Ei kai nyt kukaan tosissaan maksa korjauksista jotka menee selvästi takuun piikkiin. Ilmainen bmw sijaisauto nyt on itsestään selvyys.Ricracing kirjoitti:+ 1 BMW:n kuuluisi antaa lainaauto korjauksen ajaksi - ilmaiseksi!J1978 kirjoitti:Vaihto maksoi parikymppiä... Siis tä, maksoitko sinä jostakin takuuseen kuuluvasta asiasata mukisematta 20,00eur?
Nykyisissä autoissa näitä viallisia antureita riittä, mikäköhän nyt oli kyseessä?
F10 vika-/ongelmalista
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 120
- Liittynyt: 04 Huhti 2010, 09:56
- Auto: BMW G30 530e
Cayenne S-E Hybrid
991.2 Carrera - Paikkakunta: Pyhtää
Omaan autoon (523i) on nyt tullut ärsyttävä toisinaan esiintyvä käyntivika. Kylmänä kierrosten ollessa alle 3000, painettaessa pedaali pohjaan käy moottori pätkimään ja koko auto nykimään ja rykimään. Aina tätä ei esiinny, mutta nyt ollut useampana päivänä sama juttu. Pitää varmaankin kääntyä pikku hiljaa huollon puoleen...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Näitä viestejä lukiessa tulee väkisinkin mieleen, että uusi 5-sarja, moottorista riippumatta, on susi jo syntyessään. Harmi sinänsä
Ilmeisesti kysyntä niin kovaa, että kokoonpanossakin liian kiire
Ilmeisesti kysyntä niin kovaa, että kokoonpanossakin liian kiire
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
No jospa ne on vaan näitä normaaleja uuden mallin alkupään tuotannon vikoja. Nyt kun miettii jälkikäteen, niin eipä ole vielä koskaan tullut ostettua autoa joka on mallina ensimmäistä tai toista vuotta markkinoilla.fifty kirjoitti:Näitä viestejä lukiessa tulee väkisinkin mieleen, että uusi 5-sarja, moottorista riippumatta, on susi jo syntyessään. Harmi sinänsä
Ilmeisesti kysyntä niin kovaa, että kokoonpanossakin liian kiire
...sit kun ostaa auton kolmannella vuodella, facelift tuleekin nenä eteen///Marko kirjoitti:No jospa ne on vaan näitä normaaleja uuden mallin alkupään tuotannon vikoja. Nyt kun miettii jälkikäteen, niin eipä ole vielä koskaan tullut ostettua autoa joka on mallina ensimmäistä tai toista vuotta markkinoilla.fifty kirjoitti:Näitä viestejä lukiessa tulee väkisinkin mieleen, että uusi 5-sarja, moottorista riippumatta, on susi jo syntyessään. Harmi sinänsä
Ilmeisesti kysyntä niin kovaa, että kokoonpanossakin liian kiire
- - -
Tokikaan en maksanu lohkiksesta tai tuon anturin vaihdosta mitään. Wetterillä kävin homman hoitamassa. Anturi siis meni tietenkin auton takuuseen. Oon näköjään kirjottanu epäselvästi, tarkotin vaan että se äijä sano että se anturin vaihto maksaa joku parikymppiä. Mainitsin siksi että jos tuosta tiedosta olisi jotain vinkkiä mistä on kyse.J1978 kirjoitti:Vaihto maksoi parikymppiä... Siis tä, maksoitko sinä jostakin takuuseen kuuluvasta asiasata mukisematta 20,00eur?
Jos minä olen auton takuuaikana käynyt jostain valittamassa ja jotain on korjattu tai vaihdettu en ole maksanut työstä tai osista senttiäkään. Kaikki on mennyt takuuseen.
Tietty jos tuo osa laitettiin jossain muualla kuin merkkiliikkeessä niin sitten ymmärrän mutta muuten en ymmärrä. Mites jos tuon uuden osan kanssa tulee jotain ongelmia ja menetkin merkkiliikkeeseen seuraavan kerran ja selviää ettei se ole siellä laitettu...Voi syntyä melkoinen kädenvääntö.
Jos moottorin häiriövalo palaa ei merkkiliike koskaan suosittele ajamaan autolla sen jälkeen vaan auto pitäisi mitä pikimmiten saada tutkittavaksi. Oli sitten kyseessä iso tai pieni vika niin merkkiliike ei suosittele silloin ajamista. Itse en ainakaan uskaltaisi ajaa vikkoja siten että moottorin häiriövalo palaa.
