Täällä ei narise turvavyön lukko, mutta jos auto on seissyt jonkin aikaa auringossa (eli sisätilat käyneet suht kuumana), niin hattuhylly resonoi ärsyttävästi sopivilla kierroksilla. Ei tosin niin ärsyttävästi, että viitsisi erikseen sen takia korjaamolle viedä. Onkohan jollain ollut vastaavaa ja siten valmista korjauskonstia? Tietty jos kokeilisi tunkea jotain vaahtomuovia sinne hattuhyllyn ja sen rungon väliin...
Renkaat on myös käytetty tasapainoituksessa pariinkiin kertaan, ensin autoliikkeessä takuuseen ja sitten vielä kertaalleen rengasliikkeessä. Ekalla kerralla oli muutama paino lentänyt kuikkaan ja toisella kerralla käytettiin kahdesta renkaasta kumit pois ja pyöräytettiin eri asentoon pienen pystyheiton korjaamiseksi - raja-arvojen sisällä nekin oli, mutta tämä F10 on kuulemma äärimmäisen herkkä näille asioille. Taustalla siis hienoinen ratin ja takapuolen täristys maantienopeuksissa.
F10 vika-/ongelmalista
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 25
- Liittynyt: 14 Huhti 2011, 15:56
- Auto: BMW
F11 520d M-sport
F48 X1 18d M-sport
Laitetaan nyt tänne vaikka kyseessä on F11 Autoni alkoi tärisyttään kovemista vauhdeista jarruttaessa, kun mittarissa oli alle 30 tkm ja se paheni aika nopealla tahdilla. Vein auton korjaukseen n. 32tkm kohdalla jolloin täristäminen tuntui jo pienemmissäkin vauhdeissa. Ongelma ei esiintynyt joka jarrutuksessa systemaattisena vaan siinä oli havaittavissa vaihtelua - olisikohan ohjaustehostin suodattanut osan pois. Huollossa totesivat etulevyt kieroiksi ja vaihtoivat uudet levyt sekä palat (jopa takapalat näytti uusilta). Ongelma korjaantui ja huolto vakuutteli ettei levyjä tarvitse vaihtaa joka vuosi tai 30tkm välein. Toivotaan niin.
Lisäksi mielestäni autoni sadetunnistin ei tunnu toimivan riittävän herkästi ja se pyyhkii joskus, kun lasi on täysin kuiva. Vertailukohtana minulla ei ole muutakuin Volvon vastaava järjestelmä, joka toimii loistavasti. Huollossa olivat kalibroineet tunnistimen - kokemusta ei vielä ole siihen, että auttoiko kalibrointi toimintaan.
Lisäksi mielestäni autoni sadetunnistin ei tunnu toimivan riittävän herkästi ja se pyyhkii joskus, kun lasi on täysin kuiva. Vertailukohtana minulla ei ole muutakuin Volvon vastaava järjestelmä, joka toimii loistavasti. Huollossa olivat kalibroineet tunnistimen - kokemusta ei vielä ole siihen, että auttoiko kalibrointi toimintaan.
Laitetaanpa omankin kulkupelin viat tänne. Eli 10kk/16000 km takana. Auto on herjannut muutamaan otteeseen, että oikea takavilkku ei toimi -> takaumpio vaihtoon.
Toinen vaihtoon menevä osa on tavaratilan suojaverhoa liikuttava moottori. Välillä verho ei aukea ollenkaan tai sitten pysähtyy keskelle liikerataa.
Toinen vaihtoon menevä osa on tavaratilan suojaverhoa liikuttava moottori. Välillä verho ei aukea ollenkaan tai sitten pysähtyy keskelle liikerataa.
F11 520d SportA
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Nyt on meidän 4/2010 hankittuun F10:iin tullut sellainen ärsyttävä piirre, että penkkien istuinosan alareunoja ympäröivät muovit natisevat joka mutkassa ja epätasaisuuksissakin. Penkki on alkanut joustaa enemmän ja taipuessaan vääntää noita muoveja, joista lähtee ikävä narina.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 749
- Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
- Auto: G30 520dA xDrive luxuryline
^Mikään ei ole kyllä ärsyttävämpää kuin narinat ja nitinät . Äänet vielä korostuvat ja kuuluvat paremmin muutoin hiljaisessa autossa. Ja kun alla on laadukas auto, niin pieniäkään ääniä ei voi suvaita.
Oliko sulla Markku J nahkajakkarat autossasi? Tuli vaan mieleen kun omassa autossani nahkapenkkien nahka istuimen sivuilla hankasi vasten juuri noihin muoveihin. Hiljeni kun laitoin noiden materiaalien väliin Bemarin nahanhoito ainetta ikäänkuin liukasteeksi.
