Oma auto ei ole vielä edes tullut mutta ihan mielenkiinnolla odotan näiden rengaskeskustelujen jälkeen.. Itsellä pari viimeistä autoa ollut Volvoja joista toinen tuollainen perhesportti eivätkä ne kyllä nirsoja renkaille olleet.. Uudet kitkat tosin kevään lämpimillä keleillä menivät ihan purukumiksi alla mutta en sitä nyt auton syyksi laittaisi. Kuulostaa jo enemmän vialta kuin ominaisuudelta jos auto ei suostu kulkemaan suoraan kuin jollain special selection kumeilla.. Itse en edes muista mitä renkaita sinne alle tuli valittua kun tuli molemmat kierrokset samaan tilaukseen. En tajunnut että olisi jotain todellista merkitystä jos ovat vaan jonkun merkkivalmistajan kumit. Kesäkumit 18" vanteilla ja talvikumit 17". Sen verran oli kuullut huhuja että älysin pyytää ilman RunFlat kumeja.gestapo kirjoitti:Itellä oli X1:ssä Pirelli P7run flatit. Ne oli aivan surkeat urasilla teillä,uutena ok mutta vähän kuluneena surkeat.
Ainakin tuossaX1:ssä ne ei toiminut ollenkaan.
F10 vika-/ongelmalista
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Suurella todennäköisyydellä toimivat renkaat sulla OK, kun eivät ole RF. RF renkaiden heikkous, kun yleensä on niiden kovuus/jäykkyys ja siitä syystä (kai?) se kiemurtelu tulee Suomen uraisilla teillä.sebu kirjoitti:Oma auto ei ole vielä edes tullut mutta ihan mielenkiinnolla odotan näiden rengaskeskustelujen jälkeen.. Itsellä pari viimeistä autoa ollut Volvoja joista toinen tuollainen perhesportti eivätkä ne kyllä nirsoja renkaille olleet.. Uudet kitkat tosin kevään lämpimillä keleillä menivät ihan purukumiksi alla mutta en sitä nyt auton syyksi laittaisi. Kuulostaa jo enemmän vialta kuin ominaisuudelta jos auto ei suostu kulkemaan suoraan kuin jollain special selection kumeilla.. Itse en edes muista mitä renkaita sinne alle tuli valittua kun tuli molemmat kierrokset samaan tilaukseen. En tajunnut että olisi jotain todellista merkitystä jos ovat vaan jonkun merkkivalmistajan kumit. Kesäkumit 18" vanteilla ja talvikumit 17". Sen verran oli kuullut huhuja että älysin pyytää ilman RunFlat kumeja.gestapo kirjoitti:Itellä oli X1:ssä Pirelli P7run flatit. Ne oli aivan surkeat urasilla teillä,uutena ok mutta vähän kuluneena surkeat.
Ainakin tuossaX1:ssä ne ei toiminut ollenkaan.
Eli jos non-RF kumeilla auto kiemurtelee uskoisin silloin vian olevan aurauskulmissa tai muualla kuin renkaissa.
Toki nämä vain oletuksia... Contin non-RF kesäkumit ainakin toimii omassa hyvin.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Tervetuloa vaan Foorumille frankie.frankie kirjoitti:Onko muut F10 (520d) omistajat kärsineet suuntavakavuuden puutteesta. Oma auto on todella tuskainen ajettava uraisilla pääteillä. Vetelee niin pirusti. kesäenkaat ovat jotkut Pirellit ( ei muista). Suorastaan paska ajaa kesärenkailla.
Mielestäni kysymyksesi on sen verran puutteellinen, että siihen ei voi vastata.
Lisätietoa tarvittaisiin rengaskoosta, vanteista ja kummankin yksityiskohdista (ovatko orikkis, paljonko ajetut yms.)
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- heimarkku
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 245
- Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
- Auto: F10dA Business 2012
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Itselläni on nyt reilun vuoden ja vajaan 40 tkm:n kokemus F10:n HKPL7 ja Pirellin Cinturato 7 -rf:istä, eikä minkäänlaista kiemurtelua tai vetelyä ole autossa esiintynyt. Niinpä vikaa on etsittävä muualta. Oletan, että rengaspaineet ovat ongelmia kohdanneilla olleet kunnossa eli ainakin 2,5 baria.
Olen vähän jopa onnellisena seurannut, että onpas mulla ollut tuuria kun ei mitään näistä F10/11 ongelmista näytä koskettavan omaa autoa.
