Ensimmäisiä pikkuvikoja autossa, farkun takalasi ei ole auennut enää kuukauteen avaimesta ja kuskin puolen etupään kolahdukset hidasteissa hitaassakin vauhdissa. Kuulostaisi jousen ääneltä. Olikos tuo kolahtelu "ominaisuus"?
Mittarissa 13tkm ja ikää autolla rapia 2kk, joten ajamisen iloa on muuten ollut...
F10 vika-/ongelmalista
Nyt kun lämpimät säät tulivat etuajassa, niin ilmeni ongelma ilmastoinnin kanssa (ei jäähdytä). Kävin tänään pikahuollossa jossa lukivat vikakoodit: ilmastoinnissa vajaa täyttö, eli vuotaa jostain. Onneksi on vielä takuuta jäljellä, koska epäilivät että vuoto voisi olla kennosta mikä sijaitsee kojelaudan sisällä. Tarkoittaa siis parhaimmillaan sitä, että kojelauta puretaan kokonaan irti ja kenno vaihdetaan. Korjausaika tällaiselle on kaksi päivää. En viitsinyt enempää hinnoista kysellä, mutta jos tämänkin korjauksen joutuisi omakustanteisesti hoitamaan, niin saattaisi hieman ahdistaa. Mistähän kiinan tinasta nämä nykyvehkeet oikein rakennetaan? Aiemmista kulkineissa ei ole ollut ilmastoinnin kanssa mitään ongelmia ja tuohon mahtuu hieman vanhempiakin vehkeitä...
BMW 318i E30-85, BMW 325i E30-87,BMW M3 E36-95,BMW 540i E39-97, BMW Z3M coupe-98,BMW 330d e46-03,BMW 520d e61-10,BMW 520d F11-11,BMW 520d F11-12,BMW 428i F36-14
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Tänään meni vasen taka ilmajousituksen pussi rikki. Äsken kävi hinuri hakemassa. Hinurin ja vuokra-auton maksaa BMW liikkumisturva. Auto on reilu 3v vanha ja ajettu 74.000km. Kun takuu ei ole enää voimassa, niin luulisi olevan mahdollista ettei tarvitse takuun puuttumisesta huolimatta kokonaan itse maksaa. Luulisi edes Kuluttaja-asiamiehen (tai joku vastaava) olevan samaa mieltä? Onko kokemusta?
Oletko ensimmäinen omistaja? Jos olet, "good will" hoitanee ainakin osat ellei kaiken. Mikäli et ole, joudut varmasti olemaan yhteydessä Saksaan tai Kuluttaja-asiamieheen.Hydrophyte kirjoitti:Tänään meni vasen taka ilmajousituksen pussi rikki. Äsken kävi hinuri hakemassa. Hinurin ja vuokra-auton maksaa BMW liikkumisturva. Auto on reilu 3v vanha ja ajettu 74.000km. Kun takuu ei ole enää voimassa, niin luulisi olevan mahdollista ettei tarvitse takuun puuttumisesta huolimatta kokonaan itse maksaa. Luulisi edes Kuluttaja-asiamiehen (tai joku vastaava) olevan samaa mieltä? Onko kokemusta?
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Oletko saanut tietoa korjauskustannuksista ja/tai BMW good willistä?Hydrophyte kirjoitti:Tänään meni vasen taka ilmajousituksen pussi rikki. Äsken kävi hinuri hakemassa. Hinurin ja vuokra-auton maksaa BMW liikkumisturva. Auto on reilu 3v vanha ja ajettu 74.000km. Kun takuu ei ole enää voimassa, niin luulisi olevan mahdollista ettei tarvitse takuun puuttumisesta huolimatta kokonaan itse maksaa. Luulisi edes Kuluttaja-asiamiehen (tai joku vastaava) olevan samaa mieltä? Onko kokemusta?
Virhevastuun nojalla uskoisin, ettet ainakaan kokonaan tota joudu maksamaa ehkä 1/3 - 1/2, mutta voi olla, että jos BMW:ltä löytyy good will henkeä et joudu maksamaan ollenkaan...
Kiva kuulla miten tämä case hoituu.
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Huomenna saan auton todenäköisesti. Maksaja(t) selvinnee silloin. Erittäin nopeaa toimintaa Herttoniemen Laakkoselta tähän mennessä. Huomenna pitää muutenkin palauttaa farmari Golf Avikselle eli BMW maksaa vuokran.
Aiemmalle kysyjälle. Olen eka auton omistaja eli ihan mielenkiintoista nähdä BMW good will. Varsinkin 13v aikana ollut 4kpl uutena Hertsikan Laakkoselta ostettuja 5sarjan Bemareita ja nyt tarvitsin ekaa kertaa hinuria. Jotenkin odotan, että homma hoituu kauniisti.
