F10 kesäautoko?

F10, F11, F07
ardilla
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Kesä 2013, 14:53

Olen lukenut näitä talviautoilun ihanuuksia uusimmasta viitossarjalaisesta ja jos nyt olen oikein ymmärtänyt, niin "näissä nykyautoissa" on "täysin normaalia", että

- akkua pitää säännöllisesti latailla erikseen, että autoa pystyy käyttämään
- pissapojan neste pitää olla juuri oikean vahvuista, että auto sen ymmärtää
- ureat jäätyvät tankkiin
- takaa kuuluu kolinaa jään kerääntyessä pakoputken (?) ja korin väliin
- etuikkuna on keskeltä huurussa kovemmilla pakkasilla
- etulamput huurtuvat
- oliko vielä muuta täysin "nykyautoille normaalia"?

Kuulostaa, että laatu on laskenut tasaisesti. Ei kyllä tee mieli heittää montakymmentä tuhatta tälläiseen pommiin. Kuusipyttyinen E60 dieseli lähtee ongelmitta ilman mitään lämmittimiä -30 asteen pakkasista ja lenkit ovat yleensä lyhyitä. Kylmä autohan tämä on moneen muuhun verrattuna mutta mitään yo. vikoja mallissa ei ole. Termarit ovat toki kulutustavaraa kuten kaikissa aiemmissakin bemareissa. Ei toki E60 mikään talvikelien unelma-auto ole mutta F10 ilmeisesti pitää kiertää kaukaa.

Olin jo sitä koeajanut ja vaihtoakin harkinnut. Jää kyllä väliin teidän kaikkien talvikelin betatestaajien ansiosta. Täytynee ajella vielä vanhemmalla bemulla, kun se vielä toimii ilman johtoihin kytkemistä talvella.

Muuten F10 vaikutti ihan mukavalta peliltä, vaikkei mitään suuria elämyksiä E60:een verrattuna tuonutkaan.

Vai onko täällä joku, joka ajaa lyhyttä 15-30 min päivittäistä ajoa kovissakin pakkasissa ja joka ei ole mitään täällä mainittuja vikoja kokenut?
koudihau
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 143
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:28
Auto: F10 520da xDrive LCI

Me ajamme lyhyttä pätkää ja mitään ongelmia ei ole ollut. Pientä kosteutta etuvaloissa joskus hetkittäin mutta paskaaks se on väliä ja myyjä sano että jos haittaa niin tehdään jotain. Kyllä uusi on parempi kuin kaksi pussillista vanhoja.
ex- bemarit: F11, E46, E36, E30, E28
Avatar
540iA
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 131
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:20
Auto: BMW M4 F83 LCI Competition

Voi sen noinkin itselleen perustella jos ei halua laittaa välirahaa kiinni uudempaan autoon. :)

Kyllä tuntuu valituksien määrä lisääntyvän aina kunnon pakkasilla.
Omalla kohdalla on koputettava puuta ja todettava, että F11 on todella hyvä talviauto.
Talvi näkyy oireena ainoastaan niin, että jälkiasennuswebaston käytön jälkeen ruudulla on siitä ilmoitus, että akun varaustila on laskenut. Niinhän siinä tietysti käykin kun webastoa käyttää. Ilmoitus kuitataan eikä mitään muuta oiretta ole.
Ajan 16km työmatkaa ja lämmitän n.30min molempiin suuntiin.
Lämmintä tulee heti sisälle kun lähtee liikkeelle ja penkinlämmitimet ovat erittäin hyvät.
3 vuotta ja 87000km takana ja ei yhtään ylimääräistä käyntiä huollossa.
Kovasti miettinyt mihin vaihtais mutta en ole keksinyt parempaa.
ex bemarit: F11 M550d, F11 520dA M-Sport, E 46 330Ci M-Sport II, Z3 M Coupe, E 39 540iA, E 39 523i
ardilla
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 45
Liittynyt: 26 Kesä 2013, 14:53

Kiitos vastauksista!

Olen harkinnut siirtymistä takaisin bensakoneisiin ja mietinkin, että millainen peli 528i on? Aiemmin on ollut bemuja suuremmilla pyttymäärillä (R6 ja V12) mutta mietin, että käyttöautoon tuo uusi 528i voisi olla hyvä. Olen kokeillut 520d:tä F10:stä mutta se tuntui jotenkin tehottomalta, vaikka silläkin varmasti ehtii. Sopan kulutus on sivuseikka vähillä kilometreillä ja autojen hinnoilla.