Lohkiksen asennukseen ja anturin ex tempore -vaihtoon meni aikaa noin 1.5h niin en saanu vaihtoautoa siksi ajaksi harmi kyllä, mut siinä esillä olis kiinnostavin ollukin vain Jaguar XF, ei kiinnostavia bemuja...
Kun merkkivalo alkoi palamaan niin en hoksannut ollenkaan mistä vois olla kyse. Pidin sitä harmittomana koska esimerkiksi jos ulkona on pakkasta niin auto varoittaa tekstillä "ulkona on pakkasta" ja jos pissapojasta loppuu neste niin auto varoittaa tekstillä "pissapojasta loppuu neste". Oletin siis että jos jotain on oikeasti vialla niin tämä auto kyllä herättelee minua siitä selvemmin. Kyseisestä merkkivalostahan ei myöskään löytynyt selkeää tietoa opaskirjastakaan, joten kaikki viittasi siihen että moottori ei ole räjähtämässä. Siksi uskalsin ajella normaalisti. Mutta ensi kerralla tällaisissa lähden selvittelemään nopeammin tietenkin.
Ei siis ilmeisesti tietoa löydy mitä noi anturit on? Erikoista...
"Viides sylinteri epäkunnossa" olis tosi upeeta :DLife kirjoitti:Tokikaan en maksanu lohkiksesta tai tuon anturin vaihdosta mitään. Wetterillä kävin homman hoitamassa. Anturi siis meni tietenkin auton takuuseen. Oon näköjään kirjottanu epäselvästi, tarkotin vaan että se äijä sano että se anturin vaihto maksaa joku parikymppiä. Mainitsin siksi että jos tuosta tiedosta olisi jotain vinkkiä mistä on kyse.J1978 kirjoitti:Vaihto maksoi parikymppiä... Siis tä, maksoitko sinä jostakin takuuseen kuuluvasta asiasata mukisematta 20,00eur?
Jos minä olen auton takuuaikana käynyt jostain valittamassa ja jotain on korjattu tai vaihdettu en ole maksanut työstä tai osista senttiäkään. Kaikki on mennyt takuuseen.
Tietty jos tuo osa laitettiin jossain muualla kuin merkkiliikkeessä niin sitten ymmärrän mutta muuten en ymmärrä. Mites jos tuon uuden osan kanssa tulee jotain ongelmia ja menetkin merkkiliikkeeseen seuraavan kerran ja selviää ettei se ole siellä laitettu...Voi syntyä melkoinen kädenvääntö.
Jos moottorin häiriövalo palaa ei merkkiliike koskaan suosittele ajamaan autolla sen jälkeen vaan auto pitäisi mitä pikimmiten saada tutkittavaksi. Oli sitten kyseessä iso tai pieni vika niin merkkiliike ei suosittele silloin ajamista. Itse en ainakaan uskaltaisi ajaa vikkoja siten että moottorin häiriövalo palaa.
Lohkiksen asennukseen ja anturin ex tempore -vaihtoon meni aikaa noin 1.5h niin en saanu vaihtoautoa siksi ajaksi harmi kyllä, mut siinä esillä olis kiinnostavin ollukin vain Jaguar XF, ei kiinnostavia bemuja...
Kun merkkivalo alkoi palamaan niin en hoksannut ollenkaan mistä vois olla kyse. Pidin sitä harmittomana koska esimerkiksi jos ulkona on pakkasta niin auto varoittaa tekstillä "ulkona on pakkasta" ja jos pissapojasta loppuu neste niin auto varoittaa tekstillä "pissapojasta loppuu neste". Oletin siis että jos jotain on oikeasti vialla niin tämä auto kyllä herättelee minua siitä selvemmin. Kyseisestä merkkivalostahan ei myöskään löytynyt selkeää tietoa opaskirjastakaan, joten kaikki viittasi siihen että moottori ei ole räjähtämässä. Siksi uskalsin ajella normaalisti. Mutta ensi kerralla tällaisissa lähden selvittelemään nopeammin tietenkin.
Ei siis ilmeisesti tietoa löydy mitä noi anturit on? Erikoista...
