F10 vika-/ongelmalista
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1119
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 09:58
- Auto: BMW 220d Xdrive F46 ja BMW 120Da Xdrive F20lci.
- Paikkakunta: Tuusula
Eihän bemarillakaan kuulu takuuseen ohjauskulmien säätö jos autolla on ajettu yli 2000km. Niitäkin ongelmia esiintyy, että tehtalta tullessa ratti on vinossa ja jos et heti puutu asiaan niin vääntämiseksi menee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Mulla menee auto parin viikon päästä softapäivitykseen tuon nykimishomman tiimoilta. Onko kukaan käyttänyt vielä autoaan tuossa päivityksessä?
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
Takuuajan pidentyessä takuuehdot kiristyvät. Se on aikalailla Plus miinus nolla. Eli pitkä takuu on hyvin pitkälti vaan luotu illuusio jolla saadaan kauppaa tehtyä.
Ei BMW niin laaduton ole, että tehtaalla ajattelisivat auton paikkojen porsimisen alkavan takuun loputtua. Varaosilla kyllä tehdään huimaa tulosta, se on selvä. Jos jenkkeihin myytyihin bemareihin "uskalletaan" myöntää 5-vuoden takuu, niin miksei sitten myös eurooppaan myytyihin? Taitaa kuitenkin 2-vuotta takuuta löysemmillä ehdoilla olla parempi vaihtoehto.
Ei BMW niin laaduton ole, että tehtaalla ajattelisivat auton paikkojen porsimisen alkavan takuun loputtua. Varaosilla kyllä tehdään huimaa tulosta, se on selvä. Jos jenkkeihin myytyihin bemareihin "uskalletaan" myöntää 5-vuoden takuu, niin miksei sitten myös eurooppaan myytyihin? Taitaa kuitenkin 2-vuotta takuuta löysemmillä ehdoilla olla parempi vaihtoehto.
Mutta väittelemään kyllä joutuu heti 2-vuoden takuuajan päättymisen jälkeen, se on selvä. Usein myös työt joutuu asiakas maksamaan, vaikka osat saisikin menemään virhevastuun piiriin.Mosku kirjoitti:Taitaa kuitenkin 2-vuotta takuuta löysemmillä ehdoilla olla parempi vaihtoehto.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 33
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 23:09
Noniin, tänään vaihdettu oikean takapyörän pyöränlaakeri ja aikaahan siellä meni sellaiset neljä tuntia. Kanttareista on kyllä pysytty mahdollisimman kaukana, hiekkateillä toki tulee välillä ryttyytettyä. E60 520da mulla vaihdettiin eka pyöränlaakeri 63 tkm kohdalla ja X1 jossain satkun paikkeilla. Naapurikaupungin pirssimies väitti että oli E60 ajanut 350 tkm ilman että olisi pyöränlaakeria tarvinnut vaihtaa. Takuu korvasi.
Tänä aamuna oli ekaan autoon laitettu ohjelmistopäivitys. Mulle ei vielä laitettu, mutta palautetta oli tullut jo että ei ollut (vielä) korjaantunut.
12v virtapistokkeen sulakkeen vaihtanut huoltojannu sanoi näitä olleen useita F10/F11 ja erityisesti F25 malleissa näitä sulakkeen palamisia. Kerran kun vaihtaa niin sit pitäisi toimia Nämä ovat kaikki saman sulakkeen takana eli mikään 12v pistoke ei toiminut. Takuu korvasi.
Itse olen ottanut auton vaihtamis sykliksi nyt 1/per kalenterivuosi ja kun kahta autoa (Nyt -11 Sharan ja -11 F10) vaihtelee niin sopivasti aina ennen takuun loppumista saa uuden alle.
Tänä aamuna oli ekaan autoon laitettu ohjelmistopäivitys. Mulle ei vielä laitettu, mutta palautetta oli tullut jo että ei ollut (vielä) korjaantunut.
12v virtapistokkeen sulakkeen vaihtanut huoltojannu sanoi näitä olleen useita F10/F11 ja erityisesti F25 malleissa näitä sulakkeen palamisia. Kerran kun vaihtaa niin sit pitäisi toimia Nämä ovat kaikki saman sulakkeen takana eli mikään 12v pistoke ei toiminut. Takuu korvasi.
Itse olen ottanut auton vaihtamis sykliksi nyt 1/per kalenterivuosi ja kun kahta autoa (Nyt -11 Sharan ja -11 F10) vaihtelee niin sopivasti aina ennen takuun loppumista saa uuden alle.