Joskus olisi kuitenkin kiva oikaista nilkkaa ja tuntea, että jotain myös tapahtuu. Ilman nelivetoa en ota enää. Sen verran kätevä on ollut talvella.

Toisaalta voisi hakea kolmivuotiaan vollaustattung F01 750i:n xdrivellä Saksasta, niin loppuisi itkeminen kerralla. ;-)

Webasto tulee kyllä takaisin pakolliseen varustukseen. En ymmärrä, miksi en ole sitä nykyiseen pakastimeeni laittanut.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Oon tässä pari päivää tuota akun varauksesta tulevaa vikailmoitusta ja akun varausta/purkautumista tutkinut, varsinaista syytä ei ole löytynyt. Auton laturi kyllä pukkaa virtaa aivan riittävästi, akun ei pitäisi todellisuudessa tyhjentyä jos ajaa yli 5km lenkkiä. En ole myöskään tällä foorumilla törmännyt autoon joka ei olisi oikeasti startannut, ilmeisesti akun varauksen varoitusrajat on liian korkeat kovalla pakkasella. Harvemmin kukaan ehjästä autosta jaksaa kirjoittaa joten siksi nettikeskustelujen perusteella voi syntyä mielikuva huonolaatuisesta autosta

Itsellä ei ole ollut 60000km aikana mitään pahempaa ongelmaa, ainoastaan jälkiasennuswebastosta tuleva vikailmoitus jonka koodasin pois. Pissapoika on toiminut aina, valoihin ei ole kertynyt kosteutta ja ikkunat pysyy sulana. Ilma-alustan kompressori roikkuu auton perällä runkopalkissa, sen ympärillä on muovisuoja (kippo) joka on vuorattu sisäpuolelta noin 1cm paksulla armaflex-tyyppisellä huokoisella materiaalilla. Kipossa on kyllä vedenpoistoreiät mutta tuossa vuorauksessa ei. Siinähän kävi niin että tuo eriste imi itseensä vettä -> jäätyi -> kippo rupesi täyttymään jäällä ja kun tuo jääkerros osui kompuraan, rupesi kompressorin värähtely johtumaan auton runkoon -> ikävä meteli aina kompuran käydessä. Ratkaisuna revin kipon pohjalta eristeen pois -> meteli loppui ja vesi pääsee valumaan pois. Autossa ei ole mitään kiinteitä sähköisiä lämmittimiä / latureita, ainoastaan tuo webasto. Ureasysteemiä ei autossa ole joten siitä voin vain todeta että eiköhän senkin saa koodattua pois. Kertaakaan ei ole tullut valitusta että akku olisi tyhjä. Kaikenkaikkiaan aivan loistava talviauto. Pari kuukautta sitten oli vähän autokuumetta (38,5 c) mutta eipä löytynyt koeajoilla parempaa.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Kuten edelläkin on kirjoitettu, niin täytyy muistaa, että täällä n. 10-20 kirjoittajaa valittelee akun herjoista ja
muista sattumuksista bemarin kanssa. Ei sen perusteella kannata tehdä ostopäätöksiä puoleen eikä toiseen.
Minä olen sitä mieltä, että F11 on hyvä auto, paras mikä minulla on koskaan ollut. Se, että lataan akkua
muutaman kerran talvessa ei tee siitä huonoa talviautoa. Enemmän tuossa taitaa ongelmana se, että softa herjaa turhan herkästi ja pudottelee virtalähteitä pois. Ei minulla tule mieleenkään,että tämän foorumin kirjoitusten perusteella poistaisin bemarin ostettavaksi harkittujen autojen joukosta.
Kaikkihan täällä tietävät bemarin hyvät puolet mm. ajamisen vaivattomuus, hiljaisuus ja mikä ehkä parasta,
ei juurikaan stressaa ajella bemarilla ruuhkaisilla teillä.
Aina uutta autoa ostaessaan voi saada ongelma-auton ja se koskee kaikkia merkkejä.
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

En ole yhtään f10/11 bemaria tien varressa nähnyt talvellakaan. Viime viikolla taisi olla ~10 autoa, mutta suunnilleen kaikki eri merkkisiä. Edellinen autoni Audi A6 on ainoa minkä kanssa sai Falckin kanssa tehdä yhteistyötä.

