F10 vika-/ongelmalista

F10, F11, F07
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Moguli kirjoitti:
Hydrophyte kirjoitti:Reilu 10vuotta olen käyttänyt Herttoniemen Laakkosta, ei mitään ongelmaa vaan päinvastoin. Käytän jatkossakin vain ja ainoastaan sitä.
Ehkä siellä Hertsikan Laakkosella vain suhtaudutaan nuivasti herrasmiehiin...
Kyllä kyllä..
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Xenxen kirjoitti:
Moguli kirjoitti:Ja nyt pitäsi auton olla kunnossa ja häiriövalon pysyä sammuksissa....Vikana kuulemma oli rikkinäinen ahtopaineen lämpötunnistin.
Eli sama vika kuin minulla, josta kirjoitin aiemmin.
Ja sama täällä, auto kävi huollossa vikakoodien luennassa ja analyysissa. Vaatii vielä uusinta käynnin vaikka olin toivonut, että tulisi yhdellä huoltokäyntikerralla kuntoon.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

MasterH kirjoitti: Mulla ne perkel..t ajoi n.75km ns. koeajoa. Hiukka harmitti kun itse oli ehtinyt ajaa uudella autolla n.45km :de: ja autohan oli rikki edelleenkin ns. huollon jälkeen.
Noissa uusissa 3.0 litraisissa R6 vapari bensakoneissa on ollut jo E60 loppuajoilta paljon ongelmia.
Tosin myös bensa tuplaturboista on tullut paljon valitutuksia ja nyt ne ovat kakoistoimitoturboja.

Vaikuttaa siltä että BMW on onnistunut paljon paremmin kestävyydessä yhden turbon dieselkoneiden suhteen.

Mutta kakoistoimitoturbo on lähitulevaisuus.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Joo, eihän BMW osaa suoria 6-koneita valmistaa, mutta 4-pyttyiset dieselit on ehkä maailman parhaita. Siihen koneeseen kun vielä yhdistää mallimerkinnän 520d, mustan värin, ei-runflat renkaat ja mielellään 21" vanteilla, niin siitä ei auto parane. Vai mitä "ric"?
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

fifty kirjoitti:Joo, eihän BMW osaa suoria 6-koneita valmistaa, mutta 4-pyttyiset dieselit on ehkä maailman parhaita. Siihen koneeseen kun vielä yhdistää mallimerkinnän 520d, mustan värin, ei-runflat renkaat ja mielellään 21" vanteilla, niin siitä ei auto parane. Vai mitä "ric"?
:lol: Aika hyvä!!.

Ja mitähän vikoja niissä on kutosissa on muka ollut? Sekö, että on bensa ja tehokas? :lol:
Avatar
MasterH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
Auto: F10 528iSA
Paikkakunta: Helsinki

Mosku kirjoitti:
fifty kirjoitti:Joo, eihän BMW osaa suoria 6-koneita valmistaa, mutta 4-pyttyiset dieselit on ehkä maailman parhaita. Siihen koneeseen kun vielä yhdistää mallimerkinnän 520d, mustan värin, ei-runflat renkaat ja mielellään 21" vanteilla, niin siitä ei auto parane. Vai mitä "ric"?
:lol: Aika hyvä!!.

Ja mitähän vikoja niissä on kutosissa on muka ollut? Sekö, että on bensa ja tehokas? :lol:
Se oli varmaan toi kun mulla meni heti uudesta autosta kone rikki. Moka kokoonpanossa (joku löysä pultti) joka meni tehtaan laadunvalvonnasta läpi, ei tietenkään hyvä juttu. Mistään tyyppiviasta ei kyse, yksittäistapaus. Nelosista saatika dieseleistä ei kokemuksia. Hyviä varmasti jos tykkää nelosista tai dieseleistä :)
Edell. E92 335iA
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

