BMW n paikallinen huolto hoiti asian mallikkaasti. Kaikki levyt takana ja edessä vaihdettiin takuuna.
vanteet oli BMWn omat.
F10 vika-/ongelmalista
Autoni kävi kanssa piuhan päässä pari viikkoa sitten tuosta nykimisestä johtuen. Vikakoodeja ei luonnollisestikaan löytynyt ja kertoivat, että lokakuussa viedä auto softapäivitykseen mikä muuttaa tuota EGR venttiilin ohjausta.
Toivottavasti poistuu tuo ongelma tuolloin.
Toivottavasti poistuu tuo ongelma tuolloin.
G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Olen huomannut itsekin samaa nykimistä uudessa autossani (ajettu nyt vasta noin 250km). Loivissa ylämäissä, kierroksia ollessa hyvin vähän (1500 kierroksen tuntumassa) ja autossa vaihteisto D-asennossa, mutta sitten, kun vastaavassa kohdassa ajan S-asennolla ei nykistä ilmaannu (korkeammat kierrokset). Tämä siis vakkari päällä samassa ylämäessä pariin kertaan testattu.
Täytynee siis käydä hakemassa autoon "nykimisen poistava softa", kun se tarjolle nyt tulee.hesani kirjoitti:Sain 9.9. ilmoituksen automyyjältäni, että huolto saa tuon nykimisen poistavan ohjelmakorjauksen käyttöön 22.9.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 86
- Liittynyt: 14 Tammi 2011, 16:42
- Auto: BMW G30 530e X-Drive 2020
- Paikkakunta: Järvenpää
Ikävä lukea, että nämä nykimis- ja nypytysongelmat jatkuvat vielä F10/11-malleissakin. En oikein ymmärrä, kuinka BMW:n kaltaiselle valmistajalle voi olla näin vaikeaa tehdä nykimättä toimiva moottorinohjaussofta? E60/E61:ssä, kuten myös omassa nykyisessä E61 535d:ssäni tätä nypytystä esiintyy myös, vaikka kaikki on varmuudella kunnossa. Ja nypytyksiä "korjaavia" päivityksiä on tehty useitakin. Välillä moottoriin ja välillä vaihteistoon. Samasta ongelmasta taitaa kärsiä nykyään joka toinen E90/E60 diesel, eikä huolto-organisaatiosta osata muuta sanoa kuin että kyseessä on DPF:n regeneraation aikana esiintyvä "ominaisuus". Tämän olen kuullut jo liian usein. Pahoin pelkään, että tähän se menee F10:ienkin tapauksessa, kun päivityksistä ei lopulta ole mitään apua. Todennäköisesti historia tulee toistamaan tässä itseään. Moottorihan on kuitenkin pääpiirteittäin sama kuin ennenkin. Mielenkiinnolla seuraan tätä threadia jatkossa.
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Vaikuttaako tähän nykimiseen ollenkaan se että onko auto manuaali-, vakio-automaatti- vai sport-automaattilaatikolla varustettu? Oma autoni ei nyi, vaikka on samalla 184hv koneella mutta se onkin 3-sarjalainen vanhalla 6-lovisella automaatilla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Täällä toinen jolla vastaava biili samalla motilla ja lootalla. Kohta 3000km takana ajamisen iloa eikä ole nykinyt tuona aikana kun kuskin pöksyissä joka on johtunut ihan puhtaasti mukavasta autosta, vieressä istuvasta beibestä tai kesäkaduilla pikkuhepenissä keikistelleistä donnista.///Marko kirjoitti:Vaikuttaako tähän nykimiseen ollenkaan se että onko auto manuaali-, vakio-automaatti- vai sport-automaattilaatikolla varustettu? Oma autoni ei nyi, vaikka on samalla 184hv koneella mutta se onkin 3-sarjalainen vanhalla 6-lovisella automaatilla.
En ymmärrä mistä ihmeen nykimisestä nyt oikein on kyse ja onko nyt varmasti kakkien autojen kohdalla varmasti kyse viasta vaiko vaan ominaisuudesta jonka omistaja laskee viaksi. Toki jossakin autossa voi olla vika tai vikoja mutta kun tuntuu että kun yksi ilmottaa jostain poikkeavasta niin kohta on sata muuta samaa mieltä ja epäilee että nyt tässäkin autossa on vika kun tollakin on ton mielestä vika. Uudenjäykkyyttä tai sisääajoavaiheessakin voi olla jotain erikoisuutta noissa autoissa... Oliko tässä ketjussa joku jonka auto "outoilee" edelleen ja autolla on ajettu yli 5000km:a?
