F10 vika-/ongelmalista

F10, F11, F07
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

kktune kirjoitti:Tällä kertaa ei tarvittu kuin kunnon lepo, aamulla vika oli poistunut. Tässä autossa ei ole navia ollenkaan.
Hyvä että kuskin lepo riitti asian korjaantumiseen :thuup:
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Ricracing kirjoitti:
Vice kirjoitti:Tässä hetken aikaa olen "ihmetellyt" lievää ravistusta/täristystä jarruttaessa (ei aina toistu tai en sitä huomaa vaan).
Nyt tänään tuli reilu 500km lenkki ajettua ja sen verran ikävää ravistus hetkittäin oli ja tuntuu muutenkin lisääntyvän, että lienee taas maanantaina mentävä huollossa poikkeamaan. Mahtaakohan olla jarrulevyissä/paloissa feilua..?
Mielenkiintoista! Onko kesäkiekot kunnolla kiristetty momentilla? Paljonko autolla on ajettu?
Kesäkiekot pitäisi olla kunnolla kiinni. Ainakin ne itse keskitin kunnolla ja kiristin pultit momenttiin.
Tosin kerran sen jälkeen autosalvassa ovat renkaat irroittaneet, kun pissapojan pumput vaihtoivat.

Autolla on nyt reilu 40tkm mittarissa. Sain ajan huoltoon ensi viikoksi. Ihme jos muualla vika kuin levyissä ja/tai paloissa.

Tuntuu vaan, että omalle kohdalle tähän kulkupeliin on osunut aika reilusti ongelmia, kun lukee ettei osalla porukasta ole muuta kuin kehuttaa vastaavasta autosta. Nimittäin webastokin edelleen on "rikki" omassani, jonka korjaus jatkuu taas tässä myöhemmin kesällä...
donJyrki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 15:56
Auto: BMW
F11 520d M-sport
F48 X1 18d M-sport

Vice kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:
Vice kirjoitti:Tässä hetken aikaa olen "ihmetellyt" lievää ravistusta/täristystä jarruttaessa (ei aina toistu tai en sitä huomaa vaan).
Nyt tänään tuli reilu 500km lenkki ajettua ja sen verran ikävää ravistus hetkittäin oli ja tuntuu muutenkin lisääntyvän, että lienee taas maanantaina mentävä huollossa poikkeamaan. Mahtaakohan olla jarrulevyissä/paloissa feilua..?
Mielenkiintoista! Onko kesäkiekot kunnolla kiristetty momentilla? Paljonko autolla on ajettu?
Kesäkiekot pitäisi olla kunnolla kiinni. Ainakin ne itse keskitin kunnolla ja kiristin pultit momenttiin.
Tosin kerran sen jälkeen autosalvassa ovat renkaat irroittaneet, kun pissapojan pumput vaihtoivat.

Autolla on nyt reilu 40tkm mittarissa. Sain ajan huoltoon ensi viikoksi. Ihme jos muualla vika kuin levyissä ja/tai paloissa.

Tuntuu vaan, että omalle kohdalle tähän kulkupeliin on osunut aika reilusti ongelmia, kun lukee ettei osalla porukasta ole muuta kuin kehuttaa vastaavasta autosta. Nimittäin webastokin edelleen on "rikki" omassani, jonka korjaus jatkuu taas tässä myöhemmin kesällä...
Minulla ilmeni samanlainen ongelma hieman alle 40tkm ja takuukorjauksena eteen vaihdettiin jarrulevyt ja palat. Levyt olivat kuulemma vääntyneet, joka sitten aiheutti ravistuksen.
donJyrki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 14 Huhti 2011, 15:56
Auto: BMW
F11 520d M-sport
F48 X1 18d M-sport

