F10 vika-/ongelmalista

F10, F11, F07
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Böntti kirjoitti:
masiaro kirjoitti:Tehdas ei halua korvata edes osan työstä. Mielestäni ohjainboksin kuuluisi kestää pidempään kuin 3v/100tkm. :sneak:
Mutulla aika rajatapaus, itse kysyisin kuluttajaneuvonnan mielipiteen oletetusta käyttöiästä.
Maallikkona sanoisin että mekaaniselle laitteelle joku 3v/100tkm voisi ollakin huonon yksilön kestoikä, jonka voisi just ja just itse kustantaa. Esim vaikka sähköflekti, laturi, startti tms. Mutta kun kyse on sähkölaitteesta, pitäisi kyllä kestää pitempään.

Mutta samaahan on joissain BMW:n korimallien ABS-purkeissa, mittariston pikseleissä yms, joita tehdas ei korjaa vaikka kesto on ala-arvoinen oletusarvoon nähden.

Ehdostus kääntyä kuluttaja-asiamiehen puheille on hyvä.

Suosittelen tekemään asian siinä järjestyksessä, että ihan ensin palaa asiaan vielä kyseessä olevan liikkeen kanssa, ja pyytää niitä vielä tulemaan asiassa vastaan. Ilmoittaa samalla, että jollei sopua synny, on valmis jatkamaan asian käsittelyä kuluttaja-asiamiehen kautta. Etenkin jos kyse on merkittävästä kustannuserästä.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Ja kuluttajasuojan mukaisesta virheestä vastaa auton myyjä, ei esim maahantuoja tai valmistaja.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Böntti kirjoitti:Ja kuluttajasuojan mukaisesta virheestä vastaa auton myyjä, ei esim maahantuoja tai valmistaja.
Mikäli liike saa suosituksen tulla vastaan maksussa, ja siihen suostuu, luultavimmin sen jälkeen myyjäliikkeestä ollaan samaa kustannusta perimässä valmistajan taholta, luulisin. Olettaisin siinäkin välissä olevan jonkinlainen sopimuksen mukainen tuotevastuu.

Teoriassa lopullinen maksaja pitäisi olla osan valmistaja (tehdas itse tai alihankkija).
Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
Auto: F01 740D xDrive Individual
Paikkakunta: Espoo

K_i_m_i kirjoitti:
K_i_m_i kirjoitti:- tuulilasin pesujärjestelmä ei toimi kun tullaan pakkasesta lähelle nollaa tai plussalle.. sinällään harmittava piirre kun en tarvii ruikkia -20C kelillä ikkunaa, mutta -2 - +5 C kylläkin. Ja ei, neste ei ole jäässä, koska takalasi ja lampunpesu toimii kyllä. Molemmat pumput on kertaalleen vaihdettu..
Juu, tätä samaa pissapoika vikaa pukkaa edelleen minullakin. Vettä ei vaan tule tuulilasille vaikka hienosti valoillle suihkuttaakin eli neste ei ole jäässä.

Olikos tähän joku korjaus olemassa, kun unohdin eka huollossa tosta kiukutella?
Nyt tää tuli taas eteen näillä ensimmäisillä pakkasilla.
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Havis kirjoitti:
Böntti kirjoitti:Ja kuluttajasuojan mukaisesta virheestä vastaa auton myyjä, ei esim maahantuoja tai valmistaja.
Mikäli liike saa suosituksen tulla vastaan maksussa, ja siihen suostuu, luultavimmin sen jälkeen myyjäliikkeestä ollaan samaa kustannusta perimässä valmistajan taholta, luulisin. Olettaisin siinäkin välissä olevan jonkinlainen sopimuksen mukainen tuotevastuu.

Teoriassa lopullinen maksaja pitäisi olla osan valmistaja (tehdas itse tai alihankkija).
Totta, mutta kuluttajansuojan kannalta yritysten välisillä sopimuksilla ei ole merkitystä.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Böntti kirjoitti:
Havis kirjoitti:
Böntti kirjoitti:Ja kuluttajasuojan mukaisesta virheestä vastaa auton myyjä, ei esim maahantuoja tai valmistaja.
Mikäli liike saa suosituksen tulla vastaan maksussa, ja siihen suostuu, luultavimmin sen jälkeen myyjäliikkeestä ollaan samaa kustannusta perimässä valmistajan taholta, luulisin. Olettaisin siinäkin välissä olevan jonkinlainen sopimuksen mukainen tuotevastuu.

Teoriassa lopullinen maksaja pitäisi olla osan valmistaja (tehdas itse tai alihankkija).
Totta, mutta kuluttajansuojan kannalta yritysten välisillä sopimuksilla ei ole merkitystä.
Toki kuluttajan kannalta merkitystä on vain sillä, ettei hänen tartte maksaa ainakaan koko leikkiä. Se kuka sen maksaa ei tod.näk. edes kiinnosta valtaosaa auton käyttäjistä, kunhan se on joku muu kuin hän itse.