- - -
Keltainen moottori häiriövalo lävähti ruutuun uudelleen palamaan ->huoltoon uudelleen :(Turbo kirjoitti:Auton softaa nyt päivitetty. Ainakin radiokanavat nollautuneet, joten ilmeisesti ainakin siihen liittyvää päivitystä. Moottorihäiriövalo ei pala enää, mutta en tiedä mitä sille käytännössä oli tehty.Xenxen kirjoitti:Ja sama täällä, auto kävi huollossa vikakoodien luennassa ja analyysissa. Vaatii vielä uusinta käynnin vaikka olin toivonut, että tulisi yhdellä huoltokäyntikerralla kuntoon.Moguli kirjoitti:Ja nyt pitäsi auton olla kunnossa ja häiriövalon pysyä sammuksissa....Vikana kuulemma oli rikkinäinen ahtopaineen lämpötunnistin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 102
- Liittynyt: 12 Elo 2010, 08:01
- Auto: Numero 43
- Paikkakunta: Hki
Eli sama kaava kuin minulla. 1. kerralla tehdään joitain päivityksiä ja toisella sitten korjataan se rikkinäinen lämpötunnistin (mikä lienee vikana sinullakin)..missä yritit huollattaa kuntoon?Turbo kirjoitti:
Keltainen moottori häiriövalo lävähti ruutuun uudelleen palamaan ->huoltoon uudelleen :(
Tähän viestiin olisi varmaan kuulunut liittää erilaisia söpöjä hymiöitä, mutta en nyt vaan pysty niitä käyttämään...
Samalla kaavalla näyttäisi sitten minullakin menevän, saa nähdä montako kertaa vielä aiheen puitteissa joutuu käymään, nyt siis 3. käynti kerta tulossa...Moguli kirjoitti:Eli sama kaava kuin minulla. 1. kerralla tehdään joitain päivityksiä ja toisella sitten korjataan se rikkinäinen lämpötunnistin (mikä lienee vikana sinullakin)..Turbo kirjoitti:
Keltainen moottori häiriövalo lävähti ruutuun uudelleen palamaan ->huoltoon uudelleen :(
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
E10 bensaa? Käytä aina 98 oktaanista! Se on aina toiminut Bemareiden bensa koneissa paremmin kuin 95.BeQ kirjoitti:Omaan autoon (523i) on nyt tullut ärsyttävä toisinaan esiintyvä käyntivika.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Bull Sfifty kirjoitti:Näitä viestejä lukiessa tulee väkisinkin mieleen, että uusi 5-sarja, moottorista riippumatta, on susi jo syntyessään. Harmi sinänsä Ilmeisesti kysyntä niin kovaa, että kokoonpanossakin liian kiire
Oman autoni 8-lovinen auto-laatikko ja alusta olivat uutena haasteellisia Stadin muklakivillä (20" ei-RF) ja kehillä
mutta parin tuhannen kilsan ajon jälkeen (sisäänajo) kummatkin onglelmat korjaantuivat.
Tämän jälkeen 2-zone ilmastointi on joskus äänellyt (korjataan ekassa huollossa), but that's it.
Antureita menee kaikissa Bemareissa - toisilla parempi tsägä, toisilla huonompi.
Mutta kaikki kotimaiset autotestit ovat osoittaneet että RFT-renkaat eivät sovi tänne - ei sitten alkuunkaan!
Kaikki koeajetut Bemarit ovat saaneet murskaarvostelut suutavakavuudesta ja kovuudesta, mutta mulla ei ongelmia!
Ihmettelen miksi näitä RFT renkaita vieläkin puolustellaan?
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 120
- Liittynyt: 04 Huhti 2010, 09:56
- Auto: BMW G30 530e
Cayenne S-E Hybrid
991.2 Carrera - Paikkakunta: Pyhtää
Epäilivät muuten tätä Autosalvassa yhdeksi mahdolliseksi vian aiheuttajaksi. Katsotaan perjantaina kun auto käy huollossa. Ja tosiaan, olen tankannut tähän autoon E10:ä. Ämmäläisiin tankkasin aina 98:a, mutta tämän kanssa olen hieman lipsunut linjasta.Ricracing kirjoitti:E10 bensaa? Käytä aina 98 oktaanista! Se on aina toiminut Bemareiden bensa koneissa paremmin kuin 95.BeQ kirjoitti:Omaan autoon (523i) on nyt tullut ärsyttävä toisinaan esiintyvä käyntivika.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Lycka till!BeQ kirjoitti: Epäilivät muuten tätä Autosalvassa yhdeksi mahdolliseksi vian aiheuttajaksi. Katsotaan perjantaina kun auto käy huollossa. Ja tosiaan, olen tankannut tähän autoon E10:ä. Ämmäläisiin tankkasin aina 98:a, mutta tämän kanssa olen hieman lipsunut linjasta.
