F10 vika-/ongelmalista
- HIRVIPURO OY
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 20
- Liittynyt: 10 Touko 2014, 10:45
Jos silintereitä puuttu kaksi, voi olla PSA koneelle liikaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 16
- Liittynyt: 02 Heinä 2015, 19:48
- Auto: G31 520dA xDrive B. Sport
ex. F11 LCI 520dxA Excl.
Onkos tullut 8-vaihteisen automaatin kanssa sellaista ongelmaa vastaan, että ei pysy vaihteet sisässä?
Nimim. 520dA vm. 2013 ja ajettu 180tkm eikä enää päivän ensimmäisessä moottoritiekiihdytyksessä tahdo saada isompaa pykälää sisään...
Nimim. 520dA vm. 2013 ja ajettu 180tkm eikä enää päivän ensimmäisessä moottoritiekiihdytyksessä tahdo saada isompaa pykälää sisään...
Auto menossa juuri huoltoon, 181tkm mittarissa. Viime aikoina etupäästä on alkanut kuulua pienillä vauhdeilla rattia käännellessä kolketta, liekö jotain vakaaja- tms. "nivelrikkoa". Toinen omituinen piirre, josta olen muistaakseni tältä palstalta lukenut on esim. valoihin tultaessa ja pysäytettäessä voimakas moottorin heiluminen. Pykälät kyllä vaihtuu ja kaikki toimii, mutta noilla kilsoilla alkaa olla kiveniskemää yms. Kovavaha 2 kertaa vuodessa on pitänyt maalipinnan aika hyvänä.
Onko muilla havaintoa sellaisesta, että ratin kautta tuntuu selvästi ajoittaista nopeaa värinää kun auto on pysähdyksissä? Kyseessä on F10 530d -12 jossa on aktiiviohjaus, ja välillä valoissa seistessä ratissa tuntuu kuin ohjaustehostin säätyisi itsekseen monta kertaa sekunnissa. Ihan normaalilta tällainen ilmiö ei tunnu.
Minulla oli tuon tyyppinen ongelma viime kesänä ja ajattelin käyttää pajalla.jip kirjoitti:Onko muilla havaintoa sellaisesta, että ratin kautta tuntuu selvästi ajoittaista nopeaa värinää kun auto on pysähdyksissä? Kyseessä on F10 530d -12 jossa on aktiiviohjaus, ja välillä valoissa seistessä ratissa tuntuu kuin ohjaustehostin säätyisi itsekseen monta kertaa sekunnissa. Ihan normaalilta tällainen ilmiö ei tunnu.
Ilmiö kesti viikon ja poistui sitten itsekseen ennen pajalle vientiä. En tiedä mistä tuli ja miten poistui, mutta
kyseinen viikko oli todella kuuma. Minulla on myös aktiiviohjaus.
Samalla tavalla lämpimillä keleillä ilmiö tuntuu vahvistuvan. Tässä tapauksessa "ominaisuus" ei ole kokonaan hävinnyt missään vaiheessa. Vertailukohtia on valitettavan harvassa, koska suomessa aktiiviohjaus on ilmeisen harvinainen.Anyway kirjoitti:Minulla oli tuon tyyppinen ongelma viime kesänä ja ajattelin käyttää pajalla.
Ilmiö kesti viikon ja poistui sitten itsekseen ennen pajalle vientiä. En tiedä mistä tuli ja miten poistui, mutta
kyseinen viikko oli todella kuuma. Minulla on myös aktiiviohjaus.
Varsin mukava varuste tuo kyllä on, sillä kookas viitonen kääntyy parkkipaikalla hämmentävän ketterästi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Eilen käytin omani määräaikaishuollossa, nyt 35tkm mittarissa. Murheena ollut kuljettajan puolelta edestä sisälle kuuluva selkeä resonointi ajettaessa mukulakivellä. Tutkivat ja kävivät ajamassa, huomasivat saman räminän. Ei löydetty vikaa vielä. auto menee elokuun puolella tarkempaan syyniin. Myös takaoven haljennut jokin muovinen rajoitin vaihdetaan uuteen. Muutapa vikaa ei ole ilmenny...vielä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
- Auto: F20 116dA
- Paikkakunta: Pk-seutu
Pitkän hiljaiselon jälkeen viesti foorumille. Eilen kävin hakemassa uuden F10:n liikkeestä, koneena 18d. Ongelmana on jälleen kerran nykiminen, kun ajetaan "varpaillaan" tai rullauksen jälkeen painetaan ensimmäisen kerran kaasua. Onko muilla ollut ko. ongelmaa? Aikaisemmassa F10 20dA:ssa ei ongelmaa ollut, mutta E90 20d xDrivessa puolestaan oli. Ketuttaa kuin pientä oravaa, kun vielä eilen alla olleessa menopelissä murheita ei 60tkm yhteiselon aikana ollut ollenkaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 10 Kesä 2012, 16:02
F10 vm 2012 - iskarit lopussa
- ajettu 53 tkm
- tänään tasan kolme vuotta vanha
- eilen hylätty katsastuksessa, koska etuiskarit huonot
Eli: pidän tätä aika heikkona suorituksena. Onko ainutlaatuista vai onko samanlaista sattunut muillekin?