Muttei jälleenmyyjälläkään pitäisi olla syytä alkaa tapella asiassa, koska ainakin periaatteessa heillä pitäisi olla mahdollisuus saada asian kustannus siirrettyä eteenpäin. Mutta näin vain teoriassa. Käytännössä asiat saattaa mennä joskus työlääksi kinaamiseksi.

Voihan se olla mahdollista, että valmistajalta on annettu periaatteellinen ohje jälleenmyyjille vitkutella korvausasioissa jos vaikka osa asiakkaista väsyisi tinkaamiseen ja maksavat kulut itse. Säästö se on pienikin säästö.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

VeeMatti kirjoitti:
K_i_m_i kirjoitti:
K_i_m_i kirjoitti:- tuulilasin pesujärjestelmä ei toimi kun tullaan pakkasesta lähelle nollaa tai plussalle.. sinällään harmittava piirre kun en tarvii ruikkia -20C kelillä ikkunaa, mutta -2 - +5 C kylläkin. Ja ei, neste ei ole jäässä, koska takalasi ja lampunpesu toimii kyllä. Molemmat pumput on kertaalleen vaihdettu..
Juu, tätä samaa pissapoika vikaa pukkaa edelleen minullakin. Vettä ei vaan tule tuulilasille vaikka hienosti valoillle suihkuttaakin eli neste ei ole jäässä.

Olikos tähän joku korjaus olemassa, kun unohdin eka huollossa tosta kiukutella?
Nyt tää tuli taas eteen näillä ensimmäisillä pakkasilla.
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... &start=240
Vice kirjoitti:... mulle autoon vaihdettiin keväällä pissapojan pumput (3kpl) täytyy katsoa jos korjasi vian pakkasten alettua se selviää. ...
Pumppujen vaihto auttoi omassani. Toistaiseksi ei oo ollut ongelmia tänä talvena pissapojan kanssa.
Ajettu 0...-10 asteen keleissä ja aina toiminut!
Avatar
VeeMatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 159
Liittynyt: 03 Joulu 2012, 21:03
Auto: F01 740D xDrive Individual
Paikkakunta: Espoo

Vice kirjoitti:
Pumppujen vaihto auttoi omassani. Toistaiseksi ei oo ollut ongelmia tänä talvena pissapojan kanssa.
Ajettu 0...-10 asteen keleissä ja aina toiminut!
Kiitos tiedosta Vice, täytyy käyttää Laakkosella jossakin välissä pumppujen vaihdossa.
F01 740DA xDrive Individual
Exät:
F10 520DA, F10 520DA xDrive, F10 530DA
"Trust your instincts, be yourself"
Mopot:
Kawasaki H2SX SE "Kermit"

"Trust your instincts, be yourself"
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Mulla vaihtoivat pumput (3kpl) takuutyönä (auto oli vajaan 2v ikäinen). Eli hintaa hommalle tuli 0 euroa.

Päivä niillä meni turatessa. Etulokarin, jne osia joutuivat purkamaan. Tosiaan toistaiseksi ei oo kertaakaan vaihdon jälkeen ollut sitä ongelma ettei vettä tulisi lasille ja aiemmin ei tullut juuri koskaan pienellä pakkasella.

Uudet pumput oli eri osanumerolla kuin vanhat, jotka autossa oli ollut (autoni on tehty 8/2011). Silloinen huollon huoltopäällikkö oli aiemminkin kuullut vastaavista ongelmista F1x ja vaihdon korjanneen sen.
K_i_m_i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Loka 2011, 16:07
Auto: BMW F15 X5 xDrive30 M-sport
BMW F20LCI 118ia bus

Olikos tähän joku korjaus olemassa, kun unohdin eka huollossa tosta kiukutella?
Nyt tää tuli taas eteen näillä ensimmäisillä pakkasilla.[/quote]

Enpäs tiedä missä nyt mennään, ratkaisin ongelman vaihtamalla kärryn :). Ainakin tässä F11 LCI:ssä tuntuu pelaavan pissapoika myös pikkupakkaselle - oletan siis että jotain muutosta /edistystä komponenteissa on tapahtunut.

Valitettvasti edellisessä vikaa ilmeni loppuun saakka...
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

K_i_m_i kirjoitti:Olikos tähän joku korjaus olemassa, kun unohdin eka huollossa tosta kiukutella?
Nyt tää tuli taas eteen näillä ensimmäisillä pakkasilla.

Enpäs tiedä missä nyt mennään, ratkaisin ongelman vaihtamalla kärryn :). Ainakin tässä F11 LCI:ssä tuntuu pelaavan pissapoika myös pikkupakkaselle - oletan siis että jotain muutosta /edistystä komponenteissa on tapahtunut.

Valitettvasti edellisessä vikaa ilmeni loppuun saakka...
Tuohan on mukava tapa päästä eroon pienistä remonteista. . .
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

K_i_m_i kirjoitti:Olikos tähän joku korjaus olemassa, kun unohdin eka huollossa tosta kiukutella?
Nyt tää tuli taas eteen näillä ensimmäisillä pakkasilla.
Enpäs tiedä missä nyt mennään, ratkaisin ongelman vaihtamalla kärryn :). Ainakin tässä F11 LCI:ssä tuntuu pelaavan pissapoika myös pikkupakkaselle - oletan siis että jotain muutosta /edistystä komponenteissa on tapahtunut.