Viimeksi muokannut J1978, 13 Syys 2011, 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Reilu 8000km taitaa olla omalla kelattu ja eipä olla eroon päästy vielä. Ei tuo nyt päivittäinen vaiva ole, muttaJ1978 kirjoitti:Oliko tässä ketjussa joku jonka auto "outoilee" edelleen ja autolla on ajettu yli 5000km:a?
Myyjän kanssa olin puheissa ja oli niillä linjoilla, että 10000km jälkeen jos jatkuu, niin telakalle. Ylipäätään kyllä tuntuu, että auto on omassa ajossa oppinut aina vain matalampien kierrosten käyttäjäksi D-asennossa. Vishiin tulee käytettyä joko DS-asentoa tai leivottua poljinta joko selvästi "urheilullisesti"/"taloudellisesti", että askikin jo tietää missä mennään.
Piili siis E91 320xda (184 hepan versio).
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Kokeilkaa ajaa välillä manuaalilla. Voin kertoa,että löydätte autostanne aivan uuden piirteen kun voitte itse päättää millä kierroksilla kone käy.
Itse ajelin yli vuoden oikeastaan pelkästään automaatilla kunnes nyt pari päivää olen ajellut pelkästään "läpyköistä" vaihtamalla. Aivan eri fiilis.
Mitään nykimistä ei mulla ole ollut (vääntöä riittää) ja tulikin mieleeni, että hakeeko tuo laatikko liian nopeasti niitä isoja vaihteita ja sen myötä nelosen koneen vääntö joutuu koetukselle??
Itse ajelin yli vuoden oikeastaan pelkästään automaatilla kunnes nyt pari päivää olen ajellut pelkästään "läpyköistä" vaihtamalla. Aivan eri fiilis.
Mitään nykimistä ei mulla ole ollut (vääntöä riittää) ja tulikin mieleeni, että hakeeko tuo laatikko liian nopeasti niitä isoja vaihteita ja sen myötä nelosen koneen vääntö joutuu koetukselle??
Puuttuu nuo läpykät ja keppi on oman maun mukaan vähän raskas vaihdella käsin. Joskus kyllä tulee hämmennettyä väkisinkin. Ongelmatapauksissa (ainakin itselläni) jenkaa koneessa on luokkaa 1500 rpm, kaasu kevyellä (kulutusviisari alel 5 l/100km), joten ei luulisi väännön puutetta olevan.
Taidanpa viedä telakalle joku päivä...
Taidanpa viedä telakalle joku päivä...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Mulla reilut 6000km takana ja nykii edelleen (siis vain silloin kun: loiva ylämäki, vakkari päällä, vauhtia n. 110km/h ja kierrokset n. 1800rpm). Juttelin eilen automyyjän kanssa ja päivitys tehdään mulle sitten kun käyn Autosalvassa vaihdattamassa lokakuussa talvirenkaat alle.McJones kirjoitti:Reilu 8000km taitaa olla omalla kelattu ja eipä olla eroon päästy vielä. Ei tuo nyt päivittäinen vaiva ole, muttaJ1978 kirjoitti:Oliko tässä ketjussa joku jonka auto "outoilee" edelleen ja autolla on ajettu yli 5000km:a?
Myyjän kanssa olin puheissa ja oli niillä linjoilla, että 10000km jälkeen jos jatkuu, niin telakalle. Ylipäätään kyllä tuntuu, että auto on omassa ajossa oppinut aina vain matalampien kierrosten käyttäjäksi D-asennossa. Vishiin tulee käytettyä joko DS-asentoa tai leivottua poljinta joko selvästi "urheilullisesti"/"taloudellisesti", että askikin jo tietää missä mennään.
Piili siis E91 320xda (184 hepan versio).
