Voi olla näin. Jotenkin sain esitteistä sen käsityksen että olisi kaikissa... onkohan 530 tai 525 motissa urea?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
F10 vika-/ongelmalista
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 29 Maalis 2015, 18:08
- Auto: Ford Ranger Wildtrak
Edelliset autot: BMW G31 520dA 2019, BMW F11 LCI 520dA 2016, BMW F11 520dA 2011, Audi A4 Avant 2.0TD 2009, BMW 320dA Touring 2007, Citroen Xsara 1.6 Break 2001
Omassa esiintyy välillä ihmeellistä moottorin heilumista. Useimmiten pata (N47) jää heilumaan kun pysähtyy valoihin ja se kestää 5-10s. Olen muistaakseni lukenut täältä vastaavasta oireesta aikaisemmmin, mutta en muista mihin se liittyy. Autoon ilmaantunut myös uusi sivuääni. Paikallistan sen jonnekin etuvasemmalle. Se kuulostaa siltä kuin vasen etupyörä olisi "nappularengas". Vauhdin mukaan kasvava jollotus, ulina, ulvonta. Ei pysty paikallistamaan ikkuna auki ajaen. Jarrulevyt ovat alkuperäiset, vaikka kohta mittarissa 215tkm.jusape kirjoitti:Onko kellään uusittu F10/11-autoon moottorin kannatinkumeja?
Talven mittaan alkoi tyhjäkäynnillä vähitellen värinä/jyrinä, joka on jo yltynyt aikamoiseksi.
Auto on -14, 520xda F11, 124tkm ajettu.
Sytytyshäiriöt voivat liittyä heiluntaan (suuttimet?) ja olisiko ylimääräinen ääni laakerista?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 10 Touko 2015, 12:05
Laakeri ?JKE61 kirjoitti:Omassa esiintyy välillä ihmeellistä moottorin heilumista. Useimmiten pata (N47) jää heilumaan kun pysähtyy valoihin ja se kestää 5-10s. Olen muistaakseni lukenut täältä vastaavasta oireesta aikaisemmmin, mutta en muista mihin se liittyy. Autoon ilmaantunut myös uusi sivuääni. Paikallistan sen jonnekin etuvasemmalle. Se kuulostaa siltä kuin vasen etupyörä olisi "nappularengas". Vauhdin mukaan kasvava jollotus, ulina, ulvonta. Ei pysty paikallistamaan ikkuna auki ajaen. Jarrulevyt ovat alkuperäiset, vaikka kohta mittarissa 215tkm.jusape kirjoitti:Onko kellään uusittu F10/11-autoon moottorin kannatinkumeja?
Talven mittaan alkoi tyhjäkäynnillä vähitellen värinä/jyrinä, joka on jo yltynyt aikamoiseksi.
Auto on -14, 520xda F11, 124tkm ajettu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
- Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
- Paikkakunta: Imatra
Laakeria veikkaisin minäkin, omasta meni vaihtoon matkustajan puolen laakeri n. kuukausi sitten, 216tkm mittarissa. Välillä piti reilummin ääntä, välillä ei juuri ollenkaan riippui aikapaljon ulkolämpötilasta miten oireili.
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
Sen kai jossakin vaiheessa käytännössä täytyy tulla kaikkiin, dieseleissä muuten mahdoton selvitä päästörajoista.JeanMichell kirjoitti:Voi olla näin. Jotenkin sain esitteistä sen käsityksen että olisi kaikissa... onkohan 530 tai 525 motissa urea?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 05 Helmi 2015, 21:27
- Auto: BMW 520 x-drive sedan valkoinen
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Moro,
Osaisiko joku neuvoa mistä johtuu että jäähdytysneste häviää kun autolla ajaa noin 15tkm. Vika alkoi kun autolla oli ajettu n.80tkm ja auton on vuoden vanha xdrive 520.
Hämeenlinnan autokeskuksessa sanottiin että katsotaan egr-venttiili ei vikaa ja kuulemma auton pitää syödä jäähdytysnestettä??????
Olen ajellut 30 v autoilla ja eka auto missä pitää lisätä.
Autotallin lattialle ei ole tullut läikkää eli ihmeellisesti häviää???
Osaisiko joku neuvoa mistä johtuu että jäähdytysneste häviää kun autolla ajaa noin 15tkm. Vika alkoi kun autolla oli ajettu n.80tkm ja auton on vuoden vanha xdrive 520.
Hämeenlinnan autokeskuksessa sanottiin että katsotaan egr-venttiili ei vikaa ja kuulemma auton pitää syödä jäähdytysnestettä??????
Olen ajellut 30 v autoilla ja eka auto missä pitää lisätä.
Autotallin lattialle ei ole tullut läikkää eli ihmeellisesti häviää???
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 129
- Liittynyt: 30 Joulu 2012, 11:51
- Auto: F11 520d sport busines -13
- Paikkakunta: Rusko
Tarkista ettei öljyä ole jäähdytysnesteessä. Jos asennettu pa-toiminen moottorinlämmitin kiristä liitokset, voivat tihkua kun lämpiävät ja jos letkulämmitin niin sama operaatio.