Eilen kuitenkin tuli esiin uusi ominaisuus. Kävin Turussa ja mennessä motarilla en huomannut mitään ihmeellistä. Palatessa vakionopeudensäädin alkoi temppuilemaan. Normaalisti F11 vakkari ajaa hyvinkin jouheasti, eilen se kiihdytti ja jarrutti voimakkaasti. En muista aiemmin havainneeni n 5kmh pumppailua eestaas (vakkari 110, nopeus seilaa 108-112). Melko ärsyttävä ilmiö, toivottavasti poistuu itsekseen. En löytänyt haulla vastaavaa täältä, onko muilla tälläisiä kokemuksia?
Eilen kuitenkin tuli esiin uusi ominaisuus. Kävin Turussa ja mennessä motarilla en huomannut mitään ihmeellistä. Palatessa vakionopeudensäädin alkoi temppuilemaan. Normaalisti F11 vakkari ajaa hyvinkin jouheasti, eilen se kiihdytti ja jarrutti voimakkaasti. En muista aiemmin havainneeni n 5kmh pumppailua eestaas (vakkari 110, nopeus seilaa 108-112). Melko ärsyttävä ilmiö, toivottavasti poistuu itsekseen. En löytänyt haulla vastaavaa täältä, onko muilla tälläisiä kokemuksia?
Onko autossasi aktiivinen vakkari? Jospa sen tutkan linssi on likainen -> etäisyyden mittaus ei onnistu oikein -> Puhdistus. Ei välttämättä tarvitse olla sen vakavampi vika.Raaseri kirjoitti:Olen vähän jopa onnellisena seurannut, että onpas mulla ollut tuuria kun ei mitään näistä F10/11 ongelmista näytä koskettavan omaa autoa.
Eilen kuitenkin tuli esiin uusi ominaisuus. Kävin Turussa ja mennessä motarilla en huomannut mitään ihmeellistä. Palatessa vakionopeudensäädin alkoi temppuilemaan. Normaalisti F11 vakkari ajaa hyvinkin jouheasti, eilen se kiihdytti ja jarrutti voimakkaasti. En muista aiemmin havainneeni n 5kmh pumppailua eestaas (vakkari 110, nopeus seilaa 108-112). Melko ärsyttävä ilmiö, toivottavasti poistuu itsekseen. En löytänyt haulla vastaavaa täältä, onko muilla tälläisiä kokemuksia?
Ainakin mulla aktiivicruisessa on juuri tuo kuskin herättäjä ominaisuus, kun tutka on juuri menossa tukkoon.Havis kirjoitti:Onko autossasi aktiivinen vakkari? Jospa sen tutkan linssi on likainen -> etäisyyden mittaus ei onnistu oikein -> Puhdistus. Ei välttämättä tarvitse olla sen vakavampi vika.Raaseri kirjoitti:Olen vähän jopa onnellisena seurannut, että onpas mulla ollut tuuria kun ei mitään näistä F10/11 ongelmista näytä koskettavan omaa autoa.
Eilen kuitenkin tuli esiin uusi ominaisuus. Kävin Turussa ja mennessä motarilla en huomannut mitään ihmeellistä. Palatessa vakionopeudensäädin alkoi temppuilemaan. Normaalisti F11 vakkari ajaa hyvinkin jouheasti, eilen se kiihdytti ja jarrutti voimakkaasti. En muista aiemmin havainneeni n 5kmh pumppailua eestaas (vakkari 110, nopeus seilaa 108-112). Melko ärsyttävä ilmiö, toivottavasti poistuu itsekseen. En löytänyt haulla vastaavaa täältä, onko muilla tälläisiä kokemuksia?
Ihan samantyyppisen havaitsin joskus alkutalvesta pari kertaa. Ärsyttävä ominaisuus, mutta hävisi kyllä sen jälkeen. Ensin luulin sen vain tuntuvan perstuntumassa liukkauden takia, mutta kulutusmittarista sen näki, että se todella teki tuota pumppausta. Mulla ei ole aktiivista säädintä.Raaseri kirjoitti:Olen vähän jopa onnellisena seurannut, että onpas mulla ollut tuuria kun ei mitään näistä F10/11 ongelmista näytä koskettavan omaa autoa.