fifty kirjoitti:Joo, eihän BMW osaa suoria 6-koneita valmistaa, mutta 4-pyttyiset dieselit on ehkä maailman parhaita. Siihen koneeseen kun vielä yhdistää mallimerkinnän 520d, mustan värin, ei-runflat renkaat ja mielellään 21" vanteilla, niin siitä ei auto parane. Vai mitä "ric"?
Ei pidä nyt ottaa itseensä, hyvistä autoistahan tässä puhutaan. Olen suuri rivikuutosten ystävä.
Tosin pidän turbo naku nelkkua juuri nyt sopivimpana F10/11 koneena Suomessa. (Ymmärtänet syyt?)
Värivalinta on vapaa kuten myös vanteet - jotka tosin tekevät auton, eli vain 19" riittää.

Mutta faktaa on että BMWllä on ollut ongelmia LCI E60 523i/525i/530in koneen kanssa ja nyt kun lukee näistä F10
kuutos koneiden ongelmista niin asiasta saa tietyn käsityksen kun probleemi jatkuu F10ssä.
BMWn X35i tuplaturbo on muutettu ongelmien jäkeen kaksivaiheturboksi yms. yms.

Lainaan tässä muiden viisauksia:
"The person who makes no mistakes usually doesn't make anything"
"I'll find a way, or I'll make one!"
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Ricracing kirjoitti:Mutta faktaa on että BMWllä on ollut ongelmia LCI E60 523i/525i/530in koneen kanssa ja nyt kun lukee näistä F10 kuutos koneiden ongelmista niin asiasta saa tietyn käsityksen kun probleemi jatkuu F10ssä.
BMWn X35i tuplaturbo on muutettu ongelmien jäkeen kaksivaiheturboksi yms. yms.
Mitä ongelmia noissa 523-530i moottoreissa on ollut? x35i:ssähän vikoja on ollut turboissa ja korkeapainebensapumpussa mutta oliko siinä vielä joku muukin vikakohde?
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

TJJ kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:Mutta faktaa on että BMWllä on ollut ongelmia LCI E60 523i/525i/530in koneen kanssa ja nyt kun lukee näistä F10 kuutos koneiden ongelmista niin asiasta saa tietyn käsityksen kun probleemi jatkuu F10ssä.
BMWn X35i tuplaturbo on muutettu ongelmien jäkeen kaksivaiheturboksi yms. yms.
Mitä ongelmia noissa 523-530i moottoreissa on ollut? x35i:ssähän vikoja on ollut turboissa ja korkeapainebensapumpussa mutta oliko siinä vielä joku muukin vikakohde?
E60.net:istä niitä voi bongata. Esim. muuan suomalainen E60 525iA omistaja sai uuden auton "vanhan" tilalle koska koneen korjaaminen ei onnistunut tyydyttävällä tavalla sitten millään. Taisi olla nuo mainitsemasti viat syynä eli bensapumpussa ja -jakelussa, mutta turboahan ei LCI 525i:ssä tietenkään ollut.
Aidosti tuplaturboa BMW valmisti vain vähän aikaan - tasi olla susi idea! Sattuu tekevälle.

PS. Kaverillani on nykyään F10 535iA eikä hänellä kuulemma ole aikaa tälle foorumille.
Pysyy Jenkki ja Saksalaisilla saiteilla, siellä on paljon enemmän 535i ja 550i autojan omistajia.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
MasterH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
Auto: F10 528iSA
Paikkakunta: Helsinki

Ricracing kirjoitti:
TJJ kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:Mutta faktaa on että BMWllä on ollut ongelmia LCI E60 523i/525i/530in koneen kanssa ja nyt kun lukee näistä F10 kuutos koneiden ongelmista niin asiasta saa tietyn käsityksen kun probleemi jatkuu F10ssä.
BMWn X35i tuplaturbo on muutettu ongelmien jäkeen kaksivaiheturboksi yms. yms.
Mitä ongelmia noissa 523-530i moottoreissa on ollut? x35i:ssähän vikoja on ollut turboissa ja korkeapainebensapumpussa mutta oliko siinä vielä joku muukin vikakohde?
E60.net:istä niitä voi bongata. Esim. muuan suomalainen E60 525iA omistaja sai uuden auton "vanhan" tilalle koska koneen korjaaminen ei onnistunut tyydyttävällä tavalla sitten millään. Taisi olla nuo mainitsemasti viat syynä eli bensapumpussa ja -jakelussa, mutta turboahan ei LCI 525i:ssä tietenkään ollut.
Aidosti tuplaturboa BMW valmisti vain vähän aikaan - tasi olla susi idea! Sattuu tekevälle.