Valitettvasti edellisessä vikaa ilmeni loppuun saakka...[/quote]

Kyllähän sitä kunnon autonvaihtaja löytää aina jonkun hyvän syyn kärryn vaihtoon :)
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Turbo kirjoitti:
K_i_m_i kirjoitti:Olikos tähän joku korjaus olemassa, kun unohdin eka huollossa tosta kiukutella?
Nyt tää tuli taas eteen näillä ensimmäisillä pakkasilla.
Enpäs tiedä missä nyt mennään, ratkaisin ongelman vaihtamalla kärryn :). Ainakin tässä F11 LCI:ssä tuntuu pelaavan pissapoika myös pikkupakkaselle - oletan siis että jotain muutosta /edistystä komponenteissa on tapahtunut.

Valitettvasti edellisessä vikaa ilmeni loppuun saakka...

Kyllähän sitä kunnon autonvaihtaja löytää aina jonkun hyvän syyn kärryn vaihtoon :)[/quote]

Joo, mullakin eka huolto lähestyy,(10tkm), ja uusi X1 on kohta täällä. :thup:
K_i_m_i
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 01 Loka 2011, 16:07
Auto: BMW F15 X5 xDrive30 M-sport
BMW F20LCI 118ia bus

Ollakseni reheliinen niin oli,siinä muitakin syitä auton vaihtoon kuin pelkästään pissapojan toimimattomuus.. Yhtenä tärkeimpänä pienen koneen yhteyteen tullut xDrive mahdollisuus.. Nyt siis pissapoika toimii ja vetoakseleita onkin neljä. :mus:
Avatar
ilpo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 225
Liittynyt: 01 Loka 2012, 09:56
Auto: Suzuki Intruder M1500
Paikkakunta: Jyväskylä

Mulla ei ollut mitään vialla ja silti tulee kaksi vetoakselin lisää. :thup:
pettynyt f11
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 08 Elo 2011, 13:42

Täytyy nyt laittaa näillä näkymin viimeiset kommentit näille sivuille, en ole jaksanut kaikista ongelmista tänne kirjoitella. Alla on 2v ikäinen f11 520dA ja ajettu 40 000km, ja remontissa oltu tähän mennessä 15 kertaa. Nyt on mitta täysi tätä täysin paskaa laatua ja palvelua. Uusi auto on tilattu ja on täysin varmaa, että tämä ensimmäinen kosketus bmw:n autoihin jää myös viimeiseksi. Minkään muun automerkit kanssa ei ole ollut koskaan mitään ongelmia, kun tapana on ollut vaihtaa auto uuteen kolmen vuoden välein. Tässä bmw lelussa edes ovet eivät ole voinut toimia kunnolla eikä sähköt eikä vaihdeloota eikä jarrut...
Aslaasj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 32
Liittynyt: 23 Syys 2013, 19:47

Eka ajelut F10.llä kovissa pakkasissa, -35 ja hyvin toimi. Autossani siis tehdaswebasto, akkulaturi ja akkulämmitin. Yhden akkuherjan heitti ilman mitään järkeä. Mutta n. -20 asteen pakkasella jätti käynnistyksen yhteydessä moottorin häiriövalon palamaan.
Soitto myyjäliikkeeseen, auto pitäisi käyttää huollossa...joo, ainut ettei kiinnostaisi ajella nollaamaan tuota valoa 1000 km.ä!
Saan kuulemma nollattua paikallisessa autokorjaamossa, mutta kustannukset itselleni. Ikävä todeta, mutta Audilla homma toimi, onko bemarin "jälkihoito" mitä on?
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Saan kuulemma nollattua paikallisessa autokorjaamossa, mutta kustannukset itselleni. Ikävä todeta, mutta Audilla homma toimi, onko bemarin "jälkihoito" mitä on?[/quote]
Ei kai se näin mene .Jos on takuualainen auto ja ongelma niin mielestäni merkkihuolto hoitaa sen veloituksetta.
Minulla hajosi aikoinani E90 Tanskan maalla.Hinauttivat auton lähimpään merkkiliikkeeseen ja hoitivat homman.
Avatar
LCI
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:56
Auto: BMW & Aircooled VW's
Paikkakunta: Laukaa

-4c pakkasella kuskin ovi ei mene kiinni, kuin rämppäämällä, ja pissapoika ei toimi vaikka aine on -18c tavaraa. :mus:
G30, 2018 & F30, 2015
bittivirhe
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 84
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 14:05

LCI kirjoitti:-4c pakkasella kuskin ovi ei mene kiinni, kuin rämppäämällä, ja pissapoika ei toimi vaikka aine on -18c tavaraa. :mus:
Minulla on kuskinkin ovi pelannut sen jälkeen, kun vaihtoivat oveen jonkin vaijerin. Tosin plussakelejähän tässä on useimmiten ollut.

Pissapoika ei toimi pienessäkään pakkasessa ja plussakelilläkin vettä riittää vain puoleen lasiin. Auttaisikohan pumpun vaihto?
Vastaa Viestiin