F10 vika-/ongelmalista

F10, F11, F07
sebu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Maalis 2013, 00:53

gestapo kirjoitti:Itellä oli X1:ssä Pirelli P7run flatit. Ne oli aivan surkeat urasilla teillä,uutena ok mutta vähän kuluneena surkeat.
Ainakin tuossaX1:ssä ne ei toiminut ollenkaan.
Oma auto ei ole vielä edes tullut mutta ihan mielenkiinnolla odotan näiden rengaskeskustelujen jälkeen.. Itsellä pari viimeistä autoa ollut Volvoja joista toinen tuollainen perhesportti eivätkä ne kyllä nirsoja renkaille olleet.. Uudet kitkat tosin kevään lämpimillä keleillä menivät ihan purukumiksi alla mutta en sitä nyt auton syyksi laittaisi. Kuulostaa jo enemmän vialta kuin ominaisuudelta jos auto ei suostu kulkemaan suoraan kuin jollain special selection kumeilla.. Itse en edes muista mitä renkaita sinne alle tuli valittua kun tuli molemmat kierrokset samaan tilaukseen. En tajunnut että olisi jotain todellista merkitystä jos ovat vaan jonkun merkkivalmistajan kumit. Kesäkumit 18" vanteilla ja talvikumit 17". Sen verran oli kuullut huhuja että älysin pyytää ilman RunFlat kumeja.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

sebu kirjoitti:
gestapo kirjoitti:Itellä oli X1:ssä Pirelli P7run flatit. Ne oli aivan surkeat urasilla teillä,uutena ok mutta vähän kuluneena surkeat.
Ainakin tuossaX1:ssä ne ei toiminut ollenkaan.
Oma auto ei ole vielä edes tullut mutta ihan mielenkiinnolla odotan näiden rengaskeskustelujen jälkeen.. Itsellä pari viimeistä autoa ollut Volvoja joista toinen tuollainen perhesportti eivätkä ne kyllä nirsoja renkaille olleet.. Uudet kitkat tosin kevään lämpimillä keleillä menivät ihan purukumiksi alla mutta en sitä nyt auton syyksi laittaisi. Kuulostaa jo enemmän vialta kuin ominaisuudelta jos auto ei suostu kulkemaan suoraan kuin jollain special selection kumeilla.. Itse en edes muista mitä renkaita sinne alle tuli valittua kun tuli molemmat kierrokset samaan tilaukseen. En tajunnut että olisi jotain todellista merkitystä jos ovat vaan jonkun merkkivalmistajan kumit. Kesäkumit 18" vanteilla ja talvikumit 17". Sen verran oli kuullut huhuja että älysin pyytää ilman RunFlat kumeja.
Suurella todennäköisyydellä toimivat renkaat sulla OK, kun eivät ole RF. RF renkaiden heikkous, kun yleensä on niiden kovuus/jäykkyys ja siitä syystä (kai?) se kiemurtelu tulee Suomen uraisilla teillä.

Eli jos non-RF kumeilla auto kiemurtelee uskoisin silloin vian olevan aurauskulmissa tai muualla kuin renkaissa.
Toki nämä vain oletuksia... Contin non-RF kesäkumit ainakin toimii omassa hyvin.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

frankie kirjoitti:Onko muut F10 (520d) omistajat kärsineet suuntavakavuuden puutteesta. Oma auto on todella tuskainen ajettava uraisilla pääteillä. Vetelee niin pirusti. kesäenkaat ovat jotkut Pirellit ( ei muista). Suorastaan paska ajaa kesärenkailla.
Tervetuloa vaan Foorumille frankie.

Mielestäni kysymyksesi on sen verran puutteellinen, että siihen ei voi vastata.
Lisätietoa tarvittaisiin rengaskoosta, vanteista ja kummankin yksityiskohdista (ovatko orikkis, paljonko ajetut yms.)
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

Itselläni on nyt reilun vuoden ja vajaan 40 tkm:n kokemus F10:n HKPL7 ja Pirellin Cinturato 7 -rf:istä, eikä minkäänlaista kiemurtelua tai vetelyä ole autossa esiintynyt. Niinpä vikaa on etsittävä muualta. Oletan, että rengaspaineet ovat ongelmia kohdanneilla olleet kunnossa eli ainakin 2,5 baria.
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Olen vähän jopa onnellisena seurannut, että onpas mulla ollut tuuria kun ei mitään näistä F10/11 ongelmista näytä koskettavan omaa autoa.