Omat ongelmat f11 kanssa 3v aikana:
- akku piti vaihtaa 2.5v jälkeen (kesällä)
- kynnyslista vaihdettu eli bmw kirjaimet irtoaa (myös vaihdetusta, antaa olla)

Pidän vielä 3v ja vaihdan seuraavaan korimallin 5sarjalaisen farkkuun.
Böntti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1096
Liittynyt: 20 Maalis 2013, 00:01
Paikkakunta: Tampere

Hydrophyte kirjoitti:En ole yhtään f10/11 bemaria tien varressa nähnyt talvellakaan. Viime viikolla taisi olla ~10 autoa, mutta suunnilleen kaikki eri merkkisiä. Edellinen autoni Audi A6 on ainoa minkä kanssa sai Falckin kanssa tehdä yhteistyötä.

Omat ongelmat f11 kanssa 3v aikana:
- akku piti vaihtaa 2.5v jälkeen (kesällä)
- kynnyslista vaihdettu eli bmw kirjaimet irtoaa (myös vaihdetusta, antaa olla)

Pidän vielä 3v ja vaihdan seuraavaan korimallin 5sarjalaisen farkkuun.
Nuo kynnyslistat vaihdettii täälläkin, kuten myös takakontin takareunan muovit (näistä irtos ne metallilevyt). Nyt on pysyny jotain 30000 km.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Avatar
KariFi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 138
Liittynyt: 21 Heinä 2013, 17:27
Auto: F11 M550d -13
Paikkakunta: Janakkala

Kyllähän palstoilla nurinaa piisaa. Jos mulla on vakiovarustuksen lisäksi 77 listattua lisävarustetta joista kuolleenkulman varoittimen oikeanpuoleinen tutka näyttelee talvikelillä välillä omiaan, niin kummastakohan kirjoittelisin tänne: niistä vakio + 76 toimivasta varusteesta/ominaisuudesta vai tutkanromusta? Mutta sama menohan se on tietysti muidenkin merkkien kohdalla. Jos näitä tarkkaan kahlaa läpi ja kaiken ottaa todesta, niin ei uskalla ostaa potkukelkkaa monimutkaisempaa talvikulkuvälinettä.

Jos ajo sisältää paljon lyhyttä matkaa, niin ei ole huono idea panostaa vähän extraa siihen, että virtaa piisaa.
exät: 530 dAT -04, 525 dAT -98, 525iA -91, 320i -81. Näillä yht n. 1.1 Mkm.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Vau, mä en ole varmaan edes istunut autossa jossa on noin paljon varusteita, saati sitten omistanut.

Muuten olen samaa mieltä kanssasi mutta kyllä tuo akkujuttu on tosi kiusallisen kuuloinen, onneksi sitä ei ole minun autossa mutta kohtuullisen yleinen keskusteluiden pohjalta arvoiden. Sama myös muiden perusjuttujen kanssa, kuten pissapojat, ureat, jne. Myös F30:ssä on mielestäni liikaa suunnitteluvirheitä, kuten tutkat sekoilee, takaiskarin yläpäät vialliset, ikkunat huurtuu ilmastointi automaattimoodissa, jarrut vinkuu, jne ja kaikki listattuna tuolla F30-palstalla.

Minä olen tyytyväinen autooni ja se on loistava tosi monelta kantilta katsoen, mutta tietysti parempaa laatua odottaa premium-autolta. Myös pikkuasioiden osalta.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Jos mahd. pikkuviat hirvittää niin suosittelen katselemaan esim. Lexuksia. Tosin niiden kanssa saattaa mennä hermot muista syistä, mutta elämä on täynnä valintoja. Täydellistä autoa ei ole vielä valmistettu.
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

salmol kirjoitti:
Minä olen tyytyväinen autooni ja se on loistava tosi monelta kantilta katsoen, mutta tietysti parempaa laatua odottaa premium-autolta. Myös pikkuasioiden osalta.
Samaa mieltä olen.Voiton maksimointi tekee juuri tällaista.Ostetaan halvempaa kamaa alihankkijoilta.Alihankkijoita kilpailutetaan ja tässä on tulos.Entiset BMW:t joita olen omistanut ovat mielestäni olleet parempi laatuisia.Ei taida enään olla huonoa autoa yli 25000€ :n hintaluokassa.
Eihän mikään ole enään tehty kestämään enempää kuin max 5 vuotta.
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

Anyway kirjoitti:Kuten edelläkin on kirjoitettu, niin täytyy muistaa, että täällä n. 10-20 kirjoittajaa valittelee akun herjoista ja
muista sattumuksista bemarin kanssa. Ei sen perusteella kannata tehdä ostopäätöksiä puoleen eikä toiseen.