Vertailun vuoksi 320 tkm VW Passatissa iskarit vaihdettu kertaalleen...
- ajettu 53 tkm
- tänään tasan kolme vuotta vanha
- eilen hylätty katsastuksessa, koska etuiskarit huonot
Eli: pidän tätä aika heikkona suorituksena. Onko ainutlaatuista vai onko samanlaista sattunut muillekin?
Vertailun vuoksi 320 tkm VW Passatissa iskarit vaihdettu kertaalleen...
Eikös ollut jossain keskustelua että autot joissa on runflat-renkaat voivat saada aiheetta hylsyjä. Voi ilmeisesti pyytää testaamaan iskarit muuten kun koneella, jotta selviää että ne ovat kunnossa. Tai sitten laittaa tavalliset renkaat alle katsastukseen jos sellaiset löytyy. Tai varmistaa että asema osaa runflat-renkailla olevan auton testata oikein.vaaderindartti kirjoitti:F10 vm 2012 - iskarit lopussa
- ajettu 53 tkm
- tänään tasan kolme vuotta vanha
- eilen hylätty katsastuksessa, koska etuiskarit huonot
Eli: pidän tätä aika heikkona suorituksena. Onko ainutlaatuista vai onko samanlaista sattunut muillekin?
Vertailun vuoksi 320 tkm VW Passatissa iskarit vaihdettu kertaalleen...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Voit varmaan pyytää huollossa vaihteiston adaptaatioiden nollausta.Bimmeristi kirjoitti:Pitkän hiljaiselon jälkeen viesti foorumille. Eilen kävin hakemassa uuden F10:n liikkeestä, koneena 18d. Ongelmana on jälleen kerran nykiminen, kun ajetaan "varpaillaan" tai rullauksen jälkeen painetaan ensimmäisen kerran kaasua. Onko muilla ollut ko. ongelmaa? Aikaisemmassa F10 20dA:ssa ei ongelmaa ollut, mutta E90 20d xDrivessa puolestaan oli. Ketuttaa kuin pientä oravaa, kun vielä eilen alla olleessa menopelissä murheita ei 60tkm yhteiselon aikana ollut ollenkaan.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Itsellä uusi F10 520i ja en ole havainnut mitään nykimistä (uutta tulee seurattua tavallista tarkemin). Turha kärsiä viasta, jonka saa varmaan huollossa hoidettua kuntoon.Bimmeristi kirjoitti:Pitkän hiljaiselon jälkeen viesti foorumille. Eilen kävin hakemassa uuden F10:n liikkeestä, koneena 18d. Ongelmana on jälleen kerran nykiminen, kun ajetaan "varpaillaan" tai rullauksen jälkeen painetaan ensimmäisen kerran kaasua. Onko muilla ollut ko. ongelmaa? Aikaisemmassa F10 20dA:ssa ei ongelmaa ollut, mutta E90 20d xDrivessa puolestaan oli. Ketuttaa kuin pientä oravaa, kun vielä eilen alla olleessa menopelissä murheita ei 60tkm yhteiselon aikana ollut ollenkaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Samaa nykimistä havaittu täälläkin. Juurikin rullauksen jälkeinen kaasun painallus tuon tekee.
Autoni ollut tämän viikon nyt tuon räminän aiheuttavan paikan selvittelyssä. Eilen soitettiin huollosta ja kuulemma homma vielä jatkuu. On kuulemma purettu vaikka ja mitä ja edelleen selvästi rämisee, sano työnjohtaja. Kiva kuulla, että uusi autoni on purettu vähän sieltä ja täältä, alustasta ym. Saapa nähä tuleeko tuosta enää kärryä. Kojelauta puretaan kuulema seuraavaksi. Sehän on kiva, sitten ne räminät vasta alkaakin . On nämä vaan ihmeellisiä värkkejä. Onneksi sijaisautona kuitenkin BMW 3 GT, eikä se koppi fordi jonka meinasivat ensin mulle antaa ajoon. Sanoivat, että muuta ei nyt löydy, kummasti Bemari sieltä alkoikin löytymään kun hetken asiallisesti neuvoteltiin oli mulle näet sijaisautoksi bmw luvattu aiemmin...