Eilen kuitenkin tuli esiin uusi ominaisuus. Kävin Turussa ja mennessä motarilla en huomannut mitään ihmeellistä. Palatessa vakionopeudensäädin alkoi temppuilemaan. Normaalisti F11 vakkari ajaa hyvinkin jouheasti, eilen se kiihdytti ja jarrutti voimakkaasti. En muista aiemmin havainneeni n 5kmh pumppailua eestaas (vakkari 110, nopeus seilaa 108-112). Melko ärsyttävä ilmiö, toivottavasti poistuu itsekseen. En löytänyt haulla vastaavaa täältä, onko muilla tälläisiä kokemuksia?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 10:44
- Auto: BMW 520 dA Sport -11
Kelit alkaa lämpiään ja auto haisemaan. Valitin asiasta jo viime kesänä huoltoon, mutta mitään vikaa ei kuulemma ole. Vien auton huomenna taas samasta asiasta huoltoon, kun on vielä takuuta jäljellä. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Haju on todella ärsyttävä, kuin olisi navetassa.
Haju on todella ärsyttävä, kuin olisi navetassa.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=24&t=2856" onclick="window.open(this.href);return false;
20. heinäkuuta kirjoitettu juttu:
"gestapo" kirjoitti: Oiskos tuo raitisilma suodatinkotelon desifiointi pöpöjen takia,hyvä asiahan se on.
Kyllä vaan, se oli mulle uutuus. Sitä on kuulemma käytetty vasta keväästä lähtien, kun oli tullut haju valituksia.
20. heinäkuuta kirjoitettu juttu:
"gestapo" kirjoitti: Oiskos tuo raitisilma suodatinkotelon desifiointi pöpöjen takia,hyvä asiahan se on.
Kyllä vaan, se oli mulle uutuus. Sitä on kuulemma käytetty vasta keväästä lähtien, kun oli tullut haju valituksia.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Onko autosi varusteissa automaattista sisäilman kierto toimintoa? Mikäli on, kokeile ajaa hetki se pois kytkettynä, siis niin että lämmityslaiteen korvausilma otetaan aina ulkoa raittiista ilmasta eikä kierrätetä käytettyä sisäilmaa.hesani kirjoitti:Kelit alkaa lämpiään ja auto haisemaan. Valitin asiasta jo viime kesänä huoltoon, mutta mitään vikaa ei kuulemma ole. Vien auton huomenna taas samasta asiasta huoltoon, kun on vielä takuuta jäljellä. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Haju on todella ärsyttävä, kuin olisi navetassa.
Mikäli tämä poistaa hajuoireet, näyttäisi siltä kuin tuo sensori joka haistelee ulkoilman laatua on liian herkkä. Sisäilman kierrättämnen aina korostaa ilman aromeja sekä lisää ikkunoiden huurtumista.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvä pointti tuokin! Mutta hiukan epäilen, tokihan se voi olla ohjelmointivirheen takia sisäilmakierto päällä koko ajan mutta silloin menisivät kyllä ikkunatkin huuruun koko ajan. Nappi painamallahan sen saa kokonaan pois päältä.Havis kirjoitti: Onko autosi varusteissa automaattista sisäilman kierto toimintoa? Mikäli on, kokeile ajaa hetki se pois kytkettynä, siis niin että lämmityslaiteen korvausilma otetaan aina ulkoa raittiista ilmasta eikä kierrätetä käytettyä sisäilmaa.
Enemmän uskon tuohon mun autoon tehdyn huollon perusteella siihen että autossa on pikku suunnitteluvirhe ja sisäilman filtteriboksi tarvitsee tuon desifiointiaineen aina huollon yhteydessä. Sinne vaan pääsee vettä ja/tai kosteutta jostain.
Oma autoni on raikas, mutta myös huollettu 7/12. Lukekaan tuo yllämainittu linkki kunnolla!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 10:44
- Auto: BMW 520 dA Sport -11
Minunkin autoni oli juuri käynyt huollossa, 64000 km. Kaikki asiaan kuuluvat suotimet vaihdettiin, mutta haju jäi.
Nyt siihen tehtiin sitten takuuna otsonointi ja toistaiseksi haju on pysynyt pois. Katsotaan sitten kauanko vaikutus kestää.
Seuraava huolto tuleekin sitten jo 27000 km:n päästä, kun menee kuulemma takajarrupalat uusiksi. Olisiko niin, että vakionopeuden säädin tai talvella ajonvakautus jarruttelee enempi takapäässä? Aiemmat huollot on tulleet 32000 km kohdalla.
Nyt siihen tehtiin sitten takuuna otsonointi ja toistaiseksi haju on pysynyt pois. Katsotaan sitten kauanko vaikutus kestää.