Minä olen sitä mieltä, että F11 on hyvä auto, paras mikä minulla on koskaan ollut. Se, että lataan akkua
muutaman kerran talvessa ei tee siitä huonoa talviautoa. Enemmän tuossa taitaa ongelmana se, että softa herjaa turhan herkästi ja pudottelee virtalähteitä pois. Ei minulla tule mieleenkään,että tämän foorumin kirjoitusten perusteella poistaisin bemarin ostettavaksi harkittujen autojen joukosta.
Kaikkihan täällä tietävät bemarin hyvät puolet mm. ajamisen vaivattomuus, hiljaisuus ja mikä ehkä parasta,
ei juurikaan stressaa ajella bemarilla ruuhkaisilla teillä.
Aina uutta autoa ostaessaan voi saada ongelma-auton ja se koskee kaikkia merkkejä.
Samaa mieltä. On muilla foorumeillakin ties mitä keskusteluja erilaisista (tyyppi)vioista. Autoja on myyty satoja kertaa enemmän kuin nuo 10-20 omistajaa, joilla on ongelmia akun kanssa. Webasto on toki suurin syy ongelmien alkuun, sillä Bemariin ei asenneta Suomen oloihin varten isompi akku.

Tosiaalta on niitä monia joilla ei ole ongelmia auton kanssa, ne kaikki onnelliset omistajat eivät välttämättä tule tänne sanomaan, että auto toimii niinkuin pitääkin. Joilla voi olla taikausko, jos sanoo, että auto on täydellinen niin sen jälkeen auto ei toimikaan kuten aiemmin. :tong:

Autoni F10 525d (05/10) on pelannut tähän asti niinkuin pitääkin, ja sitä edelliset vastaavat F10/11 ovat toimineet niin kuin pitääkin. Ei herjannut akusta, vaikka ajoni on enimmäkseen lyhyitä matkoja Kehän alapuolella. Toivottavasti karma ei osu autooni. :mus:

P.s. Mielestäni on ehkä parempi, että auto pudottaa joku sähköä vievät varusteet pois päältä jotta auto saadaan oikeasti käynnistettyä ongelmitta. En ole koskaan törmännyt F-sarjan autoon joka ei saatu käynnistettyä ollenkaan pakkasella. Vanhemmat autot usein tarvitsevat starttausapua kun starttaessa kaikki auton muut varusteet vievät sähköä samalla.
- - -
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:Vau, mä en ole varmaan edes istunut autossa jossa on noin paljon varusteita, saati sitten omistanut.

Muuten olen samaa mieltä kanssasi mutta kyllä tuo akkujuttu on tosi kiusallisen kuuloinen, onneksi sitä ei ole minun autossa mutta kohtuullisen yleinen keskusteluiden pohjalta arvoiden. Sama myös muiden perusjuttujen kanssa, kuten pissapojat, ureat, jne. Myös F30:ssä on mielestäni liikaa suunnitteluvirheitä, kuten tutkat sekoilee, takaiskarin yläpäät vialliset, ikkunat huurtuu ilmastointi automaattimoodissa, jarrut vinkuu, jne ja kaikki listattuna tuolla F30-palstalla.

Minä olen tyytyväinen autooni ja se on loistava tosi monelta kantilta katsoen, mutta tietysti parempaa laatua odottaa premium-autolta. Myös pikkuasioiden osalta.
Minusta nuo on aika pikkujuttuja silti. Jotain laadusta kertoo se, että saitilla about 16 sivua tekstiä F10/F11-malliin liittYvistä ongelmista ja F30/F31 vastaavasti viat ja ongelmat otsikon alla 11 sivua. Sivutolkulla saattaa olla tekstiä myös vaan yhdestä ongelmasta noiden vika-topicien alla.