Eilen kuitenkin tuli esiin uusi ominaisuus. Kävin Turussa ja mennessä motarilla en huomannut mitään ihmeellistä. Palatessa vakionopeudensäädin alkoi temppuilemaan. Normaalisti F11 vakkari ajaa hyvinkin jouheasti, eilen se kiihdytti ja jarrutti voimakkaasti. En muista aiemmin havainneeni n 5kmh pumppailua eestaas (vakkari 110, nopeus seilaa 108-112). Melko ärsyttävä ilmiö, toivottavasti poistuu itsekseen. En löytänyt haulla vastaavaa täältä, onko muilla tälläisiä kokemuksia?
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Raaseri kirjoitti:Olen vähän jopa onnellisena seurannut, että onpas mulla ollut tuuria kun ei mitään näistä F10/11 ongelmista näytä koskettavan omaa autoa.

Eilen kuitenkin tuli esiin uusi ominaisuus. Kävin Turussa ja mennessä motarilla en huomannut mitään ihmeellistä. Palatessa vakionopeudensäädin alkoi temppuilemaan. Normaalisti F11 vakkari ajaa hyvinkin jouheasti, eilen se kiihdytti ja jarrutti voimakkaasti. En muista aiemmin havainneeni n 5kmh pumppailua eestaas (vakkari 110, nopeus seilaa 108-112). Melko ärsyttävä ilmiö, toivottavasti poistuu itsekseen. En löytänyt haulla vastaavaa täältä, onko muilla tälläisiä kokemuksia?
Onko autossasi aktiivinen vakkari? Jospa sen tutkan linssi on likainen -> etäisyyden mittaus ei onnistu oikein -> Puhdistus. Ei välttämättä tarvitse olla sen vakavampi vika.
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Havis kirjoitti:
Raaseri kirjoitti:Olen vähän jopa onnellisena seurannut, että onpas mulla ollut tuuria kun ei mitään näistä F10/11 ongelmista näytä koskettavan omaa autoa.

Eilen kuitenkin tuli esiin uusi ominaisuus. Kävin Turussa ja mennessä motarilla en huomannut mitään ihmeellistä. Palatessa vakionopeudensäädin alkoi temppuilemaan. Normaalisti F11 vakkari ajaa hyvinkin jouheasti, eilen se kiihdytti ja jarrutti voimakkaasti. En muista aiemmin havainneeni n 5kmh pumppailua eestaas (vakkari 110, nopeus seilaa 108-112). Melko ärsyttävä ilmiö, toivottavasti poistuu itsekseen. En löytänyt haulla vastaavaa täältä, onko muilla tälläisiä kokemuksia?
Onko autossasi aktiivinen vakkari? Jospa sen tutkan linssi on likainen -> etäisyyden mittaus ei onnistu oikein -> Puhdistus. Ei välttämättä tarvitse olla sen vakavampi vika.
Ainakin mulla aktiivicruisessa on juuri tuo kuskin herättäjä ominaisuus, kun tutka on juuri menossa tukkoon.
bmwf11
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 17
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 18:36
Auto: F11

Raaseri kirjoitti:Olen vähän jopa onnellisena seurannut, että onpas mulla ollut tuuria kun ei mitään näistä F10/11 ongelmista näytä koskettavan omaa autoa.