Hyvä, hyvä. Kohta itsekin kipinkapin päivitykseen..hesani kirjoitti:Joo tänä aamuna laitettiin uusi softa. Paljoa en kerinnyt sen jälkeen ajamaan, mutta ei nykinyt kertaakaan sellaisissa paikoissa, joissa tähän asti on aina nykinyt.
G05 | BMW X5 45e | Mineral White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
M3 Long Range "ReFresh" | TESLA | Pearl White
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Suuri kiitos tiedoista. Tämä ongelma voidaan mielestäni nyt luokittaa "lastentaudiksi" eli alkusarjan tyyppiviaksi, joka vaatii ilmaisen softapäivityksen.hesani kirjoitti:Tänään kilsoja kertyi jo sen verran, että voin varmuudella kertoa päivityksen poistaneen nykimisen kokonaan. Ei muuta, kuin varaamaan aikaa kaikki kenellä on sama vaiva.
japi2010. Kokemusta on tuostakin, mutta se hoitui hyvin, auto oli E46 vm -99.
Worm. Kyllä oikeasti Bemareissakin on pidempi takuu kuin 2 vuotta. Jos löytyy tyyppivika niin kyllä se korjataan jälkeenpäinkin. Esimerkkinä LCI E39:ni ja tokan E60:ni ilmastoinnin anturi.
Mutta kyllä kummassakin ym tapauksessa vaadittiin ns. luovaa keskustelua. Muistakaa suomen kuluttaja järjestöt!
Ne toimivat suht hyvin.
Kiitos tiedoista HeteroMeteorologi! Hiekka ei tunnetusti tee hyvä laakereille, mutta ei noin saa käydä!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Onko kukaan kiinnittänyt huomiota etupäästä, ilmeisesti ripustuksista tai iskareista kuuluvaan lonksahteluun kun ajaa töyssyjen yli hitaassa vauhdissa. Ääni kuulu minulla kun iskari painaa pyörän alas, siis töyssyn jälkeen. Huollossa eivät tietysti havainneet mitään, mutta vastaavaa kolahtelua ei esim. Passatissa, A6:ssa tai V70:ssä ole, ja minusta ei kuulu asiaan. Malesian BMW foorumilta löysin tästä keskustelua, muttei ratkaisua...
Auto on siis F11 520d vakioalustalla, otettu käyttöön 31.12.2011..
Auto on siis F11 520d vakioalustalla, otettu käyttöön 31.12.2011..
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 25
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 15:56
- Auto: BMW
F11 520d M-sport
F48 X1 18d M-sport
Minä olen tehnyt vastaavan havainnon, kun hidastustöyssy on juuri hitaasti ajettava ja "terävä". Autossani on M-sport alusta. Ääni ei ole kauhean paha, mutta edellisessä autossani (V70) ei vastaa esiintynyt.ttha kirjoitti:Onko kukaan kiinnittänyt huomiota etupäästä, ilmeisesti ripustuksista tai iskareista kuuluvaan lonksahteluun kun ajaa töyssyjen yli hitaassa vauhdissa. Ääni kuulu minulla kun iskari painaa pyörän alas, siis töyssyn jälkeen. Huollossa eivät tietysti havainneet mitään, mutta vastaavaa kolahtelua ei esim. Passatissa, A6:ssa tai V70:ssä ole, ja minusta ei kuulu asiaan. Malesian BMW foorumilta löysin tästä keskustelua, muttei ratkaisua...
Auto on siis F11 520d vakioalustalla, otettu käyttöön 31.12.2011..
Muuttuuko ääni/ilmiö jos samalla kevyesti painaa jarrua? Näin saa poissuljettua jarrupaloista tulevat kolinat.ttha kirjoitti:Onko kukaan kiinnittänyt huomiota etupäästä, ilmeisesti ripustuksista tai iskareista kuuluvaan lonksahteluun kun ajaa töyssyjen yli hitaassa vauhdissa. Ääni kuulu minulla kun iskari painaa pyörän alas, siis töyssyn jälkeen. Huollossa eivät tietysti havainneet mitään, mutta vastaavaa kolahtelua ei esim. Passatissa, A6:ssa tai V70:ssä ole, ja minusta ei kuulu asiaan. Malesian BMW foorumilta löysin tästä keskustelua, muttei ratkaisua...
Auto on siis F11 520d vakioalustalla, otettu käyttöön 31.12.2011..