VAGareenalla taas 31 sivua tilitystä uuden Octavian vioista ja murheista joita mm.: autossa valopaketti, mutta tehtaalla unohdettu asentaa lukuisiin autoihin valopaketin sisältämiä valoja tai ne puuttuu jopa kokonaan, ulko-ovien kahvoissa ongelmaa/ovien aukeamisessa pakkasella, hifi-järjestelmien bassot ei soi ollenkaan pakkasella tai kuulostaa ihan kummallisilta tietyn aikaa, vasen ulkopeili suhisee, öljyä tarvinnut lisätä jo alla 2000km:a ajettuun autoon, aktiivivakkarin kanssa murheita, tiivisteet narisee, valot sekoilee ja näyttää miten sattuu, valot sammuilee ajossa, joissain ulkopuolen listoissa sanomista sovitusten ja kiinnityksien osalta, aika paljon juttua monelta myös, että on kylmä auto edelleen tämä uusikin malli ja että lämmöt ei nouse, aurauskulmissa sanomista/säädöt pielessä tehtaalta tullessa yms. yms.

Tuota ketjua lukeneena ei tuo uusikaan Octavia oikein vakuuta, vaikka on suomen ostetuin automalli.

31 sivua jo itkemistä Octaviasta, vaikka auto on ollut tuotannossa paljon vähemmän aikaa kuin F10/F11 ja F30/F31. Noissa bemun ketjuissa esiintyvät viat on suurimmaksi osaksi aika pikkujuttuja, jos käy lukemassa tuota uuden Octavian murhe-ketjua. Premium-autojen keskustelupalstoilla on monesti vähän turhaa neiteilyä ja itketään ihan pienimmistäkin jutuista, kun niitä suuria oikeita isoja ongelmia saattaa olla auton kanssa lopulta aika vähän.

Toki ne pikkuviat on ihan yhtä ärsyttäviä kuin isommat, mutta yleensä ne on korjattavissa aika helposti. Mm. takaiskarien yläpäiden läpse häviää yleensä laakerien vaihdolla, akkuherjat loppuu laturilla ja/tai akkulämppärillä, jarrupalojen vinkuna on yleensä korjaantunut liemikäsittelyllä, palojen viistolla tai vaihdolla. Pikku toimenpiteitä joiden korjaukseen ei mene montaa tuntia. Jarrujen keskiöt ei ruostu ja pysyy puhtaina, kun putsaa ne keväällä ja syksyllä ja laittaa sinne rasvat.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Squamish kirjoitti:Jos mahd. pikkuviat hirvittää niin suosittelen katselemaan esim. Lexuksia. Tosin niiden kanssa saattaa mennä hermot muista syistä, mutta elämä on täynnä valintoja. Täydellistä autoa ei ole vielä valmistettu.
Totta. Tai hankkimalla Kia, Toyota, Suzuki yms. manuaalilaatikolla ja vaparimoottoreilla hinnat-alkaen varustetasolla. Silloin saa kyllä varmasti aika varmaa tavaraa ja bemuja pidemmällä takuulla.
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

J1978 kirjoitti:VAGareenalla taas 31 sivua tilitystä uuden Octavian vioista ja murheista joita mm.: autossa valopaketti, mutta tehtaalla unohdettu asentaa lukuisiin autoihin valopaketin sisältämiä valoja tai ne puuttuu jopa kokonaan, ulko-ovien kahvoissa ongelmaa/ovien aukeamisessa pakkasella, hifi-järjestelmien bassot ei soi ollenkaan pakkasella tai kuulostaa ihan kummallisilta tietyn aikaa, vasen ulkopeili suhisee, öljyä tarvinnut lisätä jo alla 2000km:a ajettuun autoon, aktiivivakkarin kanssa murheita, tiivisteet narisee, valot sekoilee ja näyttää miten sattuu, valot sammuilee ajossa, joissain ulkopuolen listoissa sanomista sovitusten ja kiinnityksien osalta, aika paljon juttua monelta myös, että on kylmä auto edelleen tämä uusikin malli ja että lämmöt ei nouse, aurauskulmissa sanomista/säädöt pielessä tehtaalta tullessa yms. yms.
Jep, mutta on noista tosi monet ongelmana myös bemarissa. Kuten aurauskulmat, peilin suhinat, narinat, listojen sovitukset nyt ainakin noista. Plus muuta tosi paljon.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