Eilen kuitenkin tuli esiin uusi ominaisuus. Kävin Turussa ja mennessä motarilla en huomannut mitään ihmeellistä. Palatessa vakionopeudensäädin alkoi temppuilemaan. Normaalisti F11 vakkari ajaa hyvinkin jouheasti, eilen se kiihdytti ja jarrutti voimakkaasti. En muista aiemmin havainneeni n 5kmh pumppailua eestaas (vakkari 110, nopeus seilaa 108-112). Melko ärsyttävä ilmiö, toivottavasti poistuu itsekseen. En löytänyt haulla vastaavaa täältä, onko muilla tälläisiä kokemuksia?
Ihan samantyyppisen havaitsin joskus alkutalvesta pari kertaa. Ärsyttävä ominaisuus, mutta hävisi kyllä sen jälkeen. Ensin luulin sen vain tuntuvan perstuntumassa liukkauden takia, mutta kulutusmittarista sen näki, että se todella teki tuota pumppausta. Mulla ei ole aktiivista säädintä.
hesani
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Syys 2011, 10:44
Auto: BMW 520 dA Sport -11

Kelit alkaa lämpiään ja auto haisemaan. Valitin asiasta jo viime kesänä huoltoon, mutta mitään vikaa ei kuulemma ole. Vien auton huomenna taas samasta asiasta huoltoon, kun on vielä takuuta jäljellä. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Haju on todella ärsyttävä, kuin olisi navetassa.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=2856" onclick="window.open(this.href);return false;

20. heinäkuuta kirjoitettu juttu:

"gestapo" kirjoitti: Oiskos tuo raitisilma suodatinkotelon desifiointi pöpöjen takia,hyvä asiahan se on.

Kyllä vaan, se oli mulle uutuus. Sitä on kuulemma käytetty vasta keväästä lähtien, kun oli tullut haju valituksia.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

hesani kirjoitti:Kelit alkaa lämpiään ja auto haisemaan. Valitin asiasta jo viime kesänä huoltoon, mutta mitään vikaa ei kuulemma ole. Vien auton huomenna taas samasta asiasta huoltoon, kun on vielä takuuta jäljellä. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Haju on todella ärsyttävä, kuin olisi navetassa.
Onko autosi varusteissa automaattista sisäilman kierto toimintoa? Mikäli on, kokeile ajaa hetki se pois kytkettynä, siis niin että lämmityslaiteen korvausilma otetaan aina ulkoa raittiista ilmasta eikä kierrätetä käytettyä sisäilmaa.

Mikäli tämä poistaa hajuoireet, näyttäisi siltä kuin tuo sensori joka haistelee ulkoilman laatua on liian herkkä. Sisäilman kierrättämnen aina korostaa ilman aromeja sekä lisää ikkunoiden huurtumista.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Havis kirjoitti: Onko autosi varusteissa automaattista sisäilman kierto toimintoa? Mikäli on, kokeile ajaa hetki se pois kytkettynä, siis niin että lämmityslaiteen korvausilma otetaan aina ulkoa raittiista ilmasta eikä kierrätetä käytettyä sisäilmaa.
Hyvä pointti tuokin! Mutta hiukan epäilen, tokihan se voi olla ohjelmointivirheen takia sisäilmakierto päällä koko ajan mutta silloin menisivät kyllä ikkunatkin huuruun koko ajan. Nappi painamallahan sen saa kokonaan pois päältä.

Enemmän uskon tuohon mun autoon tehdyn huollon perusteella siihen että autossa on pikku suunnitteluvirhe ja sisäilman filtteriboksi tarvitsee tuon desifiointiaineen aina huollon yhteydessä. Sinne vaan pääsee vettä ja/tai kosteutta jostain.

Oma autoni on raikas, mutta myös huollettu 7/12. Lukekaan tuo yllämainittu linkki kunnolla!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
hesani
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 15
Liittynyt: 11 Syys 2011, 10:44
Auto: BMW 520 dA Sport -11