Seuraava huolto tuleekin sitten jo 27000 km:n päästä, kun menee kuulemma takajarrupalat uusiksi. Olisiko niin, että vakionopeuden säädin tai talvella ajonvakautus jarruttelee enempi takapäässä? Aiemmat huollot on tulleet 32000 km kohdalla.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvä että haju lähti! Mulle kerrottiin että asiasta valituksia oli tullut ja juuri sen takia tuo otsonointi tehdään nykyään kaikissa huolloissa.hesani kirjoitti:Minunkin autoni oli juuri käynyt huollossa, 64000 km. Kaikki asiaan kuuluvat suotimet vaihdettiin, mutta haju jäi.
Nyt siihen tehtiin sitten takuuna otsonointi ja toistaiseksi haju on pysynyt pois. Katsotaan sitten kauanko vaikutus kestää.
Seuraava huolto tuleekin sitten jo 27000 km:n päästä, kun menee kuulemma takajarrupalat uusiksi. Olisiko niin, että vakionopeuden säädin tai talvella ajonvakautus jarruttelee enempi takapäässä? Aiemmat huollot on tulleet 32000 km kohdalla.
Eikö jo etupalat ole vaihdettu? Ainakin vanhempien Bemareiden etujarrupalat menivät vaihtoon n. 60 - 70 tkm kohdalla ja takapalat n. 100 tkm kohdalla.
Myös jarrulevyt menevät sitten uusiksi toisen palavaihdoksen yhteydessä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Vähän turha verrata mobilistiaikaisiin malleihin.Ricracing kirjoitti:...Ainakin vanhempien Bemareiden etujarrupalat menivät vaihtoon n. 60 - 70 tkm kohdalla ja takapalat n. 100 tkm kohdalla...
Sen jälkeen kun autoihin tuli luistonestot ja ajonvakausjärjestelmät tuo väittämä ei pidä paikkaansa. Edellämainitut järjestelmät kuluttavat ainakin takavetoisten autojen takapaloja nopeammin kuin etupaloja liukkaissa olosuhteissa. Myös ajotapa toki ratkaisee.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Ajotapa on hyvin tärkeä elementti, aikuiset eivät vedä (aja) kaasu pohjassa koko ajan.Havis kirjoitti: Vähän turha verrata mobilistiaikaisiin malleihin.
Sen jälkeen kun autoihin tuli luistonestot ja ajonvakausjärjestelmät tuo väittämä ei pidä paikkaansa. Edellämainitut järjestelmät kuluttavat ainakin takavetoisten autojen takapaloja nopeammin kuin etupaloja liukkaissa olosuhteissa. Myös ajotapa toki ratkaisee.
Mikä nyt junnulle on mobilistiaikaista, vuosimalli -99 ja siitä eteenpäinkö?
Syö poika puurosi ja opiskele BMW tekniikkaa 2000-luvun Bemareista, jookos.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Pappa voi ottaa nitrot.Havis kirjoitti:?Ricracing kirjoitti:...Syö poika puurosi ja opiskele BMW tekniikkaa 2000-luvun Bemareista, jookos.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvä pojat!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
No niin pojaat..
Uusi 520d F11 noudettu tänään ja heti alkoi ongelmat.. Ei tosin suuret vielä tällä tiedolla.
Ajoin autolla päivän aikana n. 350km (Helsinki-Lahti-Tampere + 100km ylimääräistä kotosalla) ja noin 300km jälkeen tuli herja oikeasta eturenkaasta rengaspainevalvonnasta. Huoltoasemalla näytti kuitenkin että kaikki rengaspaineet olivat OK ja boottasin tuon valvonnan. Toivottavasti ei toistu.
Olin jo varma että ajoin tuon kumin johonkin naulaan mutta mitään vauriota ei löytynyt ja huoltsikan mittari näytti samoja paineita molemmille renkaille vaikka ajoin varoituksen jälkeen vielä ehkä 15km.. Varoitus ei myöskään uusinut lopun 50km matkalla.
Uusi 520d F11 noudettu tänään ja heti alkoi ongelmat.. Ei tosin suuret vielä tällä tiedolla.
Ajoin autolla päivän aikana n. 350km (Helsinki-Lahti-Tampere + 100km ylimääräistä kotosalla) ja noin 300km jälkeen tuli herja oikeasta eturenkaasta rengaspainevalvonnasta. Huoltoasemalla näytti kuitenkin että kaikki rengaspaineet olivat OK ja boottasin tuon valvonnan. Toivottavasti ei toistu.
Olin jo varma että ajoin tuon kumin johonkin naulaan mutta mitään vauriota ei löytynyt ja huoltsikan mittari näytti samoja paineita molemmille renkaille vaikka ajoin varoituksen jälkeen vielä ehkä 15km.. Varoitus ei myöskään uusinut lopun 50km matkalla.