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 9
- Liittynyt: 08 Elo 2011, 13:42
Täällä on 8000 km ajettu, ja on nykinyt ihan uudesta asti ja nykii edelleen niin helvetisti. Mikään ominaisuus tuo nykiminen ei ole (toivottavasti), koska ainakin tämä mun lelu 520dA F11 nykii niin paljon että penkissä oikein hytkyy ja lasten päät kyytillä nyökyttelee. Todella helvetin ärsyttävää . Alkuun nykimistä oli loivissa nousuissa, mutta nyt nykii jo tasamaallakin.J1978 kirjoitti:Täällä toinen jolla vastaava biili samalla motilla ja lootalla. Kohta 3000km takana ajamisen iloa eikä ole nykinyt tuona aikana kun kuskin pöksyissä joka on johtunut ihan puhtaasti mukavasta autosta, vieressä istuvasta beibestä tai kesäkaduilla pikkuhepenissä keikistelleistä donnista.///Marko kirjoitti:Vaikuttaako tähän nykimiseen ollenkaan se että onko auto manuaali-, vakio-automaatti- vai sport-automaattilaatikolla varustettu? Oma autoni ei nyi, vaikka on samalla 184hv koneella mutta se onkin 3-sarjalainen vanhalla 6-lovisella automaatilla.
En ymmärrä mistä ihmeen nykimisestä nyt oikein on kyse ja onko nyt varmasti kakkien autojen kohdalla varmasti kyse viasta vaiko vaan ominaisuudesta jonka omistaja laskee viaksi. Toki jossakin autossa voi olla vika tai vikoja mutta kun tuntuu että kun yksi ilmottaa jostain poikkeavasta niin kohta on sata muuta samaa mieltä ja epäilee että nyt tässäkin autossa on vika kun tollakin on ton mielestä vika. Uudenjäykkyyttä tai sisääajoavaiheessakin voi olla jotain erikoisuutta noissa autoissa... Oliko tässä ketjussa joku jonka auto "outoilee" edelleen ja autolla on ajettu yli 5000km:a?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Pääasiassa nurkka-ajoa ja välillä hupiretkiä milloin minnekin.McJones kirjoitti:Valohoitoaikaa varaillessa puhelindiagnoosiarvelus oli, että joku DPF-juttu voisi olla kyseessä. Mites, ajatteko nurkka-ajoa vai maantietä?
- Hydrophyte
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 286
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
- Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
18.000km ajettu, ei mitään nykimistä. Käytän paljon vakionopeudensäädintä. Ajo on todella sekalaista.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
2.0 nakullafifty kirjoitti:Kokeilkaa ajaa välillä manuaalilla. Voin kertoa,että löydätte autostanne aivan uuden piirteen kun voitte itse päättää millä kierroksilla kone käy.
Itse ajelin yli vuoden oikeastaan pelkästään automaatilla kunnes nyt pari päivää olen ajellut pelkästään "läpyköistä" vaihtamalla. Aivan eri fiilis.
Mitään nykimistä ei mulla ole ollut (vääntöä riittää) ja tulikin mieleeni, että hakeeko tuo laatikko liian nopeasti niitä isoja vaihteita ja sen myötä nelosen koneen vääntö joutuu koetukselle??
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Mun autossa oli alle 2000 km ajolla pikku probleemaa, mm pientä nykimistä ja laatikon vääriä vaihdevalintoja.pettynyt f11 kirjoitti: Täällä on 8000 km ajettu, ja on nykinyt ihan uudesta asti ja nykii edelleen niin helvetisti. Mikään ominaisuus tuo nykiminen ei ole (toivottavasti), koska ainakin tämä mun lelu 520dA F11 nykii niin paljon että penkissä oikein hytkyy ja lasten päät kyytillä nyökyttelee. Todella helvetin ärsyttävää . Alkuun nykimistä oli loivissa nousuissa, mutta nyt nykii jo tasamaallakin.
Mutta hyvän sisäänajon jälkeen autoni on toiminut 100 %. Ja se on sentään ihan ekoja F10 520dA Sportteja.
Vie autosi huoltoon ja softapäivitykseen!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Muistan tämän hyvin, kun samoihin aikoihin 2010 samanlaiset autot saatiin ja ihmeteltiin silloin automaatin toimintaa. Täällä myös sisäänajon jälkeen toiminut todella hyvin.Ricracing kirjoitti:Mun autossa oli alle 2000 km ajolla pikku probleemaa, mm pientä nykimistä ja laatikon vääriä vaihdevalintoja.
Mutta hyvän sisäänajon jälkeen autoni on toiminut 100 %. Ja se on sentään ihan ekoja F10 520dA Sportteja.