F10 vika-/ongelmalista

F10, F11, F07
parras
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Maalis 2011, 16:35
Paikkakunta: Kirkkonummi

BMW n paikallinen huolto hoiti asian mallikkaasti. Kaikki levyt takana ja edessä vaihdettiin takuuna.
vanteet oli BMWn omat.
Avatar
M_75
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Huhti 2011, 19:21

Autoni kävi kanssa piuhan päässä pari viikkoa sitten tuosta nykimisestä johtuen. Vikakoodeja ei luonnollisestikaan löytynyt ja kertoivat, että lokakuussa viedä auto softapäivitykseen mikä muuttaa tuota EGR venttiilin ohjausta.

Toivottavasti poistuu tuo ongelma tuolloin. :)
G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
hesani
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Syys 2011, 10:44
Auto: BMW 520 dA Sport -11

Sain 9.9. ilmoituksen automyyjältäni, että huolto saa tuon nykimisen poistavan ohjelmakorjauksen käyttöön 22.9.
johansa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 636
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
Auto: Porsche Macan 2017
Paikkakunta: Vantaa

Kiitti tiedosta, täytyypä itsekin ottaa yhteyttä huoltoon sitten asian tiimoilta.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Olen huomannut itsekin samaa nykimistä uudessa autossani (ajettu nyt vasta noin 250km). Loivissa ylämäissä, kierroksia ollessa hyvin vähän (1500 kierroksen tuntumassa) ja autossa vaihteisto D-asennossa, mutta sitten, kun vastaavassa kohdassa ajan S-asennolla ei nykistä ilmaannu (korkeammat kierrokset). Tämä siis vakkari päällä samassa ylämäessä pariin kertaan testattu.
hesani kirjoitti:Sain 9.9. ilmoituksen automyyjältäni, että huolto saa tuon nykimisen poistavan ohjelmakorjauksen käyttöön 22.9.
Täytynee siis käydä hakemassa autoon "nykimisen poistava softa", kun se tarjolle nyt tulee.
JKK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 86
Liittynyt: 14 Tammi 2011, 16:42
Auto: BMW G30 530e X-Drive 2020
Paikkakunta: Järvenpää

Ikävä lukea, että nämä nykimis- ja nypytysongelmat jatkuvat vielä F10/11-malleissakin. En oikein ymmärrä, kuinka BMW:n kaltaiselle valmistajalle voi olla näin vaikeaa tehdä nykimättä toimiva moottorinohjaussofta? E60/E61:ssä, kuten myös omassa nykyisessä E61 535d:ssäni tätä nypytystä esiintyy myös, vaikka kaikki on varmuudella kunnossa. Ja nypytyksiä "korjaavia" päivityksiä on tehty useitakin. Välillä moottoriin ja välillä vaihteistoon. Samasta ongelmasta taitaa kärsiä nykyään joka toinen E90/E60 diesel, eikä huolto-organisaatiosta osata muuta sanoa kuin että kyseessä on DPF:n regeneraation aikana esiintyvä "ominaisuus". Tämän olen kuullut jo liian usein. Pahoin pelkään, että tähän se menee F10:ienkin tapauksessa, kun päivityksistä ei lopulta ole mitään apua. Todennäköisesti historia tulee toistamaan tässä itseään. Moottorihan on kuitenkin pääpiirteittäin sama kuin ennenkin. Mielenkiinnolla seuraan tätä threadia jatkossa.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Vaikuttaako tähän nykimiseen ollenkaan se että onko auto manuaali-, vakio-automaatti- vai sport-automaattilaatikolla varustettu? Oma autoni ei nyi, vaikka on samalla 184hv koneella mutta se onkin 3-sarjalainen vanhalla 6-lovisella automaatilla.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

///Marko kirjoitti:Vaikuttaako tähän nykimiseen ollenkaan se että onko auto manuaali-, vakio-automaatti- vai sport-automaattilaatikolla varustettu? Oma autoni ei nyi, vaikka on samalla 184hv koneella mutta se onkin 3-sarjalainen vanhalla 6-lovisella automaatilla.
Täällä toinen jolla vastaava biili samalla motilla ja lootalla. Kohta 3000km takana ajamisen iloa eikä ole nykinyt tuona aikana kun kuskin pöksyissä joka on johtunut ihan puhtaasti mukavasta autosta, vieressä istuvasta beibestä tai kesäkaduilla pikkuhepenissä keikistelleistä donnista.