Odotan kauhulla sitä päivää kun ruvetaan myymään tervaa/McDonald's purilaisia/hevosen lantaa dieselinä.
Autoni tankkausluukussani lukee selväsi "Ei ekodieseliä"!
Koko E10 on taas niin tyypillistä politiikkojen UFO-ajattelua. He eivät valitettavasti tunnu tietävän mistään mitään.
Kansalainen joka on kovien veromaksujen jälkeen ostanut raskaasti verotetun auto, ei todellakaan riskeeraa
kymppitonnien korjauksia, vain siksi että joku dorka olettaa E10:n olevan ekobensaa, kun samalla rahalla saa parempaa 98.
Lukekaa tänään ilmestyneestä Tekniikan Maalima-lehdestä lisää.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Kymppitonni täynnä. Tässä suurimmat ongelmat tähän mennessä:
1. Tuulilasin apukuskin puoleinen pyyhintäalue on ulkoreunastaan aivan liian pieni. Nyt kevään kurakeleissä on tullut jo monta monta kertaa vastaan tilanne, jossa joutuu arvailemaan tuon häiritsevän leveän maskin takaa tulevia mahdollisia väistettäviä. Edellisessä E61:ssä oli homma hoidettu hienosti laajentamalla pyyhintäalue pumppaavalla pyyhinvarrella. Todella vaarallinen säästökohde IMHO.
2. Huonosti suunniteltu kauko-ohjain. Siitä puuttuu farkun takaluukun avaaja, sen sijaan on päätetty omistaa kokonainen nappula takalasin avaajalle. Kurakeleillä ei aukeavaa takalasia voi käyttää ollenkaan, jollei satu olemaan viemärihommissa ja työhaalarit päällä.
3. Moottorin (520d) öljyntason mittari arpoo lukemia. Ajoittain on pitkiäkin aikoja tasolla 2/4, ja sen jälkeen taas viikkotolkulla 3/4-asennossa. Samoin kävi uutena 4/4 ja 3/4 -tasojen välillä. Tuskin tuo moottori osaa dieselistä uutta öljyä kehittää joten jostain ohjelmiston ja/tai anturin ongelmasta on varmaankin kyse.
4. Keskisuuttimia ei voi pitää auki kylmällä. Sieltä kuuluu sen luokan pihinää/puhinaa/kurlutusta, että on parempi vain olla ilman avattavia keskisuuttimia. Kauniit ne kyllä ovat.
5. Jarrut vinkuvat kevyesti jarrutettaessa. Moottorin jarrutusenergian talteenotto on hieno systeemi, joten ehkä kyseessä on vain käytön puute?
6. Konepellin yläreunan alla on suojaamattomina letkuja, joiden toivon kestävän tuulilasin puhdistusta 3 talvea.
1. Tuulilasin apukuskin puoleinen pyyhintäalue on ulkoreunastaan aivan liian pieni. Nyt kevään kurakeleissä on tullut jo monta monta kertaa vastaan tilanne, jossa joutuu arvailemaan tuon häiritsevän leveän maskin takaa tulevia mahdollisia väistettäviä. Edellisessä E61:ssä oli homma hoidettu hienosti laajentamalla pyyhintäalue pumppaavalla pyyhinvarrella. Todella vaarallinen säästökohde IMHO.
2. Huonosti suunniteltu kauko-ohjain. Siitä puuttuu farkun takaluukun avaaja, sen sijaan on päätetty omistaa kokonainen nappula takalasin avaajalle. Kurakeleillä ei aukeavaa takalasia voi käyttää ollenkaan, jollei satu olemaan viemärihommissa ja työhaalarit päällä.
3. Moottorin (520d) öljyntason mittari arpoo lukemia. Ajoittain on pitkiäkin aikoja tasolla 2/4, ja sen jälkeen taas viikkotolkulla 3/4-asennossa. Samoin kävi uutena 4/4 ja 3/4 -tasojen välillä. Tuskin tuo moottori osaa dieselistä uutta öljyä kehittää joten jostain ohjelmiston ja/tai anturin ongelmasta on varmaankin kyse.