PS. Kaverillani on nykyään F10 535iA eikä hänellä kuulemma ole aikaa tälle foorumille.
Pysyy Jenkki ja Saksalaisilla saiteilla, siellä on paljon enemmän 535i ja 550i autojan omistajia.
Kahden (bensa) turbon hommelissa tais olla myös se että ne erilliset pikku-turbot oli japanilaisia, ei BMW omia. Itse olin enemmän muin tyytyväinen niiden ja rivikutosen toimintaan.
Olisin itsekin hankkinut 535i:n .. jos olis ollu se 12t € ylimääräistä. Ehdottomasti olen sitä mieltä et se olis ollu sen arvoista.
Sama kone, mutta erillisillä turboilla oli vanhassa.
Paperilla näyttäs siltä että 528i ja 535i olis aika lähellä toisiaan, 0-100 eroa 0.6 sek ja samat "huiput". Siitä huolimatta ne turbot(turbo) tekee hommasta jotain... ihan erilaista-
Edell. E92 335iA
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

MasterH kirjoitti: Siitä huolimatta ne turbot(turbo) tekee hommasta jotain... ihan erilaista-
Turha tätä keskustelua on jatkaa. 528i on ihan helvetin hieno auto hyvällä ja vahvalla koneella.
Jos koneessa on jotain vikaa niin BMW saa luvan korjata ongelman - tai antaa uuden auton.

Sain minäkin käytetyn (esittelyauto) E60 -04 525iA:n tilalle upouuden -05 525iA:n neljän kuukauden väittelyn jälkeen.

BMW on todistetusti laatuauto (yksi parhaista) ja sen pitää vastata ostajan luottamusta. Kovassa kilpailussa pitää pitää pintansa ja joskus tulee yliyrittämistä, mutta se kuuluu asiaan. Ja jos (kun) mokia tulee niistä kuuluu vastata.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
MasterH
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 158
Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:47
Auto: F10 528iSA
Paikkakunta: Helsinki

Ricracing kirjoitti:
MasterH kirjoitti: Siitä huolimatta ne turbot(turbo) tekee hommasta jotain... ihan erilaista-
Turha tätä keskustelua on jatkaa. 528i on ihan helvetin hieno auto hyvällä ja vahvalla koneella.
Jos koneessa on jotain vikaa niin BMW saa luvan korjata ongelman - tai antaa uuden auton.

Sain minäkin käytetyn (esittelyauto) E60 -04 525iA:n tilalle upouuden -05 525iA:n neljän kuukauden väittelyn jälkeen.

BMW on todistetusti laatuauto (yksi parhaista) ja sen pitää vastata ostajan luottamusta. Kovassa kilpailussa pitää pitää pintansa ja joskus tulee yliyrittämistä, mutta se kuuluu asiaan. Ja jos (kun) mokia tulee niistä kuuluu vastata.
Auto on korjattu jo syksyllä ja luottamus palaa vähitellen, ehkä.
Rohkenen olla erimieltä, 528i ei tunnu 335i:n jälkeen kovinkaan vahvalta.
Ulospäin 520d on varsinkin 20" , huomattavasti komeampi kun toi meikäläisen karvalakki, .. no jalopuut löytyy. :)
Edell. E92 335iA
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Ricracing kirjoitti:BMW on todistetusti laatuauto (yksi parhaista) ja sen pitää vastata ostajan luottamusta. Kovassa kilpailussa pitää pitää pintansa ja joskus tulee yliyrittämistä, mutta se kuuluu asiaan. Ja jos (kun) mokia tulee niistä kuuluu vastata.
Itseasiassa olen melko yllättynyt, että (HS 19.3.2011 s.D1) mukaan BMW 5-sarja on A-katsastuksen luotettavuustilastojen mukaan sijalla 91, hylkäysprosentilla 11,15 kilometrikeskiarvon ollessa 85tkm. Ei oikeen todista tuota laatuautoa.