Oiskohan omassa ollut jotain vastaavaa mutta meni ohi. Toisaalta takakontin kotelossakin voi joku kolista. Ja kaiken lisäksi ennakointi kunnossa kun auto otetaan käyttöön vasta vuoden vuoden lopussa Näppihäröt on ilkeitä
Samanlaista vikaa minunkin autossa. Käytin pajalla toukokuussa ja huolto totesi vian. Takuuseen vaihdettiin autoon iskaripaketti yms, mutta vika ei korjautunut.
Huollon kaveri kävi ajamassa liikkeen koeajoautotkin ja kaikista kuului sama kolahtelu. Eli näyttäs olevan tyyppivika. Huollon kaveri laittoi ilmoituksen tehtaalle ja jäätiin odottamaan tehtaan vastausta, mutta tähän päivään mennessä ei korjausta ole kuulunut. Pitänee alkaa kohta hankalaksi ja vaatia rahallista hyvitystä, jos vikaa ei pystytä korjaamaan.
Auto (F11) on otettu käyttöön 1/2011.
Huollon kaveri kävi ajamassa liikkeen koeajoautotkin ja kaikista kuului sama kolahtelu. Eli näyttäs olevan tyyppivika. Huollon kaveri laittoi ilmoituksen tehtaalle ja jäätiin odottamaan tehtaan vastausta, mutta tähän päivään mennessä ei korjausta ole kuulunut. Pitänee alkaa kohta hankalaksi ja vaatia rahallista hyvitystä, jos vikaa ei pystytä korjaamaan.
Auto (F11) on otettu käyttöön 1/2011.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Vaikuttaa siltä että kuulet avaruuskaikuja. Tai sitten olet tulevaisuudesta.ttha kirjoitti: Auto on siis F11 520d vakioalustalla, otettu käyttöön 31.12.2011..
Omassa autossani ei ole tuota onglemaa vaikka ajan vanhan ajan 20" renkailla ja vanteilla.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Missä huollatit? Minulle sanottiin Laakkosella Olarissa että "ei näissä ole tämmöisiä ongelmia ollut".MakeH kirjoitti:Samanlaista vikaa minunkin autossa. Käytin pajalla toukokuussa ja huolto totesi vian. Takuuseen vaihdettiin autoon iskaripaketti yms, mutta vika ei korjautunut.
Huollon kaveri kävi ajamassa liikkeen koeajoautotkin ja kaikista kuului sama kolahtelu. Eli näyttäs olevan tyyppivika. Huollon kaveri laittoi ilmoituksen tehtaalle ja jäätiin odottamaan tehtaan vastausta, mutta tähän päivään mennessä ei korjausta ole kuulunut. Pitänee alkaa kohta hankalaksi ja vaatia rahallista hyvitystä, jos vikaa ei pystytä korjaamaan.
Auto (F11) on otettu käyttöön 1/2011.
Kuopion Avainvaunulla. Huollon suhtautuminen oli erittäin asiallista ja vikaa etsittiin yhdessä.ttha kirjoitti:Missä huollatit? Minulle sanottiin Laakkosella Olarissa että "ei näissä ole tämmöisiä ongelmia ollut".MakeH kirjoitti:Samanlaista vikaa minunkin autossa. Käytin pajalla toukokuussa ja huolto totesi vian. Takuuseen vaihdettiin autoon iskaripaketti yms, mutta vika ei korjautunut.
Huollon kaveri kävi ajamassa liikkeen koeajoautotkin ja kaikista kuului sama kolahtelu. Eli näyttäs olevan tyyppivika. Huollon kaveri laittoi ilmoituksen tehtaalle ja jäätiin odottamaan tehtaan vastausta, mutta tähän päivään mennessä ei korjausta ole kuulunut. Pitänee alkaa kohta hankalaksi ja vaatia rahallista hyvitystä, jos vikaa ei pystytä korjaamaan.
Auto (F11) on otettu käyttöön 1/2011.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Auto kävi tänään softapäivityksessä. Nykiminen poistui ja hyvä niin. Samalla vaihdettiin talvirenkaat alle. 18" kesärenkailla kulutus on pyörinyt matkapainoitteisessa ajossa 6,0 - 6,1l välillä. Nyt 17" talvikumeilla ajelin Kouvolasta Lahden kautta Vantaalle ja kulutus näytti 5,2l. Yllättävän paljon tuo kulutus tippui, olisiko softapäivityksellä myös osuutta asiaan?johansa kirjoitti:Mulla menee auto parin viikon päästä softapäivitykseen tuon nykimishomman tiimoilta. Onko kukaan käyttänyt vielä autoaan tuossa päivityksessä?
Viimeksi muokannut johansa, 11 Loka 2011, 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.