salmol kirjoitti:
J1978 kirjoitti:VAGareenalla taas 31 sivua tilitystä uuden Octavian vioista ja murheista joita mm.: autossa valopaketti, mutta tehtaalla unohdettu asentaa lukuisiin autoihin valopaketin sisältämiä valoja tai ne puuttuu jopa kokonaan, ulko-ovien kahvoissa ongelmaa/ovien aukeamisessa pakkasella, hifi-järjestelmien bassot ei soi ollenkaan pakkasella tai kuulostaa ihan kummallisilta tietyn aikaa, vasen ulkopeili suhisee, öljyä tarvinnut lisätä jo alla 2000km:a ajettuun autoon, aktiivivakkarin kanssa murheita, tiivisteet narisee, valot sekoilee ja näyttää miten sattuu, valot sammuilee ajossa, joissain ulkopuolen listoissa sanomista sovitusten ja kiinnityksien osalta, aika paljon juttua monelta myös, että on kylmä auto edelleen tämä uusikin malli ja että lämmöt ei nouse, aurauskulmissa sanomista/säädöt pielessä tehtaalta tullessa yms. yms.
Jep, mutta on noista tosi monet ongelmana myös bemarissa. Kuten aurauskulmat, peilin suhinat, narinat, listojen sovitukset nyt ainakin noista. Plus muuta tosi paljon.
Osa toki on samoja ongelmia, mutta tuolla Skodistien autojen joukossa on paljon pahempiakin vikoja ja paljon enemmän. Kannattaa kahlata se ketju ihan mielenkiinnosta läpi. Ei paljon Skodan ja volkkarin nykylaatu meikää ton perusteella säväytä.

Ulkopeilin suhina (kuskin puoli), onkohan meikä ollut ainoa, joka siitä tällä saitilla avautui. Muita valituksia en ole nähnyt. Se oli huollolta vartin homma korjata. Vantaalla huolossa ollut yksi tapaus aiemmin ja siksi osasivatkin heti paikallistaa mistä kyse. Uusissa bemareissa ei ole ollut tiivisteiden narinaa, se on vanhempien korimallien ongelma. Listojen sovituksissa ei ole ollut ongelmia, eli siis ikkunaa kiertävien kromien (kuten Skodan tapaksissa), pystytiivisteessä on ollut ongelmaa F31-mallissa.
jusape
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 150
Liittynyt: 01 Joulu 2010, 20:45
Auto: BMW F10 530d xDrive M Performance 2014

Itsekin tullut nuristua jonkin verran F11 talvijutuista, mutta pääosinhan tuo on ollut parempi kuin ex. a6 vm.12. Minun turinat on ehkä enemmän sitä, että tämä on sporttisuudessaan hyvien teiden auto ja talvella tiet on helposti huonompia...

Audi oli kylmä ja kankea aina, ahtoputket jäässä jne. Talviauton pääominaisuuksina jos pidän lämpöä ja etenemiskykyä niin ne on kunnossa. Ureat ei ole vielä jäätynyt vaikka monta viikkoa yli -20 ja auto pihalla eikä webastoa. Ei pauku muovit pakkasessa kuten Audissa.

Mb:stä ei kokemusta, mutta en olekaan vielä pappaiässä.
pumafi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 539
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:21
Paikkakunta: Helsinki

Omat kokemukseni F10:stä talviautona ovat positiivisia kahden talven perusteella. Ainakin bensakoneella varustettu auto oli lämmin, huurtumisen kanssa ei ollut ongelmia pl. Eco-Pro asetus päällä huurtumista esiintyi loskakeleillä, akkuherjoja ei tullut ja auto ei pudotellut sähköjärjestelmiä pois. Arvosanaksi talviautona antaisin kiitettävän.
Ex: E60/F10
Avatar
miccis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Huhti 2012, 11:23
Auto: F11 520dA Touring

Kaksi talvea omalla F11/ 520D:llä (vm 2011) ajaneena, enkä allekirjoita kyllä mitään noista em. ongelmista.

-Katiska erittäin lämmin ja kabiini lämpenee erittäin nopeasti sekä tasaisesti
-Huurtumisen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia, päinvastoin
-Valojen huurtumista en ole huomannut

Yhden kerran on katiska herjannut akusta. Tällöin katiska seisoi lentoaseman ulkoparkissa lumihangessa ja pakkasessa 5-viikkoa loman ajan. Ilmoitti tällöin, että "lataa akku ja sähkölaitteiden käyttö rajoitettu" Mitään se ei tosin rajoittanut ja seuraavana päivänä ei mitään ilmoitusta lataamisesta tullut. Seuraavan kesän huollossa ilmoittivat, että ovat vaihtaneet akun takuuseen. Ongelmia en akusta em. tapausta lukuunottamatta ollut huomannut. Kiitin vain kohteliaasti uudesta akusta.
Vastaa Viestiin