Oliko sulla Markku J nahkajakkarat autossasi? Tuli vaan mieleen kun omassa autossani nahkapenkkien nahka istuimen sivuilla hankasi vasten juuri noihin muoveihin. Hiljeni kun laitoin noiden materiaalien väliin Bemarin nahanhoito ainetta ikäänkuin liukasteeksi.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Meillä on ihan peruspenkit kankailla. Tuntuu syy tuohon äänen olevan se, että paikat ovat sen verran löystyneet, että kaarteissa painon siirto "levittää" noita reunamuoveja ja ne natisevat kuuluvasti. Ilmiö esiintyy jopa matkustajan penkissä, jota on kuormitettu paljon vähemmän. Tämä meidän auto on kyllä ihan ensimmäisiä tuotantomalleja - ehkä ongelma on sittemmin poistettu.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Aikoinaan parin ekan vuoden E60 Bemareissa ovien listat natisivat, mulla sekä -04 että -05 malleissa.Turbo kirjoitti:Mulla kuskin sport penkki natisi heti uutena, laittoivat sitten huollossa sinne jotain aineita, ei natissut sen jälkeen.
LCI E60 mallissa vika oli korjattu, eikä sitä vaijuta olen myöskään F1X:issä.
Onkohan nitinät nyt siirtyneet istuimiin?
BMW:llä oli silloinkin on ihmeaineensa jonka piti kitinät ja natinat poissa.
Mulla näyttää olevan tätä "BMW Original Universal-glidespray":tä siivouskaapissa.
Tölkin sain aikoinaan Laakkosen BMW huollosta Espoosta. BMW osa nro: 81 22 9 407 711
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Ajoittaisen laatikon nykimisen ja perättömien rengaspainevaroitusten lisäksi järjestelmä ilmoitti luistonesto-ja nelivetoviasta. Laatikon softa uusittiin takuuseen ja vikailmoitukset havaittiin virheellisiksi, joskin niiden syyksi epäiltiin heikkoa akkua, joka virran vähyyden vuoksi aiheuttaa häiriöitä kaikkiin järjestelmiin. Ainoa ilmoitus, mitä auto ei kuitenkaan ole pystynyt toistaiseksi näytölle tuottamaan, on varoitus akun alhaisesta jännitteestä, eikä talvella ole ollut ongelmia webastonkaan kanssa. Joka tapauksessa korjaavana toimenpiteenä vaihdettiin tilalle siis uusi akku. Odotan siis innolla vihaista alkutalvea saapuvaksi ennen takuiden loppumista...
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Missä autoliikkeessä asioit tapanias?tapanias kirjoitti:Ajoittaisen laatikon nykimisen ja perättömien rengaspainevaroitusten lisäksi järjestelmä ilmoitti luistonesto-ja nelivetoviasta. Laatikon softa uusittiin takuuseen ja vikailmoitukset havaittiin virheellisiksi, joskin niiden syyksi epäiltiin heikkoa akkua, joka virran vähyyden vuoksi aiheuttaa häiriöitä kaikkiin järjestelmiin. Ainoa ilmoitus, mitä auto ei kuitenkaan ole pystynyt toistaiseksi näytölle tuottamaan, on varoitus akun alhaisesta jännitteestä, eikä talvella ole ollut ongelmia webastonkaan kanssa. Joka tapauksessa korjaavana toimenpiteenä vaihdettiin tilalle siis uusi akku. Odotan siis innolla vihaista alkutalvea saapuvaksi ennen takuiden loppumista...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Siellä on sentään jotain yritystä!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Voisiko joku kertoa kuuluuko autoa kännistäessä katossa olevan PASSENGER AIRBAR-valon syttyä ja sammua heti perään?
Onko autossa vika, vai onko tosiaan niin, että en ole vain sitä aijemmin huomannut? Autokeskuksessa sanoivat sen olevan normaalia.
Onko autossa vika, vai onko tosiaan niin, että en ole vain sitä aijemmin huomannut? Autokeskuksessa sanoivat sen olevan normaalia.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Vahvistaa. Kaikki varoitusvalot palavat hetken, ikään kuin näyttääkseen että siellä ovat ja toimivat.pumafi kirjoitti:Se on Elukka ihan normaalia. Kaikki F1x:t tekee noin käynnistyksen yhteydessä.
Myös iDrive näytössä tulee nätti BMW teksti ja sitten palataan asiaan.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Nyt ensimmäistä kertaa kesäisen huollon jälkeen (16.7. jossa mm. korjattiin keskisuuttimen pihinä) piti laittaa lämpöä tulemaan, niin keskisuulakkeista ei tullut kuin kylmää.