En ymmärrä mistä ihmeen nykimisestä nyt oikein on kyse ja onko nyt varmasti kakkien autojen kohdalla varmasti kyse viasta vaiko vaan ominaisuudesta jonka omistaja laskee viaksi. Toki jossakin autossa voi olla vika tai vikoja mutta kun tuntuu että kun yksi ilmottaa jostain poikkeavasta niin kohta on sata muuta samaa mieltä ja epäilee että nyt tässäkin autossa on vika kun tollakin on ton mielestä vika. Uudenjäykkyyttä tai sisääajoavaiheessakin voi olla jotain erikoisuutta noissa autoissa... Oliko tässä ketjussa joku jonka auto "outoilee" edelleen ja autolla on ajettu yli 5000km:a?
Viimeksi muokannut J1978, 13 Syys 2011, 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Minulla ei kyllä ole 8-vaihteisto nykinyt, hyvin on mennyt, kunhan automaatti vaan ensin oppi kuskin tavoille. Ja aktiivicruise vaihtelee muutenkin toteutunutta nopeutta, eikä päästä jyristämään.
McJones
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:59
Auto: F30 330e
996 C4S

J1978 kirjoitti:Oliko tässä ketjussa joku jonka auto "outoilee" edelleen ja autolla on ajettu yli 5000km:a?
Reilu 8000km taitaa olla omalla kelattu ja eipä olla eroon päästy vielä. Ei tuo nyt päivittäinen vaiva ole, mutta :dumb:

Myyjän kanssa olin puheissa ja oli niillä linjoilla, että 10000km jälkeen jos jatkuu, niin telakalle. Ylipäätään kyllä tuntuu, että auto on omassa ajossa oppinut aina vain matalampien kierrosten käyttäjäksi D-asennossa. Vishiin tulee käytettyä joko DS-asentoa tai leivottua poljinta joko selvästi "urheilullisesti"/"taloudellisesti", että askikin jo tietää missä mennään.

Piili siis E91 320xda (184 hepan versio).
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Kokeilkaa ajaa välillä manuaalilla. Voin kertoa,että löydätte autostanne aivan uuden piirteen kun voitte itse päättää millä kierroksilla kone käy.
Itse ajelin yli vuoden oikeastaan pelkästään automaatilla kunnes nyt pari päivää olen ajellut pelkästään "läpyköistä" vaihtamalla. Aivan eri fiilis.
Mitään nykimistä ei mulla ole ollut (vääntöä riittää) ja tulikin mieleeni, että hakeeko tuo laatikko liian nopeasti niitä isoja vaihteita ja sen myötä nelosen koneen vääntö joutuu koetukselle??
McJones
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:59
Auto: F30 330e
996 C4S

Puuttuu nuo läpykät ja keppi on oman maun mukaan vähän raskas vaihdella käsin. Joskus kyllä tulee hämmennettyä väkisinkin. Ongelmatapauksissa (ainakin itselläni) jenkaa koneessa on luokkaa 1500 rpm, kaasu kevyellä (kulutusviisari alel 5 l/100km), joten ei luulisi väännön puutetta olevan.

Taidanpa viedä telakalle joku päivä... :conf:
johansa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 636
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
Auto: Porsche Macan 2017
Paikkakunta: Vantaa

McJones kirjoitti:
J1978 kirjoitti:Oliko tässä ketjussa joku jonka auto "outoilee" edelleen ja autolla on ajettu yli 5000km:a?
Reilu 8000km taitaa olla omalla kelattu ja eipä olla eroon päästy vielä. Ei tuo nyt päivittäinen vaiva ole, mutta :dumb:

Myyjän kanssa olin puheissa ja oli niillä linjoilla, että 10000km jälkeen jos jatkuu, niin telakalle. Ylipäätään kyllä tuntuu, että auto on omassa ajossa oppinut aina vain matalampien kierrosten käyttäjäksi D-asennossa. Vishiin tulee käytettyä joko DS-asentoa tai leivottua poljinta joko selvästi "urheilullisesti"/"taloudellisesti", että askikin jo tietää missä mennään.


Piili siis E91 320xda (184 hepan versio).
Mulla reilut 6000km takana ja nykii edelleen (siis vain silloin kun: loiva ylämäki, vakkari päällä, vauhtia n. 110km/h ja kierrokset n. 1800rpm). Juttelin eilen automyyjän kanssa ja päivitys tehdään mulle sitten kun käyn Autosalvassa vaihdattamassa lokakuussa talvirenkaat alle.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
pettynyt f11
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Elo 2011, 13:42

J1978 kirjoitti:
///Marko kirjoitti:Vaikuttaako tähän nykimiseen ollenkaan se että onko auto manuaali-, vakio-automaatti- vai sport-automaattilaatikolla varustettu? Oma autoni ei nyi, vaikka on samalla 184hv koneella mutta se onkin 3-sarjalainen vanhalla 6-lovisella automaatilla.
Täällä toinen jolla vastaava biili samalla motilla ja lootalla. Kohta 3000km takana ajamisen iloa eikä ole nykinyt tuona aikana kun kuskin pöksyissä joka on johtunut ihan puhtaasti mukavasta autosta, vieressä istuvasta beibestä tai kesäkaduilla pikkuhepenissä keikistelleistä donnista.