Minunkin autoni oli juuri käynyt huollossa, 64000 km. Kaikki asiaan kuuluvat suotimet vaihdettiin, mutta haju jäi.
Nyt siihen tehtiin sitten takuuna otsonointi ja toistaiseksi haju on pysynyt pois. Katsotaan sitten kauanko vaikutus kestää.
Seuraava huolto tuleekin sitten jo 27000 km:n päästä, kun menee kuulemma takajarrupalat uusiksi. Olisiko niin, että vakionopeuden säädin tai talvella ajonvakautus jarruttelee enempi takapäässä? Aiemmat huollot on tulleet 32000 km kohdalla.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

hesani kirjoitti:Minunkin autoni oli juuri käynyt huollossa, 64000 km. Kaikki asiaan kuuluvat suotimet vaihdettiin, mutta haju jäi.
Nyt siihen tehtiin sitten takuuna otsonointi ja toistaiseksi haju on pysynyt pois. Katsotaan sitten kauanko vaikutus kestää.
Seuraava huolto tuleekin sitten jo 27000 km:n päästä, kun menee kuulemma takajarrupalat uusiksi. Olisiko niin, että vakionopeuden säädin tai talvella ajonvakautus jarruttelee enempi takapäässä? Aiemmat huollot on tulleet 32000 km kohdalla.
Hyvä että haju lähti! Mulle kerrottiin että asiasta valituksia oli tullut ja juuri sen takia tuo otsonointi tehdään nykyään kaikissa huolloissa.

Eikö jo etupalat ole vaihdettu? Ainakin vanhempien Bemareiden etujarrupalat menivät vaihtoon n. 60 - 70 tkm kohdalla ja takapalat n. 100 tkm kohdalla.
Myös jarrulevyt menevät sitten uusiksi toisen palavaihdoksen yhteydessä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Ricracing kirjoitti:...Ainakin vanhempien Bemareiden etujarrupalat menivät vaihtoon n. 60 - 70 tkm kohdalla ja takapalat n. 100 tkm kohdalla...
Vähän turha verrata mobilistiaikaisiin malleihin.

Sen jälkeen kun autoihin tuli luistonestot ja ajonvakausjärjestelmät tuo väittämä ei pidä paikkaansa. Edellämainitut järjestelmät kuluttavat ainakin takavetoisten autojen takapaloja nopeammin kuin etupaloja liukkaissa olosuhteissa. Myös ajotapa toki ratkaisee.
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Havis kirjoitti: Vähän turha verrata mobilistiaikaisiin malleihin.
Sen jälkeen kun autoihin tuli luistonestot ja ajonvakausjärjestelmät tuo väittämä ei pidä paikkaansa. Edellämainitut järjestelmät kuluttavat ainakin takavetoisten autojen takapaloja nopeammin kuin etupaloja liukkaissa olosuhteissa. Myös ajotapa toki ratkaisee.
Ajotapa on hyvin tärkeä elementti, aikuiset eivät vedä (aja) kaasu pohjassa koko ajan.
Mikä nyt junnulle on mobilistiaikaista, vuosimalli -99 ja siitä eteenpäinkö?
Syö poika puurosi ja opiskele BMW tekniikkaa 2000-luvun Bemareista, jookos.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

Ricracing kirjoitti:...Syö poika puurosi ja opiskele BMW tekniikkaa 2000-luvun Bemareista, jookos.
?
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Havis kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:...Syö poika puurosi ja opiskele BMW tekniikkaa 2000-luvun Bemareista, jookos.
?
Pappa voi ottaa nitrot.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Hyvä pojat!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
sebu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Maalis 2013, 00:53

No niin pojaat..
Uusi 520d F11 noudettu tänään ja heti alkoi ongelmat.. Ei tosin suuret vielä tällä tiedolla.
Ajoin autolla päivän aikana n. 350km (Helsinki-Lahti-Tampere + 100km ylimääräistä kotosalla) ja noin 300km jälkeen tuli herja oikeasta eturenkaasta rengaspainevalvonnasta. Huoltoasemalla näytti kuitenkin että kaikki rengaspaineet olivat OK ja boottasin tuon valvonnan. Toivottavasti ei toistu.
Olin jo varma että ajoin tuon kumin johonkin naulaan mutta mitään vauriota ei löytynyt ja huoltsikan mittari näytti samoja paineita molemmille renkaille vaikka ajoin varoituksen jälkeen vielä ehkä 15km.. Varoitus ei myöskään uusinut lopun 50km matkalla.
Vastaa Viestiin