Aiemmalle kysyjälle. Olen eka auton omistaja eli ihan mielenkiintoista nähdä BMW good will. Varsinkin 13v aikana ollut 4kpl uutena Hertsikan Laakkoselta ostettuja 5sarjan Bemareita ja nyt tarvitsin ekaa kertaa hinuria. Jotenkin odotan, että homma hoituu kauniisti.
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Laakkonen hoiti asian hienosti eli 0e minulta, good will toimi! ~600e/kpl maksaa ilmapussi, jos olisi itse joutunut maksamaan + työt.
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Hydrophyte kirjoitti:Laakkonen hoiti asian hienosti eli 0e minulta, good will toimi! ~600e/kpl maksaa ilmapussi, jos olisi itse joutunut maksamaan + työt.
Tämä on hienoa toimintaa BMW:ltä (ja Laakkoselta)!
Mukava kuulla asioiden hoituvan näin hyvin.
- LCI
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 72
- Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:56
- Auto: BMW & Aircooled VW's
- Paikkakunta: Laukaa
Pumpun vaihto auttoi. Nyt vaan säiliö tyhjenee viikossa vaikkei pesureita käytäkkään. Jostain vuotaa, kun merkkaa oikean puolen pohjamuovien välistä reviiriä riippuen auton asennosta.bittivirhe kirjoitti:Minulla on kuskinkin ovi pelannut sen jälkeen, kun vaihtoivat oveen jonkin vaijerin. Tosin plussakelejähän tässä on useimmiten ollut.LCI kirjoitti:-4c pakkasella kuskin ovi ei mene kiinni, kuin rämppäämällä, ja pissapoika ei toimi vaikka aine on -18c tavaraa.
Pissapoika ei toimi pienessäkään pakkasessa ja plussakelilläkin vettä riittää vain puoleen lasiin. Auttaisikohan pumpun vaihto?
Lukko sentään pelaa vaijerin vaihdon jälkeen.
Vasemmalta edestä kuuluu "lopinaa" joustoissa. Vähän auttoi, kun pyöräytti koiranluun yläpallukkaa eri asentoon. Vai olikohan se palcebo ilmiö.
G30, 2018 & F30, 2015
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 150
- Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
- Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014
Tuota vasemman etupään eli kuskin puolen lopinaa kuulunut uudesta asti kun tullaan hidastetöyssyn päältä alas eli isommissa ulosjoustoissa. Mukamas tutkivat vikaa kun käytin Laakkosella, löytämättä tietysti mitään. Valitetaanpa uudestaan 30tkm huollossa joka pian. Ominaisuus?LCI kirjoitti:Pumpun vaihto auttoi. Nyt vaan säiliö tyhjenee viikossa vaikkei pesureita käytäkkään. Jostain vuotaa, kun merkkaa oikean puolen pohjamuovien välistä reviiriä riippuen auton asennosta.bittivirhe kirjoitti:Minulla on kuskinkin ovi pelannut sen jälkeen, kun vaihtoivat oveen jonkin vaijerin. Tosin plussakelejähän tässä on useimmiten ollut.LCI kirjoitti:-4c pakkasella kuskin ovi ei mene kiinni, kuin rämppäämällä, ja pissapoika ei toimi vaikka aine on -18c tavaraa.
Pissapoika ei toimi pienessäkään pakkasessa ja plussakelilläkin vettä riittää vain puoleen lasiin. Auttaisikohan pumpun vaihto?
Lukko sentään pelaa vaijerin vaihdon jälkeen.
Vasemmalta edestä kuuluu "lopinaa" joustoissa. Vähän auttoi, kun pyöräytti koiranluun yläpallukkaa eri asentoon. Vai olikohan se palcebo ilmiö.
F11 520da m-sport toiminut todella moitteettomasti, mutta nyt huomasin, että parkkipaikalla ajaessa hiljaa ja rattia kääntäessä - kuuluu pieni kuminen ujellus hetken. Mikä mahtaa olla - onko jollain kokemusta asiasta?
ps. voisiko joku testata parkkipaikkanopeudessa, että kuuluuko sieltä ratin suunnalta jotain ääntä rattia kääntäessä. Näköjään sitä ei aina kuulu - olisikohan lämpötilallakin asiaan osuutta.. Ei siis mikään häiritsevä ääni ja pitää olla radio kiinni, että sen yleensä kuulee.
ps. voisiko joku testata parkkipaikkanopeudessa, että kuuluuko sieltä ratin suunnalta jotain ääntä rattia kääntäessä. Näköjään sitä ei aina kuulu - olisikohan lämpötilallakin asiaan osuutta.. Ei siis mikään häiritsevä ääni ja pitää olla radio kiinni, että sen yleensä kuulee.