Autoni ollut tämän viikon nyt tuon räminän aiheuttavan paikan selvittelyssä. Eilen soitettiin huollosta ja kuulemma homma vielä jatkuu. On kuulemma purettu vaikka ja mitä ja edelleen selvästi rämisee, sano työnjohtaja. Kiva kuulla, että uusi autoni on purettu vähän sieltä ja täältä, alustasta ym. Saapa nähä tuleeko tuosta enää kärryä. Kojelauta puretaan kuulema seuraavaksi. Sehän on kiva, sitten ne räminät vasta alkaakin . On nämä vaan ihmeellisiä värkkejä. Onneksi sijaisautona kuitenkin BMW 3 GT, eikä se koppi fordi jonka meinasivat ensin mulle antaa ajoon. Sanoivat, että muuta ei nyt löydy, kummasti Bemari sieltä alkoikin löytymään kun hetken asiallisesti neuvoteltiin oli mulle näet sijaisautoksi bmw luvattu aiemmin...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
- Auto: F20 116dA
- Paikkakunta: Pk-seutu
Mosku: Onko tuo nykiminen sinulla häiritsevää vai oletko kyennyt elämään asian kanssa? Entäpä oletko huoltoon ko. asiasta ilmoittanut ja jos olet, mikä on ollut vastaus?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 287
- Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
- Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
- Paikkakunta: Kainuu
Käypä lukemassa topic "F1X katsastustulokset." http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... 2&start=40vaaderindartti kirjoitti:F10 vm 2012 - iskarit lopussa
- ajettu 53 tkm
- tänään tasan kolme vuotta vanha
- eilen hylätty katsastuksessa, koska etuiskarit huonot
Eli: pidän tätä aika heikkona suorituksena. Onko ainutlaatuista vai onko samanlaista sattunut muillekin?
Vertailun vuoksi 320 tkm VW Passatissa iskarit vaihdettu kertaalleen...
En välttämättä ihan heti osta tuota väitettä katsurilta, että etuiskarit olisivat lopussa. Esim. tuossa omassa samanikäisessä F10:ssä viime joulukuussa etuiskareiden toimivuus todettiin koeajolenkin perusteella. Ei siis pelkästään sen "tärinätestin" perusteella, joka antoi hieman heikohkon tuloksen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Kyllä tuo "ominaisuus" mua häiritsee jonkin verran sen verran huomattava tuo nykäisy on. Ikäänkuin vaihteisto unohtaisi hommansa rullatessa ja kaasua taas painattessa runttaisi vaihteen päälle. En oikeen jaksa uskoa, että vaihteiston oppimisen nollaamisella mitään hyötyä tuohon ominaisuuteen saavutettaisiin. Olen kuitenkin ajanut autollani uudesta asti ja muita kuskeja autollani ei ole. Tätä mieltä huollossakin oltiin, että nollaus ei auta kun asiasta huomautin, ja puheenaihe vaihettiin nopeasti huoltoneuvojan toimesta performance powerkitin asentamiseen, kyseli että laitettasko sulle sellanen? Saisit halvalla. Hah, ei laiteta, sanoin. Että sellasta. Pitää vielä huomautella asiasta ennen takuun päättymistäBimmeristi kirjoitti:Mosku: Onko tuo nykiminen sinulla häiritsevää vai oletko kyennyt elämään asian kanssa? Entäpä oletko huoltoon ko. asiasta ilmoittanut ja jos olet, mikä on ollut vastaus?
Tuohan voi liittyä siihen uuteen coasting-ominaisuuteen. Eikös sen saanut valikoista pois? Kannattaa kokeilla ottaa se pois ja katsoa nykiikö vielä.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
joo, Eipä tullu auto kuntoon. Viikon se huollossa makasi. kaikenlaista oli purettu kojelaudasta lähtien ja räminä on ja pysyy. Ihanasti oli joitain osia laitettu kasausvaiheessa paikoilleen kojelautaan vähä sinnepäin ja nyt ne irvistelee kivasti mulle. Saavat laittaa nuo uudelleen kun auto menee ens viikolla tutkimuksiin taas kerran. Myös auton nahkapenkit ja ratti oli onnistuttu sotkemaan erittäin lahjakkaasti kaiken näköseen paskaan ja niitä mun piti hinkata yks päivä puhtaaksi bmw:n puhistusaineilla. Vittumainen auto, ei voi muuta sanoa, jotenkin tämä pirssi ei anna mulle sitä mitä odotin sen antavan .
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 68
- Liittynyt: 12 Touko 2012, 14:19
- Auto: BMW 325i E90 ja BMW 540i G30 m-sport
- Paikkakunta: Köyliö
Lievä tärinä jarrutettaessa yli 60 km/h nopeudesta. Liekö syynä reaktiotangot tiensä päässä ?, levyissä en usko vian olevan.
Ajettu 75.000km. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Ajettu 75.000km. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Ex- bemut: BMW 316 E30 , BMW 316 E30 , BMW 318 is E30, BMW 520 i E34 BMW 323i E30, BMW 520 i touring E39, BMW 316 i E30, BMW 520i E34, BMW 520ia E60, BMW 325i E90 , BMW 525da E60 M-sport, BMW 520da M-sport F10, BMW 640 da M-sport F06, BMW 320i E91