Toivottavasti olisi vaan sulake palanut, mikähän sulake mahtaa ohjureita suojata?
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
F11-2011
Jahas, pieni päivitys
Nyt kun tarkemmin katsoin niin kyllä ohjurit urassaan liikkuvatkin, ainakin tällä kertaa...
Oli vaan verhotanko lipsahtanut ylös ohjuritappien väärälle puolelle. Hellästi taivuttaen tanko pois urasta ja alakautta takaisin osan 6 alapuolelle, taas toimii.
Niin ja se sulakekaavio löytyi sulakekotelosta. Ohjureiden suojana kaavion symboleista tulkiten jokin sulakkeista 153,155 tai 183 mutta kaikki siis olivat ehjiä.
Nyt kun tarkemmin katsoin niin kyllä ohjurit urassaan liikkuvatkin, ainakin tällä kertaa...
Oli vaan verhotanko lipsahtanut ylös ohjuritappien väärälle puolelle. Hellästi taivuttaen tanko pois urasta ja alakautta takaisin osan 6 alapuolelle, taas toimii.
Niin ja se sulakekaavio löytyi sulakekotelosta. Ohjureiden suojana kaavion symboleista tulkiten jokin sulakkeista 153,155 tai 183 mutta kaikki siis olivat ehjiä.
Nouseeko teillä tämä sisäverho ihan ylimpään asentoon, kun avaatte takaluukun? Itsellä tuota verhoa saa nostaa sinne ääriasentoon käsin. Huomannut, että mikäli tämä verhon ei ole kosketuksissa niihin urassa oleviin ohjureihin yläasennossa, ei sisäverho myöskään laske alas kun kontin laittaa kiinni. Onko muilla vastaavaa? Auton vm. 2016.
Ei ole ollut yläasennon kanssa ongelmaa, mutta verho ei tässä taannoin jaksanut mennä alas. Luukkua sulkiessa verho yritti mennä alas pari senttiä, mutta palasi ylös. Tämä ratkesi, kun voitelin kulku-urat silikonilla. Taas toimii.
Takalasi sen sijaan ei jaksa enää nousta itse ylös. Ilmeisesti kaausjousi(?) on vajaan kolmen vuoden aikana päästänyt ylimääräiset kaasut ulos.
Takalasi sen sijaan ei jaksa enää nousta itse ylös. Ilmeisesti kaausjousi(?) on vajaan kolmen vuoden aikana päästänyt ylimääräiset kaasut ulos.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 3
- Liittynyt: 23 Syys 2018, 13:57
- Auto: F11 2016
Moi,Matlock kirjoitti: ↑21 Helmi 2018, 22:18 Nouseeko teillä tämä sisäverho ihan ylimpään asentoon, kun avaatte takaluukun? Itsellä tuota verhoa saa nostaa sinne ääriasentoon käsin. Huomannut, että mikäli tämä verhon ei ole kosketuksissa niihin urassa oleviin ohjureihin yläasennossa, ei sisäverho myöskään laske alas kun kontin laittaa kiinni. Onko muilla vastaavaa? Auton vm. 2016.
Mulla on samaa ongelmaa, varsinkin kylmällä säällä. Epäilen, että verhon rasvat käyvät melko paksuksi pakkasella. Onko jollain kokemusta rasvojen vaihdosta tuohon mekanismiin, vai saako sen jollain muulla konstilla herkisteltyä? AIka usein on verho tiellä pakatessa ja joutuu operoimaan manuaalisesti.