4. Keskisuuttimia ei voi pitää auki kylmällä. Sieltä kuuluu sen luokan pihinää/puhinaa/kurlutusta, että on parempi vain olla ilman avattavia keskisuuttimia. Kauniit ne kyllä ovat.
5. Jarrut vinkuvat kevyesti jarrutettaessa. Moottorin jarrutusenergian talteenotto on hieno systeemi, joten ehkä kyseessä on vain käytön puute?
6. Konepellin yläreunan alla on suojaamattomina letkuja, joiden toivon kestävän tuulilasin puhdistusta 3 talvea.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
" 5. Jarrut vinkuvat kevyesti jarrutettaessa."
Sama vika mulla.Alkuun asia ei pahemmin häirinnyt ja ajattelin, että kyllä se siitä tokenee muutaman äkkijarrutuksen myötä. No jarrut vinkuu edelleen nimenomaan kevyesti jarrutettaessa.Ei ehkä aina, mutta ainakin aamuisin.
Pitäisikö tuosta tosiaankin mennä sanomaan diilerille? Eihän tuo iso haitta ole, mutta varsinkin vaimoa häiritsee. No, sitä häiritsee niin moni muukin asia
Sama vika mulla.Alkuun asia ei pahemmin häirinnyt ja ajattelin, että kyllä se siitä tokenee muutaman äkkijarrutuksen myötä. No jarrut vinkuu edelleen nimenomaan kevyesti jarrutettaessa.Ei ehkä aina, mutta ainakin aamuisin.
Pitäisikö tuosta tosiaankin mennä sanomaan diilerille? Eihän tuo iso haitta ole, mutta varsinkin vaimoa häiritsee. No, sitä häiritsee niin moni muukin asia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
- Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
- Paikkakunta: Tuusula
Kyllä siinä kauko-ohjaimessa on myös takaluukun avaaja. Koitappa painaa sitä takalasin avaavan nappulan alla olevaa pitkulaista nappulaa (siinä on "salmiakki" symboli), niin takaluukku aukeaa. Ja kun takaluukku on auki, niin siitä samasta nappulasta pitkään painamalla saat myös takaluukun kiinni. Eli kauko-ohjaimesta voi takaluukkua liikutella molempiin suuntiin...feelgood kirjoitti:2. Huonosti suunniteltu kauko-ohjain. Siitä puuttuu farkun takaluukun avaaja, sen sijaan on päätetty omistaa kokonainen nappula takalasin avaajalle. Kurakeleillä ei aukeavaa takalasia voi käyttää ollenkaan, jollei satu olemaan viemärihommissa ja työhaalarit päällä.
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 78
- Liittynyt: 06 Heinä 2010, 23:08
- Auto: VW Golf GTI Performance, tulossa F15 X5 xDrive40d
- Paikkakunta: Tuusula
Edellä mainittu siis oletuksin, että sinulla on sähkötoiminen takaluukku ruksittuna...ZigZag kirjoitti:Kyllä siinä kauko-ohjaimessa on myös takaluukun avaaja. Koitappa painaa sitä takalasin avaavan nappulan alla olevaa pitkulaista nappulaa (siinä on "salmiakki" symboli), niin takaluukku aukeaa. Ja kun takaluukku on auki, niin siitä samasta nappulasta pitkään painamalla saat myös takaluukun kiinni. Eli kauko-ohjaimesta voi takaluukkua liikutella molempiin suuntiin...feelgood kirjoitti:2. Huonosti suunniteltu kauko-ohjain. Siitä puuttuu farkun takaluukun avaaja, sen sijaan on päätetty omistaa kokonainen nappula takalasin avaajalle. Kurakeleillä ei aukeavaa takalasia voi käyttää ollenkaan, jollei satu olemaan viemärihommissa ja työhaalarit päällä.
Aikaisemmat bemut: E61 LCI 530 IA (2007), E70 X5 4,8i (2008), E61 LCI 520 dA (2008), E70 X5 xDrive35d A (2009), F11 535d Sport A (2010), F20 M135i A xDrive (2012)
Vajaat 17 tkm mittarissa (sedanilla) ja ainoastaan tuo kohta 4 on ongelma, jos nyt lopulta sekään. Onpahan jotain mitä kuunnella.feelgood kirjoitti:Kymppitonni täynnä. Tässä suurimmat ongelmat tähän mennessä:
1. Tuulilasin apukuskin puoleinen pyyhintäalue on ulkoreunastaan aivan liian pieni. Nyt kevään kurakeleissä on tullut jo monta monta kertaa vastaan tilanne, jossa joutuu arvailemaan tuon häiritsevän leveän maskin takaa tulevia mahdollisia väistettäviä. Edellisessä E61:ssä oli homma hoidettu hienosti laajentamalla pyyhintäalue pumppaavalla pyyhinvarrella. Todella vaarallinen säästökohde IMHO.