Pari päivää sitten tuli asiaa Vantaalle erään pienen kadun osoitteeseen. Tiesin kyllä miten sinne ajetaan, mutta laitoin ihan huvin vuoksi navigaattori päälle. Se aloitti initializing ja jotain eli se pohjusti aloitusta, sitten ruudulle tuli sininen pohja eikä mitään muuta. Pari päivää toiminut näin. Sitten kun painan kohtaa näytä viimeinen määränpää, niin osoite tulee näkyviin ja paikan kartta oikeaan reunaan, se on varmaan tallennettu kartan osa. Eli pohjakarttaa ei tule eikä muutakaan siihen kuulevaa. Kaikki muu tuntuu navissa toimivan. Ei tuolle kai voi itse mitään tehdä, vaan on varmaan vietävä marmorille tutkittavaksi. Navi on kyllä aikaisemmin toiminut ok. Siis kyseessä on tehdas asennettu BMW:n navi.
Vastauksia jäin odottamaan, mutta niitä ei tullut. Käytin autoa eilen huollossa ja auton "ohjaustehostajan" tms. yksikön ohjelmisto päivitettiin. Ääntä ei ole tämän jälkeen kuulunut. Tässä vinkki, jos jollakin ilmenee tätä ongelmaa.
Matlock kirjoitti:F11 520da m-sport toiminut todella moitteettomasti, mutta nyt huomasin, että parkkipaikalla ajaessa hiljaa ja rattia kääntäessä - kuuluu pieni kuminen ujellus hetken. Mikä mahtaa olla - onko jollain kokemusta asiasta?
ps. voisiko joku testata parkkipaikkanopeudessa, että kuuluuko sieltä ratin suunnalta jotain ääntä rattia kääntäessä. Näköjään sitä ei aina kuulu - olisikohan lämpötilallakin asiaan osuutta.. Ei siis mikään häiritsevä ääni ja pitää olla radio kiinni, että sen yleensä kuulee.
- LCI
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 72
- Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:56
- Auto: BMW & Aircooled VW's
- Paikkakunta: Laukaa
Onko tuohon etupään lopinaan/kolahteluun ulosjoustossa tullut selvyyttä? Vaihteiston uusinnan yhteydessä kysyin tuosta niin sanottiin taaempin tukivarsien alapallukan olevan väljä vasemmalla puolella. No ne on uusittu kesällä....
Oikealla puolella ei kolissut vaikka oli vielä väljempi ennne uusintaa.
..kele, vaikka Altea oli aikanaan kauhean epämukava eikä se kulkenut mihinkään niin ei sitä tarvinnut 5-vuoteen käyttää korjattavana kertaakaan. Nyt tätä on rakennettu jo puolessa vuodessa uuden pikkuauton hinnan verran eikä ole edes vielä kunnossa...
Oikealla puolella ei kolissut vaikka oli vielä väljempi ennne uusintaa.
..kele, vaikka Altea oli aikanaan kauhean epämukava eikä se kulkenut mihinkään niin ei sitä tarvinnut 5-vuoteen käyttää korjattavana kertaakaan. Nyt tätä on rakennettu jo puolessa vuodessa uuden pikkuauton hinnan verran eikä ole edes vielä kunnossa...
G30, 2018 & F30, 2015
BMW 520d Touring facelift vm. 2014
Ilmastoinnin teho sahaa ylös alas.
Välillä puhaltaa kovaa ja sitten muutaman sekunnin päästä hiljaa ja taas muutaman sekunin päästä kovaa.
Lisäksi vinkuu inhottavasti tuon muutaman sekunin kun pyörii hiljaa.
Onko kokemuksia kyseisestä ongelmasta? Viemme auton huoltoon pian.
Ilmastoinnin teho sahaa ylös alas.
Välillä puhaltaa kovaa ja sitten muutaman sekunnin päästä hiljaa ja taas muutaman sekunin päästä kovaa.
Lisäksi vinkuu inhottavasti tuon muutaman sekunin kun pyörii hiljaa.
Onko kokemuksia kyseisestä ongelmasta? Viemme auton huoltoon pian.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Täällä on selvästi joulurauha...Bemari ei ota sitä tosissaan. Mun auto rek. 2/2011 ja kilsoja 150t. Nyt moottorin varoitusvalo alkoi palaa eikä öljylämmöt nouse kunnolla. Ilmeisesti merkki täälläkin paljon puhutusta termostaattien porsimisesta. Onneksi huolto varattu parin viikon päähän. Kuinka arvokasta on N47-koneen jalkopäähän ketjun vaihto?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 18
- Liittynyt: 20 Maalis 2011, 00:47
- Auto: F11 518dAT M-Sport
=)
Nykyiset:, F11 518dat M-sport, 996 carrera 4 -01, F21 116dA -12, Exät: F10 520da -12, Hiace 4x4 117 -10, E90 318d -08, V50 2.0d -05
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Kannattaiskos kuitenkin reklamoida sille, joka on jotain tehnyt sun autolles...?Ossi kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa maahantuojan teknisestä palvelusta (jonne voi reklamoida) ja myös tehtaan vastaava instanssi kiinnostaa. Kerron myöhemmin miksi.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i