Morjens, Minulla oli tismalleen sama vika F10 530 xDrivessa ja syy löytyi EGR/pakokaasun lauhduttimesta. Eli lauhdutimessa oli pieniä hiushalkeamia jotka tuli esille kuumana ja paineenalaisena. Koko höskä vaihtoon (tulee myös EGR mukaan) ja siihen loppui nesteen katoamiset. Hintaa noin 1000 euromarkkaaPätkä kirjoitti:Moro,
Osaisiko joku neuvoa mistä johtuu että jäähdytysneste häviää kun autolla ajaa noin 15tkm. Vika alkoi kun autolla oli ajettu n.80tkm ja auton on vuoden vanha xdrive 520.
Hämeenlinnan autokeskuksessa sanottiin että katsotaan egr-venttiili ei vikaa ja kuulemma auton pitää syödä jäähdytysnestettä??????
Olen ajellut 30 v autoilla ja eka auto missä pitää lisätä.
Autotallin lattialle ei ole tullut läikkää eli ihmeellisesti häviää???
Sehän se taitaa olla ja just 216tkm tuli täyteen. Nyt mennään kakkosautolla kun huolto on vasta viikon päästä. Äänimaailma on kuin hammaslääkäri painaisi takahampaisiin ruusuterällä.Eerote kirjoitti:Laakeria veikkaisin minäkin, omasta meni vaihtoon matkustajan puolen laakeri n. kuukausi sitten, 216tkm mittarissa. Välillä piti reilummin ääntä, välillä ei juuri ollenkaan riippui aikapaljon ulkolämpötilasta miten oireili.
Tuomio: vaihtoon!
Jo on asentajalta niin paksua BullS***iä ettei sitä uskois minun mummokaan vaikkei mitää autoista tiedä.Pätkä kirjoitti:...kuulemma auton pitää syödä jäähdytysnestettä??????...
Ei todellakaan motti kuluta jyyhdytysnestettä ellei jossain ole vuoto.
Kaveri vaan ei oo halunnut (ylimääräistä) työtä itelleen. Ehkä niille on ohjeistettu että tämän kaltaiset kalliisti korjattavat viat pitää löytää vasta kun takuu on mennyt umpeen. Kustannussiirto tehtaalta asiakkaalle. Toihan alkaa olla jo luokkaa "kuluttaja-asiamies keissi"
Itselleen vois koittaa saada jonkin kuittauksen huoltomääräyskeen tms. siitä, että piirre on huomattu jo vioden vanhassa autossa, jos alkavat ämpyilemään myöhemmin että "takuu ei kata kun vika ilmaantui vasta takuun rauettua". Olis mustaa valkoisella että vika on ollut kauan, kukaan vaan ei ole viittinyt sitä aikaisemmin korjata.
Itsellä ajettu 75 tkm ja kolme ja puoli vuotta eikä lusikallistakaan jäähdytysnestettä ole mennyt. Eli ei todellakaan ehjä laite syö nesteitä, eikä öljyjäkään
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 05 Helmi 2015, 21:27
- Auto: BMW 520 x-drive sedan valkoinen
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Moro, nyt syttyi 14.2 moottorin vikavalo. Kun vein huoltoon niin tosiaan oli laudutin revennyt. Se uusittiin ja egr. Löityihän syy jäähytysneste hävikkiin eli niin kuin Kari68 sanoi. Mulla on nyt mittarissa 108tkm. Meni takuuseen.
Taas mennään kai ilman vikoja.
Kiitos näistä neuvoista.
Taas mennään kai ilman vikoja.
Kiitos näistä neuvoista.
Eipä ollut yllättävä lopputulos. Melko törkeää valehtelua merkkiliikkeeltä.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Ottipa ja pimeni vajaa parivuotiaasta F10:stä Proffanavin näyttö (tai sitten tietokone..). Karumpaa menoa nyt kun ei ole radiota, HUD:a, Navia, tutkia (nekään eivät perkele piippaa ilman tuota) jne. Maanantain tutkintaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Akun miinuskaaplein irroittelimn ja kokeilin sillä tavalla bootata, mutta pimeänä iDrive on. Eli siis rikki jotakin, eikä vain softajuttu.VolvostaBemariin kirjoitti:Ottipa ja pimeni vajaa parivuotiaasta F10:stä Proffanavin näyttö (tai sitten tietokone..). Karumpaa menoa nyt kun ei ole radiota, HUD:a, Navia, tutkia (nekään eivät perkele piippaa ilman tuota) jne. Maanantain tutkintaan.
Ja sulakkeet ovat kaikki ehjät? Joka paikasta? Peräkontin sulakeboxista kaikki sulakkeet, ja muistakin paikoista? Toimiiko muut releet, penkinlämmittimet, takalasin lämmitin, peilien lämmittimet jne?
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Kaikki muut toimii, paitsi iDriveen / Proffanviin liittyvät (kuten radio, HUD jne). Tosin enpä edes sulakkeita tsekannut kun epäilin heti vakavapmpaa vikaa Tsekkaanpa huomenna, mutta luulen tuon rikki olevan. Nyt ilman radiota hiljaisessa (todella!!) autossa kuulee kun kovalevy ruksuttaa niin saakelisti keskikonsolissa. Liittynee vikaan...salmol kirjoitti:Ja sulakkeet ovat kaikki ehjät? Joka paikasta? Peräkontin sulakeboxista kaikki sulakkeet, ja muistakin paikoista? Toimiiko muut releet, penkinlämmittimet, takalasin lämmitin, peilien lämmittimet jne?