2. Huonosti suunniteltu kauko-ohjain. Siitä puuttuu farkun takaluukun avaaja, sen sijaan on päätetty omistaa kokonainen nappula takalasin avaajalle. Kurakeleillä ei aukeavaa takalasia voi käyttää ollenkaan, jollei satu olemaan viemärihommissa ja työhaalarit päällä.
3. Moottorin (520d) öljyntason mittari arpoo lukemia. Ajoittain on pitkiäkin aikoja tasolla 2/4, ja sen jälkeen taas viikkotolkulla 3/4-asennossa. Samoin kävi uutena 4/4 ja 3/4 -tasojen välillä. Tuskin tuo moottori osaa dieselistä uutta öljyä kehittää joten jostain ohjelmiston ja/tai anturin ongelmasta on varmaankin kyse.
4. Keskisuuttimia ei voi pitää auki kylmällä. Sieltä kuuluu sen luokan pihinää/puhinaa/kurlutusta, että on parempi vain olla ilman avattavia keskisuuttimia. Kauniit ne kyllä ovat.
5. Jarrut vinkuvat kevyesti jarrutettaessa. Moottorin jarrutusenergian talteenotto on hieno systeemi, joten ehkä kyseessä on vain käytön puute?
6. Konepellin yläreunan alla on suojaamattomina letkuja, joiden toivon kestävän tuulilasin puhdistusta 3 talvea.
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Omassa F11:sta on ilmennyt kaksi kiusallista asiaa, joista en osaa ollenkaan olla varma, ovatko vikoja vai "ominaisuuksia".
Ensimmäinen vaivaava asia on kaasun reagoinnin viive. Normaalista rauhallisesta jonoajosta, jos haluaisi tehdä ripeän kaistanvaihdon, ei tapahdu puoleen sekuntiin mitään; aivan kun sähkökaasu ei ragoisi lainkaan. Sitten kyllä rupeaa tapahtumaan ja yleensä turhankin reippaasti, koska viiveen aikana on ehtinyt painamaan oikean puoleista poljinta turhankin syvälle. Ei hyvä.
Toinen on moottorin käyntiääni 1500 ja 1800 kierroksen välissä tasaisella kaasulla / kevyellä kiihdytyksellä. Ongelmana ei ole mikään jyrinä vaan ääni, joka muistuttaa pientä bensakoneen pientä pakoputken vuotoa.
Olenkohan yllä mainittujen ominaisuuksien kanssa yksin, vai pitääkö todeta, että kuuluvat "pakettiin" Muuta valitettavaa tuosta ei sitten olekaan toistaiseksi löytynyt. Niin lukuunottamatta sitä, että polttaa mielestäni ajovaloja turhan kirkkaalla säällä.
Ensimmäinen vaivaava asia on kaasun reagoinnin viive. Normaalista rauhallisesta jonoajosta, jos haluaisi tehdä ripeän kaistanvaihdon, ei tapahdu puoleen sekuntiin mitään; aivan kun sähkökaasu ei ragoisi lainkaan. Sitten kyllä rupeaa tapahtumaan ja yleensä turhankin reippaasti, koska viiveen aikana on ehtinyt painamaan oikean puoleista poljinta turhankin syvälle. Ei hyvä.
Toinen on moottorin käyntiääni 1500 ja 1800 kierroksen välissä tasaisella kaasulla / kevyellä kiihdytyksellä. Ongelmana ei ole mikään jyrinä vaan ääni, joka muistuttaa pientä bensakoneen pientä pakoputken vuotoa.
Olenkohan yllä mainittujen ominaisuuksien kanssa yksin, vai pitääkö todeta, että kuuluvat "pakettiin" Muuta valitettavaa tuosta ei sitten olekaan toistaiseksi löytynyt. Niin lukuunottamatta sitä, että polttaa mielestäni ajovaloja turhan kirkkaalla säällä.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14