Kokelin vääntää suuttimien keskeltä siniseltä punaiselle, laittaa kaikki kiinni, sammuttaa ilmastoinnin ja laittaa lämmön täysille mutta kylmää vain tuli.
Ja koneen lämpötilakin oli 100 astetta.
Taisi taas vaihteeksi tulla pikku moka Herttoniemen Laakkosen huollolle. Sanonko mitä ajattelen...
Kokelin vääntää suuttimien keskeltä siniseltä punaiselle, laittaa kaikki kiinni, sammuttaa ilmastoinnin ja laittaa lämmön täysille mutta kylmää vain tuli.
Ja koneen lämpötilakin oli 100 astetta.
Taisi taas vaihteeksi tulla pikku moka Herttoniemen Laakkosen huollolle. Sanonko mitä ajattelen...
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 60
- Liittynyt: 19 Maalis 2012, 20:29
- Auto: 530eX LCI M Sport 2021
- Paikkakunta: Tuusula
Tuosta keskisuuttimen ideasta. En ole oikein ymmärtänyt sitä, miksi automaatti-ilmastoinnilla varustetussa autossa on moinen ominaisuus. Edellisessä autossa (Audi) ne lisävastukset aktivoitiin menuvalikoista ja ne sitten heräili automaattisesti tarpeen mukaan. Kun ne tässä Bemaissa kääntää punaiselle niin onko ne vastukset sitten päällä kesät talvet vai onko niissä kuitenkin jotkut termostaatit? Voi olenko missannut jonkun suuremma viisauden tämän ominaisuuden suhteen? Nythän tämä on eräänlainen automaatti-ilmastoinnin ja manuaalisen ilmastoinnin välimuoto...
Sen verran miellyttävä auto tämä on, että ei oikein keksi muuta moitittavaa...
Sen verran miellyttävä auto tämä on, että ei oikein keksi muuta moitittavaa...
Ei tuossa mitään suurempaa viisautta ole kuin se että kun keskisuuttimen pitää punaisella, niin se puhaltaa samanlämpöistä kuin muuallekin kabiiniin (automaatti-ilmastointi siis) ja jos etupenkkiläiset haluavat vähän viileämpää ilmaa esim. kuskia virkistääkseen ajon aikana, niin silloin kytkintä siniselle. E60:stä lukuunottamatta tämä säätö on ollut manuaalisesti olemassa. E60:ssä ominaisuus oli iDriven säädöissä ja ainakin jenkit siitä niin paljon valittivat, että F1x:siin palasi perinteinen valinta. Itse pidän tuosta ominaisuudesta ja käytän sitä melkein päivittäin kesäkeleillä. Tuolla hetkellisellä vaihdolla ei tarvitse koko autoa viilentää alilämpöiseksi vaan sopiva pieni tuulahdus viileää usein riittää ja matkustajat pysyvät myös tyytyväisinä. Mitään lisävastuksia en sen usko pitävän sisällään.
Ex: E60/F10
Minullahan tuo korjattiin myöskin hieman pieleen, eli talvella keskisuulakkeista ei tule automaatti asennolla lainkaan lämmintä (vaikka rulla puna-asennossa), mutta manuaali asennolla (ilman suuntaus ja nopeus) tulee normaalisti kuten ennen korjaustakin. En siitä silloin jaksanut alkaa uudestaan valittamaan, kun se vinkuna lähti jokatapauksessa kokonaan pois, joka eniten ärsytti.Ricracing kirjoitti:Nyt ensimmäistä kertaa kesäisen huollon jälkeen (16.7. jossa mm. korjattiin keskisuuttimen pihinä) piti laittaa lämpöä tulemaan, niin keskisuulakkeista ei tullut kuin kylmää.
Kokelin vääntää suuttimien keskeltä siniseltä punaiselle, laittaa kaikki kiinni, sammuttaa ilmastoinnin ja laittaa lämmön täysille mutta kylmää vain tuli. Ja koneen lämpötilakin oli 100 astetta.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Vinkuna lähti kyllä mutta kylmää vaan tulee. Tapaaminen huotopäällikön kanssa huomenna IP.Turbo kirjoitti: Minullahan tuo korjattiin myöskin hieman pieleen, eli talvella keskisuulakkeista ei tule automaatti asennolla lainkaan lämmintä (vaikka rulla puna-asennossa), mutta manuaali asennolla (ilman suuntaus ja nopeus) tulee normaalisti kuten ennen korjaustakin. En siitä silloin jaksanut alkaa uudestaan valittamaan, kun se vinkuna lähti jokatapauksessa kokonaan pois, joka eniten ärsytti.
Kyllä sen pitää AUTO asennossa toimia, varsinkin kun kyseessä on laajennettu automatiikka.
Tulee ikävä E60:stä jossa iDrive hoiti homman hyvin.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.