Minulla on F11 520d(sport A) ja kilometrejä kertynyt kahdessa vuodessa n.45tkm. Kevään huollon yhteydessä valitin auton vaihdelaatikon nykimisestä ja moottorin käyntiäänien muuttumisesta. Tuloksena oli, että autoon tehtiin jakopääremontti, josta tälläkin foorumilla on ollut paljon keskustelua. Ongelman olemassa oli tiedostettu hyvin täällä pohjoisen huoltopisteessä ja siitä kerrottiin avoimesti.
Korjauksen jälkeen auton "nykyminen" poistui ja käyntiäänikin on hiljaisempi(hankala suoraan verrata kun ajoissa tuli kahden viikon tauko). Huollossa mainitsivat, että vian kyllä helposti kuulee silloin, kun se on päällä. Autoni piti olla sitä sarjaa, jossa vika olisi jo korjattu(05/11), mutta kuulemma korjaussarjoja on tullut jo useampiakin. Nähtäväksi jää siis, että onko BMW saanut ongelman kokonaan pois.
MKV
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 287
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 10:47
Auto: MB C300d 4Matic AMG -20
Paikkakunta: Kainuu

donJyrki kirjoitti:Tuloksena oli, että autoon tehtiin jakopääremontti, josta tälläkin foorumilla on ollut paljon keskustelua. Ongelman olemassa oli tiedostettu hyvin täällä pohjoisen huoltopisteessä ja siitä kerrottiin avoimesti.
Tervetuloa kerhoon... Minun autoon (02/12) tehtiin remontti viime marraskuussa 18tkm kohdalla. Olen tästä maininnutkin jo tuolla aiemmin. Minulla on tuossa autossa manuaaliaski. Vaihtoivat myöhemmin senkin takuuseen, kun ei meinannut pieni häiritsevä rahiseva ääni loppua ollenkaan. Sen jälkeen on ylimääräiset äänet loppuneet. Tällä hetkellä reilut 30tkm mittarissa.
BMWLIEBER
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Touko 2013, 18:11
Auto: F10/550/2012

Onko autossasi aktiivinen vakkari? Jospa sen tutkan linssi on likainen -> etäisyyden mittaus ei onnistu oikein -> Puhdistus. Ei välttämättä tarvitse olla sen vakavampi vika.

Ainakin mulla aktiivicruisessa on juuri tuo kuskin herättäjä ominaisuus, kun tutka on juuri menossa tukkoon.
Tapahtui kahtena pakkaspäivänä Porvoon motarilla: pakkasta -17,5, aktiivicruise meni pois päältä. Pakkanen laski
-15:een, cruisen saa taas päälle. Samalla matkalla lämpötila vaihtelee useita kertoja, ilmiö toistui. Aktiivicruisella lienee pakkasraja... ;)
Sohjokelillä anturi taas sitten menee umpeen, eikä silloin tietenkään toimi. Normaalioloissa pelittää ja on mitä mainioin kapistus!
Edellisessä autossani E60/550 aktiivicruisen "mulkosilmä" oli ylempänä, siis paremmassa paikassa - ei koskaan ongelmia.

Mikä muuten on "kuskin herättäjä"?
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

BMWLIEBER kirjoitti:
Onko autossasi aktiivinen vakkari? Jospa sen tutkan linssi on likainen -> etäisyyden mittaus ei onnistu oikein -> Puhdistus. Ei välttämättä tarvitse olla sen vakavampi vika.

Ainakin mulla aktiivicruisessa on juuri tuo kuskin herättäjä ominaisuus, kun tutka on juuri menossa tukkoon.
Mikä muuten on "kuskin herättäjä"?
Juuri hetkeä ennen kuin tutka on menossa tukkoon, auto pumppaa hieman kaasua ja jarrua, sitä en tiedä onko tarkoituksellinen ominaisuus vai liittyykö siihen että anturit saa ristiriitaista tietoa etäisyydestä....
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Vice kirjoitti:Tässä hetken aikaa olen "ihmetellyt" lievää ravistusta/täristystä jarruttaessa (ei aina toistu tai en sitä huomaa vaan).
Nyt tänään tuli reilu 500km lenkki ajettua ja sen verran ikävää ravistus hetkittäin oli ja tuntuu muutenkin lisääntyvän, että lienee taas maanantaina mentävä huollossa poikkeamaan. Mahtaakohan olla jarrulevyissä/paloissa feilua..?
Auto oli ti syynissä. Lähinnä etupäätä tutkittu (kai?). Ei löytynyt mitään mikää selittää tämän täristyksen jarrutuksissa. Huollon kaveri totesi havainneensa itsekin tärinän jarrutuksissa (eli ei ole minun luulosairautta :tong: )...
Nyt pe menossa takapään osalta syyniin. Etu jarrulevyt ja palat kunnossa. Samoin ei kuulemma löydy väljyyttä edestä...