Toki on pärjännyt hyvin kovassa kilpailussa, koska E Mursu on samassa listassa sijalla 94, hylkäysprosentin ollessa 14,29. Kilometritkin ovat 151tkm, jossa varmaan on jo taksejakin mukana.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

altsu kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:BMW on todistetusti laatuauto (yksi parhaista) ja sen pitää vastata ostajan luottamusta. Kovassa kilpailussa pitää pitää pintansa ja joskus tulee yliyrittämistä, mutta se kuuluu asiaan. Ja jos (kun) mokia tulee niistä kuuluu vastata.
Itseasiassa olen melko yllättynyt, että (HS 19.3.2011 s.D1) mukaan BMW 5-sarja on A-katsastuksen luotettavuustilastojen mukaan sijalla 91, hylkäysprosentilla 11,15 kilometrikeskiarvon ollessa 85tkm. Ei oikeen todista tuota laatuautoa.

Toki on pärjännyt hyvin kovassa kilpailussa, koska E Mursu on samassa listassa sijalla 94, hylkäysprosentin ollessa 14,29. Kilometritkin ovat 151tkm, jossa varmaan on jo taksejakin mukana.
Olin katsovinani, että vain BMW malleja keskenään vertaillessa ennen -04:ää 5-sarja oli useana vuonna BMW:eista paras (siis E39), mutta -04 eteenpäin (siis E60/61) taas lähes huonoin, mitä lie sitten tuosta voinee päätellä.
Viimeksi muokannut masiaro, 23 Maalis 2011, 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Käyttäjä lainasi ja muokkasi tekstiä. Viestit yhdistetty yhdeksi.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

altsu kirjoitti:Itseasiassa olen melko yllättynyt, että (HS 19.3.2011 s.D1) mukaan BMW 5-sarja on A-katsastuksen luotettavuustilastojen mukaan sijalla 91, hylkäysprosentilla 11,15 kilometrikeskiarvon ollessa 85tkm. Ei oikeen todista tuota laatuautoa. Toki on pärjännyt hyvin kovassa kilpailussa, koska E Mursu on samassa listassa sijalla 94, hylkäysprosentin ollessa 14,29. Kilometritkin ovat 151tkm, jossa varmaan on jo taksejakin mukana.
Sama täällä (kyseessä siis oli 2007 E60 malli). Mutta kun tiedetään että katsastajat ovat nykyään varsin osaamattomia (ja puolueellisia) mutta hyvin kustannustietoisia, niin on selvä että 5-sarjan Bemarit ja E-Mersut jäävät ns. kiinni mitä pienimmistäkin oireista. Paljon varmaankin takseja mutta hyvä että ne tsekataan kunnolla.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Turbo kirjoitti:
Xenxen kirjoitti:
Moguli kirjoitti:Ja nyt pitäsi auton olla kunnossa ja häiriövalon pysyä sammuksissa....Vikana kuulemma oli rikkinäinen ahtopaineen lämpötunnistin.
Eli sama vika kuin minulla, josta kirjoitin aiemmin.
Ja sama täällä, auto kävi huollossa vikakoodien luennassa ja analyysissa. Vaatii vielä uusinta käynnin vaikka olin toivonut, että tulisi yhdellä huoltokäyntikerralla kuntoon.
Auton softaa nyt päivitetty. Ainakin radiokanavat nollautuneet, joten ilmeisesti ainakin siihen liittyvää päivitystä. Moottorihäiriövalo ei pala enää, mutta en tiedä mitä sille käytännössä oli tehty.