En ymmärrä mistä ihmeen nykimisestä nyt oikein on kyse ja onko nyt varmasti kakkien autojen kohdalla varmasti kyse viasta vaiko vaan ominaisuudesta jonka omistaja laskee viaksi. Toki jossakin autossa voi olla vika tai vikoja mutta kun tuntuu että kun yksi ilmottaa jostain poikkeavasta niin kohta on sata muuta samaa mieltä ja epäilee että nyt tässäkin autossa on vika kun tollakin on ton mielestä vika. Uudenjäykkyyttä tai sisääajoavaiheessakin voi olla jotain erikoisuutta noissa autoissa... Oliko tässä ketjussa joku jonka auto "outoilee" edelleen ja autolla on ajettu yli 5000km:a?
Täällä on 8000 km ajettu, ja on nykinyt ihan uudesta asti ja nykii edelleen niin helvetisti. Mikään ominaisuus tuo nykiminen ei ole (toivottavasti), koska ainakin tämä mun lelu 520dA F11 nykii niin paljon että penkissä oikein hytkyy ja lasten päät kyytillä nyökyttelee. Todella helvetin ärsyttävää :curse: . Alkuun nykimistä oli loivissa nousuissa, mutta nyt nykii jo tasamaallakin.
McJones
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 111
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:59
Auto: F30 330e
996 C4S

Valohoitoaikaa varaillessa puhelindiagnoosiarvelus oli, että joku DPF-juttu voisi olla kyseessä. Mites, ajatteko nurkka-ajoa vai maantietä?
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

McJones kirjoitti:Valohoitoaikaa varaillessa puhelindiagnoosiarvelus oli, että joku DPF-juttu voisi olla kyseessä. Mites, ajatteko nurkka-ajoa vai maantietä?
Pääasiassa nurkka-ajoa ja välillä hupiretkiä milloin minnekin.
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

18.000km ajettu, ei mitään nykimistä. Käytän paljon vakionopeudensäädintä. Ajo on todella sekalaista.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

fifty kirjoitti:Kokeilkaa ajaa välillä manuaalilla. Voin kertoa,että löydätte autostanne aivan uuden piirteen kun voitte itse päättää millä kierroksilla kone käy.
Itse ajelin yli vuoden oikeastaan pelkästään automaatilla kunnes nyt pari päivää olen ajellut pelkästään "läpyköistä" vaihtamalla. Aivan eri fiilis.
Mitään nykimistä ei mulla ole ollut (vääntöä riittää) ja tulikin mieleeni, että hakeeko tuo laatikko liian nopeasti niitä isoja vaihteita ja sen myötä nelosen koneen vääntö joutuu koetukselle??
2.0 nakulla :conf:
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

pettynyt f11 kirjoitti: Täällä on 8000 km ajettu, ja on nykinyt ihan uudesta asti ja nykii edelleen niin helvetisti. Mikään ominaisuus tuo nykiminen ei ole (toivottavasti), koska ainakin tämä mun lelu 520dA F11 nykii niin paljon että penkissä oikein hytkyy ja lasten päät kyytillä nyökyttelee. Todella helvetin ärsyttävää :curse: . Alkuun nykimistä oli loivissa nousuissa, mutta nyt nykii jo tasamaallakin.
Mun autossa oli alle 2000 km ajolla pikku probleemaa, mm pientä nykimistä ja laatikon vääriä vaihdevalintoja.
Mutta hyvän sisäänajon jälkeen autoni on toiminut 100 %. Ja se on sentään ihan ekoja F10 520dA Sportteja.

Vie autosi huoltoon ja softapäivitykseen!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Ricracing kirjoitti:Mun autossa oli alle 2000 km ajolla pikku probleemaa, mm pientä nykimistä ja laatikon vääriä vaihdevalintoja.
Mutta hyvän sisäänajon jälkeen autoni on toiminut 100 %. Ja se on sentään ihan ekoja F10 520dA Sportteja.
Muistan tämän hyvin, kun samoihin aikoihin 2010 samanlaiset autot saatiin ja ihmeteltiin silloin automaatin toimintaa. Täällä myös sisäänajon jälkeen toiminut todella hyvin.
Vastaa Viestiin