Mikähän voisi tämän aikaan saada jos ei löydy taka-akseliltakaan huollossa syytä tähän..?

Jarrulevyt ei kuulemma olisi mennyt näillä 40tkm kilsoilla takuuseen koska kyseessä kuluvat osat (vaikka autossa takuu voimassa)...
No en tiedä menisikö (edes osittain) good will:n piikkiin jos niissä olisi vikaa...
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Vice kirjoitti:Jarrulevyt ei kuulemma olisi mennyt näillä 40tkm kilsoilla takuuseen koska kyseessä kuluvat osat (vaikka autossa takuu voimassa)...
No en tiedä menisikö (edes osittain) good will:n piikkiin jos niissä olisi vikaa...
Mulla meni takuuseen kaikkien jarrulevyjen vaihto kilometreillä 39500. Levyjen takuuraja oli ainakin viime kesänä 40000km :mus: .

Edit: Auto oli siis e93 vm. 2011.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Böntti kirjoitti:
Vice kirjoitti:Jarrulevyt ei kuulemma olisi mennyt näillä 40tkm kilsoilla takuuseen koska kyseessä kuluvat osat (vaikka autossa takuu voimassa)...
No en tiedä menisikö (edes osittain) good will:n piikkiin jos niissä olisi vikaa...
Mulla meni takuuseen kaikkien jarrulevyjen vaihto kilometreillä 39500. Levyjen takuuraja oli ainakin viime kesänä 40000km :mus: .

Edit: Auto oli siis e93 vm. 2011.
Mulle taas sanottiin takuurajaksi jarrulevyille 20tkm...
Eipä vaan mistään oo löytynyt virallista dokkaria tähän (siis netistä etsimällä). Mulla vika alkoi alle 40tkm.

http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/service/warranty.html

BMW-takuu:
Ostaessasi BMW:n uutena saat ajamisen iloa - taatusti. BMW on jatkanut vuodesta 2004 (auton ensirekisteröinti) korin takuuta yhteensä 12 vuodeksi ja maalipinnan takuuta kolmeksi vuodeksi. Koko auton (poissulkien kulutusosat), kaikkien alkuperäisten BMW-varaosien sekä alkuperäisten BMW-lisävarusteiden osalta takuu on voimassa kaksi vuotta ilman kilometrirajoitusta. Näin on ajamisen ilo taattu.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Eihän tuo ole normaalia kulumaa jos jarrulevyt rupeavat tuolla tavalla täristämään.
Ja vielä, mikäli sun autosi on ollut normaali huolloissa ja sulla on orkkisvanteet niin kyllä BMW takuu sen kattaa.
Huolloissakin on kahden vuoden takuu.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Vice kirjoitti:
Böntti kirjoitti:
Vice kirjoitti:Jarrulevyt ei kuulemma olisi mennyt näillä 40tkm kilsoilla takuuseen koska kyseessä kuluvat osat (vaikka autossa takuu voimassa)...
No en tiedä menisikö (edes osittain) good will:n piikkiin jos niissä olisi vikaa...
Mulla meni takuuseen kaikkien jarrulevyjen vaihto kilometreillä 39500. Levyjen takuuraja oli ainakin viime kesänä 40000km :mus: .

Edit: Auto oli siis e93 vm. 2011.
Mulle taas sanottiin takuurajaksi jarrulevyille 20tkm...
Eipä vaan mistään oo löytynyt virallista dokkaria tähän (siis netistä etsimällä). Mulla vika alkoi alle 40tkm.

http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/service/warranty.html

BMW-takuu:
Ostaessasi BMW:n uutena saat ajamisen iloa - taatusti. BMW on jatkanut vuodesta 2004 (auton ensirekisteröinti) korin takuuta yhteensä 12 vuodeksi ja maalipinnan takuuta kolmeksi vuodeksi. Koko auton (poissulkien kulutusosat), kaikkien alkuperäisten BMW-varaosien sekä alkuperäisten BMW-lisävarusteiden osalta takuu on voimassa kaksi vuotta ilman kilometrirajoitusta. Näin on ajamisen ilo taattu.
Tarkennan vielä: Helsingissä (olikohan Laakkonen) melkein nauroivat pihalle ku kysyin tuota levyjen vaihtoa takuuseen. Tampereella vakioliikessä ottivat asian tosissaan, tutkivat auton ja vaihtoivat levyt. Levyjen ohentuminen on toki normaalia kulumista jota ei korjata mutta kieroon menosta voi olla montaa mieltä.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Eipä löytynyt vikaa / syytä josta jarrujen ravistu johtuu taka-akseliltakaan.
Eli kaikki kunnossa autossa etu- ja takaosassa autoa, mutta jarrutuksissa tuntuu ravistus :conf:

Näillä näkymin nyt sitten vaihdetaan levyt ja palat eteen ja toivotaan josko se korjaisi vian...
Selvityksessä on vielä olisiko tähän saatavissa muitakin maksajia, kun minut (BMW good will ?).
Avatar
pena69
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 174
Liittynyt: 10 Syys 2010, 21:37

Tuleeko `seisottua` jarrupolkimella reippaan jarrujen käytön jälkeen? Ainakin takavuosina monen automaattivaihteisen jarrut sai näin vatkaamaan. Toivottavasti löytyy good williä.
suloelmeri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Tammi 2013, 21:31

Tervehdys.

F11 BMW 520d A Touring vm -11 . Auto otettu käyttöön vasta 11/12 mutta on tosiaan -11 mallia,ajettu 25000km. Rengastuksena on 245/35/19 edessä ja 275 takana, renkaina Continental SC 5p (ajettu 2500km) . Käytin autoa Takuuhuollossa kun etuvasemmalta on alkanut kuulua "ulinaa" ,siis sellaista kun laakeri yleensä pitää alkaessaan rikkoutua. Vaihtoivat ensin vas takalaakerin ja sitten vielä oikealta molemmat (edelleen vas etu vaihtamatta), ulina edelleen jatkuu .Ja huollon vastaus on se että renkaat pitävät vain ääntä koska takana on liian isot kumit . Kyselisinkin nyt teiltä, onko kenelläkään vastaavaa ulinaa tässä rengaskoossa , vai onkohan syytä käydä pyytämässä mielipidettä myös toisesta liikkeestä . Tarkennuksena vielä että käyttämäni huolto on BMW:n virallinen ja melkoisen iso liike.

Kiitos vastauksista

-Sulo
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

Jos pyörän kulmat ei ole kunnossa, niin saattaa syödä esim renkaan sisäreunan epätasaiseksi. Tämä voi aiheuttaa rikkonaisen laakerin ääntä.
- Vähempi parempi -
JukkaE60

suloelmeri kirjoitti:Tervehdys.

F11 BMW 520d A Touring vm -11 . Auto otettu käyttöön vasta 11/12 mutta on tosiaan -11 mallia,ajettu 25000km. Rengastuksena on 245/35/19 edessä ja 275 takana, renkaina Continental SC 5p (ajettu 2500km) . Käytin autoa Takuuhuollossa kun etuvasemmalta on alkanut kuulua "ulinaa" ,siis sellaista kun laakeri yleensä pitää alkaessaan rikkoutua. Vaihtoivat ensin vas takalaakerin ja sitten vielä oikealta molemmat (edelleen vas etu vaihtamatta), ulina edelleen jatkuu .Ja huollon vastaus on se että renkaat pitävät vain ääntä koska takana on liian isot kumit . Kyselisinkin nyt teiltä, onko kenelläkään vastaavaa ulinaa tässä rengaskoossa , vai onkohan syytä käydä pyytämässä mielipidettä myös toisesta liikkeestä . Tarkennuksena vielä että käyttämäni huolto on BMW:n virallinen ja melkoisen iso liike.

Kiitos vastauksista

-Sulo
Mulla myös 19 " 245 edessä ja 275 takana, renkaina Hankookit eikä mitään ulinoita ole ollut, mittarissa n. 60 tkm. Minkähän takia tuo etuvasen laakeri on vaihtamatta jos sieltä kerran ulina kuuluu ja muut on vaihdettu, on menny muutoinkin laakerit aika pian vaihtoon....
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Vice kirjoitti:Eipä löytynyt vikaa / syytä josta jarrujen ravistu johtuu taka-akseliltakaan.
Eli kaikki kunnossa autossa etu- ja takaosassa autoa, mutta jarrutuksissa tuntuu ravistus :conf:

Näillä näkymin nyt sitten vaihdetaan levyt ja palat eteen ja toivotaan josko se korjaisi vian...
Selvityksessä on vielä olisiko tähän saatavissa muitakin maksajia, kun minut (BMW good will ?).
Auto kävi tänään etujarrulevyjen ja palojen vaihdossa. Nyt noin 30km ajoa takana ja ei enää ravista jarrutuksissa!
Auto tuntuu taas piiiiitkästä aikaa mukavalta ajaa :)

BMW "good will" hoiti operaation minulle maksutta. Hyvää palvelua sekä BMW Suomelta, että Autosalvalta (Lahti)! :thuup:
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

El_Ucca kirjoitti:Autokeskus Tampere:

Kyseessä vaimon auto vm. 2011 520d, jonka hän itse huollattaa. Eli kerron tämän ikään kuin hänen puolestaan.

Syynä huoltoon viemiseen ilmastoinnin pihinä/vinkuna ja kynnyslistat.

Tuloksena se, että webasto ei puhaltanut enää lämmintä sisätiloihin, eli flekti lakkasi toimimasta ja toinen peilinlämmitin ei enää toimi sekä vinkunat jatkuvat entistä pahempana. Myös kynnyslistat irtosivat uudelleen.

Syyksi vinkunoihin sanottiin nyt webastoa, jolle ei voi tehdä mitään. Webaston juiduimme viemään Espooseen huoltoon, koska Tampereen autokeskuksessa ei löydy heidän sanojensa mukaan taitoa sen korjaamiseen.

No, veimme auton sitten Espoon Erikoisvarusteluun, jossa selvisi, että webasto ei toimi siksi, koska Autokeskuksen huolto on kytkenyt piuhat väärin. Tätä Erikoisvarustelu eipäii syyksi jo ennen tarkastusta.

Kynnyslistojen kirjainten uudelleenirtoamisesta syytettiin vaimon sanojen mukaan epäsuorasti häntä, koska "ei ne muilla ole toista kertaa irronneet." Laittoivat ne sentäs vielä toiseen kertaan kiinni.

Espoon Erikoisvarustelun tekemän huollon Autokeskus maksoi, mutta polttoaineita he eivät suostu maksamaan. Ilmastoinnin rasittavaa ja nyt selvästi kovempaa vinkumista he eivät siis suostu myöskään enää korjaamaan.

Tampereen Autokeskuksen huollon vastaanotossa on asiakaspalvelu ollut täysin ala-arvoista.

Onko Tampereen lähettyvillä muita takuuhuoltoja kuin Autokeskus? Heidän kanssaan emme mielellään enää asioi. Autocenter Lielahti? Webasto asennettiin autoon uutena Espoon Laakkosen toimesta, josta ostimme myös auton, mutta ei autoa kyllä Espoossa asti viitsisi huollattaa.
Hatanpään metroauto hoiti homman kuntoon ja korjasi autokeskuksen mokat. Autokeskus siis tosiaan lähti korjaamaan webastolla varustetun F10:in vinkuvaa ilmastointia ja tuloksena oli edelleen vinkuva ilmastointi, webaston toimimattomuus ja 25 erilaista vikakoodia.

Metroautossa laitettin autokeskuksen väärin asentamat ilmanohjaimet oikeaan asentoon ja ilmastoinnin kitinä loppui siihen. Autokeskukset mokat tuli todistettua itse webastoa asentavasta liikkeestä ja nyt vielä metroauton huollosta.

Eli kiitos metroautolle hyvästä asiakaspalvelusta ja asiantuntevasta toiminnasta.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

suloelmeri kirjoitti:Kyselisinkin nyt teiltä, onko kenelläkään vastaavaa ulinaa tässä rengaskoossa , vai onkohan syytä käydä pyytämässä mielipidettä myös toisesta liikkeestä . Tarkennuksena vielä että käyttämäni huolto on BMW:n virallinen ja melkoisen iso liike.
Vastaus tulee kyllä nyt aivan liian myöhässä mutta mikäli sinulla on vakio ET:t vanteissa, niin ei tuo rengastus ainakaan vaikuta. Minulla 20" ja leveämmät takarenkaat kun sulla (285) eikä mitään ongelmia, vanteet ovat vakio BMW Style 312.

19" ja 20" vakio ET:t ovat edessä 33 ja takana 44.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vastaa Viestiin