Kuskin penkki/ovi alkanut nitistä viime viikkoina, kellään muulla ilmestynyt vastaavaa ?
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Turbo kirjoitti:Auton softaa nyt päivitetty. Ainakin radiokanavat nollautuneet, joten ilmeisesti ainakin siihen liittyvää päivitystä. Moottorihäiriövalo ei pala enää, mutta en tiedä mitä sille käytännössä oli tehty.
Kuskin penkki/ovi alkanut nitistä viime viikkoina, kellään muulla ilmestynyt vastaavaa ?
Ongelmat rajoittuvat vieläkin (harvakseltaan) laulaviin keskisuuttimiin.
Enkä kovat RFT-renkaat renkaat hajottavat autoasi :rolle:

PS. Luin ties kuinka vanhan Tuulilasin artikkelin F10 520dA:sta (parturissa maanantaina) missä oli alla RFT 245/45 18" kesä- renkaat eikä se kuulemma ajettavuudeltaan yltänyt E60 tasolle. Suuntavakavuus oli huono ja siltasaumat tärisyttivät!
Mitään samantyyppisiä valituksen aiheita mulla ei ole edes 20" ei-RF renkailla puhumattakaan nykyisillä Misukan 18" ei-RF talvikitkoilla!?
Koska tämä ymmärretään? 17" F10 renkaat voivat ehkä vielä olla RFT mutta isomman vannekoot vaativat ei-RFT:t!

PPS. Miksi BMW:n F10/11 esitteiden autojen kuvat ovat kaikki 19" vanteilla?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Life
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 31 Loka 2010, 23:04
Auto: F10 520dA Business

Ajettu 18 000km ja mittariston oikeassa laidassa alkoi palamaan keltainen moottorin muotoinen huomiovalo. Auto ei kertonut muuta kuin että kyseessä moottorin tilasta kertova valo, samoin ohjekirja. Annoin palaa 2vkoa ja kun asennutin lohkista niin mainitsin asiasta ja tutkivat samalla mistä kyse.

Moottorin anturi oli mennyt rikki. Eivät kertoneet mikä se on tai miten se menee rikki. Vaihto maksoi pari kymppiä. Näytti olevan sellainen peukalon pään kokoinen osa jossa oli n.2cm kärki ja nimenomaan tämä kärki oli katkennut.

Tiedä sitten mistä kyse...
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Vaihto maksoi parikymppiä... Siis tä, maksoitko sinä jostakin takuuseen kuuluvasta asiasata mukisematta 20,00eur?

Jos minä olen auton takuuaikana käynyt jostain valittamassa ja jotain on korjattu tai vaihdettu en ole maksanut työstä tai osista senttiäkään. Kaikki on mennyt takuuseen.

Tietty jos tuo osa laitettiin jossain muualla kuin merkkiliikkeessä niin sitten ymmärrän mutta muuten en ymmärrä. Mites jos tuon uuden osan kanssa tulee jotain ongelmia ja menetkin merkkiliikkeeseen seuraavan kerran ja selviää ettei se ole siellä laitettu...Voi syntyä melkoinen kädenvääntö.

Jos moottorin häiriövalo palaa ei merkkiliike koskaan suosittele ajamaan autolla sen jälkeen vaan auto pitäisi mitä pikimmiten saada tutkittavaksi. Oli sitten kyseessä iso tai pieni vika niin merkkiliike ei suosittele silloin ajamista. Itse en ainakaan uskaltaisi ajaa vikkoja siten että moottorin häiriövalo palaa.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:Vaihto maksoi parikymppiä... Siis tä, maksoitko sinä jostakin takuuseen kuuluvasta asiasata mukisematta 20,00eur?
+ 1 :thup: BMW:n kuuluisi antaa lainaauto korjauksen ajaksi - ilmaiseksi!

Nykyisissä autoissa näitä viallisia antureita riittä, mikäköhän nyt oli kyseessä?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vastaa Viestiin